אלי נידם שוהם ביזנס
צילום: אמלי נידם

שוהם ביזנס: הרווח הנקי זינק ב-90% ברבעון הראשון של 2019

ההכנסות קפצו ב-72%. מניית החברה זינקה בכ-54% מתחילת השנה ונסחרת כעת במכפיל 12.5 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים
ערן סוקול |

חברת ניכיון הצ'קים שוהם ביזנס -0.47% דיווחה הבוקר (ד') על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2019 עם זינוק של 72% בהכנסות, שיפור בשולי הרווחיות וזינוק של 89% ברווח הנקי. מניית החברה זינקה בכ-54% מתחילת השנה ונסחרת כעת במכפיל 12.5 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים.

הכנסות שוהם ביזנס לרבעון הראשון של 2019 הסתכמו בכ-10.8 מיליון שקל, עלייה של כ-71.8% ביחס להכנסות של כ-6.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-3.7 מיליון שקל, עלייה של כ-89% ביחס לרווח נקי של כ-2 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ההכנסות נטו, בניכוי הפרשות הסתכמו בכ-6.8 מיליון שקל, אשר היוו כ-62.4% מההכנסות, גידול של כ-86.2% לעומת כ-3.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, אשר היוו כ-57.6% מההכנסות.

הוצאות ההנהלה וכלליות של החברה הסתכמו בכ-1.7 מיליון שקל, עלייה של כ-81.3% ביחס להוצאות של כ-0.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עם זאת, הגידול בהיקף הפעילות כאמור, הביא לעלייה ברווח התפעולי אשר הסתכם בכ-5.1 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019, על שולי רווחיות תפעולית של 46.7%, וזינוק של כ-88% לעומת הרווח התפעולי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-2.7 מיליון שקל, על שולי רווחיות תפעולית של כ-42.7%.

אלי נידם, מנכ"ל שוהם ביזנס: "אנו מציגים תוצאות שיא ברבעון, עוד בטרם באו לידי ביטוי תוצאות גיוס אג"ח של 100 מיליון שקל. לצד גיוס האג"ח, מקורות המימון שלנו כוללים גם מימון בנקאי אשר שניהם הובילו להפחתת עלויות המימון ושיפור הרווחיות. שוהם ביזנס ממשיכה במגמת הצמיחה והיא היום חזקה יותר, תחרותית יותר ומספקת ערך גבוה יותר ללקוחותיה. בהסתכלות קדימה, עם הוזלת עלויות המימון וטיוב תיק האשראי, אנו מאמינים כי נמשיך לייצר ערך נוסף לבעלי המניות של החברה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.