אקופיה נסחרת מעט מעל המזומן שבקופה - למה?

ההכנסות של אקופיה נפלו ב-80% ברבעון ל-379 אלף דולר, בשנה כולה - ההכנסות  הוכפלו לכ-6 מיליון דולר; המניה צנחה 70% ממחיר ההנפקה
נתן טגי | (5)

חברת אקופיה המייצרת רובוטים לניקוי פאנלים סולאריים, שהונפקה בנובמבר 2020 לפי שווי שוק של 1.3 מיליארד שקל ונסחרת כיום לפי שווי של כ-310 מיליון שקל, איבדה  כ-70% מערכה יום ההנפקה.

 

חברת הרובוטים מדווחת על הכנסות ברבעון הרביעי שהסתכמו בכ-379 אלף ד' לעומת כ-2 מיליון דולר ברבעון הקודם, ההפסד התפעולי המשיך להעמיק גם ברבעון הרביעי והסתכם בכ-4.3 מיליון דולר, בהשוואה להפסד ברבעון המקביל אשתקד שנאמד בכ-2.9, בשורה התחתונה החברה הציגה הפסד על סך של כ-4.4 מליון דולר לעומת הפסד של כ- מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2020. 

שווי המזומנים של אקופיה ב-2021 הסתכם בכ-86 מיליון דולר - כמעט כמו כל שווי השוק של החברה (311 מיליון שקל - 96 מיליון דולר). על פי הנהלת החברה משבר הקורונה צמצם את פעילות החברה בארץ ובעיקר בהודו, ובכל זאת נראה שהמשקיעים שואלים עצמם אם יש ערך בפעילות החברה - והתשובה שלהם אינה בהכרח חיובית. בהינתן מחירי השוק, הרי ששווי הפעילות - ההפרש בין שווי השוק למזומנים, הוא כ-11 מיליון דולר בלבד. לכאורה שווי נמוך, אבל נזכיר שהחברה מפסידה ושורפת מזומנים, כך שבהינתן עוד כמה רבעונים קטסטרופליים והמזומנים כבר יירדו ובהתאמה שווי הפעילות יהיה גבוה יותר. כלומר, התמחור כרגע נראה אופטית זול, אבל הכל תלוי בקצב שריפת המזומנים. 

עם זאת, שיפור בתוצאות, עשוי הרים את שווי הפעילות באופן  מהיר, אחרי הכל, רק לפני שנה וחצי הפעילות הוערכה ב-300-400 מיליון דולר. 

עוד בשנת 2021 החברה דיווחה על עלייה בהכנסות וזאת הודות להכנסה חד פעמית של כ-2.2 מיליון דולר שנבעו מהסכם העברת פרויקט על ידי לקוח החברה, במספרים, ההכנסות הסתכמו בכ-5.9 מיליון דולר, לעומת כ-3 מיליון דולר בשנת 2020, ההפסד התפעולי העמיק והסתכם בכ-13.5 מיליון דולר לעומת כ-9.1 מיליון דולר אשתקד. בשורה התחתונה החברה הציגה קיטון שההפסד הנקי הסתכם בכ-13.1 מיליון דולר, לעומת 18.8 מיליון דולר בשנת 2020, עיקר הקיטון נובע מאיפוס הוצאות המימון בשנת 2021.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    לירן 14/04/2022 01:59
    הגב לתגובה זו
    אל תאמינו למעונבים עם חליפות ומצגות יפות
  • 4.
    השחלת המאה 05/04/2022 14:00
    הגב לתגובה זו
    מצגת מטורפת. בפועל פשוט בדיחה. לבדיקתה של הרשות לניירות ערך
  • 3.
    הם כנראה שיקרו בהערכת השווי להנפקה. אני הפסדתי (ל"ת)
    דני העצמאי 04/04/2022 20:37
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אנונימי 04/04/2022 17:28
    הגב לתגובה זו
    טוב לא פחות טוב ממוצקי החברהלא בטוח שיש הצדקה לקיומה
  • 1.
    אנונימי 04/04/2022 17:27
    הגב לתגובה זו
    לא רואה אך היא אי פעם חוזרת לקרן שלי.העיקר הם מעלים לעצמם משכורות מכרו חלום שהפך לסיוט.לעולם לא אתקרב לאנרגיה מתחדשת הכל היה פלופ שקר וכזב.הם מתעשרים והמשקיעים נמחקו.בושה וחרפה פח אשפה השם ינקום בכם על הגנבה הזו.רמאים נוכלים לכו לעאעזל
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳