נדב פרסמן
צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

מקאן: פרסמן משנה למנכ"ל, עבודי מנהלת קריאייטיב ראשית

מנהל הקריאייטיב הראשי ב-4 השנים האחרונות עולה מדרגה. סיגל עבודי מקבלת לידיה את מחלקת הקריאייטיב של המשרד הגדול בישראל ובמקביל אלדד וינברגר פורש מהמשרד
משה בנימין | (11)

משרד הפרסום מקאן תל אביב מקדים את הכרזות השנה החדשה בחודש בערך, עם סבב מינויים בצמרת ההנהלה הבכירה. נדב פרסמן ימונה למשנה למנכ"ל, סיגל עבודי תמונה למנהלת הקריאייטיב הראשית ובמקביל אלדד וינברגר יפרוש מהמשרד, לאחר 4 שנים, שהיו למעשה הקדנציה השנייה שלו לאחר שחזר אליו מפרישה קודמת. 

מינויו של פרסמן לתפקיד משנה המנכ"ל חותם 4 שנים בהן שימש כמנהל הקריאייטיב הראשי. בתפקידו החדש פרסמן יקבל לידיו סמכויות חדשות שבמסגרתן יוביל, יחד עם מנכ"ל המשרד עמית משיח, את הניהול השוטף של החברה. במשרד מציינים, כי בתפקידו החדש "פרסמן ירכז ויוביל את העבודה הכוללת של מקאן על התוצרים ללקוחותיה, לא רק בפן הקריאיטיבי אותו הוביל עד היום, אלא בחיבור של קריאייטיב עם הצדדים האסטרטגיים והדיגיטליים". 

 

כאמור, את מקומו כמנהל הקריאיטיב הראשי של מקאן תמלא סיגל עבודי, סמנכ"לית הקריאייטיב המוערכת מאוד במשרד, שבשנים האחרונות שמה חתום על רצף הצלחות בולטות, ובהן:  קמפיין אמלי וקומסי קומסה עבור yes, הקמפיינים לאיקאה והמהלך המפורסם ביותר של מקאן תל אביב, ברמה הבינלאומית, איקאה Thisables שזכה השנה בגרנד פרי ו-11 אריות בפסטיבל קאן, הישג חסר תקדים בתעשיית הפרסום הישראלית.

 

בתוך כך, אלדד וינברגר שהוביל את מחלקת הקריאייטיב לצדו של פרסמן בשנים האחרונות, הודיע על כוונתו לפרוש בסוף השנה ולהתפנות לאתגרים חדשים. וינברגר הצטרף למקאן לפני כ-18 שנים, בשנת 2002, במהלכן שימש בין היתר כמנכ"ל מקאן דיגיטל. לאחר הפסקה של שנתיים שבה שימש כמשנה למנכ"ל מאקו חזר למקאן כחלק ממסע הרכש האגרסיבי של המשרד דאז, יחד עם פרסמן ומינוים נוספים כגון מאור חן שנעשו באותה התקופה.  

 

"השינוי שאנו עושים היום יאפשר לנו לתת הצעת ערך טובה יותר ללקוחותינו ולהיערך טוב יותר לאתגרים ששוק הפרסום מביא עמו" אמר עמית משיח, מנכ"ל המשרד. "נדב פרסמן הוא אחד הפרסומאים הבולטים והמוכשרים בתעשיית הפרסום והמעבר שלו מתחום הקריאטיב לניהול מתבקש. אני יודע כי לקוחותינו ייהנו מאד וירוויחו הרבה ממעבר זה".

 

עוד הוסיף משיח, כי "סיגל עבודי היא אשת הקריאייטיב המוערכת ביותר בתעשיית הפרסום. מקצוענית חסרת פשרות שמוציאה תחת ידיה שוב ושוב עבודות שהופכות לשיחת היום. אני גאה להפקיד בידיה את מושכות הקריאייטיב ואין לי ספק כי היא תוביל את מקאן לשיאים חדשים".

 

על פרישתו של וינברגר אמר משיח: "אלדד הוא חברי ושותפי לדרך, אחד האנשים המוכשרים שעבדתי איתם במהלך הקריירה שלי, יצירתי, חריף ואהוב על כל מי שעובד עמו. לאלדד חלק חשוב בהצלחתנו בשנים האחרונות. קבלתי בצער את הודעתו ואני רוצה רק לומר לו תודה גדולה ולאחל לו בהצלחה בהמשך הדרך".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    הרצוג 10/09/2019 14:00
    הגב לתגובה זו
    אלדד בחוץ, אתי בחוץ. הבא בתור הוא משיח?
  • ע 12/09/2019 06:55
    הגב לתגובה זו
    מנכל מקאן טק יחסית הצמיחה המשמעותית ביותר במקאן
  • 6.
    מירי 08/09/2019 21:38
    הגב לתגובה זו
    כלום
  • 5.
    דני 08/09/2019 17:46
    הגב לתגובה זו
    אז איך הוא ממונה למשנה למנכ"ל? זאת בעצם הודעה שאלדד הולך הביתה. שמחתי לתקן
  • 4.
    מישהו התבאס שמקדמים את פרסמן ולא אותו?? (ל"ת)
    הממממ... 08/09/2019 16:07
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אני 08/09/2019 15:48
    הגב לתגובה זו
    נו מה?
  • 2.
    מדונה 08/09/2019 15:34
    הגב לתגובה זו
    פורש
  • 1.
    גיא 08/09/2019 15:24
    הגב לתגובה זו
    אם קמפיין אמלי וקומסי קומסה עבור yes היה הצלחה כל כך גדולה, למה הם עברו משרד?
  • ואם קמפיין גרוע, למה השאירו את סטפאן? (ל"ת)
    עוד אחד 08/09/2019 17:56
    הגב לתגובה זו
  • לא גיא 08/09/2019 17:24
    הגב לתגובה זו
    ועדיין נשארת באותו המשרד
  • סטפאן 08/09/2019 16:19
    הגב לתגובה זו
    כמעט אף פעם אין קשר בין העבודה הקריאייטיבית לבחירתו של לקוח במקום כזה או אחר. קריאייטיב הוא לא חלק מהשיקולים של לקוחות - זה רק ביזנס
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.