סערה בעקבות חקירתו של גיא לרר: פניות למפכ"ל רוני אלשיך לקיים בדיקה בנושא
חקירתו של גיא לרר במפלג ההונאה של המשטרה, ממשיכה לעורר סערה. נשיאת מועצת העיתונות וראש שדולת חופש הביטוי והעיתונות, פנו למפכ"ל המשטרה החדש רוני אלשיך בבקשה לבחון מדוע מגיש הצינור זומן לחקירה תחת אזהרה.
כזכור, אתמול פרסם לרר בפייסבוק כי הוא נחקר במשטרה לאחר ש'הצינור' שידרה לפני כחצי שנה סרטון ויראלי שלעג לשוטר בתחנת מוריה, אותו הפיק עו"ד ברק כהן, שבעצמו זוכה "לטיפול מיוחד" מהמשטרה שמאשימה אותו ב"העלבת עובד ציבור". לגבי לרר נטען כי פרסם "חומרי חקירה אסורים".
נשיאת מועצת העיתונות השופטת (בדימוס) דליה דורנר, ביקשה מהמפכ"ל לבדוק אם החקירה נעשתה תוך הקפדה על נוהל חקירות עיתונאים, שאומץ על ידי משטרת ישראל לפני 3 שנים, לאחר מגעים עם המועצה. בין היתר, דורש הנוהל אישור של ראש אגף החקירות במשטרה לפני זימון עיתונאי לחקירה.
- האח הגדול מחזירה את רשת להוביל בפריים-טיים
- על רפורמת יבוא המוצרים התקועה - ואיך מהלך פשוט יוזיל מחירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם יו"ר שדולת חופש הביטוי והעיתונות ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני), פנתה למפכ"ל, ופנתה גם ליו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם בבקשה לקיים דיון דחוף בהשתתפות אלשיך וקציני המשטרה שהזמינו את לרר לחקירה בדרישה שיתנו דין וחשבון לכנסת על המקרה.
לדברי סבטלובה, "זימונו של גיא לרר לחקירה הוא ניסיון להלך אימים על עיתונאי בדרך המזכירה תקופות חשוכות בהיסטוריה. המקרה מוכיח את החשיבות של החוק שיזמתי ונפל אתמול בשל התנגדות הממשלה והקואליציה במליאת הכנסת לביצור חופש העיתונות. כשאין לחופש הביטוי והעיתונות מעמד חוקתי עליון - עוצרים עיתונאים על עבודתם העיתונאית".
- 1.המשטרה לא עוזרת לאזרח רק פוגעת ותופרת תיקים (ל"ת)אזרח 11/12/2015 09:58הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.