איציק וייץ קרסו מוטורס
צילום: אסף לב

קרסו מגייסת 106 מיליון שקל בהנפקת זכויות

יבואנית הרכב מגייסת באמצעות הנפקת זכויות; משפחת קרסו והמנכ"ל המחזיקים בכ-55% מהחברה הודיעו כי יממשו את הזכויות
איתן גרסטנפלד | (2)

יבואנית הרכב קרסו מודיעה כי, בכוונתה לבצע הנפקת זכויות לבעלי המניות, בהיקף כולל של כ-106 מיליון שקל. בעלי השליטה,ומנכ"ל החברה המחזיקים בכ-55%, הודיעו כי יממשו את כלל זכויותיהם.

על פי הודעת החברה, הדירקטוריון אישר את ביצוע הנפקת הזכויות, שתכלול הצעה לרכישת מניות רגילות של החברה. מחיר הרכישה יעמוד על 9.6 שקל למניה, הנמוך בכ-3% משער הבסיס של המנייה הבוקר.

בעלי השליטה בחברה, המחזיקים במניות המהוות כ-51.8% מהחברה, ומנכ"ל החברה יצחק וייץ, המחזיק בכ-2.2% מהחברה, הודיעו כי ינצלו את מלוא הזכויות. מאידך, פסיפיק רכב ותחבורה, חברת בת בבעלותה המלאה, המחזיקה בכ-2.9%, לא תנצל את הזכויות. 

הודעת החברה מגיעה לאחר שבחודש האחרון צנחה המנייה בכ-30%, והשלימה צניחה של כ-35.7% מתחילת השנה. זאת, על רקע הירידה החדה בייבוא רכבים בחודש ינואר האחרון, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. החברה נסחרת לפי שווי שוק של 812 מיליון שקל, כשההון העצמי שלה עומד על כ-1.4 מיליארד שקל.

איציק וייץ, מנכ"ל החברה: "הנפקת הזכויות נועדה לחזק את מבנה ההון של החברה, ולציידה במזומנים במסגרת ההיערכות השמרנית שלנו למשבר הקורונה, המתאפיין באי ודאות גבוהה, וכן לצורך איתור הזדמנויות עסקיות שעשוית להיווצר בעקבות המשבר. גרעין השליטה בחברה, המורכב מחלק מבני משפחת קרסו, החליט להשתתף בהנפקת הזכויות בהתאם לשיעור אחזקותיהם בחברה, וזאת כמסר של הבעת אמון בחברה ובפעילותה כלפי ציבור בעלי המניות".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    קופל זל 07/04/2020 16:26
    הגב לתגובה זו
    זהירות לחברה לא יהיה הכנסות וחבות ליסנג על מכירות שהיו לא יוחזרו הכונו למשבר מגרשי חניה בארץ של רכבים מתים
  • 1.
    בהצלחה 07/04/2020 12:33
    הגב לתגובה זו
    אחרי שרכשתי. מי שמאמין ברכבים עדיף שיתמקד באג"ח של הליסינג, תשואות מטורפות. רוב הסיכויים שם הסדרי חוב עצומים מה שאומר שישחררו לשוק רכבים לפי משקל ברזל.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים