מרעננים תפיסות ודימוים: לוולוו נמאס להיות הילד החנון, ותנובה מצחיקה עם "תות להביא?"
מותגי רכב יתקשו לצאת מהמשבצת שיועדה להם מימים ימימה. אם אלפא רומאו היא ה'ילד הרע' חסר המעצורים, ו-BMW הוא הג'יימס בונד של הביצועים הבלתי אפשריים, ואולי מכוניות מיני לסוגיהן הן שובבות ומפתיעות, אזי וולוו היתה וכנראה תישאר החנון חסר הבושה של עולם רכבי היוקרה הבטיחותיים. וולוו נכנס לחיינו כשנגמרו לנו הפוזות - אז מסתבר שהן לא נגמרות אף פעם. וולוו מתעוררת כעת לתובנה הזו ומוטב מאוחר מאשר לעולם לא.
מדי פעם ניסתה וולוו לברוח מדימוי החנון אבל הציבור לא הרשה לה לצאת מהמשבצת הידועה והיא המשיכה להוביל בגאון את קטגוריית הבטיחותיות המשפחתית במשך דורות. וולוו תמיד מדומיינת כמכונית סטיישן של משפחה עם 3 ילדים וכלב שיושב ומסתכל מהחלון האחורי על הנוף.
בשנים האחרונות משתחררת וולוו מהבעלות השוודית המסורתית שלה ועוברת ידיים לאמריקה ומאמריקה לסין. לצד הגירת המותג מארצות הכפור לעולמות חמים יותר, מחמם המותג את הגזרה ומשתחרר מהדימוי הפונקציונאלי-משפחתי שלו. חלק מהסיבה זה מה שקורה בכלל לעולם הרכבים. רובם ככולם מציעים גם חוויית נהיגה מרגשת אבל גם בטיחותיות. אי אפשר יותר לדבר רק על סיבובי סלאלום מרגשים או על רכיבת שטח גברית בלי לדבר גם על חדשנות טכנולוגית שמאבטחת את הנהג. אם אחרים נוגסים בממלכה של וולוו, גם לה מותר לעשות זאות לאחרים. גם היא לא תסכים לוותר על פנייה לצד המתרגש של הנהג או הנהגת.
בקמפיין שונה לחלוטין משכנעת אותנו וולוו ש-40 זה ה-30 החדש, עם כל האסוציאציות הכרוכות בכך, ואף מילה, אגב, על נהיגה. הקמפיין מדבר על כך שכולנו נשארים ילדים ושלהיות ילד זה מי שאנחנו באמת - אם לא איבדנו את הקשר עם זה. חלקנו מאבדים קשר עם הילד הרגיש והסנטימנטלי שבנו. חלקנו שומרים על קשר איתו, ולמרות שאנחנו מתבגרים ומתקדמים - לעולם לא תכבה גחלת הנעורים שלנו. וולוו V40 רוצה לקחת בעלות על האנרגיות הללו ולהגיד לנו שלמרות שמכונית וולוו אולי נראית כמו עוד סטיישן משפחתית, למעשה היא הרבה יותר צעירה בנפשה מכפי שנדמה לנו.
המטאפורה זה אנשים שהופכים להיות בני 30 אבל ממשיכים להיות, בנשמתם, רוקרים, נערים שזורקים גירים על המורה, אוהבי צעצועים וכאלה שבוכים כשהקבוצה שלהם מפסידה או אולי מנצחת בכדורגל. במלים אחרות: זה שאתה מתבגר לא אומר שאתה לא ילד. האמירה מתאימה לוולוו במיוחד כי וולוו מצויה בסיכון מתמיד להזדקן, וה-V40 זו הזדמנות פז לשחק עם המספרים ולהשתמש במטבע הלשון "40 זה ה 30 החדש" כמו "כתום זה השחור החדש" וכן הלאה.
אז למרות שמדובר בצעד אמיץ של וולוו, ולמרות שהנרטיב שמדבר על רוח הנעורים שאינה מזדקנת מדוייק ומפוצח למשעי, אי אפשר שלא להיזכר בפרסומת של הונדה "לפעמים אתה שוכח שזו מכונית משפחתית" האלמותית (שנדמה לי שנפסלה בזמנו לשידור בגלל הבוטות שלה) - ההקשר מובן ואין צורך להסביר אותו:
קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"
תות להביא?
הז'אנר של כתוביות תרגום מצחיקות המתרגמות פונטית שירים בשפה זרה הגיע ל-YOLO של תנובה לכבוד הוולנטיינ'ס. זוכרים את אלה?
אז השיר הנושן "קיץ אינדיאני" שהוא קלישאה של שירים צרפתיים סכריניים נוסטלגיים מתורגם באמצעות כתוביות באופן אבסודרי לחלוטין. השיר שידע ימים של סלואו צמוד זוכה לעדנה כפרסומת למעדן של תנובה. הזמר המתקתק עם תסרוקת לא קשורה וז'קט פאטתי מתחבט לגבי מתנת האהבהבים שעליו להביא לאהובתו בוולנטיינ'ס. הוא סוקר סוגי פרחים ואפילו שואל אם "תות להביא" (toute la vie) - ללא שום קשר לתוכן האמיתי של השיר. המסקנה המתבקשת - להביא לה שוקולד וכמובן מדובר במעדן חלב בטעם שוקולד של YOLO - ראשי התיבות של אתה חי רק פעם אחת: you only live once.
אני אוהבת את הקליפ הזה למרות שמדובר בהבלחה חד פעמית מבית תנובה, כי כל פעם שתנובה לא לוקחת את עצמה ברצינות זה מוסיף ולא גורע ממנה.
אגב השיר עצמו מאד מאד לוקח ברצינות את עצמו וכנראה שזה מה שמצחיק במהלכון הזה. הנה אחד הקליפים הכי מתקתקים שלו. YOLO - מאחוריך:
- 2.ושוב תעודת העניות של בילר מוכיחה את עצמה (ל"ת)בסד 17/02/2016 19:50הגב לתגובה זו
- 1.הלוחש לסוסוני ים 17/02/2016 12:43הגב לתגובה זווולבו הסתכלו על מותג רכבי היוקרה הצומח ביותר בשנתיים האחרונות (לקסוס) ופשוט העתיקו את האסטרטגיה. להצעיר את הגיל הנתפש של הנהגים במקום להמשיך ולדבר על הרכב.

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי
כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג.
מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים.
פריים טיים
תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5%
רייטינג ו-29 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר"
עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי
כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג.
מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים.
פריים טיים
תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5%
רייטינג ו-29 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר"
עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.