הזמת שמועות ברשת, פניה לעולם הערבי: יממה מוצלחת לדו"צ
לשמחתי הרבה, אני מזוהה עם מערכת ההסברה הישראלית. כקצין במילואים בדובר צה"ל וכמי שייצג בגאווה רבה את מערכת הביטחון במשך שנים בישראל ובמשלחות הומניטאריות בחו"ל, שואלים אותי לא אחת את השאלה שחוזרת מדי סבב ביטחוני - "למה ההסברה שלנו כל כך גרועה?"
גרועה? הפוך כריסטיאן אמנפור, ההסברה שלנו מעולה. טוב, אולי לא מעולה, אבל בהתחשב בכך שחלק ניכר מהעולם נגדנו ולעולם יתמוך בנראטיב הפלסטיני, ההסברה שלנו טובה מאד. דוגמה נפלאה לכך ניתן לראות מהיממה האחרונה שהוכיחה בכמה חזיתות במקביל כיצד דובר צה"ל, גוף ההסברה המוביל בישראל, משדר "מוצרים" מדויקים בזמן קצר ובאיכות גבוהה.
בחזית הבינ"ל: לראשונה בהיסטוריה תערך היום (יום ד') ישיבה מיוחדת של מועצת הביטחון באו"ם שמטרתה לגנות את חמאס. מלבד ניקי היילי חברתנו, תתייצב גם צרפת שהודיעה על תמיכה חד משמעית בישראל ומתן גינוי מוחלט לארגון הטרור.
מעל לכל, הדיון הזה הוא תוצאה של ייזום חכם, חד ומהיר ומינוף תקשורתי של תמונת הפצמ"ר שירה בשעות הבוקר חמאס ונחת בגן הילדים בעוטף. יחידת התקשורת הבינ"ל של דו"צ בהובלתו של סא"ל יונתן קורניקוס, ממשיכה את דרכו של סא"ל פיטר לרנר, ראש היחידה הקודם, שהוביל קו של זיהוי מהיר של הזדמנות ודחיפה חזקה וחדה של הפריימים ישר לאולפנים בחו"ל, מה שמוביל ללחץ בינ"ל, ולשם שינוי, לא עלינו.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם הזירה המקומית אינה תמיד פשוטה. התקשורת הישראלית אינה "מתגייסת על אוטומט" ואמש ראינו טבילת אש תקשורתית איכותית ביותר בפריים טיים מול מיליוני אזרחים ישראלים של דובר צה"ל החדש תא"ל רונן מנליס, שהעביר את מסרי צה"ל בנועם, בגובה העיניים ובאחריות, כאילו שהוא מנוסה בכך במשך שנים ועושה זאת באופן עיתי.
לעניות דעתי (הנושא טרם נמדד אמפירית) המסרים שהעביר תא"ל מנליס לציבור הישראלי עברו במדויק, בעיקר בזכות הנוחות ששידר ומכיוון שלא התיימר להיכנס לזירות לא לו. הוא לא איים ולא היה כוחני, אלא דווקא בחר ללכת בקו מרגיע, אך אסרטיבי. וכל זה אחרי יום לא פשוט של "לחימה תקשורתית".
לצד הופעתו של מנליס בלטו 2 אלמנטים נוספים שניכר שחטיבת דובר צה"ל לוקחת עליהם מובילות, האחד הוא "הזמת שמועות". בשלב מוקדם מאד זיהו אנשי הדיגיטל של החטיבה שרצות בקבוצות וואצאפ שונות שמועות זדוניות על נפגעים ואירועים ביטחוניים שלא התקיימו במציאות. בתוך זמן בזמן קצר, ממש כמו ביחידת חוד מטכ"לית – סגרו אנשי הדיגיטל של החטיבה מעגל והפיצו בכלל הפלטפורמות הדיגיטליות – בטוויטר, בפייסבוק ובקבוצות הכתבים השונות ברשת הודעה המבקשת מהציבור לא להפיץ מידע שגוי, לסמוך רק על צה"ל כמקור נאמן ולהפיץ דווקא את הודעת דו"צ שמטרתה להזים שמועות. לבקשת דו"צ הודעה זו רצה באינספור קבוצות והורידה את מפלס החרדה, עוד בטרם הוא נוצר.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
השמועה נגדה נלחמו בדובר צה"ל אתמול
האלמנט הנוסף הוא הזירה הערבית. כאן אנחנו רואים מופע בלתי רגיל של אדם אחד, רב סרן בצה"ל, שבעיני חייב לקבל מעמד ודרגה בהקדם, אביחי אדרעי, ראש דסק ערבית של החטיבה. אדרעי הוא אשף בכל הקשור לתקשורת הערבית. הוא אחד הישראלים עם הכי הרבה עוקבים בעולם הערבי והוא אורח קבע באולפני אלג'יזרה ובמרבית הרשתות הערביות. לצד כל אלה בשנה האחרונה, נישא על גלי ההדים של הרשתות החברתיות, אדרעי מוביל שידורים חיים מהגבול ומאתרים שונים, ובשונה ממפקדו, בכל זאת מדובר בקהל אחר, הוא מעביר מסרים עוצמתיים ואגרסיביים ביותר, בין היתר באמצעות הטוויטר ועמוד הפייסבוק שלו ובו מיליוני עוקבים מהעולם הערבי, רבים מהם גרים ממש כאן מעבר לגדר. תושבי עזה רואים באדרעי כמקור רציני ואמין, וגם כאשר מלגלגים עליו באמצעות קריקטורות שונות, האקט נעשה ממקום של הבנה שמדובר ביישות מובילה בישראל, ללא קשר לדרגתו.
אז אפשר לבכות על מר גורלנו ולטנף על מסבירנו, ואפשר גם לפרגן כשצריך על הטיפול החד והמהיר של חטיבת דובר צה"ל ביממה האחרונה בכלל הזירות הללו - ברשתות החברתיות, בתקשורת הבינ"ל, בתקשורת הישראלית ובשפה הערבית. פעילות מקצועית שהובילה נכון לזמן זה לתוצאות חיוביות מאוד הן בפן המוראלי והן במאמץ שלנו לנהל שגרת חיים נורמאלית ככל שניתן במצב של עימות ביטחוני מורכב.
נדב שטראוכלר הוא מנכ"ל-שותף במשרד 'לניאדו-שטראוכלר תקשורת', ולשעבר ראש דסק רדיו ואינטרנט בדובר צה"ל
- 1.הדס 30/05/2018 16:39הגב לתגובה זובאופן עצמאי וביקורתי יודע שהודעות דו״צ הן שקר אלא אם הוכח אחרת.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.