משה טריואקס
צילום: באדיבות המשפחה

עיתונאי, יחצן ומו"ל: משה טריואקס הלך לעולמו בגיל 86

בשנות ה-50 שימש כעיתונאי וב-1960 הקים את משרד היח"צ, אליו הצטרפו ברבות השנים ביתו דפנה ונכדתו טל. בהמשך הקים את הוצאת מטר בה עבד עד לאחרונה. יובא היום למנוחת עולמים בקריית שאול
אלכסנדר כץ | (4)

אחד מוותיקי אנשי היח"צ בישראל, משה טריואקס, הלך אמש (מוצ"ש) לעולמו משה טריואקס, בגיל 86. הוא הותיר אחריו 2 בנות, דפנה ותמר, 4 נכדים - טל, מור, תומר ואורן, ונינה אחת. הלווייתו תתקיים היום בשעה 16:00 בקריית שאול.

משה טריואקס נולד ב-1930 בתל אביב, הוא למד בבית הספר החקלאי בפרדס חנה ובית הספר אוהל שם ברמת גן, עד פרוץ מלחמת השחרור. בשנת 1949 נסע לארה"ב ושם סיים לימודי תואר ביחסים בינ"ל ועיתונאות, באוניברסיטת סירקיוז. 

כששב לישראל, התמקד בפיתוח קריירה עיתונאית בתחילה כפרינסלר בהבוקר, במחנה וגלי צה"ל, שם הגיש תכניות שונות ובהן את מצעדי הפזמונים הראשונים. ב-1959 עבר לידיעות אחרונות ביחד עם יצחק שרגיל, אורי סלע ודויד אבידן. תחת שרביטו של דב יודקובסקי, שימש טריואקס שימש עורך עמודי פנים ובמקביל החל לתת שירות יעוץ תקשורתי וקשרי עיתונות, לארגונים ציבוריים ובהם דוברות למועצה הלאומית למניעת תאונות, קלוב התעופה דאז, ועוד. במשפחתו אומרים כי "הוא היה ידוע בעבודה דייקנית ויצירתית, תוך שמירה על אלגנטיות, יושרה ואמינות וקבע בכך רבים מכללי המקצוע דאז".

בשנת 1960 פרש מן העיתונות, הקים את משרד משה טריואקס יחסי ציבור, והיה מחלוצי ומייסדי המקצוע בישראל. הוא ייעץ בנאמנות לגופים ישראליים ותאגידים בינלאומיים משך שנים רבות, והיה שותף לרבות מאבני הדרך של התפתחות התעשייה הישראלית. כשהעביר את השרביט לדור הבא, הוא פנה אל קריירת מו"לות שהייתה חלום חייו, ובשנת 1985 הקים את הוצאת מטר שם עבד עד יום אשפוזו לפני כ-4 חודשים. הוצאה זו רשמה לזכותה הוצאתם לאור בעברית של רבי מכר רבים, ובהם 'רודף העפיפונים', 'אבא עני אבא עשיר' ועוד.

תחום היח"צ עבר בשושולת, וגם ביתו דפנה עוסקת שנים בתחום, כיום כשותפה במשרד פרסי צדוק-קוצ'יק-טריואקס, ובעבר במשרד שהמשיך את דרכו של אביה. גם ביתה של דפנה, הנכדה טל וולקוביץ'-טריואקס, עסקה בתחום עד שהקימה את אתר מה וזה. בראיון שקיימנו באייס ב-2011 עם 3 הדורות למשפחת טריואקס, לרגל יום הולדתו ה-80 של משה, סיפר אב המשפחה: "רציתי שהבת שלי תעבוד לצידי כי ראיתי שהענף משגשג ונפתחו בו אפשרויות רבות להתרחב. לאחר שנים רבות בענף התמתנתי ונהייתי פחות אגרסיבי ויותר נינוח לבריות. בעוד שאני התמתנתי , יתר ההישגיות של דפנה, הצעירה ממני, נתן את הטון לפעילות המשרד". 

-באילו דרכים אופי העבודה שלך משה, היה שונה מאופי העבודה שהתפתח בעסק כיום? 

"בזמני כלים כמו מסיבות עיתונאים והודעות לעיתונות היו שכיחות יותר- בממוצע היינו מוציאים ארבע הודעות ביום. בני ברק מידיעות אחרונות היה אומר: 'קיבלתי היום ארבעה טריואקסים'. בכל שבוע היו מסיבת עיתונאים אחת או שתיים. אלה היו אז הדרכים הטובות ביותר להעברת מידע". 

 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    עליזה מזרחי 15/07/2017 21:26
    הגב לתגובה זו
    הוא היה הגראף פוטוצקי האחרון. מוישה גרויס במלוא הדרו
  • 2.
    ש. 01/05/2017 13:46
    הגב לתגובה זו
    איש מקצוען ויקר. פטירתו מסמלת את קו פרשת המים שבין הגינות, יושרה וישירות שאפיינו את ענף יחס"צ בעבר - לבין "תיחמון", אֶגוֹ ושימוש באמצעים בלתי ראויים בעליל המאפיינים את חלקו הגדול של הענף כיום. יהיה זכרו ברוך.
  • עליזה מזרחי 15/07/2017 21:27
    הגב לתגובה זו
    היה הגראף פוטוצקי מוישה גרויס אמיתי
  • 1.
    משה דיין 01/05/2017 09:07
    הגב לתגובה זו
    איש יקר, שהיה לי הכבוד להכיר אותו מיומי הראשון בתחום הפרסום ויחסי ציבור. חלפו מאז 55 שנה והוא היה ונשאר הדמות והאדם הראויים לחיקוי. חכם ונבון, מקצוען שלא מתלהם. בנוסף לביתו דפנה, גם כל מי שעבד במשרדו, הקים משרד והצליח. גיורא קרובנד, רות אבנת, נילי ואריאלה ועוד - תקצר היריעה מלפרט ולהזכיר את כולם. תנחומים לאורה ולכל המשפחה.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.