TV

חיים סיבוני: "פורסייט זו המערכת הטובה בעולם - מאמין שייחתם השנה הסכם"

החברה הישראלית הציגה הערב את גרסת האלפא למערכת שפיתחה למניעת תאונות דרכים
נדב לוי | (19)
נושאים בכתבה פורסייט

חברת פורסייט הישראלית שנסחרת בבורסה בת"א הציגה הערב את גרסת האלפא של המערכת שפיתחה למניעת תאונות דרכים. האירוע הועבר בשידור ישיר באתר ב-Bizportal.

אריאל דור, סמנכ"ל תפעול ופיתוח עסקי בחברה: "אנחנו מכוונים לשוק הרכב האוטונומי - אנחנו בתחילת המהפכה, נכנסים לתקופת המימוש".

מנכ"ל החברה, חיים סיבוני, מנה את יתרונות המערכת על פני מערכות אחרות הפועלות כיום בשוק (אינו נוקב בשמות המערכות אך יתכן ורומז למערכת 'מובילאיי'). המנכ"ל מציין כי המערכת של פורסייט מסוגלת לזהות עצמים מסוכנים בדרך גם בתנאי חשיכה מוחלטים. סיבוני טוען כי "פורסייט היא המערכת הטובה בעולם" ומציג השוואה אל מול המערכת המתחרה כאשר ההדגמה מציגה שמערכת פורסייט מצליחה לזהות עצם ולהתריע בעוד מערכת מתחרה אינה צולחת את המבחן. סיבוני רומז כנראה שוב למוליבאיי כשאומר "אני מתכוון למערכות הגדולות ביותר שלא צלחו את המבחן, מערכות שכנראה כולכם מכירים".

"ככל שהתקדמנו הופתענו עד כמה אנחנו טובים יותר מהמערכות המתחרות", כך על פי סיבוני. מנכ"ל החברה מציין את הישגייה המסחריים של החברה ומציין כי לחברה יש הסכם הבנות עם שתיים מיצרניות הרכב הגדולות בסין, כאשר עם אחת מהן, שהיא נמנית בין 3 היצרניות הגדולות בסין, במסגרת הסכם ההבנות תידון השקעה של עד 15 מיליון דולר של החברה הסינית בפורסייט. עוד מוסיף סיבוני כי לחברה הסכם הבנות נוסף עם "חברה מובילה מתעשיית הרכב בצרפת".

"מתנהלים משאים ומתנים עם גופים גדולים שמתרשמים מהמערכת ושחקן גדול שרואה את המערכת ומיד מגייס את ההנהלה הבכירה כדי להתקדם, זה מעיד על איכות המערכת". עוד מוסיף סיבוני "אני מאמין שבמהלך השנה הקרובה ייחתם הסכם עם אחד הגופים הגדולים איתם נפגשנו".

"דגם אלפא מציג תוצאות מצויינות, אך יש לנו עוד דרך כדי להשלים את המוצר. זה ייקח כשנה וחצי. הסכם מסחרי אחד ישנה את כל התמונה ואני מאמין שזה יקרה עוד השנה" כך על פי סיבוני.

מנכ"ל החברה פרט את יעדי החברה עד לסוף השנה כאשר המטרה העיקרית היא להגיע להשלמת מערכת הבטא עד סוף הרבעון השלישי של השנה הנוכחית. כמו כן התחלת ניסוי ראשון בסין והדגמות ללקוחות פוטנציאליים באירופה.

סמנכ"ל התפעול בחברה עבר לדבר על כך שפורסייט מחזיקה בכ-32% בחברת 'רייל ויז'ן', המפתחת מערכת לזיהוי מכשולים על גבי מסילות הרכבת, כאשר האחרונה כבר קיימה מספר ניסויים מוצלחים עם רכבת ישראל וחברת הרכבות הלאומית של איטליה. רייל ויז'ן, צפויה לבצע עוד מספר ניסויים במהלך 2017 ברחבי אירופה. אריאל דור מציין כי מהות המערכת הינה סיפוק מידע יקר ערך ומציל חיים. דור טוען כי "פער הטכנולוגיה שאנו מחזיקים בו מגלם לפחות שנתיים אם חברה אחרת תיכנס לענף". רייל ויז'ן התקבלה כאחת מבין שש החברות שנכנסו למרכז החדשנות של 'דויטשה באן', חברת הרכבות הלאומית של גרמניה. לפי סמנכל התפעול, אריאל דור, "המערכת מזהה בעיבוד תמונה ממרחק של מעל אלף מטר ומצליחה לזהות עצמים על פני מסילות הרכבת ולמנוע את התאונה הצפויה".

מנכ"ל בשלב השאלות ותשובות:

נשאלה שאלה מהקהל - "מה לגבי יתרת הכסף בקופת פורסייט? ישנה הנפקה צפויה?". לשאלה זו השיב המנכ"ל כי מאחר ומדובר בחברה בורסאית הוא נמנע מלדווח על משהו חדש אך יתכן וזה יקרה".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

לגבי קצב שריפת המזומנים - מנכ"ל החברה טען כי "כנראה שנעמוד על סביבות המיליון שקל בחודשים הקרובים. בינואר 2016 גייסנו 30 מיליון שקל ולא הייתה לנו את ההתעניינות שיש לנו עכשיו"

שאלה נוספת מצד אחד מהמשתתפים - "מה לגבי קשרים עם חברות אחרות? יש מסחור בקרוב?". סיבוני השיב כי "תעשיית הרכב זורמת אלינו, ישנן יצרניות רכב שמתעניינות בנו. מספיק שיהיה חוזה אחד או שניים השנה הזו וכבר אנחנו במקום אחר". עוד מוסיף סיבוני "הקשרים שלנו הולכים וגדלים".

סיבוני טען כי "אנחנו מדברים עם מספר גופים גדולים. בחודשים הקרובים נציג את המערכת מול גופים גדולים ומכיוון שאנחנו חברה ציבורית אני נמנע מלפרט. אנחנו שואפים גבוהה".

נשאלה שאלה נוספת: "עד מתי תוקף הפטנט?", לכך השיב סיבוני כי "פורסייט נשענת בשלב הזה על המערכת של מגנא (חברה ביטחונית שפועלת בגבולות המדינה). לגבי הפטנטים שהגשנו, יש להמתין עד קבלת התשובה. אנחנו אופטימים".

הטכנולוגיה, שמבוססת על מערכות ביטחוניות מתקדמות, מורכבת מזוג מצלמות וידאו המותקנות בקדמת הרכב ומתוכנת מחשב אשר נועדה לעבד ולנתח, באמצעות אלגוריתמים מתקדמים את סביבת הרכב.

המערכת של 'פורסייט' מנתחת את הוידאו המצולם ומגלה את הסכנות שבכביש תוך התרעה לנהג מפני תאונת דרכים שעלולה להתרחש בעקבות הסכנה שהתגלתה. התוכנה מספקת לנהג מגוון התרעות כמו אי שמירת מרחק, גילוי והתרעה מפני הולכי רגל ועצמים הנמצאים במסלול הנסיעה ועוד. כל אחת מהיכולות מהווה מודל תוכנה עצמאי, הניתן להרצה בנפרד, בהתאם לבחירתו וצרכיו של הלקוח.

בעקבות סיום שלב מתקדם בפיתוח המערכת והשלמה מוצלחת של מספר ניסויים, מעריכים בפורסייט כי החברה צלחה את הנקודה הקריטית בפיתוח המערכת, וכעת סיכוייה להגיע למוצר מוגמר ותחילת מכירות עלו באופן משמעותי. נציין כי פורסייט זוכה להתעניינות רבה בטכנולוגיה שלה בסין והיא חתמה בחודשים האחרונים על הסכם הבנות עם שתי יצרניות רכב מהגדולות שיש בסין לבחינת פיתוח ומסחור המערכת.

תגובות לכתבה(19):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    dw 31/01/2017 12:38
    הגב לתגובה זו
    הגולשים מוזמנים לקרוא התרשמותי ממצגת החברה אתמול, בפורום בורסה ושוק ההון בתפוז.
  • 11.
    גיא 31/01/2017 00:01
    הגב לתגובה זו
    ברגע שהחברה נרשמה למסחר עם שווי שוק כזה, במקום להמשיך בדרך עצמאית ולהשיג מקורות מימון ע"י גיוס מקרנות ומשקיעים פרטיים. כנראה שלא ראו אותם ממטר וזרקו אותם מכל המדרגות. הכי קל ופשוט על הגב של הציבור חברה שמשתפת את הציבור בתחילת הדרך נועדה לכישלון. אין שם כלום כי לא היה כלום ! אתם משווים את הפח הזה עם חברה כמו מובילאיי שווי שוק של 37 מיליארד שח. כל הכתבה פה ממומנת ויחסיי ציבור. חברה מצליחה פועלת בשקט מתחת לרדאר ולא עם רעש וצילצולים.
  • מכיר 31/01/2017 08:07
    הגב לתגובה זו
    אין לך מושג על מה אתה מדבר ואם תהיה נוכח בהדגמה והשוואה למערכת עליה אתה מדבר בכזה ביטחון תשנה את דעתך
  • איציק 31/01/2017 10:45
    אתה כנראה בא מפוזיציה מאוד ברורה.אתמול במצגת היו אנשים הקשורים למובלאי ואמרו במפורש והוכח גם שמערכת של מובלאי מול השמש ובסנוור לא מתפקדת.וכן גם מזהה עצמים עד גודל כ 1 מטר.וכאן מזהה עצמים הקנים ממטר.
  • 10.
    שרמן 30/01/2017 22:41
    הגב לתגובה זו
    הצליח לשכנע שמתקן את העולם כמו הביו יצילו את האנושות לכן אני נזהר כי הגיוס יהיה חלום ושברו עכשיו זה החלום באונה השמאלית של המח ועוד מעט מתעוררים לגיוס
  • 9.
    איציק 30/01/2017 22:25
    הגב לתגובה זו
    החברה עם פיתוח שלב א שנה בהקדמה.הטכנולוגיות מבוססות מחברת האם מגנא בעמ.שיתוף פעולה עם כיפת ברזל המקצרת תהליכים בפיתוחים חדשים. הפיתוח הינו יחודי לעומת המתחרים.הסכמים בבדיקה עם חברות מסין,צרפת,יפן.בעבר פורסייט רדפה אחרי יצרני המכוניות כיום כל שבוע יש הצגת תכלית לחברות הרכב שמתענינות בפיתוח היחודי.החברה מושקעת פיתוח לגלוי עצמים גם לרכבות עם יוצאי מערכת הבטחון.
  • צדיק 31/01/2017 08:31
    הגב לתגובה זו
    אם הכנס היה של חברה פרטית, המנכ"ל היה חופשי יותר בדבריו. מכיוון שהיום כל ציוץ הוא עילה לייצוגית, המנכ"ל השתדל מאוד שלא לחשוף פרטים, אך מבין השורות הדברים בלטו.
  • 8.
    רוכש בחלקים 30/01/2017 22:19
    הגב לתגובה זו
    ברור שהנייר יטוס מחר, השאלה בכמה ! כנראה יהיה רצף עליות ומחזורי ענק השבוע, המבחן יהיה אם ייכנסו גם מוסדיים
  • 7.
    אבי 30/01/2017 22:12
    הגב לתגובה זו
    לדעתי המניה מחר תגיב לכנס המשקיעים לחיוב ואם הסתכלות קדימה זאת חברה עם סיכוי הצלחה גבוהיים
  • 6.
    חברה מצליחה (ל"ת)
    יורם 30/01/2017 22:05
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    PAN 30/01/2017 21:39
    הגב לתגובה זו
    המערכת לא מוסיף כלום,,, חברה ברמה לא זולה , נסחרת פי 10 מהון עצמי עם הפסדים מצטברים, עיניין הפטנט שנשאל לט ברור, למי שייך הפטנט, ושעדיין מדובר בגירסה אלפא,,,,,,ויש דרך ארוכה,,,, והרבה דילולים,,, כל זה כתבתי נגד כל החלומות הורודים
  • 4.
    יצחק 30/01/2017 21:24
    הגב לתגובה זו
    שאלתי את המנכל כבנס אם מובילאי תציע לכם בעוד מספר חודשים רבע מיליארד דולר (פי 5 משווי פורסייט היום )האם תקבלו את ההצעה או תמשיכו בדרככם העצמאית. במנכל השיב כי נדון בכל הצעה בזמנה מן הסתם נקבל גם הצעות מגופים אחרים
  • 3.
    יאיר הראשוני 30/01/2017 20:41
    הגב לתגובה זו
    אם מוביליי חכמים, יתנו לפורסייט הצעה שאי אפשר לסרב לה. מוביליי חברת ענק עם קשרים ושם חזק מאד בארה"ב. סכום של 150 מיליון דולר יכול לתת להם טכנולוגיה עדיפה ולהוריד להם כאב ראש עתידי. אגב, אם זה יקרה אסתפק באחוז עבור הטיפ למוביליי.
  • 2.
    מושקע 30/01/2017 20:16
    הגב לתגובה זו
    כרגע החברה היא בגדר חלום וכל עוד המנכ"ל אומר בפה מלא שאינו יכול להבטיח שלא יהיו עוד גיוסים יהיה למניה מאוד קשה להמריא
  • מדובר בגיוס בבורסה האמרקאית (ל"ת)
    איציק 30/01/2017 22:27
    הגב לתגובה זו
  • מ.ק 31/01/2017 18:44
    כל גיוס באשר יהיה ואיפה שלא יהיה ישפיע מאוד על מחיר המניה ,אם יגייסו שם בדיסקאונט על המחיר של השוק פה אז יהיה ירידה במחיר עד לשווי המחיר שם,על פער ארביטראז' שמעת??
  • 1.
    לאה 30/01/2017 13:12
    הגב לתגובה זו
    הדור הבא של הטכנולוגיה, רק בתחילת דרכה ועם יכולת אדירה של התפתחות כרגע בשוק הסיני . לדעתי שווה להתעניין ולבדוק. יכולת פריצה חזקה קדימה בתקופה הקרובה
כסף
צילום: Freepik

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי

המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קרן השתלמות

אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.

מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי

במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.

בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.

אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).

בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

תדיראן עולה 7.4%, בריינסאווי עולה 5% בעקבות אישור FDA

המומנטום השלילי של "נאום ספרטה" נקטע, אחרי נפילות במדדים משעות הבוקר שהגיעו לירידה של עד 2.5% בת״א 90 ויותר מ-3% במדד הביטוח, הירידה נבלמה ומדדי הדגל בטריטוריה שלילית מתונה; תדיראן קופצת אחרי כניסת לתחום קירור חוות שרתים, חלל תקשורת עולה עם חוזה חדש

מערכת ביזפורטל |

אחרי המכירה החזקה של המניות בבוקר, מדדי ת"א נסחרים בירידות קלות. מדד ת"א 35 יורד 0.2% ומדד ת"א 90 יורד 0.3%. במבט על הסקטורים, מדד הבנקים יורד 0.3% ומדד הביטוח עבר לעליה של 0.2% אחרי שירד יותר מ-3% מוקדם יותר הבוקר.

את המחזורים הגדולים כמובן מרכזים מניות הבנקים, פועלים ולאומי, שנסחרים בירידות מתונות כעת נייס ונובה נסחרות בעליות הודות לארביטרז' חיובי.

עוד במוקד, אפשר להסתכל על המניות הביטחוניות כדי לנסות ולהבין את הדאגה של המשקיעים. מצד אחד, אם ישראל באמת תהיה מבודדת, יהיה צורך להגדיל את התקציבים והרכישה מהחברות הביטחוניות המקומיות, אך מהצד השני כל הצמיחה מול העולם נעלמת ברגע. המון חברות עושות פעילות במדינות זרות, בדגש על ארה"ב ואירופה, שם חברות נאט"ו מצפות להגדיל את התקציבים בצורה מהותית. נקסט ויז'ן בולטת לשלילה.


כתבנו על חברת חג'ג' אירופה חג'ג' אירופה -10.59%  , שקיימה אמש מכרז למשקיעים מסווגים והנפיקה עבורם מניות שדה פקטו דיללו את המשקיעים הפרטיים. להרחבה בנושא ראו כאן - צחי חג'ג' בחר לפגוע במשקיעים הפרטיים וחג'ג' אירופה נופלת 11%.

הבנקים חזקים - הציבור חלש. אין מספיק תחרות, והבנקים מצפצפים עלינו - אפס על ריבית עו"ש ביתרת זכות, 12.2% על ריבית עו"ש ביתרת חובה. הנגיד ובנק ישראל מסבירים לנו שהם עושים הכל כדי לשנות את זה - הם מסבירים את זה כבר שנים, אבל שום דבר לא השתנה למעט דבר אחד - הרווחים של הבנקים. הם שוברים מדי שנה שיאים. על חשבוננו. פרופ' אמיר ירון מתעתע בציבור - מדבר על החלשת הבנקים, בפועל הוא רק חיזק אותם ופגע בציבור; האם 10 מיליונים איש אנונימיים פחות חשובים מעשרות החברים והמכרים של הנגיד במערכת הבנקאית? בסוף הכל אישי - הנגיד: "פועל להעביר את הכוח מהבנקים לציבור" - האומנם?