ישראל היום
צילום: יח"צ

עוד שינוי בישראל היום: סמנכ"ל השיווק והסחר איתן סגל פורש

סגל הגיע לעיתון עם הקמתו לפני יותר מעשור. בעבר פורסם כי ב-7 השנים הראשונות לפעילות החינמון, הוא הפסיד 730 מיליון ש'. סגל לעובדים: "ברצוני לפנות לאפיקים חדשים ומאתגרים"
אלכסנדר כץ | (4)
נושאים בכתבה ישראל היום

איתן סגל, סמנכ"ל הסחר והשיווק של ישראל היום הודיע על עזיבתו והוא יסיים את תפקידו בתחילת 2018. סגל משמש בתפקיד מאז הוקם העיתון בקיץ 2007. 

במכתב שהעביר לעובדים, כתב" "ברצוני לפנות לאפיקים חדשים ומאתגרים", לאחר שסיים את גיבוש תוכניות העבודה לשנה הקרובה". לדבריו, "הצטרפתי למייסדי 'ישראל היום' מתוך כוונה לשנות את פניה של העיתונות בישראל. יצרנו ערוץ תקשורת מוביל ומשפיע. החלטתי לקחת פסק זמן ולבחון אתגרים מקצועיים חדשים".

בעבר היה סגל המנהל המסחרי של הארץ, סמנכ"ל הסחר והמכירות של מעריב ומנכ"ל רשת מקומוני זמן מעריב.

עם הצטרפותו לישראל היום, היה אחד ממובילי העיתון שהציע מחירי פרסום נמוכים במיוחד, שפגעו בין היתר במתחרים - מה שהוביל לביקורת קשה בשוק התקשורת על החינמון, בכל הנוגע לפעילותו המסחרית. ב'הארץ' פורסם כי הוא הפסיד 730 מיליון שקלים ב-7 שנות פעילותו הראשונות. דבר זה הוכיח כי הוא פעל לא על פי פרמטרים של תחרויותיות, אלא נעזר בכיסיו העמוקים דיו של בעליו שלדון אדלסון. 

עם מינויו של העורך החדש בועז ביסמוט, הצהיר ביסמוט כי הוא רוצה לפעול לפי קריטריונים מסחריים כדי להפסיק ליצור הפסדים. בין היתר הופסקה עבודתם של דן מרגלית ומרדכי גילת, לטענת ביסמוט בשל עלותם הגבוהה מאד על המערכת. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    בהצלחה (ל"ת)
    אהרוני 24/10/2017 18:51
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    עמי ק 24/10/2017 09:40
    הגב לתגובה זו
    איתן יודע שהפרינט הולך לקטסטרופה בשנים הבאות ..אז עדיף לפרוש בשיא
  • 2.
    ברוך שפטרנו (ל"ת)
    פרסומאי 23/10/2017 20:32
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אלירן 23/10/2017 17:38
    הגב לתגובה זו
    האיש אגדה! אדם ישר, אמין, מקצוען, תותח על. שיודע להיות לא רק איש סחר מהטובים בישראל - אלא לעשות את זה בצורה נעימה, טובה ולייצר מערכות יחסים אמתיות! מאמין שהוא ימצא את מקומו הבא בקרוב מאוד. בהצלחה!
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.