אין TV? אז דיגיטל: תכני 'כאן' לחג זכו ל-2.5 מיליון חשיפות
במשך חודשים התכוננו בתאגיד השידור הציבורי כאן ליום תחילת שידורי הטלוויזיה והרדיו - 30 באפריל, ובשל היום המיוחד שנפל בתאריך זה, ערב יום הזיכרון, הכינו לוחות שידורים מיוחדים לציון היום וליום העצמאות יממה לאחר מכן.
ואולם ההחלטה ברגע האחרון של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר הבנות עם שר האוצר משה כחלון לדחות את תחילת פעולת התאגיד ביותר משבועיים, ל-15 במאי, טרף את התכניות של התאגיד, והותיר את מחלקת התכניות עם תכנים מצולמים ומופקים, אבל בלי פלטפורמה לשדר אותם.
בכאן בחרו להעלות את התכנים בכל הנכסים הדיגיטליים שלו - אתר אינטרנט, יוטיוב, רשתות חברתיות ופודקאסטים. התאגיד, שפועל בדיגיטל כבר מספר חודשים וזוכה לחשיפה גדולה בפלטפורמות אלה, רשם הצלחה גדולה בימים האחרונים עם כ-2.5 מיליון חשיפות מצטברות של כל התכנים, כך נודע לאייס.
חטיבת הדיגיטל של כאן, הנקראת 'כאן דיגיטל', העלתה 28 סרטונים בדפי הפייסבוק - 16 סרטונים ליום הזיכרון ו-12 ליום העצמאות. כמו כן הועלו 12 סרטונים ליוטיוב, כולל 2 תכניות מלאות שהיו מיועדות לפתיחת השידורים בטלוויזיה; הדינוזאורים וספיישל יום העצמאות של היהודים באים, שעונתה החדשה תשודר בהמשך השנה בערוץ כאן 11.
'הדינוזאורים' ליום העצמאות
כמו כן שודרו 21 פודקאסטים יעודים לציון המועדים, מתוכם 18 ליום הזיכרון ו-3 ליום העצמאות. ברדיו הדיגיטלי הושמע לוח שידורים מיוחד ליום הזיכרון.
סך החשיפה לשלל מוצרי התוכן היעודים עומד כאמור על יותר מ-2.5 מיליון, כאשר החשיפה ל-2 הימים – יום הזיכרון עם 1.2 מיליון חשיפות, ו-1.3 מיליון חשיפות לתכני יום העצמאות.
בין התכנים הנצפים ביותר בימים אלה ניתן לציין את הסרטון מעורר המחלוקת בשאלה "האם חרדים מציינים את יום העצמאות", עם חשיפה של למעלה מ-500 אלף איש בפייסבוק וביוטיוב; סרטון מצויר על נפילתו של אורי גרוסמן כחלק מפרויקט 'פנים. יום. זכרון' של בית אביחי; וכאן שיר "אין הוא" של המשורר גיורא פישר על בנו שנפל, כאשר הסרטון עלה בפייסבוק, ביוטיוב וכראיון בפודקאסט.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
כמו כן, תכניות הספיישל של יום העצמאות 'הדינוזאורים' זכה לכ-60 אלף צפיות, והספיישל של 'היהודים באים' עם 59 אלף צפיות בפייסבוק וביוטיוב של כאן, לא כולל צפיות באתרים ודפים אחרים בהם הם קודמו.
פרק הספיישל של היהודים באים
יש לזכור כי מדובר בנתונים לא סופיים של צפייה, שבאופן טבעי הולכים וגדלים. כמו כן מדובר על תכנים שאינם מיועדים לדיגיטל, אלא לפלטפורמה טלוויזיונית למשל, אבל הצליחו לרשום נתונים נאים למרות שלא הותאמו לדיגיטל. חשוב להדגיש - נתוני הצפייה לתוכניות המלאות אינם סופיים, עם זאת מרשימים ביחס לעובדה כי מדובר במוצר טלוויזיוני מובהק שלא עבר התאמה לדיגיטל.
כזכור, השבוע שעבר הצביעה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית על דחיית הקמת התאגיד ל-15 במאי, וזאת כדי לאפשר להפריד את חטיבת החדשות מ'כאן' - ולהקים תאגיד חדשות נפרד. היום הממשלה הצביעה בהליך בזק על הפרדת החדשות, ומחר הכנסת תדון בקריאה ראשונה בתיקון להצעת חוק השידור הציבורי, במסגרתו יוקמו 2 תאגידים - רגיל וחדשות.
- 2.מבין בדיגיטל 04/05/2017 11:15הגב לתגובה זוביחס לכסף שהושקע בתוכנית זה נתון מביך. כל מערכון רשת שמכבד את עצמו מביא 100 - 300 אלף צפיות. שלא לדבר על התותחים הכבדים שמביאים מיליון ומעלה. זה השינוי הגדול שהביא התאגיד? את אותם התכנים בדיוק שהיו בערוץ 1?
- 1.תת רמה ,תחזירו ומהר את ערוץ 1 (ל"ת)יאיר 03/05/2017 20:44הגב לתגובה זו
- התחלנו (ל"ת)אבנר 04/05/2017 10:42הגב לתגובה זו
- מה תת רמה? וערוץ 1 עדיין פועל (ל"ת)אייל 04/05/2017 09:30הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
