אחרי פובליסיס - WPP תנחית מכה קשה על פסטיבל קאן?

במייל פנימי שנחשף ב-ADWEEK, יו"ר WPP מרטין סורל הורה לבטל את כל ההגשות לתחרות היורובסט אותה הגדיר מנהל הקריאייטיב הראשי של הרשת כ"הסחת דעת יקרה שלא מוסיפה לאמינות ולא מוערכת על ידי הלקוחות"
משה בנימין | (1)

האם ההחלטה של פובליסיס העולמית בראשות ארתור סדון (היו"ר הטרי) נתנה את האות לאפקט הדומינו שיפגע בתחרויות הפרסום תחת CANNES LIONS?

התכתבות מיילים פנימית שנחשפה לראשונה באתר הפרסום ADWEEK מציגה התכתבות בין מרטין סורל יו"ר ומייסד WPP וג'ון אוקיף (John O’Keefe) מנהל הקריאייטיב הראשי של רשת הפרסום הגדולה בעולם ממנה עולה כי הרשת מקשיחה עמדות מול הגוף המנהל את תחרויות CANNES LIONS וצפויה שלא להתמודד בתחרות היורובסט (Eurobest) האירופאית.

סורל כבר הביע בעבר אי שביעות רצון מעליות ההשתתפות בפסטיבל קאן לפרסום אך מי שעבר למעשים היא פובליסיס העולמית שהורתה לכל סניפיה בעולם שלא להגיש עבודות לאף תחרות פרסום למשך שנה שלמה כדי לקזז הוצאות ולכסות את העלויות של הקמת 'מרסל' (Marcel) מיזם הבינה המלאכותי הפנימי של הרשת. 

נכון לעכשיו בכירי WPP טרם החליטו מה עמדתם לגבי השתתפות בפסיבל קאן אך נראה כי הפור על השתתפות ביורוסט כבר נפל. במייל שכותרתו Eurobest כותב אוקיף כי התחרות היא "הסחת דעת יקרה...ביקשתי שבעבר שנפסיק להגיש אליה עבודות". עוד כותב אוקיף כי "במקרה הטוב, ליורובסט יש קשר זניח לתחרות קאן ליונס. היא לא מוסיפה לנו שום אמינות או מרשימה במיוחד את הלקוחות שלנו".

אוקיף מציין גם כי (למרות בקשותיו) סוכנויות WPP באירופה הגישו לתחרות השנה (נערכת מדי שנה בנובמבר-דצמבר) 117 עבודות בנוסף להשתתפות פעילה שכוללת נושאי דברים, שיבוץ שופטים בקטגוריות השונות ועוד. על כך הגיב סורל לאוקיף: "אנא בטל את כל ההגשות ואישורי הששתפות במיידי". 

על רקע חשיפת ההתכתבות הפנימית של בכירי WPP, יש בשוק העולמי  מי שמנתח את ההתנהלות של סורל מנקודת מבט עסקית, לפיה סורל, שניחן בחושים עסקיים ומסחריים מפותחים מבין את גודל הצרה שאליה נקלעו מארגני פסטיבל קאן עם החלטת פובליסיס וכעת מנסה לשפר את עמדתו כשהוא משתמש במנוף זה לטובתו. 

הארזים ואזובי הקיר// מבט על השוק המקומי

הדיונים על ההשתתפות בתחרויות הפרסום הבינלאומיות בהיבט של השוק הישראלי מתעוררים מדי שנה לקראת האירוע הבולט של השנה - פסטיבל קאן. למעט הצלחות מרשימות לפני 5 שנים ויותר והזכייה היוצאת מן הכלל של ליאו ברנט בתחרות האחרונה, המשרדים הישראליים מגישים מאות עבודות מדי שנה ושבים הביתה בידיים ריקות.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

אמנם יש מי שיטען ולא בלא צדק, כי הגשת העבודות לפסטיבל קאן אינה חזות הכל והנסיעה לניס, ההשתתפות בסדנאות והחשיפה לנעשה בעולם, גם ממקומות שהם לכאורה נדחים, מחדדת את החושים הקריאייטיביים של העוסקים בתחום, מאתגרת אותם ובסופו של יום עוזרת להם לתרגם את החוויה המעשירה לעבודות טובות יותר בעתיד.

עם זאת, חשיפת ההתכתבות במיילים שמאפשרת לכל העולם לראות מה חושב מנהל הקריאייטיב הראשי של רשת WPP על תחרות היורובסט "פותחת את הראש" במובן מסוים. אם בארזים נפלה שלהבת, מה יגידו אזובי הקיר שהיכולת שלהם לממן את ההגשות היקרות מאוד לתחרויות אלו נמוכה בהרבה מאלו של הענקיות הבינלאומיות? אם אוקיף שמטפל בלקוחות הגדולים בעולם טוען שהתחרות לא מוסיפה שום ערך של אמינות, לא מוערכת על ידי הלקוחות ובכלל נתפסת כהסחת דעת, כיצד יוכלו המשרדים המקומיים לשכנע את עצמם שלא כך הדבר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    טוב מאוד 28/09/2017 14:16
    הגב לתגובה זו
    היחיד שיכול לסיים את הפארסה הזאת הוא מרטין סורל.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.