סערה בעקבות חקירתו של גיא לרר: פניות למפכ"ל רוני אלשיך לקיים בדיקה בנושא
חקירתו של גיא לרר במפלג ההונאה של המשטרה, ממשיכה לעורר סערה. נשיאת מועצת העיתונות וראש שדולת חופש הביטוי והעיתונות, פנו למפכ"ל המשטרה החדש רוני אלשיך בבקשה לבחון מדוע מגיש הצינור זומן לחקירה תחת אזהרה.
כזכור, אתמול פרסם לרר בפייסבוק כי הוא נחקר במשטרה לאחר ש'הצינור' שידרה לפני כחצי שנה סרטון ויראלי שלעג לשוטר בתחנת מוריה, אותו הפיק עו"ד ברק כהן, שבעצמו זוכה "לטיפול מיוחד" מהמשטרה שמאשימה אותו ב"העלבת עובד ציבור". לגבי לרר נטען כי פרסם "חומרי חקירה אסורים".
נשיאת מועצת העיתונות השופטת (בדימוס) דליה דורנר, ביקשה מהמפכ"ל לבדוק אם החקירה נעשתה תוך הקפדה על נוהל חקירות עיתונאים, שאומץ על ידי משטרת ישראל לפני 3 שנים, לאחר מגעים עם המועצה. בין היתר, דורש הנוהל אישור של ראש אגף החקירות במשטרה לפני זימון עיתונאי לחקירה.
- האח הגדול מחזירה את רשת להוביל בפריים-טיים
- על רפורמת יבוא המוצרים התקועה - ואיך מהלך פשוט יוזיל מחירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם יו"ר שדולת חופש הביטוי והעיתונות ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני), פנתה למפכ"ל, ופנתה גם ליו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם בבקשה לקיים דיון דחוף בהשתתפות אלשיך וקציני המשטרה שהזמינו את לרר לחקירה בדרישה שיתנו דין וחשבון לכנסת על המקרה.
לדברי סבטלובה, "זימונו של גיא לרר לחקירה הוא ניסיון להלך אימים על עיתונאי בדרך המזכירה תקופות חשוכות בהיסטוריה. המקרה מוכיח את החשיבות של החוק שיזמתי ונפל אתמול בשל התנגדות הממשלה והקואליציה במליאת הכנסת לביצור חופש העיתונות. כשאין לחופש הביטוי והעיתונות מעמד חוקתי עליון - עוצרים עיתונאים על עבודתם העיתונאית".
- 1.המשטרה לא עוזרת לאזרח רק פוגעת ותופרת תיקים (ל"ת)אזרח 11/12/2015 09:58הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
