ענת בוגנר דלתא מותגים
צילום: שי פרנקו
דוחות

אחרי השקת ויקטוריה׳ס סיקרט: דלתא מותגים עם צמיחה של 36% בהכנסות

קמעונאית האופנה, שהחלה לשווק במהלך הרבעון את מותגי ויקטוריה׳ס סיקרט ו-Bath & Body Works הציגה הכנסות של 262 מיליון שקל לצד רווח נקי של 34 מיליון שקל
איתן גרסטנפלד |

קמעונאית האופנה דלתא דלתא מותגים 1.62%  הציגה צמיחה של 36% בהכנסות הרבעון השני בין היתר הודות להשקת מותגי ויקטוריה׳ס סיקרט ו-Bath & Body Works. בשורה התחתונה רשמה החברה צמיחה של כ-71% ברווח הנקי שעמד על כ-34.4 מיליון שקל.

הכנסות החברה ברבעון השני עמדו על כ-262.5 מיליון שקל, עליה של כ-36% ביחס לכ-193.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה מיוחסת בין היתר לגידול במכירות החנויות הזהות ואתרי הסחר המקוון של מותגי החברה, כמו גם להשקת רשתות חנויות המותגים ויקטוריה׳ס סיקרט ו-Bath & Body Works.

בשורה התחתונה הרווח הנקי של החברה עמד על כ-34.4 מיליון שקל, צמיחה של כ-71% לעומת כ-20.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

התוצאות החזקות של דלתא מחזקות את התחזית שנתנו על כך שדוחות רשתות האופנה צפויים להיות טובים. קראו כאן.

שיפור ברווח הגולמי והתפעולי

הרווח הגולמי עמד על כ-168.7 מיליון שקל (64.3% מההכנסות), צמיחה של כ-35% לעומת כ-125.2 מיליון שקל (64.8% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח הגולמי נבע בעיקר מהגידול במכירות, כאשר הקיטון בשיעור הרווח הגולמי נבע מהשפעת הפיחות בשער החליפין של השקל מול הדולר.

הרווח התפעולי ברבעון השני צמח ב-68% והסתכם בכ-48.1 מיליון שקל (18.3% מההכנסות) לעומת כ-28.6 מיליון שקל (14.8% מההכנסות) ברבעון המקביל בשנת 2023. בנטרול הוצאות עסקה לרכישת גולף שנכללו ברבעון השני אשתקד, הסתכם הרווח התפעולי ברבעון השני של 2023 בכ-30.1 מיליון שקל (כ-15.6% מההכנסות). הגידול ברווח התפעולי נבע בעיקר מגידול משמעותי במכירות החברה בכל ערוציה ומקיטון בשיעור הוצאות המכירה והשיווק.

ענת בוגנר מנכ"לית דלתא ישראל מותגים: "תוצאות הרבעון השני מבטאות את מגמת הצמיחה החזקה של החברה, וזאת הודות לקידום מנועי הצמיחה והמשך הרחבת הפעילות של מותגי החברה ותמהיל המוצרים המגוון. הגידול בהכנסות נובע בעיקרו מגידול של 22.6% במכירות החנויות הזהות של כלל המותגים כולל אתרי האונליין כאשר ברבעון השני ניכר גידול משמעותי בכל מדדי הרווח ובתזרים מפעילות שוטפת לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מתחילת השנה  פתחנו 11 חנויות חדשות ובכוונתנו להמשיך להתרחב. במהלך חודש אפריל נפתחו בהצלחה מרובה 4 חנויות ראשונות בישראל למותג Victoria's Secret ו-5 חנויות ראשונות ואתר אונליין של מותג האווירה והטיפוח Bath & Body Works."

דלתא מותגים פועלת בתחום מכירת מוצרי הלבשה תחת המותגים דלתא, פיקס, פנטה ריי והמותגים הבינלאומיים ויקטוריה סיקרט ו-Bath & Body Works. החברה הוקמה כחלק משינוי ארגוני בחברה הציבורית דלתא גליל, ובמרץ 2021 השלימה הנפקה ראשונית בבורסה בתל אביב לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל. מתחילת השנה קפצה מנית החברה בכ-40% והיא נסחרת הבוקר במחיר של 58.6 שקל המשקף לה שווי שוק של כ-1.46 מיליארד שקל.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קובי אלכסנדר (נוצר ב-AI)קובי אלכסנדר (נוצר ב-AI)

ההשקעה המוצלחת של קובי אלכסנדר, והאם המימוש האחרון הוא סימן להמשך?

קובי אלכסנדר מממש 66 מיליון שקל ממניות אי.בי.אי אחרי 20 שנות השקעה; וגם: דברים שצריך לדעת על קובי אלכסנדר

רן קידר |
נושאים בכתבה קובי אלכסנדר

קובי אלכסנדר מכר 240 אלף מניות של בית ההשקעות אי.בי.אי בשער של 275 שקלים למניה, סכום כולל של 66 מיליון שקלים. העסקה בוצעה בהנחה של 4% ממחיר השוק. לפני המכירה החזיק אלכסנדר ב-19.2% ממניות החברה; כיום נותרו בידיו 15.8%, בשווי של 620 מיליון שקלים. ההשקעה המקורית היתה ב-2005, בסך 50 מיליון שקלים עבור 25% מאי.בי.אי, והיא הניבה תשואה מצטברת של יותר מפי 12. 

שווי השוק של אי.בי.אי חצה את 4 מיליארד שקלים במקביל לשיפור בתוצאות וקריאה נכונה של המפה. אי.בי.אי נכנס לפני יותר מעשור לתחום הקרנות האלטרנטיבות למשקיעים כשירים וזה הפך לזרוע מאוד מרכזית ברווחיו. 

בשבוע האחרון מכרו ארבעה בכירים באי.בי.אי אופציות בשווי 50 מיליון שקלים


מי הוא קובי אלכסנדר?

קובי אלכסנדר הוא יזם הייטק ישראלי שייסד את קומברס טכנולוגיות (לשעבר אפרת) ב-1984 עם בועז משעולי ויחיעם ימיני. החברה, שפיתחה פתרונות ערך מוסף לתקשורת, גדלה ל-5,000 עובדים ו-1.5 מיליארד דולר מחזור שנתי בשיאה ב-2000, עם שווי שוק של 20 מיליארד דולר. אלכסנדר כיהן כמנכ"ל 25 שנה, והוביל IPO ב-1996 (גיוס 100 מיליון דולר) והשקעות בסטארט-אפים כמו וויקס (50 מיליון דולר ב-2007).

ב-2006 הוא הואשם בתרמית ניירות ערך: תמחור לאחור של אופציות למנהלים, שחסך 7 מיליון דולר מיסים והטיב עם בכירים, כולל אלכסנדר שקיבל אופציות בשווי 2 מיליון דולר. לאחר כתב אישום בארה"ב, נמלט לנמיביה (ללא הסכם הסגרה), שם שהה 10 שנים תחת שם בדוי, בעוד קומברס איבדה את שוויה וחוסלה. 

ב-2016 הוא הוסגר, הורשע ב-2017 ברישום כוזב, ונידון ל-30 חודשי מאסר. ריצה 12 חודשים בארה"ב ובישראל, ושוחרר ב-2018 לאחר ניכוי שליש.



רו״ח פרידה עבאס יוסף, אחראית תחום נדל״ן במחלקת תאגידים הרשות לניירות ערך. קרדיט: ענבל מרמרירו״ח פרידה עבאס יוסף, אחראית תחום נדל״ן במחלקת תאגידים הרשות לניירות ערך. קרדיט: ענבל מרמרי
כנס תאגידים ה-13

״בחברות הנדל״ן היזמי המספרים נראים טוב, אבל העודפים עלולים להיות מנופחים״

בכנס תאגידים ה-13 של רשות ניירות ערך מזהירים מפער בין התמונה האופטימית בשוק ההון לבין מצב הפרויקטים בשטח, ומציגה מתווה גילוי חדש לחברות היזמיות שיתמקד במהות, בעודפים צפויים ובגילוי מצרפי



ליאור דנקנר |

״על המסכים הכל נראה טוב, בפרויקטים זה כבר פחות פשוט״

היום (שלישי), בכנס תאגידים ה-13 של רשות ניירות ערך, עלתה רו״ח פרידה עבאס לבמה עם מסר מפוכח לשחקניות הנדל״ן היזמי. לדבריה, בעיני הרשות מתווה הגילוי החדש אינו רק שינוי טכני, אלא שינוי תפיסתי סביב מהות. היא הוסיפה שמי שמסתכל מלמעלה רואה שוק שנראה מצוין: בשנה האחרונה הצטרפו לבורסה 12 חברות נדל״ן יזמי, מספר שישראל לא ראתה כבר שנים. רוב החברות האלה גייסו אגרות חוב בהיקף כולל של כמעט 1.4 מיליארד שקלים, ובשנה החולפת נרשמה עלייה בשווי השוק של חברות הנדל״ן הציבוריות.

הנתונים האלה, אמרה, משקפים התעניינות גוברת מצד הציבור וציפייה לרווחיות גבוהה בשנים הבאות, במיוחד על רקע חזרה הדרגתית של השוק לפעילות אחרי סיום הלחימה. ״אם מסתכלים מלמעלה, הכל נראה ממש טוב״, אמרה, ״אבל כשנכנסים לעובדות בשטח, הסיפור מורכב יותר״.


מהמצגת ע״י פרידה עבאס יוסף


עבאס הזכירה שבמקביל לעלייה בשוויי השוק נרשמה בשנה האחרונה ירידה בקצב מכירת הדירות, שהובילה לשיא חדש במספר הדירות הלא מכורות. יחד עם זאת, מדד תשומות הבנייה ושכר העבודה בענף ממשיכים לעלות ולהגדיל את עלות הפרויקטים עבור היזמים.

״השילוב של ירידה במכירות ועלייה בעלויות פוגע בתזרים המזומנים של החברות״, אמרה. ״את התוצאה רואים בשטח, בשלטי החוצות ובקמפיינים: מבצעי מכירות יצירתיים שמגלמים הנחות משמעותיות, הצעות למשכנתאות ללא ריבית, פטור מהצמדות ואפילו אפשרות לביטול הסכמים. אלה לא רק גימיקים שיווקיים, אלא כלים להתמודד עם מצוקה פיננסית שמתגברת״.