עידן וולס
צילום: סיון פרג'

איתקה מחלקת דיבידנד ראשון ל-2023 בסך של כ-470 מיליון שקל

קבוצת דלק, המחזיקה בשרשור בכ-89% ממניות איתקה, תקבל במסגרת החלוקה כ-420 מיליון שקל, שיצטרפו ליתרות המזומנים שבקופה; דלק צפויה לחזור לחלק דיבידנד בקרוב
דור עצמון | (6)

חברת איתקה (Ithaca) שנמצאת בשליטתה של קבוצת דלק דלק קבוצה 2.09% , מדווחת על חלוקת דיבידנד ראשונה לשנת 2023 בהיקף כספי כולל של כ-470 מיליון שקל (133 מיליון דולר). חלוקת הדיבידנד נעשית כשלושה חודשים בלבד לאחר השלמת ההנפקה הראשונית (IPO) בבורסת לונדון. קבוצת דלק, המחזיקה בשרשור בכ-89.2% ממניות איתקה, צפויה לקבל במסגרת החלוקה כ-420 מיליון שקל, שיצטרפו ליתרות המזומנים שבקופה ולמסגרת האשראי שברשותה.

חלוקת הדיבידנד נעשית בהתאם למדיניות חלוקת הרווחים שאימצה איתקה קודם להנפקה, במסגרתה היא צופה כי תחלק בשנת 2023 דיבידנדים בהיקף כספי של כ-1.4 מיליארד שקל (כ-400 מיליון דולר), כולל החלוקה הנוכחית. המועד הקובע לחלוקת הדיבידנד הינו ה-24 בפברואר 2023, והחלוקה בפועל תבוצע ביום 9 במרץ 2023.

בנקי ההשקעות גולדמן זאקס ומורגן סטנלי פירסמו לפני כחודשיים סקירות אודות איתקה, בהן הדגישו את תשואת הדיבידנד הגבוהה הצפויה למשקיעים. בגולדמן זאקס ציינו כי איתקה היא "אחת המניות עם החזר ההשקעה האטרקטיבי ביותר של 18.5%-19.4% בשנים 2023-2024", בעוד במורגן סטנלי ציינו כי "מדיניות הדיבידנד של איתקה משקפת תשואת דיבידנד של 20%". בגולדמן ובמורגן העניקו לאיתקה המלצה של "קנייה" ו"משקל יתר" בהתאמה, עם מחירי יעד של 284 ו-260 פני למניה, המגלמים פוטנציאל עלייה של 53%-40% ביחס למחיר הנעילה אתמול בסיום המסחר.

הודעת איתקה הבוקר בדבר חלוקת הדיבידנד כוללת גם עדכונים נוספים על פעילותה. בהין היתר, קצב ההפקה של החברה עמד במהלך הרבעון הרביעי של 2022 על 80.8 אלף חביות ליום (kboe/d), לעומת יעד ההנהלה ל-80-77 kboe/d. בשנת 2022 כולה הגדילה איתקה את ההפקה הממוצעת לקצב יומי של 71.4 kboe/d לעומת 56 kboe/d בשנת 2021, הודות לעסקאות מורבני, סאמיט וסיקר פוינט.

במהלך הרבעון הרביעי הסתכמו ההוצאות התפעוליות נטו (OPEX) של איתקה בכ-137 מיליון דולר, קרוב לרף התחתון ביעד ההנהלה, שנקבע על 130-150 מיליון דולר. עלות ההפקה הממוצעת של איתקה לחבית נפט (או שווה ערך נפט) נטו הסתכמה ב-2022 בכ-19 דולר. ברבעון הרביעי של 2022 הסתכמו ההשקעות נטו (CAPEX) בכ-119 מיליון דולר, בתוך יעד ההנהלה שעמד על 100-120 מיליון דולר.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    יניב 17/02/2023 14:57
    הגב לתגובה זו
    אני קורה שתשובה בדרך להסדר מכל מיני מעכרים ....עידן מוביל את דלק קבוצה צעד אחר צעד לעבר דיווידנטים שמנים והצפת ערך ... חבל מאווד שהוא לא המנכ"ל של ניו מד שמאכזבת את המשקיעים וגורמת לאי אמון בחברה שמדפסידה $$$$
  • 4.
    חזי 17/02/2023 12:01
    הגב לתגובה זו
    בשער לא ראלי
  • 3.
    מה איתנו ? (ל"ת)
    משקיע בניו-מד 16/02/2023 19:17
    הגב לתגובה זו
  • חכם בלילה 16/02/2023 21:26
    הגב לתגובה זו
    את החלק שלך במידה וניו מד תחלק דיבידנד
  • 2.
    מצקלו 16/02/2023 16:24
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לדלק קבוצה. הגיע הזמן
  • 1.
    הזוי בעיני 16/02/2023 16:18
    הגב לתגובה זו
    רק אתיקה מחלקת ברבעון אחד מסכן דיב בשווי של 7 אחוז מדלק קבוצה! מה עם דיב מניו מד? מה עם עוד 3 רבעונים? חחח הזוי לאיזה מכפיל רוצים שהיא תגיע? 1? 2? אני מעריך את עידן מאוד, בעיני המהלך הנכון הוא להתחיל בייבק הרבה לפני חלוקת דיב בדלק קבוצה
בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל

הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35

אדיר בן עמי |

בורסת תל אביב מעדכנת את הרכבי המדדים ומשיקה שלושה מדדים סקטוריאליים חדשים לצד שינויים נרחבים במדדים הקיימים. העדכון כולל כניסת מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן למדד הדגל ת"א 35, יציאת ארבע חברות מת"א 125 לצד כניסת ארבע חברות חדשות, והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן שמכילים עשרות חברות. השינויים משקפים התמחות גוברת של הכלכלה הישראלית בטכנולוגיה מתקדמת, ביטחון ותשתיות לצד חזרתו של המגזר הפיננסי לעניינים.


במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.


חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.


במדד ת״א־90 נרשמות כניסות בולטות של שש חברות: חברה לישראל, אנרג׳יאן, גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. חברה לישראל ואנרג׳יאן יורדות ממדד ת״א־35 לאחר שאיבדו מעט מערכן היחסי, אך נותרו שחקניות מרכזיות בשוק האנרגיה וההשקעות. גילת מוסיפה נדבך מתחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון, רימון מייצגת את מגזר התשתיות, ואמפא – שהונפקה לאחרונה – משלימה את התמונה מהצד של הנדל״ן והמימון החוץ־בנקאי. בצד היוצאות מהמדד נמנות מימון ישיר, תדיראן גרופ, טלסיס ו־פלסאון תעשיות, שרשמו ירידות שווי בשנה האחרונה.


במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

אל על ישראייר
צילום: דוברות אל על ומוני שפיר
ניתוח

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות

שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה? 

רונן קרסו |

מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.

כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק  של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש  אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.

מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של  2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.

ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב. 

אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק  שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.