משחקי השף עם השפים מאיר אדוני, אסף גרניט ומושיק רוט
צילום: אוהד רומנו
רייטינג

לאיפה הקהל נעלם? 'משחקי השף' ו'עושות חשבון' נחלשו – למרות שלא היה כדורגל בערוץ 1

רצועת ראשון אחרי 'מבט' ירדה מ-12.6% בשבוע שעבר במהלך משחק העונה, ל-3.6% אתמול בסרט על נתניהו, אבל דווקא המתחרות ב-2 ו-10 נחלשו
אלכסנדר כץ |

גם בלי משחק העונה ממול, מתקשים בערוצים 2 ו-10 לקבל נתוני צפייה גבוהים. על פי נתוני צפייה ראשוניים בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, כולל צפייה נדחית עד' 2:00 בלילה, עולה כי משחקי השף (רשת, ערוץ 2) קיבלה 26.4% מול 27.3% לפני שבוע, ותכנית התחקירים הצרכנית עושות חשבון (ערוץ 10) הניבה 8% מול 9.7% בראשון שעבר.

 

בערוץ 1 שודר הסרט התיעודי נתניהו במלחמה שהצליח לעורר עניין רב ומחלוקת עוד בטרם שודר בישראל, וזאת בשל ציטוט מדבריו של מרטין אינדיק על ראש הממשלה. הסרט קיבל 3.6%. ברצועת השידור הזאת בשבוע שעבר שודר משחק העונה בין הפועל באר שבע למכבי תל אביב שקיבל 12.6%, מה שאומר ש9 הנקודות שנגרעו מערוץ 1, לא חזרו לערוצים המסחריים.

 

הסדרה בלתי הפיך (רשת, ערוץ 2) התאוששה מהנפילה של השבוע שעבר וזינקה מ-17.5% ל-21.1%, שידור חוזר של 'הערב' (רשת, ערוץ 2) קיבל 7.7%, הצינור (ערוץ 10) רשמה 7.2%, שידור חוזר של 'חברות' (ערוץ 10) קיבל 7%, 'היום שהיה' (ערוץ 10) ניפקה 6.2%, 'לילה כלכלי' (ערוץ 10) הניבה 5.5%, 'החדשות הלילה' (חדשות 2) זכתה ב-5.4% ו'לילה טוב עם אסף הראל' (ערוץ 10) עם נתון נאה עבור התכנית - 3.3%.

 

ראש בראש בפרה-פריים: 'הערב' (רשת, ערוץ 2) הניבה 9.3%, לפני 'תכנית חיסכון' (חדשות 2) עם 11.5%. מנגד, 'ערב טוב עם גיא פינס' (ערוץ 10) הסתפקה ב-6.5% ו'המוסף' (ערוץ 1) רשמה 2.1%.

 

בגזרת החדשות: 'חדשות 2' קיבלה 20.2%, מול 'חדשות 10' עם 9.5% ו'מבט' (ערוץ 1) שרשמה 3.7%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.