דוחות

רשתות האופנה ממשיכות להפגין עוצמה - הרווח של גולף זינק פי 9

על רקע ביטולי הטיסות והישארותם של ישראלים רבים בארת בחודשי הקיץ, רשתות האופנה ממשיכות להפגין תוצאות חזקות - הרווח הנקי של גולף ברבעון הסתכם ב-26 מיליון שקל לעומת 3 מיליון שקל ברבעון המקביל - המניה מזנקת.
רוי שיינמן | (2)

כפי שכתבנו בעבר, רשתות האופנה ממשיכות להפגין תוצאות חזקות ברבעון השני - בהמשך לדוחות החזקים של בריל  בריל 1.62% ושל דלתא מותגים  דלתא מותגים 2.42% , גולף מדווחת על רבעון שני חזק עם זינוק של פי 9 ברווח הנקי. המניה מזנקת ב-12% במסחר.

מכירות הקבוצה ברבעון השני הסתכמו בכ-220.3 מיליון שקל, לעומת כ-221 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה ציינה כי הקיטון במכירות נבע בעיקר מצמצום עמוק ומכוון בפעילות עדיקה, וקוזז ברובו בזכות עלייה במכירות מגזר אופנת הבית. 

סניף גולף; קרדיט: שי אפשטיין

סניף גולף; קרדיט: שי אפשטיין

הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם בכ-142.7 מיליון שקל (כ-64.7% מהמכירות), לעומת כ-137 מיליון שקל (כ-62% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. לדברי החברה העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מירידה בשיעור ההנחות.  הרווח התפעולי השוטף (לפני הכנסות והוצאות אחרות) ברבעון השני הסתכם בכ-31.2 מיליון שקל, לעומת כ-5.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של בערך פי 5.5. 

ה-EBITDA המתואם ברבעון השני הסתכם בכ-31 מיליון שקל, לעומת כ-7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של בערך פי 4.5. הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם בכ-26.1 מיליון שקל, לעומת כ-2.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של בערך פי 9.

נכון לתום הרבעון לחברה עודף פיננסי (נטו) של כ-72.6 מיליון שקל, לעומת חוב פיננסי (נטו) של כ-19.6 מיליון שקל נכון לתום הרבעון השני בשנה שעברה.

התוצאות לפי מגזרים

מכירות מגזר אופנת ההלבשה ברבעון השני הסתכמו בכ-102.9 מיליון שקל, לעומת כ-107 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כאשר גם כאן החברה ציינה שהירידה נבעה בעיקר מצמצום עמוק ומכוון בפעילות עדיקה. הפדיון הממוצע למ"ר במגזר אופנת ההלבשה ברבעון השני הסתכם בכ-1.58 מיליארד שקל, לעומת כ-1.48 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-7%. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הרווח במגזר אופנת ההלבשה ברבעון השני הסתכם בכ-16.2 מיליון שקל, לעומת כ-3.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של בערך פי 5. לדברי החברה הגידול ברווח נבע בעיקר מצמצום הוצאות מכירה, שיווק והנהלה, כחלק מתוכנית ההתייעלות. 

מכירות מגזר אופנת הבית ברבעון השני הסתכמו בכ-117.4 מיליון שקל, לעומת כ-113.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-3%.  הפדיון הממוצע למ"ר במגזר אופנת הבית ברבעון השני הסתכם בכ-1.22 מיליארד שקל, לעומת כ-1.1 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-12%.

הרווח במגזר אופנת הבית ברבעון השני הסתכם בכ-15 מיליון שקל, לעומת כ-2.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של פי 5 בקירוב. הגידול ברווח נבע בעיקר מצמצום הוצאות מכירה, שיווק והנהלה, כחלק מתוכנית ההתייעלות.  

"אנו מסכמים רבעון שני חזק עם זינוק חד ב-EBITDA וברווח הנקי, הודות למהלך ההתייעלות העמוק שביצענו בסוף שנת 2023, שאת פירותיו אנו רואים כעת", מסר אייל גרינברג, מנכ"ל קבוצת גולף. "בשנת 2025 תפתח קבוצת גולף מרלו"ג חדש בקיסריה אשר יחליף ארבעה מרלו"גים קיימים של הקבוצה הפזורים ברחבי הארץ,  וצפוי להוביל לחיסכון נוסף בעלויות הקבוצה. אנו ממשיכים לפעול לשיפור מותגי הליבה של קבוצת גולף, תוך הרחבת פורטפוליו המותגים הן  דרך הסכמי זכיינות והן ע"י יבוא מקביל, עם מותגים מובילים כגון דיסני, גיבורי העל, הביטלס ועוד".

חברות האופנה האחרות צפוית לדווח גם כן על דוחות חזקים

יש מספר סיבות לכך שהרבעון השני של השנה היה טוב במיוחד עבור חברות האופנה -ראשית, חג הפסח היה ברבעון השני והוא מרכז סביבו רכישות מוגברות. שנית, יש בישראל בתקופה הזו, בשל המלחמה, מעל 300 אלף אנשים מאשר בד"כ. מדובר במטיילים שחזרו הביתה ומדובר בישראלים שלא יצאו לחו"ל גם בשל המצב וגם בשל מחירי הטיסות שזינקו.

יותר אנשים בארץ שווים ליותר צרכנים, אבל זה הרבה יותר מזה - כי אנשים שטסים לחו"ל קונים שם בגדים ופעמים רבות גם מביאים מתנות למשפחה. הביקושים האלו זרמו הפעם לרשתות המקומיות. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    איל 15/08/2024 14:54
    הגב לתגובה זו
    איך לא ירוויחו מיליונים ???
  • איך 17/08/2024 09:39
    הגב לתגובה זו
    ברור שזה בגלל שנשארים כאן וגם האנטישמיות עוזרת
טבע
צילום: טוויטר

טבע קיבלה אישור FDA ומשיקה בארה"ב גרסה גנרית לתרופת ירידה במשקל

טבע משיקה בארה"ב גרסה גנרית ראשונה לסקסנדה, תרופת GLP-1 לירידה במשקל, לאחר שקיבלה אישור FDA; המכירות המקוריות בארה"ב הסתכמו בכ-165 מיליון דולר בשנה, והמהלך משתלב באסטרטגיית הצמיחה של החברה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה טבע

טבע טבע -1.07%   הודיעה היום כי קיבלה אישור רשות התרופות והמזון האמריקאית (FDA) להשקת הגרסה הגנרית הראשונה לסקסנדה (Saxenda), תרופה ממשפחת ה־GLP-1 המיועדת לירידה במשקל. מדובר בציון דרך משמעותי עבור החברה, שכן זו הפעם הראשונה שבה מושקת בארה"ב תרופה גנרית לקטגוריית התרופות שמובילה את אחד התחומים הצומחים ביותר בשוק התרופות.

סקסנדה, המבוססת על החומר הפעיל לירגלוטייד (Liraglutide), רשומה לטיפול במבוגרים הסובלים מהשמנה או ממשקל עודף יחד עם מחלות נלוות, וכן לנערים בגילאי 12–17 במשקל מעל 60 ק"ג. ההשקה מגיעה כחלק מאסטרטגיית "Pivot to Growth" של טבע, שבמסגרתה היא שמה דגש על הרחבת פורטפוליו התרופות הגנריות המורכבות.

החברה ציינה כי ההשקה של הגרסה הגנרית לסקסנדה מספקת לחולים בארה"ב את מוצר ה־GLP-1 הראשון מסוגו לירידה במשקל, ומדגישה את מעמדה של טבע כחברת גנריקה מובילה.

לפי נתוני IQVIA, מכירות סקסנדה בארה"ב הסתכמו בכ־165 מיליון דולר ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני 2025. אמנם מדובר בהיקף נמוך משמעותית מזה של תרופות כמו ויגובי או אוזמפיק, אך הכניסה של טבע לקטגוריה הצומחת של טיפולי ההשמנה מסמנת עבורה פוטנציאל אסטרטגי רחב.

בשורה התחתונה, טבע מבצעת צעד נוסף בהתרחבותה בתחום התרופות הגנריות המורכבות, הפעם דווקא בזירה שמושכת עניין עצום מצד שוק ההון והציבור, תרופות ההרזיה. השוק יבחן כעת עד כמה היא תוכל לתרגם את המהלך להכנסות משמעותיות ולחיזוק מעמדה אל מול המתחרות.

חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם
דוחות

תוצאות נהדרות לארית - רווח של 96 מיליון שקל

הכנסות החברה במחצית הראשונה הסתכמו בכ-155 מיליון שקל והרווח התפעולי הגיע ל-84.8 מיליון שקל. הרווח הנקי קפץ לכ-96 מיליון שקל,החברה מרחיבה פעילותה בארה"ב, אירופה והודו על רקע הביקושים הגואים לתחמושת; החברה מציגה תחזית מכירות מעודכנת של כ-514 מיליון שקל לשנה כולה


צלי אהרון |


חברת ארית תעשיות ארית תעשיות 0.71%  , העוסקת בפיתוח,ייצור ושיווק מרעומים ומוצרי אלקטרוניקה צבאיים, מדווחת את התוצאות למחצית הראשונה של השנה ומהם עולה כי החברה צמחה באופן חד ומהיר מאוד. בנוסף היא מציגה גם התרחבות משמעותית בזירה הגלובלית.

במחצית הראשונה של השנה הסתכמו הכנסות החברה בכ-155 מיליון שקל, והרווח התפעולי הגיע לכ-84.8 מיליון שקל. בכך רשמה החברה זינוק של פי 5.3 בהכנסות ושל פי 14.5 ברווח התפעולי לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. 

גם בהשוואה לשנת 2024 כולה נרשמה עלייה, פי 1.2 בהכנסות ופי 1.4 ברווח התפעולי. הרווח לפני מס הסתכם בכ-103.9 מיליון שקל והרווח הנקי עמד על כ-96 מיליון שקל - עלייה חדה של פי 16.5 ביחס למחצית הראשונה של השנה שעברה.

מעבר לתוצאות הכספיות, מציינת החברה כי בתקופה זו ייצרה מוצרים בהיקף נוסף של כ-32 מיליון שקל, שהאספקה שלהם נדחתה למחצית השנייה. המשמעות היא שסך היקף הייצור במחצית הראשונה הגיע לכ-187 מיליון שקל. 

בהתאם לכך, החברה עדכנה כלפי מעלה את תחזית המכירות לשנת 2025 כולה, וכעת היא עומדת על כ-514 מיליון שקל. גבוהה מהתחזית הקודמת שעמדה על 477 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה מסתכם בכ-285 מיליון שקל, שרובו מוחזק במזומנים ובנכסים פיננסיים.