עסקים קטנים במקום חברות ענק: "אורחים חדשים" יפרסמו בעזריאלי
שלט הפרסום הדיגיטלי הענק על מרכז עזריאלי בתל אביב, נוהג "לארח" חברות ענק שמפרסמות עליו בעלות של כמה עשרות אלפי שקלים לפרק זמן של כמה ימים. ואולם מהשבוע הבא תתחיל יוזמה חדשה במסגרתה יזכו גם מפרסמים קטנים שלא יכולים להשקיע הון עתק בפרסום, לחשיפה.
בין 11 ל-14 בספטמבר יזכו 60 עסקים קטנים מכל רחבי הארץ להופיע על השלט עם סרטוני פרסומת שיחשפו את פעילותם בפני עשרות אלפי הלקוחות הפוטנציאליים העוברים מדי יום במקום. בהמשך צפוי סבב נוסף של עסקים שיפרסמו על השלט. מדובר על יוזמה של אדם קימה ואדם קוגן, מייסדי חברת הסטארטאפ הפיננסית הישראלית PayMe, המספקת פתרונות פיננסים לעסקים קטנים.
ב-PayMe אומרים כי הם חרטו על דגלם להעניק לעסקים הקטנים את הכלים שהיו שמורים עד כה רק לעסקים גדולים ומבוססים. הרעיון עלה כאשר אנשי החברה עברו בצומת השלום תחת שלט החוצות הענק על מגדלי עזריאלי, ודנו בכך שהמפרסמים על השלט הם חברות גדולות בלבד, מה שיוצר אפיק פרסום אפקטיבי רק לחברת עם יכולת לשלם סכומי כסף גדולים. בכך נחסמת למעשה האפשרות בפי עסקים קטנים ופרילאנסרים - קהל הלקוחות העיקרי של PayMe - לפרסם שם.
בעקבות כך נולדה היוזמה אליה נרתמו הנהלת מגדלי עזריאלי, בעלת "הנדל"ן הפרסומי", ומשרד הפרסום ברם. באותו פרק זמן בשבוע הבא יתחלפו על שלט הפרסום פרסומות של מגוון רחב של עסקים, כולל מאמנות יוגה, חדרי בריחה, בוני אתרי אינטרנט, ארגונים סביבתיים, דיאטנים, יצרני מוצרי קוסמטיקה, יועצים עסקיים, בעלי מקצוע ופרילאנסרים מכל הסוגים. עבור פרסום על השלט, ישלם כל מפרסם עלות סמלית של 200 שקלים בלבד, והוא יזכה למספר רב של הופעות באותם ימים, לעיני רבבות ישראלים שעוברים בצומת בכל יום.
- עזריאלי בדוח טוב - שיפור בפרמטרים התפעוליים
- עזריאלי סוגרת את הסכם השכירות בחוות השרתים בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף PayMe, תצלם את בעלי העסקים שירצו על רקע הפרסומת שלהם בשלט, לטובת מינוף המהלך והעסק ברשתות החברתיות, וכמובן גם עבור החברים והמשפחה.
לדברי אדם קוגן, "אמצעי פרסום המוניים המשמשים רק את הרשתות והחברות הגדולות, הם בפועל דרך נוספת להנצחה והגדלה של הפערים מול העסקים הקטנים. בתור חברה שמספקת שירות לעשרות אלפי עסקים קטנים, זה היה טבעי עבורנו לדאוג להם גם בזירה הזו. ההיענות של בעלי העסקים ליוזמה שלנו הייתה אדירה ומצביעה על הצורך של אותם יזמים ועסקים לקבל כלים שיאפשרו להם לצמוח ובגדול".
חברת הפינטק PayMe הוקמה ב-2015 לאחר שמייסדיה חוו על בשרם את הקושי שלהם כעצמאים לקבל ולהעביר תשלומים. החברה מפתחת מגוון של מוצרים טכנולוגיים המונגשים ב-API כולל פתרונות תשלום מקיפים לטובת קבלת תשלום בכרטיסי אשראי ואמצעי תשלום חלופיים, ניכיון, מימון תשלומים לספקים, איתור ומניעה של הונאות, הוצאת חשבוניות, ארנקים דיגיטליים ועוד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקוהאם תוכן מקורי ואיכותי יכול לכבוש את הפריים טיים?
בערב שיגרתי יחסית, כמות הצופים הכללית במהדורות המרכזיות ירדה, אך מגמת התחרות בין 12 ל-14 הולכת ומתחזקת, למעט ירידה כלשהי במהדורה המרכזית; לעומת זאת, ערוץ 13 הולך ויורד בכמויות הצופים
במדינה תזזיתית כמו זו שאנחנו חיים בה, המהדורות המרכזיות של החדשות הם תמיד עיקר העניין, ובכל זאת, ישנם ימים שבהם החדשות משתלטות על הכל וישנה שיגרה, שבה המספרים מתיישרים ואחוזי הצפייה פחות או יותר יציבים. זה גם מה שקרה אתמול, כלומר, שיגרה יחסית, והן כמות הצופים במהדורות עמדה 725 אלף צופים, כבימים "רגילים", והן המגמה של התחזקות ערוץ 14 התמתנה והיחסים בין כמות הצופים חזרו להיות כפי שהיו מספר שבועות אחורה.
מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 13.3% רייטינג ו-334 אלף צופים, ואילו
חדשות 14 היו אחריה עם 6.9% רייטינג ו-177 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.6% רייטינג ו-123 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן1, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 91 אלף צופים ו-4% רייטינג.
פריים טיים ועוד
ללא ריאליטי חזק ברצועת הפריים טיים, הדרמה המקורית של רועי עידן, "נוטוק" השתלטה על הרצועה ועמדה על 11.9% רייטינג ו-299 אלף צופים. "הפטריוטים" ממשיכה להתחזק ועמדה על 9.1% רייטינג ו-280 אלף צופים, ואילו אחריה היתה "ווארט" של ערוץ 13, שגם הוא עמד על נתונים לא רעים, עם 8.6% רייטינג ו-192 אלף צופים. כאן11 בחרו לפצל את הרצועה, והחלק הראשון, "בואו לאכול איתי" עמד על 5.9% רייטינג ו-122 אלף צופים, בעוד שאחריו, "זהו זה" הורידה את כמות הצופים ועמדה על 4.3% רייטינג בלבד עם 86 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-108 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.7% רייטינג ו-62 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה
רשת עם העולם הבוקר עם 1.8% רייטינג ו-41 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך ערוץ 14 מתחיל להוביל באופן קבוע, עם "על הבוקר" עם נוי בר, שהיה בראש עם 2.4% רייטינג ו-54 אלף צופים. אחריו היה משדר הבוקר של קשת, עם עדי זריפי, שעמד על
רייטינג של 2.2% ו-44 אלף צופים בלבד, ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
