מי יזכה במכרז עשרות המיליונים - וימדוד את הרייטינג בטלוויזיה?
ממדידת מסכי טלוויזיה ב-700 בתי אב, למדידה שכוללת צפייה במכשירים חכמים ועם הרבה יותר נדגמים: קנטאר ונילסן הבינלאומיות הגיעו לגמר - במכרז של עשרות מיליוני שקלים
הוועדה למדרוג צפויה לקיים היום (יום ה') דיון מכריע בנוגע למדידת הרייטינג העתידית. בחודשים האחרונים התקיים מכרז לגבי מדידה שתכלול לראשונה גם צפייה בדיגיטל. לקו הגמר הגיעו 2 חברות - נילסן וקנטאר מדיה, החברה הנוכחית שמפעילה את מדידת הרייטינג בישראל. על פי הערכות, המכרז עומד על כ-100 מיליון שקלים ל-10 שנים (כ-10 מיליון שקל לשנה, א"כ), וכעת הוועדה נמצאת בשלב ההתמחרות מול 2 החברות המתמודדות, וייתכן שכבר היום תיבחר החברה הזוכה.
המדידה עד כה נחשבת למיושנת: הוועדה למדרוג מודדת נתוני צפייה בטלוויזיה אבל לא יודעת בשלב זה לחשב גם צפייה בפלטפורמות דיגיטליות וחברתיות, כלים חשובים מאד בהתנהלות של חלק מהחברים בה. חלק לא קטן מהישראלים צופים בשידורים באמצעות סמארטופונים, טאבלטים ומחשבים שאינם נמדדים. גם הרשתות החברתיות עדיין לא נדגמות, למרות שפעילות שידורית נרחבת של הגופים המשדרים מבוצעת דרכן.
הדבר הוביל לאיומים בפרישת חברים מהוועדה, ולפרישה בפועל - ולצפייה של שוק הפרסום כי הוועדה תתיישר עם המדידה המתבצעת בחלק ממדינות העולם, שכוללת גם צפייה במסכים נוספים.
כבר לפני כשנתיים הכריעו בוועדה על יציאה למכרז חדש שיכלול גם מדידת צפייה במסכים נוספים, כלומר צפייה באינטרנט באמצעות סמארטופונים, טאבלטים ומחשבים באמצעות אפליקציות חדשות. המכרז התעכב עד שיצא בסופו של דבר לדרך.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשנים האחרונות נמדדים באמצעות הפיפל-מיטר 700 בתי אב. על פי הערכות, המדידה החדשה תשמור על מספר זה, אבל על פי גורמים, היא תרחיב את המדידה בכל בית כך שיכלול גם מסכים נוספים כמו סמארטפונים וטאבלטים, באמצעות טכנולוגיה מיוחדת. כמו כן יוקם פאנל גדול של כ-10,000 נדגמים, שייתן אינדיקציה נוספת לצפייה בתכנים בדיגיטל.
הוועדה למדרוג מורכבת מערוצי הטלוויזיה הארציים - קשת 12, רשת 13, ערוץ 9, הלא TV ותאגיד השידור כאן (כאן 11 וחינוכית 23), שהודיע על החלטתו לפרוש מהוועדה. כמו כן חברים בה גם איגוד הפרסום והרשות השנייה. ערוץ 20 פרש מהוועדה לאחרונה. כל אלה מממנים את פעילותה של הוועדה, לפי גודלם. כלומר התשלום השנתי של קשת גבוה משמעותית מזה שמשלם ערוץ 9.
כאמור, המדידה החדשה עשויה לעלות כ-10 מיליון שקלים בשנה, גבוה משמעותית עלות הפעלת המדידה כעת. מאידך, מספר החברים הולך ופוחת, לאחר פרישת ערוץ 20 והודעת תאגיד השידור כאן, וגם רמיזות מצד הרשות השנייה. במצב כזה, ייאלצו החברים בוועדה להגדיל משמעותית את דמי התשלום השנתיים.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
קנטאר מדיה היא חלק מהחברת המחקר הבינ"ל קנטאר שהוקמה ב-1993, ועוסקת בניטור מדיה חברתית, דעת קהל, וכמובן מדידת רייטינג. נילסן - שהוקמה בשנת 1923, היא אחת המתחרות הגדולות שלה ועוסקת בתחומים זהים. בין היתר היא מבצעת את מדידת הרייטינג בטלוויזיה בארה"ב.
יו"ר הוועדה למדרוג שמוליק שם טוב אמר לאייס כי הוא בספק היא תהיה כבר בישיבה היום הכרעה בנוגע לזהות החברה הזוכה. בקנטאר מדיה סירבו להגיב. את תגובת אנשי נילסן לא ניתן היה להשיג.
- 1.דודו 29/06/2019 00:04הגב לתגובה זוהוט מסוגלים לנטר מי צופה במה בכל רגע נתון, חתך הלקוחות שלהם מספיק רחב כדי לייצג את כל מדינת ישראל.
- משה 30/06/2019 09:56הגב לתגובה זולא לירות על אוטומט...

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.