טרמינל איקס - רווח של 8 מיליון שקל ברבעון
על רקע ביטולי הטיסות והעלייה בביקושים ברבעון השני, טרמינל איקס טרמינל איקס 0.19% מציגה דוח טוב, אבל לא מאוד מרשים - הכנסות החברה ברבעון הסתכמו בכ-116.6 מיליון שקל בהשוואה לכ-102.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-13.6% אשר לדברי החברה נבע בעיקר מגידול בממוצע לעסקה ומגידול במספר העסקאות. הרווח הנקי הסתכם בכ-8 מיליון שקל בהשוואה לכ-3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, זינוק של פי 2.6.
הראל ויזל, יו"ר טרמינל איקס ומנכ"ל פוקס, וניר הורוביץ, מנכ"ל טרמינל איקס; קרדיט: דימה טליאנסקי
הרבעון השני היה מצוין לרשתות האופנה - ביטולי הטיסות הביאו לכך שיותר ישראלים נשארו בארץ בחודשי הקיץ ובחג הפסח, והדבר הביא לכך שיש יותר קונים, אבל זה יותר מכך. הישראלים שבמצב נורמלי היו עושים את קניות הבגדים שלהם בחו"ל נשארו בארץ ולכן כל הביקושים הללו הופנו על רשתות האופנה הישראליות, כתבנו על כך לפני תקופת הדוחות וראינו זאת כבר בדוחות של בריל בריל 1.47% , דלתא דלתא מותגים -0.79% , גולף גולף 0.34% , קסטרו קסטרו 0.69% וכעת גם טרמינל איקס.
נתונים נוספים מדוחות טרמינל איקס
- טרמינל X עם צמיחה דו ספרתית בהכנסות, הוצאות המימון הכבידו על השורה התחתונה
- טרמינל X חתמה על הסכם לרכישת מותג אופנת הגברים אינקר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם בכ-53 מיליון שקל (45.4% מהמכירות) בהשוואה לכ-49 מיליון שקל (47.5% מהמכירות) אשתקד. לדברי החברה הגידול ברווח הגולמי נובע בעיקר מגידול במכירות החברה, בעוד שהירידה בשיעור הרווח הגולמי נובעת בעיקר משינוי בתמהיל המוצרים שנמכרו.
מרכז טרמינל איקס; קרדיט: Google Street View
הוצאות מכירה ושיווק הסתכמו ברבעון בכ-41 מיליון שקל, בדומה לאשתקד. שיעורן מסך המחזור ירד ל-35.1% בהשוואה לכ-39.9% ברבעון המקביל אשתקד כאשר לדברי החברה הירידה בשיעור ההוצאות מסך המחזור נובעת מתהליכי התייעלות שהחברה ממשיכה לבצע.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
הרווח התפעולי לפני תשלום מבוסס מניות הסתכם בכ-10.4 מיליון שקל (8.9% מהמכירות) בהשוואה לכ-6.2 מיליון שקל (6.1% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי לאחר תשלום מבוסס מניות הסתכם בכ-9.3 מיליון שקל (8% מהמכירות) בהשוואה לכ-4.5 מיליון שקל (4.4% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.
תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת ברבעון הסתכם ב-37 מיליון שקל לעומת 18 מיליון שקל ברבעון המקביל. יתרת המלאי לסוף הרבעון השני עמדה על כ-100 מיליון שקל בהשוואה לכ-149 מיליון שקל בסוף הרבעון השני אשתקד.
עלייה של 10% במספר העסקאות
ברבעון השני מספר העסקאות בטרמינל איקס עלה ב-10% והסתכם ב-404 אלף עסקאות לעומת כ-368 אלף עסקאות ברבעון המקביל. גודל הסל הממוצע עלה ב-4% ל-404 שקל לעומת סל ממוצע של 388 שקל ברבעון המקביל.
מספר הלקוחות הרשומים עלה ב-10.3% ל-1.35 מיליון לקוחות לעומת כ-1.22 מיליון לקוחות ברבעון המקביל. מתוכם, ברבעון השני היו כ-591.6 אלף לקוות פעילים (שביצעו הזמנה ב-12 החודשים האחרונים) לעומת כ-590.9 אלף קונים פעילים ברבעון המקביל.
"אנו גאים לדווח היום על תוצאות שיא לרבעון השני של 2024 עם צמיחה ועלייה בכלל המדדים", מסר ניר הורוביץ, מנכ"ל טרמינל איקס. "תוצאות הדוח הנוכחי משקפות את הצלחתה של אסטרטגיית המיקוד ברווח אשר כללה בין היתר ריכוז הפעילות הלוגיסטית למרלו"ג אחד במקום שניים וצמצום הוצאות משתנות וקבועות. כמו כן, המשכנו בתכנית הפיתוח העסקי של החברה עם רכישת 51% מחברת סטרונגפול, גידול בשיעור האחזקה בחברת סיסטארז לכ-63% וחיזוק קטגוריות נוספות באתר, החברה מנהלת משא ומתן עם מספר חברות בהתאם לאסטרטגיית ההתרחבות.
אנו ממשיכים לצמוח עם גידול של כ-13.6% בהכנסות החברה ברבעון השני וכן מציגים גידול של כ- 163% ברווח הנקי ושל כ- 66% ברווח התפעולי לפני תשלום מבוסס מניות. טרמינל איקס היא חברת האיקומרס המובילה והגדולה בישראל אשר מציעה מגוון רחב, מהירות ואיכות. אנו שמחים להציג גם ברבעון זה תוצאות המשקפות את התוכנית האסטרטגית שלנו, הכוללת רווחיות לצד צמיחה והתפתחות החברה, ואנו מחויבים להמשיך ולפעול במטרה להגיע לכלל היעדים שהצבנו".
מניית טרמינל איקס נסחרת לפי שווי של 415 מיליון שקל אחרי עלייה של 12% מתחילת השנה ושל 19% ב-12 החודשים האחרונים.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?