עיתונים חרדים יתד נאמן המודיע הפלס
צילום: סריקה
TGI חרדי

צניחה בחשיפה לעיתונים, הרדיו מתחזק: הנה נתוני ה-TGI החרדי

החשיפה ליומונים, עיתוני סופי השבוע, החינמונים והמקומונים במגזר החרדי, ירדה משמעותית, מול התחזקות קלה לקול חי והתחזקות גדולה יותר לקול ברמה
אלכסנדר כץ |

במערכת יתד נאמן צריכים לשלוח חבילת קיגל וחלות ויז'ניץ לעיתון המודיע, שבזכות היחלשותו המשמעותית, יתד כבש שוב את ראש טבלת העיתונים הנקראים למרות שגם הוא עצמו נחלש קלות -  כך על פי נתוני סקר TGI שמתפרסמים היום (יום ב').  

 

מאגר המידע TGI חרדי מהווה יוזמה של איגוד חברות הפרסום ביחד עם משרדי הפרסום של המגזר לקידום ענף השיווק והפרסום המגזרי במטרה לספק כלי עבודה מקצועיים ומתקדמים גם לפלח זה. המאגרים נמצאים בשימוש אצל למעלה מ-30 משרדי פרסום וחברות לתכנון מדיה בישראל, אצל מפרסמים ובעלי מדיה רבים. המאגרים הינם כלי עבודה יומיומיים ומחייבים של תעשיית הפרסום והשיווק.

 

המאגר מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI בע"מ ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4 מיליון נפש. בשל קוטנו של סקר TGI חרדי מול הסקר כללי, מאות בודדות מול אלפים, לא מדובר בתקופות מקבילות, אלא בתקופות מדידה שחלקן אף חופפות - הסקר הנוכחי מתייחס לתקופה שבין יולי 2017 עד יוני 2018 מול פרק הזמן שבין ינואר עד דצמבר 2017. גם בסקר הנוכחי טרם פורסמו רשמית נתוני החשיפה של העיתון החדש של ש"ס דרך, שהושק לפני כשנה.

 

לפני כשנה עקף לראשונה עיתון המודיע של קהילת גור את יתד נאמן, ובפער של נקודה - 18.1% מול 17.1%. לפני חצי שנה הפער הצטמצם ל ל-16.6% למודיע מול 16.2% ליתד. בסקר הנוכחי החשיפה למודיע צללה ב-30% ל-11.6%, מול 16% ליתד נאמן מול 16.2% לפני חצי שנה.

 

בזכות הצלילה של המודיע, המבשר זינק למקום השני בחשיפה של העיתונים החרדים – עם התחזקות קלה מ-13.5% ל-13.8%. הפלס - הצ'ילבה הגדולה של יתד נאמן, שמזוהה עם הרב שמואל אוירבך ז"ל, ממשיך במגמת היחלשות – מ-13.7% לפני שנה, דרך 11.2% לפני חצי שנה, ועד 6.1% בלבד כעת. בסך הכל מדובר על קריסה של 55% בשנה ו-45% בחצי שנה.

 

יתד נאמן והפלס מפיצים גם עיתוני חינם – הראשון ביום שלישי והשני ביום שישי. החשיפה לחינמון של יתד ממשיכה לצלול: לפני שנה עמדה על 49.9%, לפני חצי שנה על 41.2%, וכעת – 38.8%. גם הפלס ממשיך להיחתך: לפני 3 שנים עם כמעט 19%, לפני שנה 13.6%, בסקר לפני חצי שנה על 10.7%, וכעת - 7.1% בלבד כעת.

 

בגזרת עיתוני סוף השבוע, החשיפה של המודיע ירדה מ-16.5% ל-13.6%, והפער עם יתד כמעט וחוסל – כשיתד ירדה בצורה קלה הרבה יותר – מ-14.3% ל-13.4%. גם עיתון משפחה נחלש מ-21% ל-19.7%, וכך גם יתר העיתונים נחלשו: בקהילה ירד מ-11.1% ל-8.3%, המבשר מ-8.7% ל-7.5%, שעה טובה צנח בכמעט 70% מ-1.8% ל-0.6% בלבד, ויום ליום מ-2.9% ל-2.4%.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

בגזרת המקומונים, קטן הפער בין קו עיתונות דתית למרכז העניינים מ-6.5 נקודות לכ-2 בסקר הנוכחי: 22.5% לקו עיתונות דתית מול 20.3% למרכז העניינים.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.