צניחה בחשיפה לעיתונים, הרדיו מתחזק: הנה נתוני ה-TGI החרדי
במערכת יתד נאמן צריכים לשלוח חבילת קיגל וחלות ויז'ניץ לעיתון המודיע, שבזכות היחלשותו המשמעותית, יתד כבש שוב את ראש טבלת העיתונים הנקראים למרות שגם הוא עצמו נחלש קלות - כך על פי נתוני סקר TGI שמתפרסמים היום (יום ב').
מאגר המידע TGI חרדי מהווה יוזמה של איגוד חברות הפרסום ביחד עם משרדי הפרסום של המגזר לקידום ענף השיווק והפרסום המגזרי במטרה לספק כלי עבודה מקצועיים ומתקדמים גם לפלח זה. המאגרים נמצאים בשימוש אצל למעלה מ-30 משרדי פרסום וחברות לתכנון מדיה בישראל, אצל מפרסמים ובעלי מדיה רבים. המאגרים הינם כלי עבודה יומיומיים ומחייבים של תעשיית הפרסום והשיווק.
המאגר מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI בע"מ ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4 מיליון נפש. בשל קוטנו של סקר TGI חרדי מול הסקר כללי, מאות בודדות מול אלפים, לא מדובר בתקופות מקבילות, אלא בתקופות מדידה שחלקן אף חופפות - הסקר הנוכחי מתייחס לתקופה שבין יולי 2017 עד יוני 2018 מול פרק הזמן שבין ינואר עד דצמבר 2017. גם בסקר הנוכחי טרם פורסמו רשמית נתוני החשיפה של העיתון החדש של ש"ס דרך, שהושק לפני כשנה.
לפני כשנה עקף לראשונה עיתון המודיע של קהילת גור את יתד נאמן, ובפער של נקודה - 18.1% מול 17.1%. לפני חצי שנה הפער הצטמצם ל ל-16.6% למודיע מול 16.2% ליתד. בסקר הנוכחי החשיפה למודיע צללה ב-30% ל-11.6%, מול 16% ליתד נאמן מול 16.2% לפני חצי שנה.
- TGI: ירידה ברווח התפעולי והנקי למרות צמיחה בהכנסות וברווח הגולמי
- TGI בוחנת כניסה לתחום המיגון, האם העסקה טובה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בזכות הצלילה של המודיע, המבשר זינק למקום השני בחשיפה של העיתונים החרדים – עם התחזקות קלה מ-13.5% ל-13.8%. הפלס - הצ'ילבה הגדולה של יתד נאמן, שמזוהה עם הרב שמואל אוירבך ז"ל, ממשיך במגמת היחלשות – מ-13.7% לפני שנה, דרך 11.2% לפני חצי שנה, ועד 6.1% בלבד כעת. בסך הכל מדובר על קריסה של 55% בשנה ו-45% בחצי שנה.
יתד נאמן והפלס מפיצים גם עיתוני חינם – הראשון ביום שלישי והשני ביום שישי. החשיפה לחינמון של יתד ממשיכה לצלול: לפני שנה עמדה על 49.9%, לפני חצי שנה על 41.2%, וכעת – 38.8%. גם הפלס ממשיך להיחתך: לפני 3 שנים עם כמעט 19%, לפני שנה 13.6%, בסקר לפני חצי שנה על 10.7%, וכעת - 7.1% בלבד כעת.
בגזרת עיתוני סוף השבוע, החשיפה של המודיע ירדה מ-16.5% ל-13.6%, והפער עם יתד כמעט וחוסל – כשיתד ירדה בצורה קלה הרבה יותר – מ-14.3% ל-13.4%. גם עיתון משפחה נחלש מ-21% ל-19.7%, וכך גם יתר העיתונים נחלשו: בקהילה ירד מ-11.1% ל-8.3%, המבשר מ-8.7% ל-7.5%, שעה טובה צנח בכמעט 70% מ-1.8% ל-0.6% בלבד, ויום ליום מ-2.9% ל-2.4%.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
בגזרת המקומונים, קטן הפער בין קו עיתונות דתית למרכז העניינים מ-6.5 נקודות לכ-2 בסקר הנוכחי: 22.5% לקו עיתונות דתית מול 20.3% למרכז העניינים.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
