כתבה מתוך The Marker
צילום: צילום מסך

אופיס דיפו תובעת 100 אלף ש' מ-TheMarker: "יצרה מצג שווא בכתבה זדונית ורשלנית"

תביעת הרשת מגיעה כ-3 חודשים לאחר שהעיתון תבע אותה בגין שימוש בשמו ללא אישור במודעה. אופיס דיפו תובעת לאחר שהוצגה כרשת היקרה ביותר בסל מוצרי חזרה לביה"ס. TheMarker: "תביעת נגד מופרכת"
משה בנימין | (3)

רשת הציוד המשרדי אופיס דיפו תובעת 100 אלף שקלים מ-TheMarker בעקבות כתבת צרכנות של רותי לוי מ-16 ביולי תחת הכותרת: "מקס סטוק, אופיס דיפו או קרביץ: איפה הכי משתלם לחזור לבית הספר?". התביעה של אופיס דיפו מגיעה כתביעת נגד במסגרת כתב הגנה של הרשת לתביעה של עיתון TheMarker מלפני כ-3 חודשים. 

מכתב התביעה שהגיע לידי אייס עולה כי אופיס דיפו טוענת שהכתבה שהציגה אותה כרשת היקרה ביותר באופן משמעותי "יצרה מצג שווא בפני הצרכנים, כי סל מוצרים זהה (כביכול) הנו יקר יותר אצל התובעת מאשר אצל רשתות אחרות תוך שימוש בנתונים כוזבים ו/או מסולפים ו/או בלתי נכונים". עם זאת, בדיקה בכתה מגלה כי הרשת לא הוכתרה כיקרה ביותר אלא תפסה את המקום ה-3 מבין 4 לאחר מקס סטוק וקרביץ ולפני כפר השעשועים. 

 

בתביעה שהוגשה לבית המשפט השלום בתל אביב טוען עורך דינה של הרשת ליאור פרי, כי "במסגרת הכתבה ביצעה התובעת השוואות בין פריטים שונים, למרות ההבדלים המשמעותיים הקיימים ביניהם וזאת מבלי לציין זאת במפורש, אלא רק בהיחבא במסגרת הכתבה, באופן שכל אדם סביר הקורא בכתבה עלול לסבור, בטעות, כי מדובר בהשוואה בין מוצרים זהים, ולמצער - דומים, הגם שאין כך הדבר". 

בכתבה שפורסמה ב-TheMarker נכתב, כי "דגימה שביצענו השבוע על סל מוצרים ממותג לעומת מוצרים מקבילים שאינם ממותגים, הציגה פערים של מאות אחוזים". באופיס דיפו מסכימים עם הקביעה שמוצר ממותג יקר יותר ממוצר זהה או דומה שאינו ממותג אך לטענת הרשת, הסבר זה שימש עבורה כמין עלה תאנה במטרה לשוות לכתבה אופי מקצועי וענייני.

יש לציין כי התביעה של אופיס דיפו מגיעה כתביעת נגד לתביעה על סך חצי מיליון שקלים שהוגשה כנגדה על ידי עיתון TheMarker לפני כ-3 חודשים, מה ששופך אור נוסף על ההתנהלות בין הצדדים. תביעת העיתון נגד רשת הציוד המשרדי החלה אף היא בכתבת השוואת מחירים של כתבת TheMarker רותי לוי. באותה כתבה שפורסמה באוגוסט 2014 קבע העיתון כי אופיס דיפו היא הרשת הזולה ביותר, במוצרים מסוימים. בעיתון טוענים כי אופיס דיפו פנתה אליו בבקשה לציין את שמו במודעת הפרסומת אך נדחתה, ובנוסף אף פרסמה כי היא נבדקה ונמצאה כזולה ביותר ביחס למוצרים שכלל לא הופיעו במסגרת הכתבה.

עורכי הדין של אופיס דיפו טוענים בתביעתם כיום כי הכתבה הנוכחית של דה מרקר מה-16 ביולי היא מען סגירת חשבון של העיתון עם הרשת. לדבריהם, כפי שעולה מכתב התביעה "במילים אחרות, הנתבעת שכנגד עשתה שימוש בכוח המוקנה לה כעיתון המתפרסם ברבים, בכדי לבוא חשבון עם התובעת שכנגד וזאת חלף פרסום כתבה מקצועית ועניינית אודות הבדלי המחיר בין הרשתות המתחרות ששמן הוזכר בכתבה הנ"ל".

  

באופיס דיפו מציינים עוד, כי המיתוג למוצרים אלו - ציוד החזרה לבית הספר -  נעשה מדי שנה בשנה. כך שמוצר ממותג משנת 2014 יהיה זול יותר ממוצר ממותג משנת 2015. הן משום שקבוצות המיתוג השתנו (למשל, סדרת טלוויזיה שהייתה בשיאה בשנת 2014, עלולה לרדת באופן ניכר בפופולריות שלה בשנת 2015) והן משום שישנם הבדלים בין מותג אחד למשנהו.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

כך למשל, מוסבר בתביעת הרשת, מיתוג מוצר שיזוהה עם מועדון הכדורגל "ברצלונה". מדי שנה בשנה יוצאים מוצרים שונים עם שם הקבוצה, אך בדוגמאות שונות. ברור, כי עלותו של מוצר שנרכש בשנת 2015 עם המיתוג של מועדון הכדורגל "ברצלונה" לשנת 2014 יהיה זול יותר ממוצר הנושא את המיתוג של מועדון הכדורגל של "ברצלונה" משנת 2015.

 

כתבה זדונית חובבנית ורשלנית

הבדל נוסף שלא בא לידי ביטוי בכתבה - כך על פי טענת אופיס דיפו - הוא בין המותגים עצמם. לדבי הרשת "מטבע הדברים ישנם מותגים יוקרתיים יותר ויוקרתיים פחות. לא ניתן להשוות בין מוצר ממותג של פירמה יוקרתית שעלותו גבוהה יותר לבין מוצר ממותג של פירמה יוקרתית פחות אשר מחירו יהיה זול בהרבה. גם לעניין זה לא ניתן ביטוי בכתבה".

 

באופיס דיפו מגדירים את הכתבה ב-TheMarker כ"זדונית, ולמצער, חובבנית ורשלנית". תיאורים אלה באים לידי ביטוי לטענתם "בהימנעותה של הכתבת (רותי לוי, מ"ב) מלתת הסבר למאפיינים השונים של המוצרים. למשל, בכתבה נעשתה השוואה בין תיקיית פלסטיק עם גומי שמחירה אצל רשת "מקס סטופ" עומד על 2.5 שקלים לעומת 9.90 באופיס דיפו - בכתבה לא נכלל הסבר כלשהו שממנו ניתן יהיה להבין האם קיים סיבה לפער העצום בין המחירים או שמא אכן מדובר בתמחור שהנו יקר יותר ללא כל סיבה הגיונית.  כך, בין היתר, לא הוסבר האם מדובר במוצר ממותג? האם מדובר על אותו מיתוג? האם מדובר עם מיתוג נכון לשנת 2015 בשתי הרשתות או שמא במיתוג "מהעונה שעברה"? ללא המידע הזה לא ניתן להשוות בין מחירי המוצרים באפון הגון ומדובר בהטעיה של הקוראים פשוטו כמשמעו".

 

באופיס דיפו מציינים עוד כי נציגי הרשת "עדכנו את העיתון על העיוותים שנעשו בכתבה וביקשו ממנה להמציא לה את העתקי החשבוניות של המוצרים שנרכשו בכל אחת מהרשתות". לטענת אופיס דיפו "העיתון TheMarker הודיע לה כי לשיטתו לא נפל פגם בכתבה וסירב להמציא את החשבוניות כאמור לעיל".

מ-TheMarker נמסר: "מדובר בתביעת נגד מופרכת שלא נועדה אלא לשמש כמשקל נגד מלאכותי לתביעה שהגיש העיתון נגד אופיס דיפו על סך של חצי מיליון שקל, בגין הפרת קניין רוחני תוך הטעיית הציבור על פי חוק הגנת הצרכן".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    דני 10/08/2015 18:42
    הגב לתגובה זו
    בבחינת הרצח וגם ירשת... גם הכי יקרים וגם מקטרים על זה....תבינו שהעולם השתנה וכדי להמשיך להיות רלוונטיים הם חייבים לחתוך במחירים...אבל למה להוריד מחירים כשאפשר לקטר?!
  • 2.
    אני קונה רק בכפר השעשועים (ל"ת)
    אין על כפר השעשועים 10/08/2015 17:50
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    נורית 10/08/2015 17:49
    הגב לתגובה זו
    מאז שגיליתי את מקס סטוק אין שום סיכוי שאתקרב אליהם. כנ"ל קרביץ... מקס סטוק מחירים נורמליים ומאפשרים לפנק את הילדים בהרבה יותר...מין חנות כזו שאתה יכול להיכנס עם הילד ולומר לו תבחר מה שבא לך פשוט תענוג
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים

מוצאי שבת היתה בסימן קשת, ששלטה בלוח השידורים עם פער עצום במהדורה המרכזית ובפריים טיים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 18% רייטינג ו-475 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. חדשות 14 היו במקום השני עם 6.1% ו-174 אלף צופים. שתי המהדורות הנוספות גם הן מרוויחות צופים בעקבות ההיעדרות של 14 משידורי שבת, וחדשות 13, עמדה על 5.5% רייטינג ו-142 אלף צופים ואילו המהדורה של כאן11, עמדה על 116 אלף צופים ו-5.3% רייטינג.


פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירווזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 18.6% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 8.9% רייטינג ו-224 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. במקום האחרון היה הפרק המסיים של הסדרה התיעודית על ואנונו, עם נתון מכובד של 5.5% רייטינג ו-119 אלף צופים.

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 3.4% רייטינג ו-91 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-4.1% רייטינג ו-121 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-7.4% רייטינג ו-215 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 2.1% ו-57 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 11% רייטינג ו-276 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם נתונים דומים למדי, 10.9% ו-309 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 4.6% רייטיג ו-128 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.5% ו-95 אלף צופים. 

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, "אברי ושרקי" היו בראש, עם 7.3% רייטינג ו-168 אלף צופים, שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של היה במקום השני, עם 4.6% ו-117 אלף צופים, ואילו במקום האחרון היו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, של ערוץ 14, עם 3.2% ו-81 אלף צופים.