אופיס דיפו תובעת 100 אלף ש' מ-TheMarker: "יצרה מצג שווא בכתבה זדונית ורשלנית"
רשת הציוד המשרדי אופיס דיפו תובעת 100 אלף שקלים מ-TheMarker בעקבות כתבת צרכנות של רותי לוי מ-16 ביולי תחת הכותרת: "מקס סטוק, אופיס דיפו או קרביץ: איפה הכי משתלם לחזור לבית הספר?". התביעה של אופיס דיפו מגיעה כתביעת נגד במסגרת כתב הגנה של הרשת לתביעה של עיתון TheMarker מלפני כ-3 חודשים.
מכתב התביעה שהגיע לידי אייס עולה כי אופיס דיפו טוענת שהכתבה שהציגה אותה כרשת היקרה ביותר באופן משמעותי "יצרה מצג שווא בפני הצרכנים, כי סל מוצרים זהה (כביכול) הנו יקר יותר אצל התובעת מאשר אצל רשתות אחרות תוך שימוש בנתונים כוזבים ו/או מסולפים ו/או בלתי נכונים". עם זאת, בדיקה בכתה מגלה כי הרשת לא הוכתרה כיקרה ביותר אלא תפסה את המקום ה-3 מבין 4 לאחר מקס סטוק וקרביץ ולפני כפר השעשועים.
בתביעה שהוגשה לבית המשפט השלום בתל אביב טוען עורך דינה של הרשת ליאור פרי, כי "במסגרת הכתבה ביצעה התובעת השוואות בין פריטים שונים, למרות ההבדלים המשמעותיים הקיימים ביניהם וזאת מבלי לציין זאת במפורש, אלא רק בהיחבא במסגרת הכתבה, באופן שכל אדם סביר הקורא בכתבה עלול לסבור, בטעות, כי מדובר בהשוואה בין מוצרים זהים, ולמצער - דומים, הגם שאין כך הדבר".
בכתבה שפורסמה ב-TheMarker נכתב, כי "דגימה שביצענו השבוע על סל מוצרים ממותג לעומת מוצרים מקבילים שאינם ממותגים, הציגה פערים של מאות אחוזים". באופיס דיפו מסכימים עם הקביעה שמוצר ממותג יקר יותר ממוצר זהה או דומה שאינו ממותג אך לטענת הרשת, הסבר זה שימש עבורה כמין עלה תאנה במטרה לשוות לכתבה אופי מקצועי וענייני.
יש לציין כי התביעה של אופיס דיפו מגיעה כתביעת נגד לתביעה על סך חצי מיליון שקלים שהוגשה כנגדה על ידי עיתון TheMarker לפני כ-3 חודשים, מה ששופך אור נוסף על ההתנהלות בין הצדדים. תביעת העיתון נגד רשת הציוד המשרדי החלה אף היא בכתבת השוואת מחירים של כתבת TheMarker רותי לוי. באותה כתבה שפורסמה באוגוסט 2014 קבע העיתון כי אופיס דיפו היא הרשת הזולה ביותר, במוצרים מסוימים. בעיתון טוענים כי אופיס דיפו פנתה אליו בבקשה לציין את שמו במודעת הפרסומת אך נדחתה, ובנוסף אף פרסמה כי היא נבדקה ונמצאה כזולה ביותר ביחס למוצרים שכלל לא הופיעו במסגרת הכתבה.
עורכי הדין של אופיס דיפו טוענים בתביעתם כיום כי הכתבה הנוכחית של דה מרקר מה-16 ביולי היא מען סגירת חשבון של העיתון עם הרשת. לדבריהם, כפי שעולה מכתב התביעה "במילים אחרות, הנתבעת שכנגד עשתה שימוש בכוח המוקנה לה כעיתון המתפרסם ברבים, בכדי לבוא חשבון עם התובעת שכנגד וזאת חלף פרסום כתבה מקצועית ועניינית אודות הבדלי המחיר בין הרשתות המתחרות ששמן הוזכר בכתבה הנ"ל".
באופיס דיפו מציינים עוד, כי המיתוג למוצרים אלו - ציוד החזרה לבית הספר - נעשה מדי שנה בשנה. כך שמוצר ממותג משנת 2014 יהיה זול יותר ממוצר ממותג משנת 2015. הן משום שקבוצות המיתוג השתנו (למשל, סדרת טלוויזיה שהייתה בשיאה בשנת 2014, עלולה לרדת באופן ניכר בפופולריות שלה בשנת 2015) והן משום שישנם הבדלים בין מותג אחד למשנהו.
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
כך למשל, מוסבר בתביעת הרשת, מיתוג מוצר שיזוהה עם מועדון הכדורגל "ברצלונה". מדי שנה בשנה יוצאים מוצרים שונים עם שם הקבוצה, אך בדוגמאות שונות. ברור, כי עלותו של מוצר שנרכש בשנת 2015 עם המיתוג של מועדון הכדורגל "ברצלונה" לשנת 2014 יהיה זול יותר ממוצר הנושא את המיתוג של מועדון הכדורגל של "ברצלונה" משנת 2015.
כתבה זדונית חובבנית ורשלנית
הבדל נוסף שלא בא לידי ביטוי בכתבה - כך על פי טענת אופיס דיפו - הוא בין המותגים עצמם. לדבי הרשת "מטבע הדברים ישנם מותגים יוקרתיים יותר ויוקרתיים פחות. לא ניתן להשוות בין מוצר ממותג של פירמה יוקרתית שעלותו גבוהה יותר לבין מוצר ממותג של פירמה יוקרתית פחות אשר מחירו יהיה זול בהרבה. גם לעניין זה לא ניתן ביטוי בכתבה".
באופיס דיפו מגדירים את הכתבה ב-TheMarker כ"זדונית, ולמצער, חובבנית ורשלנית". תיאורים אלה באים לידי ביטוי לטענתם "בהימנעותה של הכתבת (רותי לוי, מ"ב) מלתת הסבר למאפיינים השונים של המוצרים. למשל, בכתבה נעשתה השוואה בין תיקיית פלסטיק עם גומי שמחירה אצל רשת "מקס סטופ" עומד על 2.5 שקלים לעומת 9.90 באופיס דיפו - בכתבה לא נכלל הסבר כלשהו שממנו ניתן יהיה להבין האם קיים סיבה לפער העצום בין המחירים או שמא אכן מדובר בתמחור שהנו יקר יותר ללא כל סיבה הגיונית. כך, בין היתר, לא הוסבר האם מדובר במוצר ממותג? האם מדובר על אותו מיתוג? האם מדובר עם מיתוג נכון לשנת 2015 בשתי הרשתות או שמא במיתוג "מהעונה שעברה"? ללא המידע הזה לא ניתן להשוות בין מחירי המוצרים באפון הגון ומדובר בהטעיה של הקוראים פשוטו כמשמעו".
באופיס דיפו מציינים עוד כי נציגי הרשת "עדכנו את העיתון על העיוותים שנעשו בכתבה וביקשו ממנה להמציא לה את העתקי החשבוניות של המוצרים שנרכשו בכל אחת מהרשתות". לטענת אופיס דיפו "העיתון TheMarker הודיע לה כי לשיטתו לא נפל פגם בכתבה וסירב להמציא את החשבוניות כאמור לעיל".
מ-TheMarker נמסר: "מדובר בתביעת נגד מופרכת שלא נועדה אלא לשמש כמשקל נגד מלאכותי לתביעה שהגיש העיתון נגד אופיס דיפו על סך של חצי מיליון שקל, בגין הפרת קניין רוחני תוך הטעיית הציבור על פי חוק הגנת הצרכן".
- 3.דני 10/08/2015 18:42הגב לתגובה זובבחינת הרצח וגם ירשת... גם הכי יקרים וגם מקטרים על זה....תבינו שהעולם השתנה וכדי להמשיך להיות רלוונטיים הם חייבים לחתוך במחירים...אבל למה להוריד מחירים כשאפשר לקטר?!
- 2.אני קונה רק בכפר השעשועים (ל"ת)אין על כפר השעשועים 10/08/2015 17:50הגב לתגובה זו
- 1.נורית 10/08/2015 17:49הגב לתגובה זומאז שגיליתי את מקס סטוק אין שום סיכוי שאתקרב אליהם. כנ"ל קרביץ... מקס סטוק מחירים נורמליים ומאפשרים לפנק את הילדים בהרבה יותר...מין חנות כזו שאתה יכול להיכנס עם הילד ולומר לו תבחר מה שבא לך פשוט תענוג
אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
לאחר תקופת שיא של מהדורות חדשות בכל הערוצים, הנתונים לא רק שחוזרים לקדמותם אלא אף מייצרים הפרשים גדולים יותר בין גופי השידור, כשחדשות 13 יורדת מזה זמן רב לנתון לא מחמיא, עם מתחת ל-100 אלף צופים
סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול היה נמוך יחסית, עם כ-712 אלף צופים, אבל נתון מפתיע ולא מחמיא נרשם במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שירדה מתחת לרף ה-100 אלף צופים. בראש, כמובן, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 15.5% רייטינג ו-350 אלף צופים,
, חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.1% ו-202 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של 13 עמדה על 4.5% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות
כאן 11 היו עם נתונים עגומים אף יותר, ועם 2.7% רייטניג ו-65 אלף צופים בלבד.
ריאליטי האוכל בראש הפריים טיים
בפסגת הפריים טיים, עמדה, איך לא, "מאסטר שף", והוכיחה בפעם המי יודע כמה שרייטינג וריאליטי לא סתם מתחילים באותה האות, ועמדה על 14.6% רייטינג ו-337 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 6.5% רייטינג ו-141 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 5.9% רייטינג ו-180 אלף צופים. בסיום הרשימה היתה "זמן אמת", תכנית התחקירים כאן11, שהתמקדה בבר קופרשטיין, שורד השבי, ועמדה על 4.7% רייטינג ו-101 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-72 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחילה להיות תחרות של ממש, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.
- רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.3% ו-62 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.3% רייטינג ו-44 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-33 אלף צופים.
חדשות 13 עם אודי סגל ודוריה למפל. קרדיט: ערוץ 13חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
המהדורה המרכזית של חדשות 13 ממשיכה לצנוח, והיא במקום האחרון מבין כל המהדורות, ולא רק שירדה מתחת לרף מאה אלף צופים, אלא עומדת על 66 אלף צופים בלבד
סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול ממשיך לרדת, כשאתמול עמד על 700 אלף צופים בדיוק (כמובן, בהתאם לנתוני המדידה), אבל הדרמה ממשיכה להתרחש במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שממשיך להתרסק מבחינת הרייטינג ונמצא במקום האחרון בטבלת המהדורות.
בראש, כמו
תמיד, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 14% רייטינג ו-353 אלף צופים, ואילו גם חדשות 14 שומרת על יציבות והיתה עם רייטינג של 7.7% ו-208 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות
12, אלא אף היה משמעותית פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של כאן11 עמדה על 2.9% רייטינג ו-73 אלף צופים ואילו חדשות 13 הגיעו לשפל חדש, ורשמו 2.6% רייטינג ו-66 אלף צופים בלבד.
פריים טיים
חזרתה של "ארץ נהדרת" ללוח השידורים היא גם חזרתה לראש הפריים טיים. התכנית הותיקה של קשת עמדה על נתון חריג של 18.9% ו-441 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה, היתה הפטריוטים, שנמצאת באופן קבוע בחמשת התכניות הנצפות ביותר, ועמדה על 8.3% רייטינג ו-264 אלף צופים. אחריה היה ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", שעמד על 5.9% רייטינג ו-128 אלף צופים. את הרשימה סגרה "סודות המטבח נחשפים", התכנית המקדימה ל-"משחקי השף" של רשת, שקיבלה 3.4% רייטינג ו-83 אלף צופים בלבד.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-69 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחזקת מדי יום, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
- המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
- רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד,
אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.
