דוחות

פתאל גדלה בהכנסות ומעלה תחזיות, אבל החשש מהקורונה עדיין קיים

התאוששות התיירות משפיעה לחיוב על תוצאות חברת המלונאות שמדווחת בדוחות הרבעוניים על עליה בכל הפרמטרים לעומת שנה שעברה. האם הוריאנט החדש יפגע בהתאוששות?
גיא טל | (6)

חברת פתאל החזקות -1.11%  פרסמה את תוצאות הרבעון השלישי ומדווחת על עליה בהכנסות וברווחים לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החברה הפועלת בתחום המלונאות ומחזיקה נכסים בישראל ובאירופה ופועלת גם לרכישת ובניית מלונות נוספים מוסרת כי יש עליה בשיעורי התפוסה בכל אזורי הפעילות של החברה.

החברה מדווחת כי הכנסותיה צמחו ב78% לעומת הרבעון המקביל ל-1.21 מיליארד שקל, וכן שהמכירות בחודשים אוקטובר נובמבר ממשיכים את מגמת הצמיחה לעומת השנה שעברה ומגיעים ל-560 מיליון שקל (יש לציין שאם קצב ההכנסות הזה ימשך בחודש הבא אזי ברבעון הבא נראה ירידה ביחס לנוכחי אף אם עליה ביחס לשנה שעברה, אולם פעילות החברה מושפעת מעונתיות). 

הרווח לפני שכירות פחת והוצאות אחרות (EBITDAR) עמד על 553 מיליון שקל לעומת 179 מיליון ברבעון המקביל. הרווח הנקי של החברה ברבעון מגיע ל-94 מיליון שקל בהשוואה להפסד של 270 מיליון שקל ברבעון המקביל, ומשקף לחברה הנסחרת לפי שווי של כ-5 מיליארד שקל מכפיל רווח של 13.3. בניכוי השפעת IFRS - 16 הרווח לבעלי המניות עומד על 170 מיליון שקל. הונה העצמי של החברה מסתכם ל-2.6 מיליארד שקל ורכושה הקבוע עומד על .5.3 מיליארד שקל. בידי החברה מזומנים, שווי מזומנים ונירות ערך בסך של 1.2 מיליארד שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת בתשעת החודשים האחרונים לסך של 343 מיליון שקל. 

במבט לעתיד החברה מעלה את התחזיות לשנת 2021 וצופה רווח תפעולי של בין 1.1 ל-1.25 מיליארד שקל על הכנסות של 3 עד 3.5 מיליארד, זאת בהסתמך על הערכות הגופים הבינלאומיים בדבר היקף הקיטון בתיירות בשנת 2021. 

עוד עולה מהדיווח  כי עבור תשעת החודשים המסתיימים ב-30 בספטמבר קיבלה החברה ויתור על דמי שכירות בהיקף של 177 מיליון שקל ודחיה תשלומים של 6 מיליון שקל נוספים. החברה מנהלת משא ומתן לגבי ויתור או דחיה של דמי שכירות עבור 2020 ושלושת הרבעונים הראשונים של 2021 בקשר לכמה מלונות נוספים. 

החברה מציינת כי בשבוע האחרון העלתה מדרוג את דירוג סדרות האג"ח ב, ג ו 1 של פתאל החזקות  מ-BAA1 ל A3 באופק יציב. גם סדרות האג"ח של פתאל אירופה (א, ג, ד) זכו להעלאת דירוג מ-A3 ל-A2 באופק יציב זאת עקב הפחתת אי הוודאות בענף התיירות במדינות בהן פועלת החברה ומההנחה ששיעורי התפוסה ישתפרו. 

נזכיר גם כי בחודש שעבר דיווחה החברה על רכישת חלק מבניין אבגד מידי דיסקונט השקעות  דיסקונט השקעות 1.57% ב-100 מיליון שקל. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

שחר עקה סמנכ"ל הכספים מוסר כי "פתאל החזקות מדווחת על רבעון שיא ברווח התפעולי נטו (EBITDA) הודות למאמצים הרבים שהשקיעה החברה... בזכות מגמת ההתאוששות העולמית, בזכות השתתפות ממשלתית במדינות אירופה וישראל והן בזכות התייעלות והתאמת תוצאות החברה להשפעות נגיף הקורונה. זהו הרבעון השני ברציפות שאנו מסיימים עם עליה בהכנסות וברווחים, אנו אופטימיים לגבי החודשים הקרובים ואף העלנו את תחזית ההכנסות של החברה לשנת 2021. בהקשר זה יאמר כי ישראל ובריטניה הנחשבות לאזורי פעילות משמעותיים עבור החברה פועלות רבות כדי להחזיר את החיים לעסקים כרגיל ובגרמניה הממשלה ממשיכה לפצות את העסקים". 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    עוד שנה מהיום 30/11/2021 14:27
    הגב לתגובה זו
    יחסית לערך שלה ולפוטנציאל פתאל נסחרת במחיר בדיחה. דיי ברור שהקורונה תשפיע בעתיד בצורה מזערית, אם בכלל, על התיירות העולמית.
  • 5.
    איש חכם אמר שגם בין גנבים יש מוסר . (ל"ת)
    דרור 30/11/2021 14:20
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מחללי שביעי יכרתון 30/11/2021 13:54
    הגב לתגובה זו
    רעל פייזר נזל מכל החורים
  • 3.
    ארורים רשעים רוצחים אחוזת בית ימוטט וכל רכושך אבד לעד (ל"ת)
    מחללי שביעי יכרתון 30/11/2021 13:53
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ארקיע תישרף וכל מלונות פתאל יקרסון , מדינת פשע מחו תמחה (ל"ת)
    מחללי שביעי יכרתון 30/11/2021 13:52
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    kinder 30/11/2021 11:02
    הגב לתגובה זו
    הכלכלה של ברבדוס תלויה בעיקר בתייר
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳