רון קופמן VIP זוג מנצח
צילום: דביר כחלון

קופמן ישלם: המינהלת קנסה על פגיעה במותג "כדורגל ישראלי"

אמנם הכדורגל המקומי זוכה ובצדק לביקורת, אבל מכרז זכויות השידור קובע כי יש להימנע מכינויי גנאי כלפיו. רון קופמן כינה את הנבחרת "זבל" - והוחלט בסופו של דבר כי יתרום 3,000 ש' לעמותה
אלכסנדר כץ | (9)

מינהלת ליגת העל הפעילה את סעיף הקנס על פגיעה במותג הכדורגל הישראלי, וחייבה את איש התקשורת רון קופמן בתשלום של 3,000 שקלים - בעקבות כינוי הגנאי "זבל" שהצמיד לנבחרת ישראל, לקראת התמודדותה מול איטליה.

 

על פי החוזה עם בעלי זכויות השידור, פגיעה במותג הכדורגל הישראלי – למשל שימוש במילים בוטות ואלימות - עשוי להוביל לקנס שהוא נגזרת של עלות הזכויות.  מאחר ורון קופמן אמר את הדברים בשידור של יציע העיתונות בערוץ הספורט שרכש חלק מהזכויות מצ'רלטון, הקנס יכול היה להגיע למאות אלפי שקלים.

 

במהלך השבוע שעבר התקיימה התנהלות בין המינהלת לבין קופמן, בסופה הוחלט כי הוא יתרום 3,000 שקלים לעמותה העוסקת בנוער וספורט. בנוסף הוא התנצל על הדברים בשידור של 'יציע העיתונות' ביום חמישי בלילה.

 

בטור שפרסם בשישי במעריב, כתב: "מינהלת הליגות בכדורגל בראשותו של הפרסומאי יורם באומן, אינה אוהבת שקוראים למוצר שהיא מנהלת ומשווקת 'זבל'. לשיטתם, הם צודקים. לשיטתי, גם אני צודק. אני משתמש במוצר יותר שנים מהם. אז אחרי שהגדרתי את הנבחרת הלאומית 'נבחרת זבל', אדון באומן ועובדיו דורשים שאתרום 3,000 שקלים, אספוג השעיה ואתנצל על ביזוי המוצר שב-46 השנים האחרונות הסריח את כל הטורנירים בעולם: באסיה, באוקיאניה ובאירופה".

 

קופמן המשיך וכתב בעוקצנות: "מהרגע, הכדורגל שלנו מדהים, כפיים מראש, לקראת המפגש הצפוי בספטמבר עם איטליה במוקדמות גביע העולם רוסיה 2018. רומני שנהיה בין המשתתפות במפעל, כמו מיד".

ובכלל, לקופמן לא היה זה החודש הכי מוצלח שיש. בעקבות כינויי גנאי שהפנה לשרת התרבות והספורט מירי רגב - "בורה, בהמה וטיפשה", הוא הושעה לשבוע מהשתתפות בתכנית הספורט של רדיו ללא הפסקה. כמו כן הוא הודח מקמפיין של שומרי דרך.

סעיף השמירה על המותג נועד למנוע "ביב שופכין" – כפי שנהגו לא אחת במינהלת לכנות את רמת השיח על הכדורגל הישראלי, שסבל מיחסי ציבור רעים, לעיתים בצדק. ואולם, כאשר זכיין רכש זכויות שידור, חלה עליו החובה לנהוג בהוגנות ולהביע את ביקורתו בצורה עניינית. בעונה הנוכחית מציפה המינהלת את כתבי הספורט והגופים המסקרים, בנתונים סטטיסטיים רבים במסגרת תיקי עיתונות שהיא מכינה, כדי שאלה יוכלו להתבסס על נתונים אמיתיים, ולא על תחושות בטן.  

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    שגב 31/08/2016 15:52
    הגב לתגובה זו
    האי שמסובך שנים עם עולם תחתון. מהמר כפייתי, מסובך בחובות ענק... איך הוא מכולם יכול לפרשן ?! איך? איך? נותנים לו במה בכלל...????????
  • 8.
    קרמבה 30/08/2016 14:52
    הגב לתגובה זו
    מלך
  • 7.
    צודק 30/08/2016 08:00
    הגב לתגובה זו
    הבן אדם צודק בכל מילה מה רוצים ממנו שישקר.נבחרת זבלה שמבישת אותנו בכל צעד שעושה עדיף יסגרו את הכדורגל בארץ וישלחו את כולם לסין
  • 6.
    שמטוב 30/08/2016 06:50
    הגב לתגובה זו
    עכשיו מי נותן לי 3000 שקל ?
  • 5.
    דותן 29/08/2016 22:34
    הגב לתגובה זו
    אבל דובר אמת משהו שקשה לומר על רוב אנשי התקשורת
  • 4.
    זבל זבל 29/08/2016 22:17
    הגב לתגובה זו
    אין מה לעשות הנבחרת היא זבל . בוא נגיד לפחות פח אשפה. זה כמו שרואים משהו בצבע שחור זפת שכולו מסריח ונודפת ממנו צחנה שאי אפשר להתקרב אליו (בוא נגיד שזאת הנבחרת) ופתאום בא אליך איזה באומן מכוון לך כלי נשק לרכה ואומר לך תגיד שזה לבן ויש לזה ריח של בושם מדהים. אז בטח שאני אגיד את זה אבל המציאות לא השתנתה והמציאות היא זבל. קופמן צדק.
  • 3.
    זבל זבל 29/08/2016 22:15
    הגב לתגובה זו
    אין מה לעשות הנבחרת היא זבל . בוא נגיד לפחות פח אשפה. זה כמו שרואים משהו בצבע שחור זפת שכולו מסריח ונודפת ממנו צחנה שאי אפשר להתקרב אליו (בוא נגיד שזאת הנבחרת) ופתאום בא אליך איזה באומן מכוון לך כלי נשק לרכה ואומר לך תגיד שזה לבן ויש לזה ריח של בושם מדהים. אז בטח שאני אגיד את זה אבל המציאות לא השתנתה והמציאות היא זבל. קופמן צדק.
  • 2.
    דני 29/08/2016 20:00
    הגב לתגובה זו
    עד מתיי אנחנו צריכים לסבול את ניבוולי הפה של השדרן גס הרוח תעיפו אותו מכל התחנות הוא פשוט תת רמה
  • 1.
    איציק 29/08/2016 19:03
    הגב לתגובה זו
    ואם קופמן יגיד דברים שאינם ביב שופכין על נבחרת ישראל המנהלת תיתן לו פרס. קנס מעוות ולא מוצדק. המנהלת צריכה לדעת שביקורת זה “אמת בפרצוף” שצריכה להישמע ואפילו מפיו ל קופמן !!!
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.