משיח. סלקום TV
צילום: יח"צ/ יוטיוב

סלקום: גידול של 49 אלף מנויי TV בשנה - לצד דוחות חלשים

החברה רשמה ירידה בהכנסות, הפסד של 35 מיליון ש' ב-Q4, ותזרים מזומנים שנחתך, וזאת לצד גידול נאה במספר מנויי סלקום TV. ואיזה נתון החליטו בחברה להסתיר?
אלכסנדר כץ | (1)

מספר מנויי שירות הטלוויזיה של סלקום TV עמד בסוף שנת 2018 על 219 אלף בתי אב - כך עולה מדוחות החברה שמתפרסמים הבוקר (יום ב'). באופן יוצא דופן, מסרבת החברה לפרסם את מספר המנויים נכון להבוקר, כפי שעשתה בכל הדוחות הקודמים, אולם גורמים בחברה אומרים כי קצב הגידול עומד בציפיות.

 

בסך הכל מספר המנויים ברבעון הרביעי גדל ב-12 אלף, לאחר שבסוף הרבעון השלישי עמד על 207 אלף בתי אב מנויים. במהלך 2018 גדל מספר המנויים של סלקום TV ב-49 אלף בתי אב, כאשר אז מספר הלקוחות עמד על 170 אלף.

 

ולמרות הגידול הנאה במספר הלקוחות, חברת סלקום לא יכולה להתבשם בדוחות שמציגים ירידה בהשוואה לרבעון המקביל ב-2017. הכנסות החברה ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-918 מיליון שקל, ירידה של כ-5.8% בהשוואה להכנסות של כ-975 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA המתואמת של החברה הסתכם בכ-163 מיליון, ירידה של כ-13.8% לעומת כ-189 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017.

 

בשורה התחתונה, סלקום מסכמת רבעון חלש, בו היא עוברת להפסד של כ-35 מיליון שקלים בהשוואה לרווח של 10 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כאשר תזרים המזומנים של החברה נחתך לכ-7 מיליון שקלים בלבד לעומת כ-77 מיליון שקלים ברבעון המקביל ב-2017.

 

בראיה שנתית, סלקום מסכמת את השנה עם ירידה של כ-4.7% בהכנסות, שהסתכמו בכ-3.68 מיליארד שקל וצניחה של כ-75% ברווח התפעולי של החברה שהסתכם בכ-74 מיליון שקל בהשוואה לכ-297 מיליון שקל בשנת 2017. החברה עוברת להפסד של כ-64 מיליון שקל בשנת 2018 לעומת רווח נקי של כ-113 מיליון שקל בשנת 2017.

 

ניר שטרן, מנכ"ל קבוצת סלקום מסר כי "על אף התחרות הגבוהה בשנת 2018, גדלו הכנסות המגזר הנייח בשיעור של כ-9%, בהשוואה לשנת 2017. החתימה על העסקה להשקעה ב-IBC באמצעות שותפות של סלקום וקרן תשתיות לישראל (תש"י) היא אירוע בקנה מידה פורץ דרך לשנים הקרובות. עם זאת, שוק התקשורת בישראל נמצא במצב קשה וללא התערבות רגולטורית דחופה לפתרון המשבר, צפויה פגיעה אמיתית בהשקעות".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אריאל 18/03/2019 17:12
    הגב לתגובה זו
    יש בתי אם וכו
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.89%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.89%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״