אלקטרה צריכה: ההסבה לסניפי קרפור מניבה הפסדים, אך צופה מכירות של 3.9 מיליארד ב-2024
ההכנסות של אלקטרה מוצרי צריכה אלקטרה צריכה 1.42% ברבעון הרביעי של 2022 עלו בכ-5.8% לכ-1.58 מיליארד שקל (לעומת סך של כ-1.5 מיליארד שקל ברבעון המקביל). הסיבה המרכזית היא גידול במכירות מערכות חימום לייצוא. בשנה כולה, הן עלו ב-34.3% ועומדות על 6.24 מיליארד שקל. עיקר העלייה נבעה מאיחוד תוצאותיהן של החברות שנרכשו במהלך שנת 2021 אשר לא נכללו במלואן בתקופה המקבילה אשתקד, בעיקר יינות ביתן.
הרווח הנקי לבעלי המניות ברבעון הרביעי, בנטרול פעילות המזון, עלה ב-18.9% לכ-29.4 מיליון שקל. ללא נטרול פעילות המזון, רשמה החברה בתקופה רווח נקי לבעלי מניות הרוב של כ-103 מיליון שקל. מגזר המזון עבר תהליך מאסיבי של שיפוצים והאצה של הסבת סניפים למותג קרפור. הרווח ללא נטרול המגזר הזה עמד על 155 מיליון שקל בשנה החולפת.
הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות עלה ברבעון הרביעי של 2022 בכ-7.1% לכ-61.4 מיליון שקל, לעומת כ-57.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נבע בעיקר מקיטון במגזר קמעונאות חשמל, שקוזז בחלקו מול עלייה בשאר המגזרים.
הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-10.8 מיליון שקל לעומת 13.1 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2021. בנטרול מגזר המזון, עלה הרווח הנקי בכ-10.5% לכ-36.1 מיליון שקל, לעומת כ-32.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. למה זה קורה? כי אלקטרה נערכת להשקה של כ-50 סניפי קרפור בפריסה ארצית במהלך המחצית הראשונה של 2023 וצופה כי בשנת 2024 תגיע פעילות זו להכנסות של כ-3.9 מיליארד שקל ול-EBITDA של כ- 175 מיליון שקל. כלומר, היא מסבירה את הירידה ברווח הנקי בהשקעה בתחום המזון, אך צופה צמיחה בשנה הבאה.
- קרפור נערכת להנפקה בתחילת שנה הבאה לפי שווי של כ-3 מיליארד שקל
- צביקה שווימר: "אנחנו לא החברה שהיינו לפני שנתיים, אנחנו נוגעים בכל תחומי החיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ברבעון הרביעי בכ-15.8 מיליון שקל לעומת כ-15.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA של החברה ברבעון הרביעי של שנת 2022 עלתה בכ-15.5% לכ-147.9 מיליון שקל, לעומת כ-128 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2022 עלה בכ-14.4% לכ-494 מיליון שקל (כ-31.2% מההכנסות), לעומת כ-432 מיליון שקל (כ-28.9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
העלייה במחזור המכירות של הרבעון הרביעי נבעה בעיקר מגידול במכירות במגזר מוצרי צריכה חשמליים, מגידול במגזר קמעונאות חשמל בשל גידול במכירות חנויות הדיוטי פרי, ומגידול במגזר ספורט ופנאי בעיקר בשל איחוד לראשונה ברבעון של אדידס ומפתיחת סניפים חדשים.
- דלק נכסים: ההכנסות באותה רמה, עוברת לרווח של 1.7 מיליון
- אקרו: שורה תחתונה הסתכמה ב-41 מ' שקל בזכות רווחי הון – מכירת דירות צנחה ב-90%
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו...
תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת עלה ברבעון הרביעי של 2022 לכ-157 מיליון שקל, לעומת מזומנים נטו ששימשו לפעילות שוטפת בסך של כ-12.6 מיליון שקל.
ההון העצמי של החברה הוא 1.22 מיליארד שקל.
הרווח הגולמי בשנת 2022 עלה בכ-42% לכ-1.85 מיליארד שקל (כ-29.6% מההכנסות), לעומת כ-1.3 מיליארד שקל ב-2021 (כ-28% מההכנסות) ב-2021. העלייה ברווח הגולמי ובשיעורו נבעה בעיקר משיפור הרווח הגולמי במגזר מוצרי צריכה חשמליים, וזאת על אף שחיקת שער האירו והשפעתה לרעה על מחירי הייצוא, וכן משיפור במגזר קמעונאות חשמל ומאיחוד תוצאותיהן של החברות שנרכשו.
הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות, נטו שנבעו בעיקר משערוך נדל"ן להשקעה, ולפני הוצאות רה-ארגון, עלה בשנת 2022 בכ-4.7% לכ-234.5 מיליון שקל, לעומת כ-224 מיליון שקל ב-2021.
הרווח התפעולי החשבונאי הסתכם בסך של כ-198.3 מיליון שקל, לעומת סך של כ-265.6 מיליון שקל בשנת 2021.
הרווח הנקי של החברה, בנטרול מגזר המזון, הסתכם בשנת 2022 בכ-170 מיליון שקל, לעומת כ-180 מיליון שקל בשנת 2021, כאשר הירידה ברווח נבעה בעיקר מעלייה בהוצאות המימון בגין הפרשי שער. הרווח הנקי, ללא הנטרול האמור, הסתכם בשנת 2022 בכ-43.6 מיליון שקל לעומת כ-171.9 מיליון שקל אשתקד.
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות, הסתכם בשנת 2022 בכ-102.9 מיליון שקל, לעומת 164.1 מיליון שקל ב-2021. השינוי ברווח הנקי של החברה וברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בשנת 2022, נובע בעיקר מהפרשה בגין תוכנית רה-ארגון, שהקטינה את תוצאות מגזר קמעונאות המזון בסכום של כ-52 מיליון שקל ב-2022.
ה-EBITDA בשנת 2022 עלתה בכ-26.8% לסך של כ-530.2 מיליון שקל, לעומת סך של כ-418.1 מיליון שקל ב-2021. עיקר הגידול ב-EBITDA של החברה בתקופת הדוח נבע משיפור בתוצאות מגזר מוצרי צריכה חשמליים ומאיחוד מלא של מגזר מזון ומגזר ספורט ופנאי.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת בשנת 2022 עלה בשיעור חד והסתכם בכ-329 מיליון שקל, לעומת תזרים מזומנים שלילי בסך כ-11.7 מיליון שקל בשנת 2021.
בחברה ציינו כי יינות ביתן החלה כבר ברבעון השני של שנת 2022 בשיפוץ סניפים והכנתם להשקת Carrefour תחת מותג זמני ("SUPER"), כאשר עד לתום שנת 2022 ביצעה שיפוץ והסבה לכ-15 סניפים ועד למועד פרסום הדוח ביצעה שיפוץ והסבה לכ-20 סניפים. השיפוצים וההסבות שבוצעו עד כה, כאמור, תרמו לשיפור משמעותי בתוצאות הסניפים האמורים, וזאת טרם השקתם כסניפי Carrefour. תוצאות הסבת הסניפים תומכות בתוכניותיה של יינות ביתן להאיץ את תהליך השקת רשת Carrefour כבר בשנת 2023.
החברה צופה, כי יישום תכנית ההתייעלות והרה ארגון הכוללת את האצת הסבת סניפי הרשת ל- Carrefour, ישפר את יכולות החברה לפעול להשגת היעדים והאסטרטגיה העסקית במגזר המזון.
בנוסף, החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בסך של 35 מיליון שקל, המשקפת 1.62 שקל למניה. הדיבידנד ישולם ב-16 באפריל.
כמו כן, החודש נחתם בין אלקטרה סולאר (המוחזקת בעקיפין על ידי החברה), לבין בריח גולן, המוחזקת בעקיפין על ידי רב בריח, הסכם לשיתוף פעולה מסחרי ומיזוג פעילויות והסכם מייסדים להקמת חברה משותפת אשר תוחזק על ידי בריח גולן (75%) ועל ידי אלקטרה סולאר (25%) ואשר תפעל בתחום ההפצה ו/או שיווק ו/או מכירה של רכיבי מערכות סולאריות (PV) לחברות ו/או יחידים העוסקים בתחום האנרגיה המתחדשת. במקביל, חתמה חברה בת בבעלות מלאה של החברה על הסכם המותנה בהשלמת המיזוג עם בריח גולן, עם השותף הנוכחי באלקטרה סולאר לרכישת אחזקתו (כ-49.9%) בתמורה לסך של כ-2 מיליון שקל באופן שיעביר את מלוא ההחזקות באלקטרה סולאר לחברה הבת של החברה.
אלקטרה מוצרי צריכה פועלת כיום ב-5 תחומים: ייבוא, יצוא, ייצור, שיווק, מכירה והפצה של מוצרי צריכה חשמליים ומתן שירות למוצרים; הפעלת רשתות שיווק קמעונאיות למכירת מוצרי צריכה חשמליים; פעילות קבוצת הקמעונאות יינות ביתן ורשת 7-Eleven וCarrefour שבהקמה; הפעלת רשתות שיווק, ייבוא, ייצור, שיווק והפצה של ציוד ומוצרי הלבשה והנעלה למטיילים, מחנאות, סקי וסנובורד, ספורט שטח ופנאי, וכן, הפעלת רשת חנויות בזיכיון של המותג Adidas; החמישי – פיתוח והקמה של נדל"ן להשקעה.

דלק: עלייה בהכנסות לכ-3.5 מיליארד שקל, תחלק דיבידנד של 250 מיליון
דלק קבוצה מציגה רבעון חיובי עם זינוק ב-EBITDAX ל-2.1 מיליארד שקל והמשך עלייה חדה בהפקה של איתקה, לצד עסקת הענק של ניו-מד להרחבת יצוא הגז למצרים; במקביל, חילקו והכריזו החברות הבנות דיבידנדים בהיקף של כ-547 מיליון דולר, מתוכם כ-290 מיליון דולר (כמיליארד
שקל) זרמו לדלק, והקבוצה עצמה הכריזה על חלוקה נוספת של 250 מיליון שקל, מה שמציב את תשואת הדיבידנד שלה סביב 10%
דלק קבוצה דלק קבוצה 3.11% מסכמת רבעון שני חזק עם עלייה של כ-40% בהכנסות ועלייה ב-EBITDAX, לצד המשך הצמיחה בהפקה של איתקה
וחתימת עסקת ייצוא היסטורית של ניו-מד למצרים.
הכנסות הקבוצה ברבעון השני של 2025 עמדו על כ-3.5 מיליארד שקל, עלייה של כ-40% לעומת הכנסות של כ-2.5 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות הקבוצה במחצית הראשונה של השנה הסתכמו בכ-7.4 מיליארד שקל, צמיחה של כ-34% לעומת כ-5.5 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי של הקבוצה ברבעון השני של השנה הסתכם בכ-176 מיליון שקל, לעומת 382 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הפער בין הרבעונים נבע בעיקר כתוצאה מקיטון ברווח של ניו-מד ברבעון השני של השנה, בעקבות הפסקת הפעילות של מאגר לוויתן במהלך מבצע "עם כלביא" ולצורך ביצוע עבודת תחזוקה להנחת הצינור השלישי, ירידה במחירי האנרגיה, וכן כתוצאה משינוי בשיעור ההחזקה של הקבוצה באיתקה, מכ-88.5% ברבעון המקביל, לכ-52.2% ברבעון הנוכחי, כתוצאה מהשלמת העסקה האסטרטגית לכניסתה של Eni UK לתוך איתקה, כמו גם משערוך תמורות מותנות, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המתואם של הקבוצה, בנטרול הפרשה חשבונאית חד-פעמית (לא תזרימית), בגין התאמות למיסים נדחים בים הצפוני, הסתכם בחציון הראשון של 2025 בכ-491 מיליון שקל לעומת רווח בסך של כ-651 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד. בשקלול ההפרשה החשבונאית, הרווח הנקי המדווח בחציון הראשון של 2025 עמד על כ-186 מיליון שקל.
ה-EBITDAX של הקבוצה זינק ברבעון השני והסתכם בכ-2.1 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.5 מיליארד שקל ברבעון המקביל. במחצית הראשונה של השנה זינק ה-EBITDAX לכ-5.3 מיליארד שקל, לעומת כ-3.4 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
- דלק רוכשת החזקה בחברת נפט קנדית
- דלק ברווח של 400 מיליון שקל על ישראכרט; מדרוג מעלה את הדירוג לקבוצה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח התפעולי של הקבוצה ברבעון השני הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל, עלייה של כ-34% לעומת כ-831 מיליון שקל ברבעון השני של 2024. במחצית הראשונה של השנה הסתכם הרווח התפעולי בכ-3.4 מיליארד שקל, גידול של כ-60% לעומת כ-2.1 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
צרות בצרורות במיטרוניקס: הרווח נחתך ב-72%, המנכ"ל הודיע על פרישה
חברת הרובוטים לניקוי בריכות מקיבוץ יזרעאל ממשיכה להציג חולשה עם ירידה של יותר מ-15% בהכנסות ל-515 מיליון שקל ברבעון השני, מתחת לתחזיות, הרווח הנקי הצטמק ל-12 מיליון שקל בלבד; במקביל, המנכ"ל שרון גולדנברג הודיע על פרישה מתפקידו, והחברה מתמודדת עם תביעה
מצד ספק פלסטיקה בהיקף של 90 מיליון שקל, בשעה שהדירקטוריון אישר חלוקת אופציות רחבה לעובדים ונושאי משרה
אומרים שצרות באות בצרורות, כך זה נראה הבוקר עבור חברת מיטרוניקס מיטרוניקס -12.05% שרשמה עוד רבעון חלש, אליו הצטרפה הודעה של פרישת המנכ"ל ותביעה מצד ספק ההזרקות זריחה תעשיות חלאבין על 90 מיליון שקל בגין הפרת התחייבויות.
נתחיל עם הדוחות
מיטרוניקס סיכמה רבעון שני חלש במיוחד. ההכנסות ירדו ב-15.2% לעומת הרבעון המקביל ל-514.8 מיליון שקל, מתחת לטווח התחזית שפרסמה החברה במאי, שעמד על 530-600 מיליון (565 מיליון שקל לפי נקודת האמצע). על פי החברה, הפער נובע בעיקר מהקמה
ותפעול של מרכזים לוגיסטיים חדשים בארה״ב (MTUS) שהקשו על אספקה ומימוש הזמנות אונליין. להערכת החברה אובדן ההכנסות לרבעון הסתכם לסך של כ-14 מיליון דולר אמריקאי, כאשר חלקן יוסטו למכירות ברבעון השלישי.
חשוב לזכור כי לחברה הטיה עונתית ברורה למחצית
הראשונה של השנה, כאשר הרבעון השני אמור להיות החזק ביותר של החברה. נראה כי מימוש הנדבך האסטרטגי של מעבר למכירות ישירות לצרכן (DTC) עשוי לשנות העונתיות כך שחלק מהמכירות, בעיקר בצפון אמריקה, עובר לרבעון השלישי.
במבט על צבר ההזמנות ניתן לראות את
הנתונים, כאשר נרשמה עלייה של 34% ל-101.9 מיליון שקל בסוף יוני, לעומת 75.8 מיליון שקל לפני שנה, בעיקר הזמנות שלא סופקו ברבעון עקב אתגרי הלוגיסטיקה בצפון אמריקה. עם זאת, העלייה מסתכמת בכ-7.6 מיליון דולר בלבד, כך שאיבוד ההכנסות של החברה מהותי. עוד חשוב לציין
כי צבר ההזמנות ירד מרמה של 123 מיליון שקל ברבעון הקודם.
- מיטרוניקס קופצת בעקבות דוחות Pool
- "מיטרוניקס תמשיך להוביל את השוק, ככל שנמכור יותר D2C נרוויח יותר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במבט עומק על הדוחות, השחיקה במרווחים ניכרה בכל השורות. שיעור הרווח הגולמי ירד ל-181.4 מיליון (35.2%) לעומת 247.5 מיליון (40.8%) אשתקד, והרווח התפעולי צנח ל-31.3 מיליון שקל (6.1% מהמכירות)
לעומת 73.3 מיליון שקל (12.1%) ברבעון המקביל.
בשורה התחתונה הרווח הנקי נחתך בכ-72% ל-12.3 מיליון (2.4% מהמכירות) שקל לעומת 43.3 מיליון שקל (7.1%) אשתקד.