עולם הולך ונעלם: קריסה בחשיפה לפרינט, מעריב והארץ במוקד
ירידה חדה בחשיפה לעיתונים בישראל – כך עולה מנתוני סקר TGI שמתפרסמים הבוקר (יום ה'). בתוך שנה צנחה החשיפה לפרינט מ-52% ל-44.3%, כלומר ירידה של כ-15% בשנה. כמעט אין גוף שלא ספג ירידה משמעותית בחשיפה – כאשר בראש מובילים מעריב וקבוצת הארץ TheMarker. הסטטוס-קוו בין ישראל היום לידיעות אחרונות נשמר, אבל גם 2 הגופים הללו נחלשים.
מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.4 מיליון נפש. הסקר נערך בישראל מאז שנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-42 מאז השקתו.
ישראל היום רשם ירידה בחשיפה גם במהלך השבוע וגם בסוף השבוע: בפרק הזמן שבין יולי לדצמבר 2018 בימים ראשון עד חמישי החשיפה לעיתון עמדה על 28.2%, מול 31.7% בחצי הראשון של 2018. אגב, בחודשים ינואר-יוני 2015 החשיפה לעיתון עמדה על 40.8%, כלומר בפחות מ-3 שנים רשם העיתון ירידה של יותר מ-30% בחשיפה. גם בסוף השבוע רשם ירידה באותו פרק זמן – מ-31.7% ב-6 החודשים הראשונים של השנה שעברה, ל-28.8% בחצי השני של אותה שנה.
במקביל, גם המתחרה המר ידיעות אחרונות ממשיך לרשום ירידה בחשיפה לשפל של 24.1% (מול 27.3% לפני חצי שנה). ולחשוב שפעם העיתון שלט בתקשורת הפרינט עם יותר מ-50%. בסוף השבוע החשיפה ירדה מ-31.3% בחצי הראשון של 2018 ל-27.8% בחצי השני של אותה שנה.
- TGI: ירידה ברווח התפעולי והנקי למרות צמיחה בהכנסות וברווח הגולמי
- TGI בוחנת כניסה לתחום המיגון, האם העסקה טובה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קבוצת הארץ סופגת מפלה בכל הגזרות: העיתון היומי מ-4.4% בחצי הראשון של 2018 ל-4% ב-6 החודשים האחרונים, גיליון יום שישי מאבד כ-20% - מ-5.3% ל-4.1%, וגם TheMarker נחלש – מ-5.4% ל-4.5%. מגזין TheMarker בסוף השבוע דווקא לא מאבד חשיפה – ושומר על איזון עם 1.6%.
לא רק היומון הכלכלי של הארץ נפגע – גם המתחרים: גלובס נחתך משמעותית – במהלך השבוע מ-5.6% ל-4.5%, ובסוף השבוע ב-30% - מ-3.5% ל-2.2%. גם כלכליסט מאבד קוראים – מ-10.6% ל-9.1%, אבל ממשיך להוביל על פני 2 המתחרים שלו יחדיו.
מעריב הוא אולי הנפגע הקשה ביותר בסקר הנוכחי: החשיפה לחינמון היומי ממשיכה לרדת – לפני שנה עמדה על 5.6%, לפי חצי שנה על 4.8%, וכעת – על 3.3%. היומון בתשלום של מעריב ירד למ-3.6% לפני חצי שנה ל-2.3% כעת. מעריב סופשבוע יורד בצורה מתונה יותר – מ-5.4% ל-4.9%.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
בקרב השבועונים הדתיים – בשבע מתחזק במקצת אבל בפועל שומר על איזון מזה מספר שנים – עם 6.2%. מקור ראשון נחלש ב-25% - מ-4.2% ל-3.1%.
בגזרת מגזיני הנשים, לאשה של קבוצת ידיעות אחרונות ממשיכה לזגזג ולאחר ההתחזקות בחצי השנה הראשונה של 2018 עם חשיפה של 6.6%, ירדה החשיפה כעת ל-5.5%. מגזין את של המו"ל יובל סיגלר, עם 2.9% - נתון דומה לזה שקיבל ב-6 החודשים הראשונים של 2018 – 3%. ליידי גלובס, בניגוד לשאר עיתוני הקבוצה, לא מאבד חשיפה – עם 1.2%, ואילו מגזין נשים נחלש מ-2.4% ל-1.8%.
ועוד בגזרת המגזינים: פנאי פלוס של קבוצת ידיעות – עם ירידה מ-2.7% ל-2.3%, מנטה התחזק משמעותית מ-2.5% ל-3.2%, בלייזר עם התחזקות קלה מ-2.3% ל-2.4%, אוטו רשם ירידה קלה ל-1.6%, ונשיונל ג'אוגרפיק ישראל עם ירידה חדה יותר – מ-1.6% ל-1%.
- 11.ליבי לעיתונאים המסכנים והטובים. כולם ייזרקו לרחוב (ל"ת)פעם עיתונאי, לא עוד 04/02/2019 09:32הגב לתגובה זו
- 10.דוק 02/02/2019 10:48הגב לתגובה זווהצערים לא קוראים עיתונים נקודה נוספת העיתון משמש כשופר תעמולה של הרשות הפלסטינית
- 9.יאללה בית"ר 01/02/2019 16:11הגב לתגובה זולא נעים להיות "טייקון" תקשורת שעלול להיות זה שיסגור עיתון כה מפואר כמו מעריב. מי שלא מצליח לשמור על רמת חשיפה סבירה של עיתון יכול להיות שלא היה צריך לקנות אותו. עלוב. עצוב.
- אל תדאג לאלי עזור. הוא היום איש בעל נכסים רבים. (ל"ת)טל 03/08/2019 16:06הגב לתגובה זו
- מרגיש כישלון עזור (ל"ת)Hp 02/02/2019 23:16הגב לתגובה זו
- 8.עיתונאית 31/01/2019 23:17הגב לתגובה זויהיה שינוי, שיותר נמוך מזה אי אפשר לרדת
- 7.חחחחחחחחחחח 31/01/2019 19:31הגב לתגובה זומה חשבתם, שעם עורכים כמו נטע ליבנה ודורון כהן, עם עיתונאים כמו אייל לוי ואיזה זרט אחד, עושים עיתונים? אז זהו, שלא. כדי לפתות קוראים צריך הרבה הרבה הרבה הרבה יותר מהבורה שיושבת שם עכשו
- 6.נו באמת 31/01/2019 14:54הגב לתגובה זוחחחחחחחחחחחחחחחחח
- ערן גפני 31/01/2019 16:48הגב לתגובה זואם אכן נטע לבנה מביא את ידיעות לגבהים חדשים, מדוע העובדים עומדים לשבות? אין זאת אלא שבתחרות מול ישראל היום, העיתון מפסיד. ביחוד כשמדור התרבות שלו הוא חממה של אנשי שמאל קיצוני ומוסף 7 ימים שלו הוא אוקיאנוס של רכילות וחנופה לסלבריטאים העונתיים.
- 5.קרן 31/01/2019 14:54הגב לתגובה זולעיתון יומי עם חשיפה של 3% ובלי קהל מטורגט (בניגוד ל"הארץ") לצערי יש בעיה קשה
- 4.חברים יקרים במעריב, חפשו עבודה אחרת (ל"ת)צוציק 31/01/2019 14:38הגב לתגובה זו
- 3.די כבר 31/01/2019 12:56הגב לתגובה זוככה נראית קריסה מוחלטת, הקוראים נמלטים, העיתון למעשה לא קיים. קיומו בשוליים, זניח לגמרי, חסר כל משמעות. האם יכול להיות שאלי עזור לא כזה טייקון תקשורת גדול? עצוב עצוב עצוב עצוב לאן התדרדרה התקשורת
- 2.נו באמת 31/01/2019 12:44הגב לתגובה זוזו קריסה מוחלטת, המשמעות היא שלעיתון למעשה כמעט ואין קוראים. מי קרא לאלי עזור טייקון? חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
- 1.ערן גפני 31/01/2019 12:25הגב לתגובה זוההדרדרות של מעריב התחדדה במיוחד לאחר שבשנת 1992 שינה את מתכונתו והפך להיות חיקוי של ידיעות אחרונות, עיצובית וחדשותית. ניתן עדיין להחזיר את מעריב למעמד של עיתון מוביל. יש שני פתרונות: 1) לאחד את מערכות מעריב והג'רוזלם פוסט ולהפוך את מעריב למהדורה העברית של הפוסט, וכך גם לתגבר את מערכת הפוסט באנגלית בצוות כתבים מוכשרים. 2) להמשיך להיות מערכת עצמאית - אך להפוך את מעריב חזרה לעיתון ערב, במתכונת ברואדשיט, שיימכר בימים א'-ה' החל משעה ארבע אחה"צ בנקודות מכירה רבות - כולל דוכנים שיועמדו בתחנות אוטובוס, ליד בנייני משרדים מובילים וכו' (ובמחיר מוזל), וביום ו' החל מ-9 בבוקר. כך יהיה העיתון מעודכן מכל האחרים וייבדל גם מבחינה עיצובית מידיעות אחרונות וישראל היום. אם לא ייעשו הצעדים הללו, אני חושש שקיומו של העיתון, שימיו כימי המדינה, מוטל בספק.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.