צופים זועמים על הפרסומת של יופלה; הסרט הוסר וייערך מחדש
פרסומת חדשה למותג יופלה שעלתה אמש (יום ג') לאוויר בערוצי הטלוויזיה, התקבלה בכעס על ידי צופים רבים בעקבות הצגת המוצר יופלה טיוב כעדיף לילדים על מזון בריא יותר כגון ירקות. לאייס נודע כי ברשות השנייה התקבלו כ-30 תלונות מצד הצופים על התוכן המוצג בפרסומת שנעשתה על ידי מקאן תל אביב.
בעקבות התלונות ופנייה של הרשות לחברה המפרסמת, החליטה תנובה להוריד את הסרטון מעמוד הפייסבוק ומערוץ היוטיוב, ומשרד הפרסום עורך גרסה מקוצרת ומעודכנת עבור הטלוויזיה.
במקביל לתלונות הרבות, נשלחו מאז שעות הבוקר למשרד הבריאות ולתנובה עצמה מכתבים מטעם דיאטנים וגופים כגון עמותת "מהיום, לאורח חיים בריא ולמניעת סוכרת" ו"האחודה לאורח חיים בריא בישראל".
באחד המכתבים שמוען ישירות למנכ"ל תובה אייל מליס, נכתב: "שפשפנו את העיניים ולא האמנו, האם אכן מדובר בסרטון אמיתי ולא בסרט מתחזה, בשם חברת תנובה, למוצר 'יופלה', שמבוסס על אסטרטגיה פרסומית מזעזעת של עלבונות, גיחוך, צחקוק, ירידה לרמה הנחותה ביותר שקיימת בעולמות התוכן של השיווק והפרסום, ביחס כלפי ילד אומלל, שמביא מהבית אוכל בריא לארוחת עשר.
- עליבאבא מצליחה להכות את הצפי לראשונה מזה שלושה רבעונים
- כל מה שצריך לדעת לפני שמקימים חנות אינטרנטית לעסק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפרסומת המלאה של תנובה לפני הגרסה המקוצרת
"מעבר לכך שמדובר בהומור ירוד, בחוסר הבנה: מהו קריאייטיב ראוי ומקובל מבחינת הקודים החברתיים, מדובר בעיקר באבדן הדרך של תנובה, בשיפוט קלוקל של אנשי מערך השיווק: מה מותר ומה אסור. איזה קווים אדומים לא חוצים לעולם! מדובר כמובן גם בהחמצה ענקית של אחריות החברה נוכח קהל לקוחותיה, קל וחומר כאשר מדובר באוכלוסייה של ילדים, המושפעים מאוד ממסרים פרסומיים.
"זה לא עניין של תרגום מסרים לשפה פרסומית ושיווקית. זה לא עניין של יצירתיות. זה עניין של החטאה ופספוס. בשנות ה- 2000, כפי שלא ראוי לעודד בפרהסיה, בבוטות עישון סיגריות, כפי שכבר ברור שלא ראוי להראות בפרסומים פגיעה בנשים, כפי שלא ראוי להציג פגיעה בחלשים – לא ראוי גם לעודד אכילה לא בריאה של ילדים".
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מכתב נוסף נשלח לרשות השנייה, למשרד הבריאות ולמועצה לשלום הילד מטעם דיאטנית לילדים בשם תרצה שני.
מחברת תנובה נמסר בתגובה: "הפרסומת ליופלה שעלתה אתמול היא פרסומת ברוח הומוריסטית שלא נועדה לפגוע, כי אם להציע גיוון ואלטרנטיבה נוספת שניתן לשלב בארוחת עשר. אנחנו דוגלים בתזונה בריאה, מאוזנת ומגוונת ואנחנו מתנצלים אם הסרטון פגע במישהו.
"יופלה טיוב הוא מוצר שעומד בפרמטרים שקבע משרד הבריאות ועל כן לא יסומן בסימון אדום משום סוג לפי הרפורמה שקבע משרד הבריאות. המוצר הוא יוגורט המכיל פרי, מועשר בסידן ובחיידקי BIO. יחידה של יופלה טיוב מספקת 2 גר' חלבון ו- 93 מ"ג סידן, המהווים כ-10% מהצריכה המומלצת ליום לילד בגילאי 4-8, וזאת לפי המלצות משרד הבריאות. עם זאת, אנחנו קשובים לצרכנים ולכן החלטנו לשנות את הסרטון".
- 8.אבי 07/12/2018 14:19הגב לתגובה זופרסומת לא פוגענית ויתכן ואפילו נקטו פה בשיטת זרמון שהביאו פרסומת במטרה שיצנזרו אותה, ואז הרעש יקדם את המוצר. בקיצור אוסף של עדר טרחנים שנעים כמו בובות על חוטים
- 7.דודי 06/12/2018 19:25הגב לתגובה זוכל הכבוד למקאן שהצליחו למכור את זה .. פשוט מביךךךךך
- 6.סטודנט מב"ש 06/12/2018 14:28הגב לתגובה זוראיתי את הפרסומת וצחקתי. כמו 99.9% מהאנשים שראו אותה. זה מה שיגרום לאנשים לא לאכול ירקות? הבת שלי שונאת מלפפון והיא בחיים לא ראתה את הפרסומת. חושבים שזה מה שישנה לה?
- 5.ורד 06/12/2018 13:59הגב לתגובה זוהתגובות נראות לי מוגזמות
- 4.אני 06/12/2018 11:08הגב לתגובה זומרמת קריאיטיב ועד רמת נערת המים, כל מי שהיה מעורב בפירסומת ושתק מקומו איננו בתעשייה
- 3.מוצר נוראי! קידום בזוי! (ל"ת)לילי 06/12/2018 09:25הגב לתגובה זו
- 2.רות 05/12/2018 20:01הגב לתגובה זווחשפו את בפנים הצבועות של תנובה הלוואי וכל קו הייצור וההשקעות ירדו לטימיון
- 1.נדב 05/12/2018 18:12הגב לתגובה זוכמנהל שיווק לא הייתי רוצה משרד פרסום שכל כך לא מבין את הצרכנים של היום. האחריות פה היא על הלקוח אבל משרד הפרסום הוא תקלה גדולה

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.