אילנה דיין בנימין נתניהו
צילום: מתוך עמוד הטוויטר של כאן 11, חיים צח לע''מ
בחירות 2020

אילנה דיין מותקפת מימין בעקבות חשיפת ההקלטה אמש

ירי בתוך הנגמ"ש בהחדשות 12: אילנה דיין חשפה את מעורבתו של רה"מ נתניהו בהדלפת ההקלטה של יועצו הבכיר של גנץ, שפירסם חברה לערוץ, עמית סגל. חבריו של סגל במחנה הימין נרתמו לעזרתו ותקפו אותה ברשתות החברתיות
רביב שכטר |
רגע לפני פתיחת הקלפיות האווירה בכל מקרה לוהטת, אבל אם היה צריך עוד זרד שילבה את המדורה, בטח מהצד התקשורתי שלה, הגיעה אמש (א') אילנה דיין וחשפה בחדשות 12 כיצד רה"מ בנימין נתניהו היה מעורב לכאורה בהדלפת השיחה של ישראל בכר, יועצו הבכיר של בני גנץ, שפורסמה באותו ערוץ ממש ביום חמישי על ידי עמית סגל והביכה מאוד את ראש מפלגת כחול לבן. בעצם החשיפה הזו דיין ועורך "עובדה" שחר אלתרמן שחתום איתה על הסקופ, לא רק חושפים את נתניהו כשקרן, אחרי שהכחיש בראיונות בכל הסופ"ש כי ידע על הקלטת, אלא בעיקר את המקורות של הקולגה שלהם עמית סגל, ומציגים אותו כסוג של בובה של נתניהו.   הביצה התקשורתית, שכבר מזמן איבדה את הרצון והפאסון לשמור על אובייקטיביות, מיהרה להגיב. כל אחד לפי הפוזיציה שלו. אבל בעיקר היו אלה חבריו של סגל מימין, שהיו ראשונים להסתער. קלמן ליבסקינד למשל קונן על היחס לו זוכה סגל מהקולגות שלו בקשת.   שמעון ריקלין פתח במסכת ציוצים היסטרית.   בהמשך הוא גם קרא לסגל לעזוב את החדשות 12 בעקבות האירועים האחרונים.   אלי ציפורי, עוד אחד שלא ידוע בחיבתו לדיין או לתקשורת המיינסטרים, תרם גם הוא את חלקו בפייסבוק עם מניפסט זועם.    
סגל עצמו ניסה לשמור על קור רוח, לפני שעבר גם הוא לשתף אייטמים על בכירה בגלי צה"ל שקראה לחבריה להצביע רק לא ביבי.    אחד היחידים שניסה לשמור על חוש הומור היה חיים לוינסון מהארץ, שאמנם התחיל בציוץ רציני משהו.   אך מיד המשיך בדרכו והטריל את כולם.    גם הסטנדאפיסט נדב אבקסיס הצטרף לקלחת עם ציוץ משלו ופחות או יותר סיכם את העניין.   הבוקר, רעש  הירי בנגמ"ש של החדשות 12 שכח מעט ופינה את מקומו ליום הבחירות, אבל לא מן הנמנע שהסיפור הזה עוד ימשיך להתגלגל בימים הקרובים. מבטיחים להמשיך לעקוב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.