אוטומטי או ידני – מה כדאי לרכוש?
אתם עומדים לרכוש רכב חדש וכבר בחרתם את המודל והדגם האהוב עליכם. כעת, נשארה רק החלטה אחת אחרונה – האם תבחרו במודל עם מוט הילוכים ידני או מוט הילוכים אוטומטי? לכל אחת מהאפשרויות יש יתרונות וחסרונות שונים שכדאי להכיר על מנת שתוכלו לבצע החלטה מושכלת.
מה צורך פחות דלק?
השיקול הראשון שיש לקחת בהחלטה של גיר ידני או אוטומטי היא האם צריכת הדלק משמעותית לכם? בדרך כלל רכבים אוטומטיים יצרכו כמות גדולה של דלק ביחס למודל זהה בגרסתו הידנית. עם זאת, כאשר משווים מכונית אוטומטית חדשה למכונית בעלת מערכת הילוכים ידנית ישנה יותר יתכן וצריכת הדלק תהיה זהה או שהמכונית האוטומטית תצרוך פחות דלק.
האם יש נהגים בבית שאינם נוהגים על רכב ידני?
שיקול חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון הוא האם יש נהגים בבית שאינם נוהגים על רכב ידני וזקוקים למערכת הילוכים אוטומטית. בארץ, ניתן ללמוד נהיגה על רכב אוטומטי בלבד ללא שימוש בדוושת המצמד (הקלאץ'). רישיון הנהיגה במקרה כזה ניתן אך ורק לרכב אוטומטי ולכן נהגים אלה לא יוכלו לנהוג על רכב עם הילוכים ידניים. אם אתם מחזיקים מספר רכבים בבית ויכולים לתת לבעל הרישיון לרכב אוטומטי בלבד לנהוג על הרכבים האוטומטיים – עדיין תוכלו לבחור ברכב ידני.
עליות חדות ונסיעה בתוואי שטח ובתוואי עירוני
נסיעה בתוואי שטח מחייבת פעמים רבות שינוי ידני של ההילוכים. לכן, מרבית רכבי 4X4 לא יהיו אוטומטיים או שיכללו מערכת הילוכים המאפשרת הורדת הילוך לצד המעבר האוטומטי. אם אתם גרים באזורים הרריים עם זוויות חדות מומלץ לבחור ברכבים ידניים בהם ניתן להוריד הילוך ולתת לרכב לנסוע כאשר המנוע נמצא בשיא העוצמה. אם אתם נוסעים, לעומת זאת, בעיר מומלץ להשתמש דווקא ברכב עם הילוכים אוטומטיים. כך, לא תצטרכו לעצור, להוריד הילוך ולהעלותו להילוך גבוה יותר כאשר הפקקים משתחררים למספר דקות.
- למה יותר נהגים בוחרים בביטוח רכב של ווישור?
- כיסוי מורחב בביטוח צד ג׳ - הדרך החכמה לביטוח משתלם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נהגים מבוגרים? עדיף לרכוש רכב עם הילוכים אוטומטיים
אם אתם נהגים מבוגרים או שחלק מהנהגים ברכב הם בני גיל הזהב מומלץ להקל עליהם את הנסיעה ולבחור ברכב עם הילוכים אוטומטיים. המיקוד הנדרש בהחלפת הילוכים, גם לנהג מנוסה, עשוי להוות נטל על נהג מבוגר. בנוסף, כאשר משתמשים ברכב ידני פעמים רבות יש לזכור להשתמש בבלם היד כאשר מחנים בעלייה או בירידה. שימוש ברכב אוטומטי הכולל את הילוך החנייה P חוסך את הצורך בתכנון מוקדם של הבלימה, זוויות הגלגלים המכוונים לכיוון המדרכה והתאמות נוספות.
נוחות הנהיגה
מבחינת חווית הנהיגה רכב אוטומטי מעניק חוויה שונה לחלוטין מרכב ידני. אינכם צריכים לזכור להחליף הילוך ויכולים למעשה להשתמש רק ברגל אחת בזמן הנהיגה. ניתן גם לבחור במצב של בקרת שיוט המאפשר לנהוג ללא שימוש בכפות הרגליים למשך זמן מה. בזמן זה, כאשר נוהגים קילומטרים ארוכים הנהג יכול להתרווח בנוחות ולשחרר את שרירי הרגליים מבלי לעצור.
נהגים חדשים – האם כדאי לבחור ברכב עם הילוכים אוטומטיים?
עבור נהגים חדשים הדעות חלוקות. מחד, על מנת לתפעל רכב עם הילוכים ידניים נדרשת רמה גבוהה יותר של מיומנות. בשנים הראשונות, כאשר הנהג עדיין מסתגל לנהיגה לצד נהגים אחרים בתנאי מזג אוויר וראות שונים החלפת ההילוכים עשויה להוות הסחת דעת מיותרת. מאידך, אם ברצונו של הנהג לנהוג בעתיד במכונית עם הילוכים ידניים כדאי לתרגל זאת כבר בשנים הראשונות לנהיגה. לכן, כדאי להשתמש הן ברכבים עם הילוכים אוטומטיים והן ברכבים עם הילוכים ידניים בתחילת הדרך.
תחזוקת הרכב
בעבר, היה קל יותר לתקן רכבים בעלי הילוכים ידניים בהשוואה להילוכים אוטומטיים. עלות התיקון ורכישת תיבת הילוכים חדשה הייתה נמוכה יותר. כיום, לאחר שדגמים רבים של מכוניות עם הילוכים אוטומטיים נמצאים בשוק, קל יותר לפעמים לרכוש חלפים חלופיים או משומשים של תיבת הילוכים אוטומטית מאשר חלפים של תיבת הילוכים ידנית. לכן, מבחינת תחזוקת הרכב כמעט ולא תראו הבדל.
מחיר הרכב
בישראל, רכבים בעלי הילוכים ידניים יהיו זולים יותר ממודל זהה בעל הילוכים אוטומטיים ומכאן שגם פוליסת ביטוח מקיף תהיה מוזלת יותר לרכבים ידניים.
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
