המגזר הדתי: רובם מעדיפים את ערוץ 20, סלקום TV מתחזקת
בסוף השבוע האחרון פורסם מדד המותגים המיוחד של מקור ראשון - 'בעזרת השם', במסגרתו פורסמו מספר נתונים לגבי הרגלי השימוש בטלוויזיה של המגזר הדתי-לאומי. מהסקר עולה כי 30% מהציבור הדתי מחזיקים טלוויזיה בבית לעומת 38% שלא, 19% מהדתיים מחזיקים 2 מכשירי טלוויזיה בבית.
מתוך בעלי הטלוויזיות - 31% מנויים לשירות של HOT מול 20% לזה של yes, שירות עידן פלוס עם 27% ו-11% לסלקום TV. בנוסף 11% מסרו שאינם מחוברים לשירות כזה או אחר.
עוד עלה כי 34% מהציבור הדתי ימליצו לצפות (ולמעשה גם יעדיפו) בשידורי ערוץ 20 על פני המתחרים המובילים בערוץ 2 ו-10, מה שמצביע על חוזקו של הערוץ בקרב מגזר זה. אגב, הערוץ הפופולארי בישראל - ערוץ 2, זוכה רק ל-29% בקרב המגזר הדתי-לאומי.
נתונים אלה מגיעים לצד ראיון שהתקיים עם יניב גרינוולד, מנהל אגף טלוויזיה ותוכן בקבוצת סלקום, שסיפר לגיליון מדד המותגים המיוחד של על המהפכה שרק התחילה לדבריו. הכתב אריאל שנבל שאל אותו למשל על הייחודיות של הקהל הדתי-לאומי, וציין כי רבים מחבריו עברו לשירות סלקום TV בגלל התכנים הממוקדים, ולחלא ערוצי ילדים שמשודרים 24/7. "אנחנו מודעים, גם אם איננו פונים אליו באופן מיוחד", ענה גרינוולד. "אני חושב שזו אוכלוסייה שמאמצת חדשנות בצורה מהירה ובזרועות פתוחות, ושיודעת לדרוש ולקבל את מה שהיא רוצה. במוצר שלנו יש דגש ברור על תמורה טובה למחיר, וציבור בעל תודעה צרכנית גבוהה כמו הקהל הדתי–לאומי מתחבר לכך באופן טבעי".
-אתה מסתכל אחורה על השנתיים האחרונות ומרוצה?
"אני מרגיש הרבה יו תר טוב. הפרמטר שמעניין אותי הוא איך הלקוחות מרגישים ביחס לתמורה למחיר, וברור לי שמצבנו טוב יותר מאשר HOT ו–yes. מדדי השירות משתפרים כל הזמן. אהיה שבע רצון כשלא נצטרך לתת שירות בכלל. זה לא קיים במציאות, אבל זו תמיד השאיפה. מה שכן, ישנו פרמטר אובייקטיבי אחד ברור: אנחנו החברה היחידה בתחום שבשנתיים האחרונות מגמת גיוס הלקוחות שלה חיובית".
כאמור, גיליון מדד המותגים כולל מחקר מקיף ראשון על הציבור הדתי, אורחות חייו והחיים עצמם בלי לדבר על מדד דתיות. נתונים מעניינים שעלו מצביעים על נתוני השכלה אקדמית גבוהים דווקא אצל נשות המגזר וכן כי רוב צעירי המגזר אינם נמצאים באוברדראפט ואף רכשו דירות (רובן צמודות קרקע), עוד נתון מעניין מצביע על כך שבניגוד לדעה הרווחת רוב המגזר חי במרכז הארץ ורק 15% גרים ביהודה ושומרון.
- 2.אני חילוני וצופה רק ב 20 (ל"ת)תמיר 04/06/2017 08:39הגב לתגובה זו
- 1.דווקא חילוני 02/06/2017 12:33הגב לתגובה זוצופה באקטואליה שלהם ב1930 ונהנה מכל רגע.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
