עידו נחושתן
צילום: יח"צ

הסיוע האווירי של קנאשור: עידו נחושתן מוצנח לתפקיד יו"ר החברה

לאינטקיור יש את אהוד ברק? חברת הקנאביס קנאשור רוצה למנות את מפקד חיל האוויר לשעבר עידו נחושתן ליו"ר הדירקטוריון 
נועם בראל | (3)

אהוד ברק הקפיץ את אינטרקיור? חברת הקנאביס קנאשורמבקשת סיוע אווירי. בתחילת החודש הבא תתכנס אסיפת בעלי מניות כאשר על הפרק עומדת ההחלטה למנות את מפקד חיל האוויר לשעבר, עידו נחושתן, ליו"ר הדירקטוריון של החברה. 

בדומה לחברת אינטרקיור ששמה בראשה את אהוד ברק, גם במקרה של נחושתן, לא מדובר על אדם שמגיע מתחום הקנאביס אלא על כזה שקשריו העסקיים עשוים לפתוח לה דלתות. 

אם יאושר מינויו באסיפה בעלי המניות, נחושתן, אשר שימש בעבר כמפקד חיל האוויר, יקבל מקאנשור שכר של כ-390 אלף שקל בשנה (עלות מעסיק), שהם כ-32.5 אלף שקל בחודש ויחליף את יו"ר הדירקטוריון היוצא, ניר פלס, שיעבור לתפקיד סמנכ"ל הפיתוח של החברה. היקף המשרה של נחותשן יהיה 22% בלבד ויסתכם בכ-40 שעות חודשיות.

אצל אינטרקיור זה עבד לא רע. כי לאחר מינויו של אהוד ברק ליו"ר חברת אינטרקיור זינקה מניית החברה בפראות, ובתוך מספר שבועות הצטרפו להשקעה בחברה אנשי עסקים בעלי שם, כמו אדם נוימן מ-Wework.

יו״ר קנאשור היוצא, ניר פלס ציין: ״אנו מברכים על מינויו של עידו נחושתן לתפקיד יו"ר דירקטוריון החברה. לעידו ניסיון רב בהובלת תהליכי התרחבות אסטרטגיים ואנו סמוכים ובטוחים כי נזכה ליהנות מיכולותיו הרבות בהובלת קנאשור להמשך צמיחה."

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    שט 13/01/2019 11:08
    הגב לתגובה זו
    אבל הוא יביא רווחים מעל לאפס כי עיסקי קאנאביס בישראל הם כשלון מובטח. אבל מה איכפת לנחושתן ? את ההכנסות שלו בתור ראש דירקטוריון הוא יקבל אפילו אם ריווחי החברה ישארו אפס או יהיו הפסדים(כצפוי). ההכנסות היחידות יהיו על ידי הוצאת כספים ממשיקיעים פריירים בדרכי הונאה (הבטחה של רווחים שלא יתממשו).
  • 2.
    אנונימי 13/01/2019 09:58
    הגב לתגובה זו
    לי זה נשמע מאד צורם ואפילו קצת מעליב. גם אהוד וגם עידו.
  • 1.
    רם 13/01/2019 08:43
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה למחזיקים
צחי אבו
צילום: ארי נדלן
ראיון

צחי אבו: "אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית, כל נכס אצלנו עובר השבחה"

על רקע הדוחות ותוכניות ההרחבה של ארי נדל״ן באילת ובאשדוד, בתוספת המו״מ לרכישת שטחי מסחר בגבעת שאול, החברה מציגה אסטרטגיה של השבחה מאסיבית וקידום של הרחבת זכויות בנכסיה;"תפיסה שמחברת בין נדל״ן מניב לבין ייזום אקטיבי לאורך זמן״

צלי אהרון |

ארי נדל״ן ארי נדלן -0.51%  , העוסקת בנדל"ן מניב מסחרי וקניונים בישראל ובחו"ל,מציגה את דוחותיה לרבעון עם NOI מאוחד שעומד על כ-24 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל, בעוד ה-FFO עלה לכ-13 מיליון שקל, גידול של כ-18%. שיעורי התפוסה בנכסים המרכזיים נותרו גבוהים, סביב 96% בישראל וכ-99% בקניון My Mall בלימסול לאחר הרחבה. מנגד, הוצאות המימון עלו לכ-18 מיליון שקל לעומת כ-14 מיליון שקל אשתקד, בעיקר בשל הנפקת סדרת אג״ח חדשה שהגדילה את היקף החוב הפיננסי. 

נראה כי החברה מפנה חלק גדול מהדגש לאסטרטגיית ההשבחה שלה: הרחבת סטאר אילת, קידום התכנית הגדולה בסטאר אשדוד והתקדמות בפרויקט תחנת הכוח שמוערך בהיקף של כ-362 מיליון שקל. בנוסף, לאחר מועד הדוח השלימה החברה גיוס הון וחוב בהיקף כולל של כ-208 מיליון שקל, גם באמצעות הנפקת מניות וגם בהרחבת אג״ח - מה שהביא את בית ההשקעות מיטב להפוך לבעל עניין. בשבועות האחרונים קידמה החברה שתי תוכניות תכנוניות מהותיות: הוועדה המחוזית דרום אישרה להפקדה את תוכנית ההרחבה במתחם סטאר אילת, הכוללת תוספת של שני מגדלים חדשים בהיקף של כ-80 אלף מ"ר, ובמקביל ביקשה לבצע תיקונים בתוכנית המקיפה במתחם סטאר אשדוד - תוכנית שאמורה להוסיף 2,000 דירות וכ-110 אלף מ"ר מסחר ותעסוקה.

כמו כן, ארי נדל״ן מנהלת מו״מ לרכישת שטחי מסחר בהיקף של 15 אלף מ"ר ו-300 חניות בירושלים, במהלך שמטרתו לחזק את פורטפוליו הנכסים המניבים באזורים צפופים ומבוקשים. המהלך מתווסף לשורה ארוכה של פרויקטי השבחה שמקדמת החברה בארץ ובעולם , מהרחבת קניון MYMALL ועד לקידום תוספת זכויות במתחמי מסחר ודיור בנהריה ובנתניה.

המנכ"ל ובעל השליטה צחי אבו מסכם זאת כך: ״אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית. כל נכס אצלנו עובר השבחה״. לדבריו, החברה שואפת לייצר תמהיל ייחודי בין נכסים מניבים לבין תוספת זכויות משמעותית בכל נכס ונכס. נראה שהתפיסה הזו באה לידי ביטוי כמעט בכל הנכסים של החברה.

בראיון לביזפורטל מסביר אבו כיצד כל אחד ממהלכי החברה משתלב עם אסטרטגיית הליבה, מדוע היזמות היא חלק בלתי נפרד מהמודל העסקי, ומה עומד על הפרק בשנה הקרובה:

אורן שקדי סמנכ״ל כספים ופיתוח עסקי פיננסי, מימון ישיר קרדיט: עופר חג'יובאורן שקדי סמנכ״ל כספים ופיתוח עסקי פיננסי, מימון ישיר קרדיט: עופר חג'יוב
ראיון

מימון ישיר: "האיגוחים דוחפים אותנו קדימה - אבל ברכב יש עוד עבודה"

אחרי הדוח החזק לרבעון השלישי, ישבנו עם סמנכ"ל הכספים אורן שקדי לשיחה על מה שבאמת עומד מאחורי האיגוחים במשכנתאות, על השחיקה ברכב שלא נעלמה למרות ההתייעלות, ועל השאלה עד כמה ירידת הריבית יכולה באמת לשנות את התמונה?
נושאים בכתבה מימון ישיר

מימון ישיר מימון ישיר -0.3%  פרסמה את דוח הרבעון השלישי וזינקה לאור התוצאות. לאחר שפתחה את 2025 עם רבעון ראשון שבו הרווח הנקי עמד על 20.1 מיליון שקל, רבעון שני שגם בו נראתה ירידה ברווח הנקי ל-17.5 מיליון שקל, החברה הציגה רבעון שלישי עם זינוק משמעותי בשורת הרווח, 77% לעומת הרבעון המקביל, ועמדה על 66.8 מיליון שקל , ובהתאם, המנייה זינקה. 

רוב הרווחים הגיעו ממגזר המשכנתאות, בעוד מגזר הרכב המשיך להראות שחיקה, והחברה בעיצומו של תהליך התייעלות שיבוא לידי ביטוי ב-2026. ישבנו לשיחה עם אורן שקדי, סמנכ"ל הכספים של החברה, כדי להבין את השינוי יותר לעומק. 

ספר לנו על מהלכי האיגוח שבמגזר המשכנתאות

אנחנו נוקטים כבר מזה הרבה שנים במודל שנקרא מודל היברידי. מודל היברידי נפוץ מאוד בחו"ל, ובמסגרתו, חברות אשראי, מחזיקות בחלק מתיק האשראי במאזן שלהם, ואת חלקו הן מוכרת לצדדים שלישיים כדי לשפר את התשואה להון. הדבר גם מאפשר פינוי אשראי להעמדה של הלוואות חדשות. בסקטור הרכב, זו פרקטיקה מקובלת שלנו כבר שנים, ויש הרבה מאד שחקנים שאנחנו פועלים מולם, כמו בנקים, חברות כרטיסי אשראי, גופים מוסדיים ועוד. גם במשכנתאות אנחנו מבקשים ליישם את אותה אסטרטגיה, ולאגח חלק מהתיק. 

במשכנתאות זה נמצא יחסית בשלב ראשוני. עשינו שני איגוחים, עסקה אחת בסוף 2024, ברבעון הרביעי, והשניה ביולי השנה, במהלך הרבעון השלישי. בשני המקרים עשינו עסקאות מול הגופים המוסדיים. זו רק אחת השיטות שבאמצעותה אפשר לבצע מכירת תיקים. מבחינת הלוואות על רכב, למשל, אנחנו מבצעים עכשיו עסקאות פרטיות. כך שאפשר לבצע את זה במגוון שיטות ועם מגוון של שחקנים. 

המשכנתא הראשונה שהחברה העמידה היתה בסוף יוני 2022, כך שמבחינתנו הצלחנו לבצע כבר את האיגוחים, אבל גם כאן יש עוד כר נרחב להמשך פעילות, כלומר היום זה איגוחים ברצף מוסדי, ומחר כבר נרחיב את זה למעגלים נוספים, לשותפים חדשים ולגורמים נוספים בשיטות אחרות, אולי עסקאות פרטיות, לא מדורגות כמו שאנחנו עושים ברכב.