ראיון

"נבצע לפחות עוד רכישה אחת עד סוף השנה"

ניר הורוביץ מנכ"ל טרמינל איקס מסביר מדוע החברה צמחה ברבעון השני פחות מהרשתות הפיזיות ומסביר שהחגים הבאים יהיו חזקים במכירות
רוי שיינמן | (1)

רשתות האופנה מדווחות על תוצאות חזקות ברבעון השני, כפי שהערכנו לפני תקופת הדוחות - ביטולי הטיסות בתקופת הפסח וחודשי הקיץ המוקדמים הביאה לכך שישראלים רבים נשארו בארץ, זה מתורגם לכמות גדולה יותר של קונים אבל חשוב לזכור שאלו לקוחות שהיו אמורים לרכוש בגדים בטיולים בחו"ל, במקום זאת הם רוכשים בארץ והתוצאות ניכרות בדוחות של קמעונאיות האופנה כמו בריל, גולף, קסטרו, דלתא ועוד.

עם זאת, נראה שהמגמה לא משתקפת במלואה אצל טרמינל איקס  טרמינל איקס 0.19% - החברה שנסחרת לפי שווי של 425 מיליון שקל דיווחה על צמיחה של רק 13.6% בהכנסות ל-116.6 מיליון שקל לצד רווח של 8 מיליון שקל - פי 2.6 לעומת הרבעון המקביל אבל עדיין נמוך ביחס לצפי לאור הנסיבות.

בשיחה עם ביזפורטל מסביר ניר הורוביץ, מנכ"ל טרמינל איקס, כי "המשקיעים מבינים שאנחנו לא חברת קמעונאות אופנה רגילה ועל כן אנחנו לא מושפעים מהמגמות בתחום בצורה זהה לרשתות האחרות".

ניר הורוביץ, מנכ

ניר הורוביץ, מנכ"ל טרמינל איקס; קרדיט: דימה טליאנסקי

מה הדגשים שלך לרבעון?

"זה רבעון חמישי ברצף בו אנו משפרים את כל המדדים אל מול הרבעון המקביל, והוא משקף את האסטרטגיה שלנו לצמיחה ברווח. העקביות בה אנחנו מראים את השיפור מאוד חשובה לנו. לגבי הרבעון, אנחנו משפרים את כל הפרמטרים של הרווחיות וזה נובע ממהלכים של התייעלות אבל גם כחלק מהתכנית להתמקדות ברווח, זה עדיין לא סוף התהליך".

בכל זאת, אנשים שהיו קונים בגדים בחו"ל נשארו בארץ וקנו בגדים כאן.

"בחו"ל אנשים קונים בחנויות ולא באונליין - העובדה שאנשים נשארו בארץ לא שינתה את האופי בו הם קונים בגדים והם עדיין הלכו לחנויות הפיזיות. בנוסף, חג הפסח שהוא חזק אצל הרשתות האחרות הוא לא החג החזק אצלנו. אצלנו עונת החגים היא בספטמבר-נובמבר. בפסח הצרכנים לא קונים יותר באונליין".

איפה כן הרגשתם השפעות חיוביות ברבעון?

"מעבר לרבעון האחרון, אנחנו רואים תהליך בחברה שלא בהכרח מושפע מרמת המאקרו של השוק, אנחנו צומחים  בשיעורים דו ספרתיים וממשיכים לשפר את מבנה ההוצאות, גם הקבועות וגם המשתנות. לדוגמא, היינו בעבר עם שני מרלו"גים והיום אנחנו עם אחד, זה משפר את מבנה העלויות וימשיך לשפר. התהליכים שאנחנו עושים בחברה כדי לצמוח מאוד משפיעים על התוצאות, רכישת סטרונגפול למשל היא מהלך כזה שיראו את התוצאות שלו רק ברבעון השלישי. מנגד אנחנו משפרים את מבנה ההוצאות".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

כזכור, לפני חודשיים רכשה טרמינל איקס את השליטה בסטרונגפול המייצרת מוצרי אקטיב לנשים. בעוד מטרמינל איקס לא נמסרו פרטים לגבי היקף הפעילות של סטרונגפול או שווי העסקה, לפי בדיקת ביזפורטל מדובר בחברה שהיקף הפעילות שלה הוא בערך כפול מזה של חברת סיסטארז אותה רכשה טרמינל איקס (51%) ב-2022 לפי שווי של 9.6 מיליון שקל. את הרכישה ההיא טרמינל איקס עשתה לפי מחזור הכנסות של 10 מיליון שקל וצפי למחזור של 20 מיליון שקל, כך שלפי ההערכות של ביזפורטל במקרה של סטרונגפול כנראה מדובר על מספרים כפולים כאשר שווי העסקה יהיה כנראה באזור הדו ספרתי.

יש צפי לעוד רכישות השנה?

"יש צפי לעוד רכישה אחת לפחות. אסטרטגיית הרכישות שלנו היא דבר משמעותי שתבוא לידי ביטוי יותר יותר".

השיבושים בשילוח משפיעים עליכם?

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    זה דוח חזק לא חלש (ל"ת)
    אסולין 20/08/2024 15:47
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?