סיכום השנה בפרסום בווידאו: כ-50% במובייל, זינוק בקיץ
דוח של חברת הפרסום הפרוגרמטי ארטימדיה, חושף כי ברבעון האחרון של 2016, כמעט מחצית מהצפיות בתכני ווידאו, היו באמצעות המובייל, שהופך יותר ויותר משמעותי בחיים שלנו.
ארטימדיה מתמחה בפיתוח טכנולוגיות ובפרסום פרוגרמטי בווידאו באינטרנט, ומרכזת כיום את אתרי תוכן המובילים בישראל, בהם ynet, וואלה, mako, רשת, נענע10, גלובס, כלכליסט, ביזפורטל, ספורט5, ו-one. השבוע היא פרסמה את דוח סיכום השנה של החברה, המציג את נתוני הפרסום בתכני ווידאו בדיגיטל והרגלי הצריכה של הגולש הישראלי בתכנים אלו.
ארטימדיה חתמה על הסכם עם הלקוח הראשון שלה - וואלה, בסוף אפריל 2015, ובנובמבר אותה שנה צירפה את ynet ו-mako. זו גם הסיבה מדוע הדוח של החברה לא משווה את שנת 2016 ל-2015, אז רק התגבשה והחלה לפעול, ולכן השוואה בין השנים אינה אפשרית. במהלך 2016 היא צירפה מגוון רחב של אתרים, בהם מהפופולריים בישראל.
נחזור לכוחו של הסמארטפון בחיינו. נתון מרכזי מעניין אותו מציג הדוח מצביע על כך שהמגמה העולמית של צריכת תכני ווידאו במובייל לא פוסחת גם על ישראל. מנתח צפייה של 36% בתכני ווידאו במובייל ברבעון הראשון של השנה לעומת 64% צפייה בדסקטופ, צמחה הצפייה במובייל ברבעון הרביעי ל-48% - השווה כמעט לחלוטין לצפייה בדסקטופ (52%).
- האקזיטים שהתפספסו, החשיפות והפרסומות שכיכבו: הנה רשימת ה-40under forty של אייס
- אז מי הולך לככב בפרויקט 40under forty של אייס?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כ-3,400 קמפיינים עלו לאוויר ב-2016 ברשת ארטימדיה (מקור: ארטימדיה)
מנתוני החברה עולה כי בממוצע, מידי חודש, 5 מיליון משתמשים נחשפים לרשת ארטימדיה המתחלקים כמעט שווה בשווה בין נשים לגברים במובייל (49% נשים ו-51% גברים) ובדסקטופ (52% נשים ו-48% גברים). למעלה מ-3,500 קמפיינים עלו השנה ברשת ארטימדיה על ידי מאות מפרסמים שונים.
צפיית שיא בחודשי הקיץ – מול צניחת הרייטינג ב-TV
בכל חודש במהלך השנה נרשמות לפחות 40 מיליון צפיות בתוכני הווידאו ברשת ארטימדיה. תקופת צפיית השיא נרשמה בחודשי הקיץ עם למעלה מ-76 מיליון צפיות (חודש יולי) ולמעלה מ-85 מיליון צפיות באוגוסט - נתונים המצביעים גם על גידול בכניסות לאתרי התוכן השונים בחודשים הללו.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
ביקושי שיא בחודשי הקיץ (מקור: ארטימדיה)
ניתן לשייך מספרים אלו גם לשינוי בהרגלי הצריכה של צופי הטלוויזיה בישראל, שעוברים לצפות באותם התכנים באמצעים דיגיטליים שונים ובכך מוסיפים קהל צופים חדש לתכני הדיגיטל בהיקפים שלא היו קיימים לפני כן, וזאת על חשבון הצפייה במכשיר הטלוויזיה בסלון או בחדר.
מבחינת התוכן אותו צורך הגולש הישראלי, הנתונים מצביעים על העדפה ברורה לתכני חדשות ולאחריהם צמודים יחסית תכני הסרטים, הטלוויזיה והספורט כאשר תכני הלייפ סטייל נמצאים מעט מאחור.
מה הכי אוהבים לצרוך? (מקור: ארטימדיה)
ומי נחשף לתכנים הללו? כמעט 60% מצרכני הפרסומות בווידיאו בדיגיטל נמצאים בקבוצת הגילאים 18-44, כאשר בחלוקה לתת קבוצות 16% בגילאי 18-24, 21% בגילאי 25-34 ו-20% בגילאי 35-44.
"שוב מוכח כי הפרסום על תוכן איכותי מביא עימו תוצאות מעולות וממוקדות המביאות ערך אמיתי למפרסמים", אומר גל תורג'מן, מנכ"ל ארטימדיה. "נתוני סוף השנה מתיישבים באופן ברור גם עם המגמות בעולם המצביעות על מעבר חד לפרסום בווידאו לצד גידול בצפייה בווידיאו במובייל. אנו בארטימדיה ממשיכים לעבוד במרץ על מנת לספק לכל מפרסם את הפיתרון הטוב ביותר עבורו לפרסום בווידאו בדיגיטל וכמובן לחזק את אתרי התוכן הישראלים ולאפשר להם להמשיך ולשגשג למרות התחרות מצד הפלטפורמות הבינ"ל".
- 4.ארטי בלוף 18/01/2017 10:25הגב לתגובה זותכנסו לאתר וואלה תבחרו כתבה ותראו איזה יופי שאחרי שרץ EROLL רץ גם פרירול - הכי גרוע שזה קורה בסרטונים שהם הרבה יותר קצרים מהפרסומת. ארטי מדיה גורמים לגולשים לשנוא את המפרסם ותורג'מן שחושב שהוא המציא את הגלגל רק שהוא פשוט מילא לו אוויר - אין עוד מקום לאוויר וזה לא רחוק מהתפוצצות...
- 3.ארטי דה לה קושקוש 17/01/2017 22:04הגב לתגובה זוהאתרים לא מעוניים בהסכמים היכולת שלהם למלא את המלאי נמוכה יכולות הטרגוט לא קיימות והחכמה קטנה מאוד כאשר מייצרים צפיות מתחת לגלילה
- 2.דני ירושלמי 17/01/2017 18:11הגב לתגובה זוגל תורג'מן היקר, האם האתרים מודעים לקומבינות שאתה מריץ עם משרדי פרסום שיוכלו להגיע ליעדים שלהם, מולם, וקבלת התגמולים להם הם זכאים לפי הסכמי עמלות ? כל העסק שלכם קומבינה אחת גדולה - תפסיקו להיות פראיירים !!!
- 1.אז ככה 17/01/2017 13:50הגב לתגובה זומי אמר או יותר נכון מי מדד את זה שהפרסום על תוכן איכותי מביא תוצאות מעולות? זה שהצרכן הישראלי מעדיף חדשות זה לא חדש...זה חדשות ישנות. הבעיה היא שכשמראים לייב מפיגוע אני מקבל פרסומת של פאן פאן במקסימום של איזה מותג שהוא בכלל לא ידע שהוא שם....מפרסמים להתעורר.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
