קסטרו: ההכנסות עלו ל-537 מיליון שקל; זינוק ברווח התפעולי
ההכנסות של קבוצת קסטרו קסטרו -0.82% ברבעון השני צמחו לכ-537.6 מיליון שקל, לעומת כ-459.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, צמיחה של 17% - כך עולה מהדוחות של החברה. הצמיחה מיוחסת לגידול של כ-19% במכירות החנויות הזהות של הקבוצה עם גידול בשלושת מגזרי הפעילות: אופנת ההלבשה בכ-18%, אביזרי האופנה בכ-21% הטיפוח והקוסמטיקה בכ-44%.
הרווח התפעולי ברבעון השני זינק בכ-62% והסתכם בכ-87.7 מיליון שקל (16.3% מההכנסות) לעומת כ-54.1 מיליון שקל (11.8% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. גם הרווח הנקי ברבעון השני זינק, בכ-69%, והסתכם בכ-56.7 מיליון שקל לעומת כ-33.5 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. במחצית השנייה, הרווח הנקי הסתכם בכ-60.6 מיליון ש"ח לעומת כ-1.6 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד ולעומת כ-42.5 מיליון שקל בשנת 2023 כולה. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת במחצית הראשונה עומד על 170.4 מיליון שקל לעומת כ-120 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון השני צמח בכ-19% והסתכם בכ-329.9 מיליון שקל (כ-61.4% מהמחזור) לעומת רווח גולמי של כ-277.3 מיליון שקל (כ-60.4% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי במחצית הראשונה צמח בכ-22% והסתכם בכ-561.6 מיליון שקל (כ-57.8% מהמחזור) לעומת רווח גולמי של כ-460.3 מיליון שקל (כ-54.8% מהמחזור) במחצית המקבילה אשתקד.
הפדיון החודשי הממוצע למ"ר של כלל מותגי הקבוצה צמח בכ-23.7% והסתכם ברבעון השני לשנת 2024 בכ-2,151 שקל לעומת כ-1,739 שקל ברבעון המקביל אשתקד.
- אורקל תפרסם דוחות השבוע: מהזינוק מעל 305 דולר לנפילה של 37%
- זינוק במכירות החזירה את קבוצת חג'ג' לרווחיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניית קסטרו מזנקת מתחילת השנה ב-93%. היא נסחרת סביב 75.46 שקל, ושווי השוק של הקבוצה עומד על 622 מיליון שקל.
עוד נתונים: הכנסות מגזר אופנת ההלבשה ברבעון השני לשנת 2024 הסתכמו בכ-361.3 מיליון שקל - גידול של כ-12.4% לעומת כ-321.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד הנובע מגידול במכירות החנויות הזהות ומעיתוי חג הפסח. בתחום פעילות אופנת ההלבשה הרווח התפעולי זינק בכ-54% לכ-50.9 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי בסך של כ-33.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח התפעולי נובע מגידול במכירות ומגידול של כ-13% ברווח הגולמי ובשיעורו מסך ההכנסות.
מגזר הטיפוח והקוסמטיקה צמח בכ-64.2% לכ-20.5 מיליון שקל לעומת כ-12.5 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד הנובע מגידול במכירות בחנויות הזהות. הרווח התפעולי במגזר הטיפוח והקוסמטיקה הסתכם בכ-3 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של כ-77 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מגידול במכירות ומגידול ברווח הגולמי.
מתחילת שנת 2024 פרעה החברה הלוואות בנקאיות בהיקף של כ-171 מיליון שקל. ההלוואות הבנקאיות הסתכמו בסוף הרבעון בכ-46 מיליון שקל לעומת כ-190 מיליון שקל נכון לסוף השנה. המזומנים נטו שנבעו מפעילות שוטפת במחצית הראשונה הסתכמו בכ-170.4 מיליון שקל בהשוואה לכ-120 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. נכון לסוף הרבעון השני, עמדו יתרות המזומנים ושווי המזומנים של הקבוצה על סך של כ-210 מיליון שקל. נכון למועד פרסום הדוח, מונה רשת חנויות הקבוצה 343 חנויות ודוכנים בישראל, כמו גם 7 חנויות ודוכנים בחו"ל.
- פינרג'י מזנקת - האם הפעם זה שונה?
- פרויקט Sea Lion יוצא לדרך: נאוויטס מאשרת FID לפיתוח בהיקף 1.8 מיליארד דולר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל...
יאיר אוחיון, מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס: "אנו שמחים לסכם רבעון נוסף של צמיחה שבו הציגה הקבוצה גידול של כ-19% במכירות החנויות הזהות וגידול חד בהכנסות וברווח בשלושת מגזרי הפעילות שלה ובכל המותגים. תוצאות הרבעון השני משקפות את הביקושים הערים למותגי הקבוצה לצד המשך יישום צעדי ההתייעלות ומבטאות את עוצמת המותגים ונאמנות הלקוחות. ב-12 החודשים האחרונים הרווח הנקי של הקבוצה הסתכם בכ-101.5 מיליון שקל. אנו מציגים ירידה בימי המלאי ברבעון השני, בדגש על המותג קסטרו ואיתנות פיננסית גבוהה ומצפים להמשך הצמיחה ושיפור בשיעורי הרווחיות ברבעונים הבאים.
"הקבוצה ממשיכה בפיתוח והרחבת פעילות כלל המותגים בהמשך לאסטרטגיית הצמיחה שלה: רשת קרולינה למקה מגדילה נתח שוק בתחום האופטיקה. אנו ממשיכים לפרוס בהצלחה את המותג אורבניקה המונה 26 חנויות כשבהמשך השנה יפתחו מספר חנויות נוספות ואת חנויות הקונספט החדשות של הודיס וטופ טן. במקביל, נמשכת פריסת חנויות של איב רושה שממשיכה בפיתוח המואץ וצפויה לפתוח השנה עוד מספר מיקומים חדשים, בנוסף ל-21 המיקומים הקיימים.
"זרוע חו"ל מתקדמת בהתאם לתוכנית העסקית. בסוף חודש יוני 2024 הושק בארה"ב אתר האינטרנט החדש של איב רושה, מותג הביוטי המוביל בצרפת, ובמהלך המחצית השנייה של שנת 2024 צפויים להיפתח שישה מיקומים חדשים בקניונים מובילים בארה"ב".
- 1.אם קסטרו הרוויחה 56 מיליון פוקס הרוויחה פי 2 (ל"ת)אסולין 19/08/2024 08:54הגב לתגובה זו
- אבי 19/08/2024 10:21הגב לתגובה זוגולף הכי זולה , תבדוק רווח לשווי שוק .

טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
החברה מבקשת אישור לשיווק אולנזאפין בהזרקה תת עורית ארוכת טווח, על בסיס ניסוי שלב 3
טבע מדווחת כי הגישה לרשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA בקשה לאישור תרופה לאולנזאפין בהזרקה ארוכת טווח, תחת שם הקוד TEV‑749. מדובר בפורמולציה תת עורית שניתנת פעם בחודש למבוגרים עם סכיזופרניה. הבקשה נשענת על תוצאות ניסוי שלב 3 בשם SOLARIS, שכלל מעקב יעילות ובטיחות לאורך שנה, תוך השוואה לטיפול פלצבו בתקופה הראשונית ובהמשך המשך טיפול בקבוצות מינון שונות. לפי החברה, הנתונים הראו שמירה על יעילות קלינית ופרופיל בטיחות דומה לטבליות אולנזאפין הקיימות, וגם סבילות טיפולית שמאפשרת מתן מתמשך.
מדובר בניסיון ממוקד של טבע לבנות לעצמה מעמד יציב בתחום ה‑LAI זריקות ארוכות טווח, שנחשב לאחד המקומות שבהם יש ערך מוסף אמיתי לחברת תרופות: מוצרים מורכבים יותר, חסמי כניסה גבוהים, ותמחור טוב יותר מגנריקה רגילה. זה גם משתלב עם המסר שטבע מנסה להעביר בשנים האחרונות: חיזוק הצינור החדשני, גיוון ההכנסות, ופחות תלות במחזוריות של תחרות על מחירים.
אולנזאפין הוא טיפול ותיק ומרכזי בסכיזופרניה, עם שימוש רחב בעולם בגלל יעילות גבוהה ויכולת לייצב סימפטומים. אבל הטיפול היומי סובל מחיסרון בסיסי: בעיית היענות. סכיזופרניה היא מחלה כרונית עם תקופות רגיעה ונסיגה, ובפועל רבים מהמטופלים מפסיקים טיפול חלקית או לגמרי, מה שמוביל להחמרה ולחזרה לאשפוז. כאן נכנסת הזריקה החודשית, רעיון שמכוון להפחית את הצורך בנטילה יומיומית ולהקטין את הסיכון ל”חורים” בטיפול. אם כי חשוב לזכור שגם זריקה אחת לחודש דורשת מסגרת רפואית יציבה ומעקב, ולכן היא לא פתרון קסם לכל מטופל, אבל עבור אוכלוסייה רחבה היא יכולה לשנות את התמונה.
בטבע מדגישים שהמוצר מיועד לתת מענה לפער מוכר בשוק: חולים שמגיבים טוב לאולנזאפין אבל מתקשים להתמיד בכדורים.
לאחרונה ה-FDA רשות המזון והתרופות האמריקאית אישרה להרחיב את השימוש בתרופה יוזדי (Uzedy) של טבע גם לטיפול בחולי הפרעה דו-קוטבית בגילאי 18 ומעלה. התרופה, שהושקה במאי 2023 ואושרה עד כה רק לטיפול בסכיזופרניה, מציגה כעת פוטנציאל מסחרי רחב בהרבה. יוזדי היא זריקה תת-עורית המבוססת על ריספרידון בתצורת שחרור מושהה, שפותחה בטכנולוגיית SteadyTeq של חברת מדינסל הצרפתית. הטכנולוגיה מאפשרת שחרור מבוקר ואחיד של החומר הפעיל, כך שהשפעתו מתחילה תוך 6-24 שעות מההזרקה ונמשכת כחודש שלם.
- אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
- האם טבע היא הזדמנות? סמנכ"ל הכספים של טבע: “הוכחנו שהאסטרטגיה שלנו עובדת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האישור החדש מאפשר שימוש ביוזדי כטיפול בודד או בשילוב עם ליתיום או Dyzantil, ופותח בפני טבע שוק של כ-3.4 מיליון אמריקאים הסובלים מהפרעה דו-קוטבית. המחלה, הידועה גם כמאניה-דיפרסיה, מהווה אתגר טיפולי מורכב בשל התנודתיות הקיצונית במצבים הנפשיים ושיעור ההיענות הנמוך לטיפול מתמשך. הזרקה חודשית כמו יוזדי מפחיתה משמעותית את שיעור ההפסקות בטיפול ובכך מצמצמת את הסיכון להחמרות במצב הנפשי, התקפים, אשפוזים ואף ניסיונות אובדניים. על פי נתוני טבע, 80% מהחולים שעוברים מטיפול אוראלי ליוזדי ממשיכים בטיפול בהצלחה.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגמיה דיינמיקס קופצת 13%, אקסל 8%, נאוויטס ב-1.8% - מגמה מעורבת במדדים
התנועות במדדים:מדד ת"א 35 0.63% מדד ת"א 90 -0.78% מדד ת"א 125
דולר שקל רציף
מחזור המסחר עומד על כ-2 מיליארד שקל
