גולף: ההכנסות נותרו יציבות; אך ההפסד העמיק ל-35 מיליון שקל

רשת האופנה שנאלצה לסגור את חנויותיה באמצע מרץ בעקבות הקורונה, מדווחות על קיטון מזערי בהכנסות ל-194 מיליון שקל; הגידול בהיקף המסחר המקוון כיסה רק בחלקו על הפגיעה בהכנסות כתוצאה מסגירת החנויות
איתן גרסטנפלד | (3)

רשת האופנה גולף -2.03% ,מדווחת על קיטון מזערי בהכנסות, לצד הפסד של 34.7 מיליון שקל. הגידול בהיקף המסחר המקוון כיסה רק בחלקו על הפגיעה בהכנסות כתוצאה מסגירת החנויות בשל התפשטות נגיף הקורונה. 

הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2020 הסתכמו בכ-193.9 מיליון שקל, קיטון מזערי ביחס להכנסות של כ-194.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה מיוחסת בעיקר לירידה במכירות בתחומי פעילות אפנת הבית ואפנת ההלבשה, בתקופת סגירת החנויות בשל השפעות נגיף הקורונה. 

בשורה התחתונה, דיווחה החברה על הפסד של כ-34.7 מיליון שקל לעומת הפסד של כ- 14.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ירידה ברווחיות הגולמית 

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-108.1 מיליון שקל (55.7% מההכנסות), קיטון של 6% לעומת כ-115.4 מיליון שקל (כ-59.2% מההכנסות) ברבעון המקביל. הירידה בשיעור הרווח הגולמי מיוחסת בעיקר לעלייה בהפרשה לירידת ערך מלאי, ומעלייה בשיעור ההנחות.

ההפסד התפעולי ברבעון הסתכם בכ-26 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-8.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.  הגידול בהפסד נובע בעיקרו מרידת ערך השקעה בפעילות טופשופ בסך של כ-10.5 מיליון שקל ומעליה בהפרשה לירידת ערך רכוש קבוע של כ-2.4 מיליון שקל.

השפעות התפשטות נגיף הקורונה

על פי החברה, סגירת חנויותיה הביאה לפגיעה משמעותית בהכנסות ובהיקפי המכירות.  נתוני הפעילות בתקופת הסגר, אמנם מעידים על גידול משמעותי בהיקף פעילות המסחר המקוון אך הן פיצו באופן חלקי בלבד על אובדן ההכנסות. כך, בתקופה שבין ה-15 ל-31 במרץ, מחד חלה ירידה במכירות בהיקף של כ-25 מיליון שקל, ומאידך נרשמה עליה משמעותית בשיעור של כ-467% במכירות המקוונות.

רביב ברוקמאייר, מנכ"ל קבוצת גולף: "אני מעודד מהצלחת גולף להתמודד עד כה עם השלכות משבר הקורונה, שהביא עימו אי וודאות גדולה. מתחילת חודש מאי, לאחר פתיחת החנויות חל גידול של כ-10% בהיקפי המכירות. במקביל, בתקופת סגירת החנויות, חווינו ביקושים מוגברים מאוד בפעילות האון ליין בתחומי אופנת ההלבשה והבית, שגדלה בתקופה זו בכ-448% מול התקופה המקבילה אשתקד.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מה עם ההנהלה 29/06/2020 23:43
    הגב לתגובה זו
    200 עובדים ממשיכים לשבת בבית ברוקמאייר יצא לחל״ת או המשיך לחלוב גם בתקופה שהכול היה מושבת? ומה לגבי שאר המנהלים?
  • אני יודעת 30/06/2020 12:31
    הגב לתגובה זו
    כל אוכלי החינם יעופו הבייתה.
  • 1.
    לסגור 29/06/2020 11:52
    הגב לתגובה זו
    לסגור את כל הפעילות חברה מיותרת
אריאל קנדל מנכל קבוצת אימקו
צילום: אליעד גולן

אימקו מקימה חברה בת ומפעל ייצור חדש ברומניה

קבוצת אימקו מרחיבה את פעילותה הבינלאומית עם הקמת חברה בת ברומניה ומפעל ייצור חדש; לאור הירידה בצבר, המהלך נועד להאיץ את הצמיחה, להעמיק שיתופי פעולה באירופה ולנצל את מגמת העלייה בתקציבי הביטחון ביבשת

רן קידר |
נושאים בכתבה אימקו רומניה

קבוצת אימקו אימקו 3.36%  , שמתמחה בפיתוח וייצור מערכות מתקדמות לתעשיות הביטחוניות והאזרחיות, הודיעה על הקמת חברה בת חדשה ומפעל ייצור ברומניה. זהו יישום של התוכנית האסטרטגית הרב־שנתית של החברה, שמבוססת על חדירה לשוקי ביטחון באירופה והרחבת כושר הייצור הגלובלי. 

המהלך נועד לתת מענה לשני צרכים מרכזיים: מימוש צבר ההזמנות ההולך וגדל של הקבוצה והעמקת החדירה לשווקים חדשים. לפי הערכות החברה, כבר ברבעון הרביעי של 2025 צפויה החברה הבת החדשה לתרום ליכולות התפעוליות של הקבוצה. בנוסף, הנוכחות ברומניה צפויה להוות בסיס לצמיחה מתמשכת באירופה, הן באמצעות עסקאות חדשות והן באמצעות פרויקטים קיימים של אימקו. 

הקמת המפעל ברומניה תעניק לאימקו יתרון משמעותי במכרזים ממשלתיים ובפרויקטים ברחבי היבשת, שכן היא תוכל להיחשב ל"ספק מקומי". יתרון זה פותח דלתות להזדמנויות עסקיות חדשות ומאפשר לחברה לפעול קרוב יותר לשותפים אסטרטגיים, יצרני פלטפורמות ואינטגרטורים אירופאים מובילים. בכך תוכל הקבוצה לשלב בין הניסיון הרב שצברה בישראל לבין דרישות רגולטוריות ותעשייתיות מקומיות באירופה. 

המהלך מתרחש על רקע מגמת הגידול בתקציבי הביטחון במדינות רבות באירופה, תוצאה של האתגרים הגיאופוליטיים בשנים האחרונות. עבור אימקו, זו נקודת כניסה חשובה למרכזו של שוק מתפתח, שבו ניכרת דרישה לפתרונות טכנולוגיים מתקדמים. 

מנכ"ל קבוצת אימקו, אריאל קנדל, מסביר: "הקמת החברה ברומניה היא צעד אסטרטגי נוסף בצמיחת הקבוצה, חיזוק כושר הייצור לטובת מימוש צבר ההזמנות הקיים והעתידי והרחבת הפעילות הגלובלית. הנוכחות ברומניה תאפשר לנו נוכחות משמעותית יותר בשוק האירופי ותיתן מענה מהיר וגמיש יותר ללקוחות."