פרסום ראשון

יפה אפרתי לוקחת צעד לאחור: תפקיד המנכ"ל יעבור לבתה מאיה

יפה אפרתי תעבור לתפקיד היו"ר של משרד היח"צ הקרוי על שמה ותשאיר את הניהול השוטף לבתה ושותפתה מאיה אפרתי-אידלסון. במקביל דנה פרנקנשטיין לוי מונתה לסמנכ"לית ויותם צאירי למנהל מחלקת הדיגיטל
משה בנימין | (18)

יפה אפרתי, המייסדת, הבעלים והמנכ"ל של משרד יחסי הציבור הקרוי על שמה יפה אפרתי תקשורת לוקחת צעד לאחור ומעבירה את סמכויות הניהול השוטף לבתה, מאיה אפרתי אידלסון המכהנת ב-7 השנים האחרונות כסמנכ"ל במשרד - כך נודע לאייס. 

משרד יחסי הציבור של יפה אפרתי הוקם לפני כ-30 שנה ונחשב לאחד הוותיקים והמוכרים בישראל. המעבר לדור הבא, מיפה למאיה אפרתי, ייעשה בהדרגה. יפה תעבור לתפקיד יו"ר החברה ותמשיך לשמש כיועצת בכירה בניהול משברים וליווי של הלקוחות האסטרטגיים של המשרד. 

בשנים האחרונות מאיה (41) סומנה והוכשרה לרגע בו תיקח את תפקיד המנכ"ל במקומה של יפה. מסלול זה כלל גם שותפות במשרד שבמסגרתה היא מחזיקה בחלק ממניות המשרד (קטן מחלקה של יפה). מאיה אפרתי נכנסה לעולם היח"צ לפני כ-20 שנה והחלה את דרכה בתחתית סולם הדרגות כעוזרת תקציבאית. במרוצת השנים היא גייסה בעצמה לקוחות למשרד וכיום מעורבת בניהול מרבית הלקוחות לצד קידום תחום הדיגיטל ופיתוח עסקי שוטף.  

גורם בשוק המכיר את הנפשות הפועלות, יפה ומאיה, אומר לאייס כי הבת "חכמה ואינטיליגנטית ומשמשת כאוזן קשבת לעובדי המשרד". לדבריו, "לפחות כלפי חוץ היא מתונה יותר מיפה ופחות בן אדם של מרפקים ממנה". עוד הוא מוסיף עליה, שהיא "אדם שהמילה הכתובה חשובה לה מאוד, היא חריפה וחדה בכתיבה ואפשר לראות את זה גם באינסטגרם וגם בעמוד הפייסבוק שלה". אפרתי הבת מחוברת מאוד לעולמות הלייף סטייל והאופנה ויחד עם יפה, אומר הגורם המכיר את שתיהן, "הן כוח מאוד חזק שמשלים אחת את השנייה". 

במקביל לתזוזה של יפה לתפקיד היו"ר וכניסתה של מאיה לתפקיד המנכ"ל, נעשו מינויים נוספים במשרד, שכוללים את מינויה של דנה פרנקנשטיין-לוי, תקציבאית בכירה שעובדת במשרד למעלה מ-4 שנים לסמנכ"לית ומינויו של יותם צאירי העובד כשנה במשרד, למנהל מחלקת הדיגיטל.

 

"לאחר ניהול ארוך שנים, אני ממנה את מאיה אפרתי אידלסון (בתי) למנכ"ל המשרד" אמרה יפה אפרתי. "מאיה הפכה לנדבך חשוב ועזרה להתפתחות המשרד בעולם המשתנה והמאתגר של ענף יחסי הציבור. אני אתרכז בניהול הלקוחות האסטרטגיים, בטיפול במשברים ובפיתוח עסקי. הנבחרת הצעירה והמוכשרת תמשיך להוביל את פעילות המשרד על כל רבדיה תחת ניהולה של מאיה אפרתי אידלסון, אני שמחה ושלמה על המהלך ומאחלת הצלחה רבה". 

משרד יחסי הציבור של אפרתי מעסיק 18 עובדים ומעניק שירותי ייעוץ אסטרטגי ותדמיתי לחברות ומותגים פרטיים, רשתות לצד חברות ותאגידים ישראליים ובינלאומיים. בין לקוחות המשרד נמנים יוניליוור, בנק מזרחי טפחות, רב בריח, רשת HOODIES ,NINTENDO, רשת HAVAIANAS, חברת סוגת, חברת נירלט, רשת עצמל'ה, רשת מרפאות פרופורציה, קבוצת חנן מור, BLU משקה אנרגיה וקבוצת ענאן שמשום, קבוצת לפידות ועוד. 

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    בהצלחה! (ל"ת)
    יוני 16/06/2019 18:57
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    רות המואביה 10/06/2019 19:59
    הגב לתגובה זו
    אלכסנדר כץ כתב לענייני שקשוקה, ילד כפות שחושב שיודע משהו מהחיים העלובים שלו, מכור לליקוקי תחת של המשרדים הוותיקים שאט אט מתאיידים מהמפה. בקרוב יעלם ביחד איתם.. אייס - טוב תעשו אם תרעננו את השורות
  • 10.
    דודי מהרצליה 05/06/2019 10:25
    הגב לתגובה זו
    בעוד שמשרדים רבים התקדמו בתפיסה חדשנית הם עדיין תקועים ביחצ של שנות ה-90.
  • 9.
    מורן 05/06/2019 09:09
    הגב לתגובה זו
    מאיה קסם של ממש ודנה בהחלט ראויה לתפקיד הזה. אין ספק שהמשרד בשדרה הניהולית החדשה יהיה מרענן והלקוחות ירוויחו
  • 8.
    עדי 04/06/2019 19:47
    הגב לתגובה זו
    משרד שעושה כל מאמץ על מנת להכנס לכל מקום בתקשורת. מבין תקשורת וחי ונושם תקשורת. המון הצלחה למאיה האלופה!
  • 7.
    רחלי 04/06/2019 17:04
    הגב לתגובה זו
    חבל יפה על מפעל חייך
  • 6.
    עידו 04/06/2019 17:01
    הגב לתגובה זו
    וכל הפתיע עיניים כאן תאכלו את הלב מהקנאה שלכם.
  • 5.
    סמנכ"ל בכיר ביותר 04/06/2019 16:07
    הגב לתגובה זו
    בואו רק נגיד שלא ראיינו אנשים שעבדו אי פעם חצי יום אצל יפה... לא המקום הכי בריא, גם לא ללקוחות. יפה תהיה יועצת למשברים? הייעוץ שלה גורם למשברים, ביי יוניליבר..
  • סמנכ"ל פחות בכיר 04/06/2019 17:04
    הגב לתגובה זו
    מאיה חכמה ואינטלגנטית ואוזן קשבת לעובדים... רק שהיא לא מצליחה לשמור על עובדים ועל לקוחות ואנשים מתרחקים ממנה כמו מאש
  • 4.
    פחות 04/06/2019 15:16
    הגב לתגובה זו
    עוד משרד גדול שלא הסתגל למציאות החדשה של עולם היח"צ וממשיך בהתרסקות שלו.. יפה מזמן וויתרה על התפתחות וצמיחה ולא התאוששה מהמשבר עם יוניליוור. במקום לצמוח היא מעבירה את המושכות למאיה כביכול אבל בעצם ההודעה מודה שהיא לא מסוגלת לטפל בלקוחות שהם לא צרכנות ולכן היא נשארת לטפל בהם (רק בכובע מוזר אחר)
  • לגמרי הוצאת לי את המילים מהפה (ל"ת)
    בנימין 05/06/2019 10:27
    הגב לתגובה זו
  • ממש לא מסבימה אתך, משרד מוביל ומתפתח! (ל"ת)
    מאיה 05/06/2019 09:22
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    רז סוויסה 04/06/2019 13:52
    הגב לתגובה זו
    יפה היא אחת ויחידה, חבל על העסק שלה
  • 2.
    לקוח לשעבר 04/06/2019 13:51
    הגב לתגובה זו
    בכל אופן, משתיהן עדיף להתרחק
  • לגמרי (ל"ת)
    אלי מעפולה 05/06/2019 10:26
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    18 עובדים על 26 לקוחות שיש לה באתר? נשמע לא הכי כלכלי.. (ל"ת)
    דקדקן 04/06/2019 12:33
    הגב לתגובה זו
  • עבד 04/06/2019 15:31
    הגב לתגובה זו
    שכר מינימום ושעות מקסימום
  • אמת בפרסום 04/06/2019 14:37
    הגב לתגובה זו
    לא תגיע ל-18 עובדים....
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.