קמפיין קומסי קומסה סטפן yes
צילום: מסך

yes איבדה 13 אלף לקוחות ואחראית גם להפסדי הענק של בזק

ירידת הערך בנכסי yes אחראית לחלק גדול מהפסדי החברה האם. לצד זאת הקטינה החברה את מספר הנוטשים ואת הפסדיה
אלכסנדר כץ | (3)

עונת הדוחות ממשיכה ואחרי הדוחות החלשים של סלקום והדוחות הנהדרים של פרטנר,  מגיעה הבוקר (יום ה') תורה של בזק, בין היתר עם דוחות חברת הלוויין yes. קבוצת בזק דיווחה כי הכנסות הקבוצה ירדו ב-4.8% וכי היא רשמה הפסד נקי של כ-1.75 מיליארד שקל ברבעון האחרון של 2018, רבות בשל המחיקות שביצעה ב-yes עם הירידה בערך נכסי החברה בסך 1.1 מיליארד שקלים. בנוסף מדווחת החברה על כוונתה לבצע גיוס של כ-2 מיליארד שקל בהנפקת זכויות.

 

במקביל החברה דיווחה על ביטול מדיניות הדיבידנד. בהודעת החברה נכתב כי ההחלטה התקבלה בשל הצפי כי החברה לא תעמוד במבחן הרווח בשנתיים הקרובות.

 

ההכנסות לשנת 2018 הסתכמו בכ-9.32 מיליארד שקלים בהשוואה לכ-9.79 מיליארד ב-2017, ירידה של כ-4.8%. ההכנסות ברבעון הרביעי של שנת 2018 הסתכמו בכ-2.33 מיליארד שקלים בהשוואה לכ-2.46 מיליארד שקל ברבעון הרביעי אשתקד, ירידה של כ-5.4%. בשורה התחתונה רשמה קבוצת בזק ברבעון האחרון של 2018 הפסד של כ-1.96 מיליארד שקלים כאשר ההפסד הנקי של החברה הסתכם בכ-1.75 מיליארד שקל לעומת רווח הון של 205 מיליון שקל ברבעון האחרון של שנת 2017.

 

הדוחות של בזק מתפרסמים לאחר 2 הודעות דרמטיות של yes: ההחלטה האסטרטגית לעבור משידור לווייני לשידור על גבי אינטרנט, ותכנית ההתייעלות שתוביל לפיטוריהם של כ-20% מעובדי החברה. 

חברת yes ממשיכה לרשום ירידה במספר המנויים שלה: בסוף 2018 מספרם עמד על 574 אלף בתי אב מול 587 אלף בסוף 2017. ברבעון האחרון ירד מספרם של המנויים ב-3,000. מבחינת מספר מנויים, הצליחה yes להקטין את מספר המנויים הנוטשים – מ-21 אלף בשנת 2017 ל-13 אלף בשנה החולפת, רבות בזכות השירות המוזל שלה STINGTV.

 

הכנסות yes ברבעון הרביעי של שנת 2018 רשמו קיטון של כ-11.9% והסתכמו ב-356 מיליון שקל לעומת כ-404 מיליון שקל ברבעון הרביעי אשתקד. ההכנסות ב-2018 הסתכמו ב-1.47 מיליארד שקלים מול כ-1.65 מיליארד ב-2017  ורשמו קיטון של 10.7%. ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח (ARPU) עומדת ברבעון הנוכחי על 206 שקל מול 226 שקל ברבעון הרביעי אשתקד.

 

חברת yes רשמה קיטון משמעותי בהפסד הנקי שנה בשנה החולפת – ל-48 מיליון שקלים, מול 244 מיליון שקלים ב-2017. הקיטון נובע בין היתר בזכות מהלך להוזלה משמעותית של מחירי החבילות בכ-60 שקלים עליו הוכרז בינואר 2018, מה שהוביל לקיטון בהכנסות אבל גם לקיטון במספר הנוטשים את החברה.

 

מנכ"ל yes רן גוראון, מסר כי "החודש הכרזנו על 2 מהלכים אסטרטגיים משמעותיים בעלי ראייה רחבה לגבי העתיד, חתימה על הסכם עובדים חדש ומעבר לשידורים על גבי תשתית IP שתעניק חוויית צפייה חכמה ברמה שטרם נראתה בישראל, במסגרת מהלך נצא זה כבר בשנה הקרובה עם בשורה צרכנית ייחודית לצרכני הטלוויזיה בישראל. בנוסף, אנו מסכמים שנה להשקת ULTIMATE yes אליו עברו נכון ליום זה מעל ל-70% מלקוחות החברה, והשקת STINGTV, ש הביאו לשמירה על מצבת הלקוחות במהלך שנת 2018 למול שנת 2017".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

מנכ"ל בזק, דודו מזרחי, אמר כי "בזק מצויה בתנופת עשייה משמעותית בכל תחומי פעילותה. במהלך החודשים האחרונים שקדנו על פיתוח תחומי פעילות חדשים ויצירת מנועי הצמיחה העתידיים של החברה, לצד ביסוס והעמקת החדירה של השירותים הקיימים. במסגרת זו התמקדנו, בין היתר, בהקמת רשתות ביתיות מתקדמות בבתי הלקוחות מבוססות הנתב Be ושרות ה-Bspot, העמקנו את הפעילות הקמעונאית ומכר ציוד הקצה, הרחבנו את היצע השירותים המוצעים ללקוחות הפרטיים העסקיים של החברה ועוד. אנו מתחילים לקצור פירות מפעילויות אלו, וצופים שהשפעתם תלך ותגבר ברבעונים הבאים".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ff 03/04/2019 13:53
    הגב לתגובה זו
    העולם השתנה.
  • 2.
    oudi535 02/04/2019 15:08
    הגב לתגובה זו
    נראה שיש להם "ספריה" של 200 סרטים שחוזרים שוב ושוב ושוב ושוב.... ושאר הערוצים, 805 מהם באיכות זבל של צפיה - אפילו לא HD ... נמאס מהזלזול המחפיר בצופים. עברתי לנטפליקס.
  • 1.
    yes לא הבינו שמחיר גבוהה וללא נטפליקס כולם יברחו (ל"ת)
    אריאל 30/03/2019 11:16
    הגב לתגובה זו
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.