היועמ"ש: נתניהו לא יוכל לעסוק בעניינים הנוגעים לשאול אלוביץ', הבעלים של בזק
לפי חוות דעת שהעביר היום היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ראש הממשלה נתניהו, - המשמש גם כשר התקשורת (וכן שר החוץ והשר לשיתוף פעולה אזורי) - לא יוכל לטפל בעניינים הנוגעים לחברו שאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת בזק (הכוללת את בזק בינלאומי, פלאפון, YES, אתר וואלה, חלל תקשורת ויורוקום), וזאת כאמור - בשל קשרי החברות ביניהם.
למרות שבשורות דומות בעבר הביאו לירידות משמעותיות במניית בזק, לפי שעה המניה אדישה. נציין כי לאחר עדכון המדדים אתמול, משקלה של מניית בזק במעו"ף עומד על 6.8%, כך שהפגיעה במדד כולו אינה מהותית.
בהודעת היועמ"ש נכתב: "על רקע יחסי החברות שבין ראש הממשלה לאלוביץ', יהיה על נתניהו להימנע מלטפל בעניינים הנוגעים לחברות שבשליטת מר אלוביץ' וזאת על מנת למנוע טענות לניגוד עניינים ומחמת הנראות הציבורית... ראש הממשלה יימנע מלטפל בעניינים הנוגעים לחברות אלה באופן ספציפי, וכן בעניינים אחרים שיש להם השפעה מהותית עליהן".
עוד נכתב כי: "בניתוח של תחומי התקשורת הרלוונטיים ואופי ההחלטות העשויות להידרש לגביהם, עלה הצורך להבחין בין תחומים שבהם התחרות העיקרית היא בין קבוצת בזק לבין קבוצת הוט ובהן מתקיים בפועל מעין דואופול, לבין תחומים אחרים שבהם חברה מקבוצת בזק מצויה בתחרות עם מספר חברות. בתחומים שבהם ישנה תחרות עיקרית מול קבוצת הוט כאמור, נקבע כי על ראש הממשלה ושר התקשורת להימנע מלטפל בתחום זה בכללותו".
על נתניהו, שהתעקש מאוד לכהן כשר התקשורת (ובהסכמים הקואליציוניים חייב כל מפלגה להתחייב להסכמות לרפורמות שיבצע), לקבל החלטות רבות במסגרת תפקידו - הנוגעות לחברת בזק, כשבראשן הרפורמה המבנית בחברה. כעת, בשל החלטת היועמ"ש - יימנע נתניהו מלהתעסק בנושאים אלו, והסמכויות הנוגעות לאותם עניינים יועברו לשר אחר.
נציין כי בעבר עלו טענות לפיהן ראש הממשלה ורעייתו זוכים ליחס אוהד למדי בסיקורו באתר וואלה, בו שולט שאול אלוביץ' - וזאת בין היתר בשל הקשרים החברתיים ביניהם. מעבר לכך, נדגיש כי וואלה מתכננת מזה תקופה ארוכה להקים ערוץ חדשות - מהלך שידרוש את אישורו של הרגולטור - מועצת הכבלים והלווין, שנמצאת תחת אחריותו של שר התקשורת.
קשה להתעלם מהמצב הפוליטי החדש שנוצר, בו פרט לעובדה כי שר התקשורת לא יוכל לעסוק בענייני קבוצת התקשורת הגדולה בישראל בשל קשרים חברתיים עם בעליה, גם שר האוצר, משה כחלון - בחר להמנע מלעסוק בענייני מתווה הגז, בשל קשריו עם איש העסקים קובי מימון.
- נופר מוכרת 5% בקרן המשותפת לנוי; תרשום רווח מהותי
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
- 7.קליפ 16/06/2016 13:29הגב לתגובה זוהישראלים וארגוני הטרור להביא להשמדת מדינת היהודים. מה מקור השנאה המטורפת של התקשורת והשמאל ? המקורות הם כסף מארגוני bds וארגוני טרור אירופאים( רצחו וחיסלו כבדרך אגב 6 מיליון (6,000,000) יהודים תמימים. זוהר בהלול מרצ,אכן מייצג ארגוני טרור אסלמיסטים מסוכנים
- 6.אז הפודלים שלו בליכוד יעשו עבורו את העבודה (ל"ת)בן 15/06/2016 22:27הגב לתגובה זו
- 5.מגמתי ושקוף 15/06/2016 20:47הגב לתגובה זוכל העיתונאים חגגו היום ובתקופה האחרונה מהידיעה הזו מה לעשות שמאמצי העיתטנאים לפגוע בביבי וכל מי שחבר שלו נידון לכישלון ?
- 4.eli 15/06/2016 18:21הגב לתגובה זובמקום ניהול לפי יעדים
- 3.זמבורה 15/06/2016 15:01הגב לתגובה זוהחליט ,
- 2.עופר 15/06/2016 14:33הגב לתגובה זושיש בארץ, הלוביסט של תשובה ונובל אנרג'י, של הובר ועוד גופים חזקים וטייקונים. אלו זוכים ליופי של ייצוג מטעם נבחר העם ביבי נתניהו
- ראיס-פוטין-טיל 400S 15/06/2016 21:43הגב לתגובה זולא במקרה נכתב בגמרא על השלטון ערב גילוי משיח: "בית הועד יהיה לזנות"!... ביבי שדפק את רותי בר שנים עד שסילבאן הלשין עליו...ראש ממשלה או ח"כ כאדם שאינו שולט בתאוותיו, הוא סכנה לקיומה של המדינה. אדם שלא מכבד את אישתו וילדיו, אינו שונה מסרסור וגנב. וכיום שהוא נמצא בהנהגה, הציבור חסר הגנה.
- 1.אלוביץ לא גומר את החודש ביבי חייב לעזור לו!!! (ל"ת)אורן 15/06/2016 11:38הגב לתגובה זו
- ראיס-פוטין-טיל 400S 15/06/2016 21:44הגב לתגובה זומיהביא לשרה נתניהו הוכחות מצולמות על המשולש הרומנטי ביבי + איילת שקד + נפתלי בנט???????. הקשר המיני הזנותי שרה תפסה את הנואפים בזמן הפשע

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
