webby
צילום: יח"צ

הישג לבאומן בר ריבנאי: סרטון הגילוח של סופרפארם בגמר ה-Webby Awards

תחרות הפרסום נחשבת למובילה בעולם בתחום הדיגיטל: אתרים, תוכן, עיצוב, סושיאל ופרסום. לכל קטגוריה מעפילות 5 עבודות בלבד לשלב הגמר. השנה הוגשו 13,000 עבודות מ-65 מדינות מסביב לעולם
משה בנימין | (1)

תחרות הפרסום Webby Awards הכריזה אתמול (יום ג') על רשימת הפינליסטים לשנת 2016, השנה ה-20 שבה נערכת התחרות. ברשימה המכובדת שרק 5 מהלכים מופיעים בה בכל קטגוריה נמצא גם סרטון הגילוח המצליח של סופרפארם - מאת משרד הפרסום באומן בר ריבנאי - אחת מהפרסומות המצליחות ביותר בשנים האחרונות.

תחרות ה-Webby Awards שהחלה בשנת 1996 היא החשובה ביותר בכל הנוגע לציון שיאים יצירתיים בתחום האינטרנט-דיגיטל. לא בכדי היא הוקמה בתקופה שנחשבת לימי המפנה מבחינת חדירת האינטרנט לכל אספקט תרבותי ומסחרי בעולם המערבי. התחרות מורכבת מ-5 קטגוריות מרכזיות: אתרים, סרטוני אונליין, פרסום ומדיה, אתרי מובייל ואפליקציות וסושיאל. לכל קטגוריה יש עשרות קטגוריות משנה שמחד מגדילות את הסיכוי עבור המתמודדים אך מאידך, לכל אחת מהן, מעפילות רק 5 הגשות בלבד שמהן נבחרות המנצחות.

הפרסומת של סופרפארם מתחרה בקטגוריית ONLINE FILM & VIDEO - סרטי אונליין, תחת קטגוריית המשנה Unscripted - סרטים ללא תסריט מובנה מראש. מול באומן וסופרפארם מתמודדות בקטגוריה זו פרסומות של אוגילבי סינגפור, ליאו ברנט שיקגו, BBH ו-Forsman & Bodenfors. בנוסף לבחירת השופטים, העבודות שהעפילו לשלב הגמר מועמדות לפרס בחירת הקהל שיכול להצביע באתר התחרות. נכון לעכשיו מצבה של פרסומת סופרפארם אינו מעודד כשהיא זוכה ל-4% בלבד מסך ההצבעות בין 5 הפרסומות. 

 

שופטי התחרות הם חברי האקדמיה הבינלאומית לאומנות הדיגיטל והמדע או בשמם ה-IADAS. יחד עם פאנל השופטים הבכיר, בשלב הראשון והמקדים שופטים זוכי ה-Webby Awards לדורותיה ובכירים נוספים המתמחים בתחומם. שמה של התחרות יוצא למרחקים גם בזכות שמות כמו השחקן קווין ספייסי, המוסיקאים GRIMES ו-QUESTLOVE (ה-ROOTS), אווה צ'ן מאינסטגרם, מייסד VICE שיין סמית', דייויד קארפ מטאמבלר ועיתונאים ממערות כגון לוס אנג'לס טיימס, WIRED, ניו יורק טיימס, FAST COMPANY ועוד. 

לתחרות הוגשו השנה מעל ל-13,000 הגשות מ-65 מדינות מסביב לעולם. בשנת 2014 זכו מקאן דיגיטל והסטודנטים של הבצפר ב-Webby עם מהלך ההאקרים (הוגש מטעמים טכניים על שמה של MRM רומניה). המהלך זכה בפרס בחירת הקהל בקטגוריית Email Marketing. לפ]ני כן, ב-2008 זכה מקאן דיגיטל בפרס בחירת השופטים בתחרות עבור העבודה לעמותת שורשים. הקמפיין הציג באנר ובו סל מיחזור, וכאשר הגולש מרוקן את הסל - נכנס לבאנר קשיש ומחטט בסל המיחזור. הקמפיין עלה לרגל החגים וקרא לתרומות מזון למען קשישים בישראל, באמצעות עמותת "קבוצת שורשים", ובזכותו נתרמו מאות חבילות מזון.

ואי אפשר בלי נקודה ישראלית נוספת: אל שלב הגמר של התחרות העפילו גם 2 עבודות של דניאל ברק ממשרד הפרסום Deutsch LA. ברק, מנהל קריאייטיב דיגיטל במשרד יחכה לבשורות טובות עבור העבודות ל-Volkswagen: Unleash your rrr ו-Discovery בקטגוריית הפרסום ומדיה. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כל הכבוד. מגיע להם (ל"ת)
    גדעון 06/04/2016 13:06
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.