בום בבטן - בכל העולם: מעל 100 מיליון צפיות ל'סטורי של אווה'
סיקור ב-50 מדינות, כתבות בניו יורק טיימס, וושינגטון פוסט ועוד, שיתוף באינסטגרם ומעקב על ידי הבית הלבן ועוד. מהלך "הסטורי של אווה" שעלה אתמול (יום ד') ב-16:00 לאוויר, כובש את העולם עם 100 מיליון צפיות תוך 14 שעות בלבד.
סיכום הביניים של הפרויקט המושקע של איש העסקים מתי כוכבי ובתו מיה שובר שיאים בקנה מידה בינ"ל. 3 מיליון ישראלים כבר נכנסו לפרופיל של אווה וחצי מהם מהווים את קהל היעד המרכזי של המהלך - צעירים בגילאי 13-30. מספר העוקבים אחר חשבון האינסטגרם עומד כעת על 741 אלף איש. לא פחות מ-200 מיליון תוצאות בגוגל לפרויקט בחיפוש אחר EVA STORY.
במשרדי הפרסום ליאו ברנט וחברת התוכן C המלווים את המהלך מגדירים את את יומו הראשון של כ"יום היסטורי כמעט". כמעט כל 100 חשבונות האינסטגרם החזקים ביותר בישראל שיתפו את הסרטים, ועוד עשרות אלפי משפיענים נוספים יחד איתם עזרו למהלך לשטוף את הרשת עם כ-30 אלף שיתופים של הפרק הראשון. הפרויקט יגיע לסיומו, מבחינת הרצף הכרונולוגי של הסרטים, היום (יום חמישי) בשעות הצהריים עם שידורו של פרק הסיום.
רגש, הרבה רגש
מעבר לנתונים היבשים המרשימים, יש ב"סטורי של אווה" רגש, הרבה רגש. אם בתחילה, עוד לפני שעלו הסרטונים היה נראה שהמהלך מחקה מהלך אחר, עליו גם כתבנו פה, כל ההשוואות הללו לא במקומן כעת. הבחירה המעניינת בסטורי של אינסטגרם מתגלה מצפייה לצפייה כהחלטה מבריקה. ההפקה המושקעת שמצליחה להוציא תחת ידיה סרטונים אמינים שנראים כאילו צולמו בידיה הרגישות של נערה הונגריה מצליחים לשלוף את הצופה מ-2019 ולמקם אותו במלחמת העולם השנייה באירופה.
- המשבר שסגר את הבורסה בת"א ליותר משבועיים והאפליקציה שהושקה ועשתה מהפכה
- מטא: רוצים פרטיות? תשלמו על פייסבוק ואינסטגרם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להישאר אדיש לסיפורה האמיתי של אווה, כפי שהוא מקבל חיים חדשים מבעד למסך הטלפון, היא לא אופציה. העובדה שמדובר בחוויה אותנטית שעברה על נערה יהודיה בת 13, שסופה במוות על ידי הנאצים, טוענת את הסטורי באינסטגרם בעוצמות בלתי מובנות. התרגום של הסיפור מלפני 75 שנים להצגה באמצעות הפיצ'רים העליזים של אינסטגרם עם לבבות, בומרנגים, שכבות טקסט וכל מה שאנחנו רגילים לראות בסרטונים של בני נוער כיום נעשה כמלאכת מחשבת לצד התפאורה המלאה שכוללת טנקים, חיילים נאצים ושחקנים אמינים.
הסטורי של אווה גם מלמד אותנו משהו על השינויים בהרגלי צריכת זמן המסך שלנו. עכשיו כבר אפשר לומר שזה לא מפתיע שסרטון באינסטגרם מצליח למגנט עשרות מיליוני גולשים מכל העולם - בדרך שבה סרטים על מסך הטלוויזיה כבר לא מצליחים לעשות. החוויה הבלתי אמצעית המונחת בכף ידנו הפכה לברירת המחדל הראשונה שלנו וכך גם גורמת לחווית "הסטורי של אווה" להיראות טבעית וסוחפת. המסך הרועד, זוויות הצילום הייחודיות, הפורמט האנכי, כל אלו מרגישים כמו הדרך הלגיטימית לצפות בסרטון.
מבלי ליפול למלכודת הפרובינציאליות המפתה, הפרויקט של כוכבי ובתו נראה כמו אבן דרך בתולדות הסטורי של אינסטגרם. זו הפעם הראשונה שבה הכלי "המגניב" של אינסטגרם נדרש להכיל יצירה ארוכה, טעונה, שמתפרשת על עשרות פרקים גם אם כל אחד מהם הוא בן 15 שניות. המהלך מעלה את ערכו של הסטורי כשהוא מציג את יכולתו להחזיק פעילות ארוכת טווח, מתוסרטת היטב ומתוכננת. הוא מראה לחברות מסחריות קייס סטאדי פורץ דרך בזמן אמת שקברניטי פייסבוק ואינסטגרם יהיו חייבים לעצור, לחשוב עליו ולהבין שמישהו עשה להם שירות שלא יסולא בפז.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
"מעולם הילדים שלי לא התייחסו ליום השואה. השנה זה אחרת"
"2 הבנים שלי וכל החברים שלהם ללא יוצא מן הכלל צופים באווה סטוריז, סטורי אחרי סטורי. מדברים על זה והאמת לא מפסיקים לדבר על זה ובנוסף לשאול ולהתעניין במה שקרה שם". כך כותב בפייסבוק, שגיא חמץ, בעלי חברת הסושיאל בלינק HAVAS שיודע דבר או שניים על פרסום, דיגיטל ורשתות חברתיות וגם משמש כעד ראייה ממקור ראשון לדרך בה הנוער מגיב למהלך.
"מעולם הילדים שלי לא דיברו ולא התייחסו ליום השואה" הוא כותב. "השנה זה אחרת לגמרי בזכות אווה סטוריז. פרויקט אווה סטוריז הוא פרויקט נועז ואחד החשובים החדשניים והיצירתיים אם לא החשוב והיצירתי בפרויקטים שראיתי עד היום במדיה החברתית. מדובר, כמו שאפשר לראות מהנתונים והבאז הכללי, בהצלחה פנומנאלית בהשגת המטרה הנגשת הסיפור לדור הצעיר והנעת שיחה סביב זכר השואה. הצלחה אדירה ולא טריויאלית בכלל. מדובר נזכור ולא נשכח, באחד מהסיפורים הקשים והמזעזעים בהיסטוריה מצד אחד ומצד שני בדור שמתקשה להקשיב".
"אין לי ספק" הוא מסיים, "שעוד ילמדו את הפרויקט הזה בבתי הספר לתקשורת ואני מאמין שתהיה לו השפעה מרחיקת לכת על האופן שבו מותגים, אולפנים וארגונים יספרו בעתיד סיפורים".
- 3.אתמול נולד הקאן גראן פרי של ליאו (ל"ת)אני 02/05/2019 11:55הגב לתגובה זו
- רק שאותו פרוייקט זכה בגראן פרי שנה שעברה בקאן (ל"ת)הולנד 03/05/2019 09:26הגב לתגובה זו
- 2.באמת משהו יוצא דופן שפו ענק לנועזים (ל"ת)המיוחד 02/05/2019 11:29הגב לתגובה זו
- 1.היחיד שיודע 02/05/2019 11:19הגב לתגובה זוכל הכבוד למתי וביתו, פרויקט מדהים. כל הפרסומאים ש״מלווים״ את הפרויקט צריכים לשבת בצד ולתת למי שמגיע כל הקרדיט את הבמה. תפסיקו לקדם את עצמכם בזכות באנר או שלט שעשיתם לפרויקט. הפרחים לא לכם, אלא למתי.
- לא יודע כלום 02/05/2019 13:33הגב לתגובה זוראית מישהו מה"מלווים" שלקח קרדיט לא לו? הסתכלת ברשימת הקרדיטים של הפרויקט? חלאס מרמרת
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
