מי יזכה במכרז עשרות המיליונים - וימדוד את הרייטינג בטלוויזיה?
ממדידת מסכי טלוויזיה ב-700 בתי אב, למדידה שכוללת צפייה במכשירים חכמים ועם הרבה יותר נדגמים: קנטאר ונילסן הבינלאומיות הגיעו לגמר - במכרז של עשרות מיליוני שקלים
הוועדה למדרוג צפויה לקיים היום (יום ה') דיון מכריע בנוגע למדידת הרייטינג העתידית. בחודשים האחרונים התקיים מכרז לגבי מדידה שתכלול לראשונה גם צפייה בדיגיטל. לקו הגמר הגיעו 2 חברות - נילסן וקנטאר מדיה, החברה הנוכחית שמפעילה את מדידת הרייטינג בישראל. על פי הערכות, המכרז עומד על כ-100 מיליון שקלים ל-10 שנים (כ-10 מיליון שקל לשנה, א"כ), וכעת הוועדה נמצאת בשלב ההתמחרות מול 2 החברות המתמודדות, וייתכן שכבר היום תיבחר החברה הזוכה.
המדידה עד כה נחשבת למיושנת: הוועדה למדרוג מודדת נתוני צפייה בטלוויזיה אבל לא יודעת בשלב זה לחשב גם צפייה בפלטפורמות דיגיטליות וחברתיות, כלים חשובים מאד בהתנהלות של חלק מהחברים בה. חלק לא קטן מהישראלים צופים בשידורים באמצעות סמארטופונים, טאבלטים ומחשבים שאינם נמדדים. גם הרשתות החברתיות עדיין לא נדגמות, למרות שפעילות שידורית נרחבת של הגופים המשדרים מבוצעת דרכן.
הדבר הוביל לאיומים בפרישת חברים מהוועדה, ולפרישה בפועל - ולצפייה של שוק הפרסום כי הוועדה תתיישר עם המדידה המתבצעת בחלק ממדינות העולם, שכוללת גם צפייה במסכים נוספים.
כבר לפני כשנתיים הכריעו בוועדה על יציאה למכרז חדש שיכלול גם מדידת צפייה במסכים נוספים, כלומר צפייה באינטרנט באמצעות סמארטופונים, טאבלטים ומחשבים באמצעות אפליקציות חדשות. המכרז התעכב עד שיצא בסופו של דבר לדרך.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשנים האחרונות נמדדים באמצעות הפיפל-מיטר 700 בתי אב. על פי הערכות, המדידה החדשה תשמור על מספר זה, אבל על פי גורמים, היא תרחיב את המדידה בכל בית כך שיכלול גם מסכים נוספים כמו סמארטפונים וטאבלטים, באמצעות טכנולוגיה מיוחדת. כמו כן יוקם פאנל גדול של כ-10,000 נדגמים, שייתן אינדיקציה נוספת לצפייה בתכנים בדיגיטל.
הוועדה למדרוג מורכבת מערוצי הטלוויזיה הארציים - קשת 12, רשת 13, ערוץ 9, הלא TV ותאגיד השידור כאן (כאן 11 וחינוכית 23), שהודיע על החלטתו לפרוש מהוועדה. כמו כן חברים בה גם איגוד הפרסום והרשות השנייה. ערוץ 20 פרש מהוועדה לאחרונה. כל אלה מממנים את פעילותה של הוועדה, לפי גודלם. כלומר התשלום השנתי של קשת גבוה משמעותית מזה שמשלם ערוץ 9.
כאמור, המדידה החדשה עשויה לעלות כ-10 מיליון שקלים בשנה, גבוה משמעותית עלות הפעלת המדידה כעת. מאידך, מספר החברים הולך ופוחת, לאחר פרישת ערוץ 20 והודעת תאגיד השידור כאן, וגם רמיזות מצד הרשות השנייה. במצב כזה, ייאלצו החברים בוועדה להגדיל משמעותית את דמי התשלום השנתיים.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
קנטאר מדיה היא חלק מהחברת המחקר הבינ"ל קנטאר שהוקמה ב-1993, ועוסקת בניטור מדיה חברתית, דעת קהל, וכמובן מדידת רייטינג. נילסן - שהוקמה בשנת 1923, היא אחת המתחרות הגדולות שלה ועוסקת בתחומים זהים. בין היתר היא מבצעת את מדידת הרייטינג בטלוויזיה בארה"ב.
יו"ר הוועדה למדרוג שמוליק שם טוב אמר לאייס כי הוא בספק היא תהיה כבר בישיבה היום הכרעה בנוגע לזהות החברה הזוכה. בקנטאר מדיה סירבו להגיב. את תגובת אנשי נילסן לא ניתן היה להשיג.
- 1.דודו 29/06/2019 00:04הגב לתגובה זוהוט מסוגלים לנטר מי צופה במה בכל רגע נתון, חתך הלקוחות שלהם מספיק רחב כדי לייצג את כל מדינת ישראל.
- משה 30/06/2019 09:56הגב לתגובה זולא לירות על אוטומט...
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
