בריינסווי: גידול של כ-104% במכירות החברה, המניה מזנקת

לאחר צניחה של 45% בערך המנייה, האם נראה שינוי מגמה?
גיא ארז | (8)
נושאים בכתבה בריינסוויי

חברת בריינסוויי 0.78%  פרסמה אמש את דו"חותיה לרבעון הראשון בשנת 2015, והמניה מזנקת. החברה הציגה עלייה מרשימה של כ-104% במכירות החברה ביחס לרבעון המקביל אשתקד, מכירות שהסתכמו ב-5 מיליון שקל. מדובר בגידול של 24% במכירות החברה ביחס לרבעון האחרון של 2014. החברה אף הציגה ירידה בהוצאות התפעוליות שלה, וקיטון בהפסד הנקי שלה. 

הדו"חות מגיעים על רקע תוצאות ביניים חיוביות מעודכנות מבחינת יעילות מערכת ה-Deep TMS, ומינוי של ד"ר גיא איזיקאל לנשיא ומנכ"ל החברה. נזכיר כי ב-12 החודשים האחרונים צנחה מניית החברה ביותר מ-45%.

ד"ר דוד זכות, יו"ר פעיל של החברה אומר: "אנו מאד שמחים לדווח על המגמה הרציפה והנמשכת של הצמיחה בכנסות החברה ביחד עם שיפור בפרמטרים התפעוליים והפיננסיים. במקביל לגידול בהכנסות, החברה ממשיכה בביצוע הניסויים באינדיקציות קליניות מובילות נוספות ובראשן ניהול 4 ניסויים רב מרכזיים אשר רובם הגדול מתבצע בארה"ב. בהמשך השנה תתחיל החברה לשווק את מערכותיה באמריקה הלטינית  ומדינות נוספות באירופה. כיום יש לכ -200 מיליון אזרחי ארה"ב כיסוי ביטוחי ל-TMS והדבר מהווה מנוע צמיחה חשוב. אנחנו מברכים על הצטרפותו של דר' גיא איזיקיאל כנשיא ומנכ"ל החברה, אשר לו ניסיון וכישורי ניהול גלובליים".

חברת בריינסווי עוסקת, באמצעות חברות בבעלותה המלאה במחקר, פיתוח ושיווק של מערכת רפואית לטיפול לא פולשני בהפרעות נפוצות בתפקודי המוח. המערכת הרפואית אותה מפתחת ומייצרת החברה, מבוססת על סליל אלקטרומגנטי בעל מבנה ייחודי המחובר לספק זרם חשמלי המשתנה במהירות, ויוצר שדה חשמלי באמצעותו ניתן להשפיע על אזורים שונים בעומק המוח על ידי גירוי או דיכוי עצבי, בהתאם לתדר ההפעלה (Deep Transcranial Magnetic Stimulation ("Deep TMS".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    Tomer 03/06/2015 20:01
    הגב לתגובה זו
    גוף גדול אוסף סחורה הנייר לקראת פריצה של 50 אחוז לפחות .ניתן לראות כי הניר לא פורץ את הרמה של 30 ולא יורד מתחת ל 28 . מה שמעיד על איסוף של סחורה לקראת פריצה חזקה כלפי מעלה .
  • שלומי 05/06/2015 15:53
    הגב לתגובה זו
    הנייר מדשדש כבר תקופה ארוכה מאוד המוסדיים מפסידים כסף מה שאומר שהתיקון באמת קרוב ולמי שיש סובלנות הפירות יגיעו ובגדול
  • 4.
    דן 02/06/2015 15:34
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד !
  • 3.
    המנכל החדש קנה מניות ב 300 אש"ח (ל"ת)
    משקיע 31/05/2015 12:01
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    תעלה 30 אחוז 28/05/2015 13:39
    הגב לתגובה זו
    מחכים בסבלנות
  • כן צודק , תעלה 30 תרד 40 (ל"ת)
    בריינסוואיסט 28/05/2015 15:27
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בריינסוואיסט 28/05/2015 13:03
    הגב לתגובה זו
    מתי המניה הזו תתעורר כבר? עולה חמש יורדת עשרים
  • תומר 05/06/2015 14:36
    הגב לתגובה זו
    על פניו נראה כי הנייר צריך לעלות כלפי מעלה . כי התוצאות טובות אם כי לא מספיק החברה לא עברה לרווחיות .ברבעון הבא החברה תשפר את התוצאות ואז יגיע התיקון .בקיצור מי שרוצה לראות פירות בנייר הזה צריך לחכות חודש עד חודשיים .כרגע גוף גדול אוסף סחורה כי הוא יודע שהתיקון קרוב מתמיד .
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.89%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


עמית בירק אקוואריוס (אקוואריוס)עמית בירק אקוואריוס (אקוואריוס)

המוניטין ירד לאפס - עמית בירק פורש מאקוואריוס

אחרי פחות מחצי שנה בתפקיד עמית בירק זה שאמר לנו "אני שם את הרקורד שלי על השולחן" עוזב את אקוואריוס; אחרי קריסת מתווי הגיוס כשפיור קפיטל נסוגה ברגע האחרון בטענה שקיבלה מצגי שווא מצד ההנהלה אקוואריוס מאבדת את אמון המשקיעים - המנוע היחיד שאולי יכול להציל את החברה מה שמתבטא בהתרסקות של 97% מאז הנפקתה ב-2021

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אקוואריוס

אחרי קצת פחות מחצי שנה בתפקיד, עמית בירק - זה שאמר לנו בראיון "אני שם את הרקורד שלי על השולחן" עוזב את אקוואריוס אקוואריוס מנוע  . לבירק היו כנראה כוונות טובות, הוא באמת הגיע עם רצון “להציל” את החברה, חברה שבתוך 4 שנים מחקה 97% מערכה בבורסה. הוא השיק תוכנית התייעלות אגרסיבית, קיווה לגייס 10 מיליון דולר וסמך על המענק מממשלת גרמניה שאולי יעזור לאקוואריוס להתניע מחדש "הפעם נבחן בתוצאות, לא בהבטחות; זו לא אותה אקוואריוס - קיצצנו, התייעלנו, ואנחנו יוצאים לפיילוט בארה"ב" הוא אמר לנו. הכותרת הבומבסטית של אותו ראיון הייתה אווקאריוס 2.0?

צריכים לגשת לחברות מהסוג הזה בהרבה חשדנות, לפעמים אלו הנסיבות ולפעמים זה הנהלה לא שקופה שפעם אחר פעם לא בוחרת באינטרסים של המשקיעים. כשמנכ"ל נוטש/מוחלף לפני שהספיק להציג תוצאה אחת זה דגל אדום בכל מצב, אבל במקרה של אקוואריוס אנחנו אפילו לא צריך את הדגלים האלה. מספיק לעקוב אחר מה שהתרחש בחודשים האחרונים כדי להבין עד כמה הסיפור כבר חורג מגבולות כיסא המנכ"ל וכנראה זה יותר הקש ששבר את גב הגמל ובירק לא רצה לקשור את גורלו עם חברת המנועים הכושלת. 

במקומו של בירק נכנס רועי בר־גיל, בוגר מנהל עסקים ברופין, שבשנים האחרונות כיהן כסגן נשיא לפיתוח עסקי בתעשייה האווירית. מבלי לדון לגופו של אדם, לא ברור מה מינוי כזה אמור לשרת. אקוואריוס נמצאת בשלב שבו נדרש ניסיון נקודתי בתחום המנועים, בתחום של ייצור והטמעה לא יכולות קורפורייט כלליות. ההרגשה היא שהחברה לא בחרה מנכ"ל, אלא פשוט מינתה מי שהיה זמין.

אבל הכי חשוב זה כמה המנכ"ל החדש עומד להשתכר. אתם קוראים נכון - 90,000 שקל בחודש, וזה עוד לפני בונוסים שנתיים של 3-6 משכורות חודשיות כלומר כ-400 אלף שקל בשנה לפחות. קשה להאמין אבל זו חברה ששורפת מיליוני שקלים ברבעון וזה השכר שהיא מציעה למנכ"ל החדש: