המגזר הדתי: רובם מעדיפים את ערוץ 20, סלקום TV מתחזקת
בסוף השבוע האחרון פורסם מדד המותגים המיוחד של מקור ראשון - 'בעזרת השם', במסגרתו פורסמו מספר נתונים לגבי הרגלי השימוש בטלוויזיה של המגזר הדתי-לאומי. מהסקר עולה כי 30% מהציבור הדתי מחזיקים טלוויזיה בבית לעומת 38% שלא, 19% מהדתיים מחזיקים 2 מכשירי טלוויזיה בבית.
מתוך בעלי הטלוויזיות - 31% מנויים לשירות של HOT מול 20% לזה של yes, שירות עידן פלוס עם 27% ו-11% לסלקום TV. בנוסף 11% מסרו שאינם מחוברים לשירות כזה או אחר.
עוד עלה כי 34% מהציבור הדתי ימליצו לצפות (ולמעשה גם יעדיפו) בשידורי ערוץ 20 על פני המתחרים המובילים בערוץ 2 ו-10, מה שמצביע על חוזקו של הערוץ בקרב מגזר זה. אגב, הערוץ הפופולארי בישראל - ערוץ 2, זוכה רק ל-29% בקרב המגזר הדתי-לאומי.
נתונים אלה מגיעים לצד ראיון שהתקיים עם יניב גרינוולד, מנהל אגף טלוויזיה ותוכן בקבוצת סלקום, שסיפר לגיליון מדד המותגים המיוחד של על המהפכה שרק התחילה לדבריו. הכתב אריאל שנבל שאל אותו למשל על הייחודיות של הקהל הדתי-לאומי, וציין כי רבים מחבריו עברו לשירות סלקום TV בגלל התכנים הממוקדים, ולחלא ערוצי ילדים שמשודרים 24/7. "אנחנו מודעים, גם אם איננו פונים אליו באופן מיוחד", ענה גרינוולד. "אני חושב שזו אוכלוסייה שמאמצת חדשנות בצורה מהירה ובזרועות פתוחות, ושיודעת לדרוש ולקבל את מה שהיא רוצה. במוצר שלנו יש דגש ברור על תמורה טובה למחיר, וציבור בעל תודעה צרכנית גבוהה כמו הקהל הדתי–לאומי מתחבר לכך באופן טבעי".
-אתה מסתכל אחורה על השנתיים האחרונות ומרוצה?
"אני מרגיש הרבה יו תר טוב. הפרמטר שמעניין אותי הוא איך הלקוחות מרגישים ביחס לתמורה למחיר, וברור לי שמצבנו טוב יותר מאשר HOT ו–yes. מדדי השירות משתפרים כל הזמן. אהיה שבע רצון כשלא נצטרך לתת שירות בכלל. זה לא קיים במציאות, אבל זו תמיד השאיפה. מה שכן, ישנו פרמטר אובייקטיבי אחד ברור: אנחנו החברה היחידה בתחום שבשנתיים האחרונות מגמת גיוס הלקוחות שלה חיובית".
כאמור, גיליון מדד המותגים כולל מחקר מקיף ראשון על הציבור הדתי, אורחות חייו והחיים עצמם בלי לדבר על מדד דתיות. נתונים מעניינים שעלו מצביעים על נתוני השכלה אקדמית גבוהים דווקא אצל נשות המגזר וכן כי רוב צעירי המגזר אינם נמצאים באוברדראפט ואף רכשו דירות (רובן צמודות קרקע), עוד נתון מעניין מצביע על כך שבניגוד לדעה הרווחת רוב המגזר חי במרכז הארץ ורק 15% גרים ביהודה ושומרון.
- 2.אני חילוני וצופה רק ב 20 (ל"ת)תמיר 04/06/2017 08:39הגב לתגובה זו
- 1.דווקא חילוני 02/06/2017 12:33הגב לתגובה זוצופה באקטואליה שלהם ב1930 ונהנה מכל רגע.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.