ADO ואדלר מתאחדות – החברה המאוחדת תיקרא קבוצת אדלר נדל"ן אשר תהיה אחת מחברות הנדל"ן למגורים הציבוריות הגדולות באירופה
העסקה בין ADO לאדלר תיצור פורטפוליו נכסי מגורים בשווי 8.5 מיליארד יורו בגרמניה
חברת ADO Properties, פרסמה היום את התוצאות הסופיות של הצעת ההשתלטות הציבורית המוסכמת על ADLER Real Estate Aktiengesellschaft, אשר תיצור את אחת מחברות הנדל"ן למגורים הציבוריות הגדולות באירופה. במסגרת הצעת ההשתלטות הציבורית המוסכמת של ADO, בעלי המניות של אדלר רכשו 66,404,915 מניות בסך הכל, השוות ערך לכ-91.93% מהון המניות של אדלר. החברה המאוחדת תיקרא קבוצת אדלר נדל"ן (ADLER Real Estate Group) , ומטה החברה וההנהלה יישארו בברלין. את החברה המאוחדת תוביל הנהלה מנוסה המשלבת בין הידע של אדלר ו-ADO, ובה יכהנו מקסימיליאן ריינקר ותיירי בומדולין כמנכ"לים משותפים, וסוון כריסטיאן פרנק כסמנכ"ל התפעול.
קבוצת אדלר נדל"ן החדשה תחזיק בפורטפוליו נכסים איכותי ששוויו מוערך בכ-8.5 מיליארד יורו, אשר יתפרס באזורים עירוניים מרכזיים בגרמניה עם פוטנציאל צמיחה אטרקטיבי. באמצעות השותפות האסטרטגית שלה עם חברת פיתוח הנדל"ן Consus, אדלר תקבל גישה לפלטפורמת הפיתוח המובילה שלה עם עתודות של למעלה מ-15,000 יחידות מגורים להשכרה שיסייעו לקבוצה במאמציה לתת מענה למחסור בנדל"ן למגורים בגרמניה. עם השלמת המהלך, יאפשר המודל העסקי האחוד לקבוצה לנהל ולפתח נכסים עירוניים איכותיים בשווקים מובילים בגרמניה, ולהבטיח את עלייתה על מסלול צמיחה.
כאמור, ב-15 בדצמבר 2019 הודיעה ADO על מיזוג עם קבוצת אדלר ועל שיתוף פעולה אסטרטגי עם Consus אשר ייצור את אחת מחברות הנדל"ן הציבוריות הגדולות באירופה. כפי שפורסם ב-30 במרץ, הצעתה של ADO זכתה לתמיכה חזקה מ-91.93% מהמשקיעים של אדלר. יחד עם המניות באוצר המוחזקות על ידי אדלר ההצעה התקבלה על ידי 94.15% מהמחזיקים בהון המניות. המיזוג העסקי עם אדלר מחבר שני תיקי נכסים (פורטפוליו) איכותיים המשלימים זה את זה הפרוסים ברחבי הערים הגדולות בגרמניה עם פוטנציאל צמיחה אטרקטיבי. לחברה המאוחדת יהיה הון מניות צף גדול יותר ותהיה מועמדת לכניסה למדד MDAX בעתיד הקרוב, כמו גם נזילות משופרת לתועלת המשקיעים. השלמת העסקה צפויה ב-9 באפריל, 2020.
בתוך כך, ADO פרופרטיז פרסמה היום, את התוצאות הכספיות החזקות שלה בשנת 2019 עם גידול מהותי של 5.2% בהכנסות משכירות וגידול של 19.5% בשווי הנכסי הנקי - EPRA למניה.
- סין נגד ארה"ב - איך מצליחה סין להגדיל ייצוא, למרות ירידה של 30% בייצוא לארה"ב
- ג'יימי דיימון: "כלכלת אירופה בבעיה אמיתית - ואם היא תיפול, כולנו נשלם את המחיר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה הציגה צמיחה עקבית בתוצאות התפעוליות העיקריות. ההכנסות משכירות של ADO צמחו ב-2019 ב-5.2% ל-141.6 מיליון יורו (לעומת 134.6 מיליון יורו ב-2018) הודות לצמיחה דומה-לדומה LFL בשיעור של 5.0% וכן צמצום בשיעור הנכסים הפנויים. הרווח הנקי משכירות צמח ל-134.1 מיליון יורו (לעומת 128.0 מיליון יורו ב-2018). בעקבות המיזוג עם אלדר, החברה צופה כי הרווח הנקי בשנת 2020 ינוע בין 280-300 מיליון יורו.
אופיר לוינגר. צילום: יח"צמדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?
בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר
רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה.
אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו.
לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.
כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה.
- אנבידיה מפתחת את הצפון: קמפוס ענק בקריית טבעון ליותר מ-10,000 עובדים עד 2031
- 34 מיליון דולר: מישורים מוכרת מרכז קניות בצפון קרוליינה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.
צילום: Freepikמיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?
שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב
כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.
המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"
אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.
גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.
מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"
המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.
- כל היתרונות של רכב 7 מקומות למשפחות
- איך 52% ישפיעו על רכישת כלי רכב? המספר היומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.
