הכי קריאייטיבים בישראל: משרד הפרסום באומן בר ריבנאי הוא הזוכה הגדול בתחרות הקקטוס
לאחר פגרה של שנתיים, תחרות הפרסום הישראלית חזרה בפורמט משודרג ובאווירה חגיגית כשהמפרסמים לקחו חלק בהליך השיפוט. יו"ר האיגוד אמיר גיא: "בניגוד לשנים עברו כל קקטוס שהוענק הערב הוא קקטוס ראוי ומכובד. נגמרו הימים של חלוקת קקטוס זהב המונית לעבודות ״רפאים״, ״יזומות״ או קריאטיב נטול לקוח"
במקום השני בדירוג ניצב משרד הפרסום שזכה בתחרות הקקטוס האחרונה שנערכה ב-2012 - אדלר חומסקי עם 15 קקטוסים. 7 פרסי ארד, 7 פרסי כסף וזהב אחד שהיה אף הוא גרנד קקטוס עבור מהלך החוצות המוצלח של המשרד עבור חברת טמבור תראה מה שצבע יכול לעשות.
במקום השלישי בדירוג ניצב משרד הפרסום מקאן תל אביב עם 13 פרסים, 7 ארד ו-6 כסף, ללא זהב. גיתם BBDO סיים את הערב במקום ה-4 עם 8 זכיות: 5 בארד ו-3 בכסף. את החמישייה הפותחת סגר גליקמן נטלר סמסונוב עם 6 פרסים 3 ארד ו-3 כסף.
משרד הפרסום ענבר מרחב G זכה ב-4 פרסים: 2 בארד ו-2 בכסף, יהושע TBWA סיים את הערב עם 3 פרסים בלבד שלושתם ארד, כמו גם y&r ישראל שסיים את הערב עם 3 פרסים 2 כסף וארד. דחף זכה ב-3 פרסים גם כן, שלושתם ארד וכולם עבור החברה המרכזית למשקאות קלים במהלכי הפרסום לקוקה קולה. טוויסטד סיים את הערב עם 2 פרסים, ארד וכסף.
משרדי הפרסום שסיימו את הערב עם זכייה אחת הם פובליסיס, JWT, ברוקנר יער לוי, C, חברון זלצמן ואקליפטוס.
בסך הכל היו 16 משרדים שזכו ללכת הביתה עם קקטוס באמתחתם. המשרדים שבלטו בנפקדותם מרשימת הפרסים הם דרורי ארועטי ברמן, אברהם, זרמון DDB, שטרית מדיה גרופ, שמעוני פינקלשטיין ברקי, ליאו ברנט, לעומק התודעה, LEAD ופוגל אוגילבי.
בחלוקה לקטגוריות בלטה קטגוריית ה-FILM עם 44 פרסים. 5 פרסים חולקו בקטגוריית הדיירקט, 10 פרסים בקטגוריית הדיגיטל מובייל, 6 באינטגרייטד, 7 במדיה, 4 באאוטדור, 3 בפרינט, 7 בפרו בונו ו-3 ברדיו. בסה"כ חולקו הערב 90 פרסי קקטוס.
יו"ר איגוד הפרסום אמיר גיא אמר: "ברכות לזוכים. הזכיות מוכיחות שהענף צועד קדימה בקפיצות קוואנטום. המון זכיות לקמפיינים חדשניים ורעיונות של ניו מדיה וחדשנות ובצידם הברקות טהורות של תובנה וביצוע פשוט. בניגוד לשנים עברו כל קקטוס שהוענק הערב הוא קקטוס ראוי ומכובד. נגמרו הימים של חלוקת קקטוס זהב המונית לעבודות רפאים , יזומות או קריאטיב נטול לקוח. וכולי תקווה שכך ישאר. העבודות שזכו בזהב ובגראנד ראויות בהחלט גם לפרסים בינ ל יוקרתיים. אני מודה לסמנכ לי הקריאטיב הבכירים ששפטו ובעיקר מודה לאגוד השיווק שהרים את הקקטוס ביחד איתנו ולשופטיו על הרצינות והקפדנות שנקטו".רשימת העבודות הזוכות
- 9.יריב עמית 08/06/2015 15:36הגב לתגובה זואיי כואב!
- 8.ג'וי זה ג'וי זה לפחות זהב (ל"ת)נעשה כאן עוול 07/06/2015 14:20הגב לתגובה זו
- ממש 07/06/2015 16:09הגב לתגובה זולא.
- 7.שכחתם 07/06/2015 11:27הגב לתגובה זודפקו נפקדות - ראובני. 0 זכיות. ביזיון.
- 6.יש מדיה בלי אנשים 05/06/2015 17:23הגב לתגובה זוהפרסום של משרדי הפרסום קטן משנה לשנה. הקריאייטיב כבר לא רלבנטי כי הקמפיינים קטנים. משרדי הדיגיטל נמצאים בשוליים והקמפיינים בהתאם. גם המקום של הפרסום ככלי שיווקי ראשון נשחק עם השנים. ואולי זה טוב.
- 5.רק בישראל 05/06/2015 16:45הגב לתגובה זוויש כמובן עיוותים רבים נוספים ובכלל איזה רף התחרות מייצרת ונראה שזו יותר חגיגה לוקאלית של התעשיה שמנציחה בעיקר את הזכורות והאהובות.
- 4.פעם הבאה פשוט תמדדו עם סרגל בשירותים. חבל על ההפקה (ל"ת)ירין 05/06/2015 10:14הגב לתגובה זו
- 3.המדקדקת בקטנות 05/06/2015 09:04הגב לתגובה זואלא חבורה של מעכרים דביקים וחסרי יכולת שפרסום ממש לא מעניינם. הם בכלל לא היו צריכים לגשת
- 2.קודם תשלמו כמו שצריך לאנשי הקריאייטיב ואז תאוננו על עצמכם (ל"ת)קופי-דה-לה-שמאעט 05/06/2015 07:44הגב לתגובה זו
- 1.טיפשות 05/06/2015 01:23הגב לתגובה זוטמטום. אין מילה אחרת שיכולה לתמצת את הטקס המביך הזה. ענף במשבר קשה, שוב כשל במשימה החשובה באמת:הצגת ענף הפרסום הישראלי ככזה שלמרות כל הקשיים האובייקטיביים (קריסת המדיות המסורתיות, שחיקה ברווחיות, מפרסמים שחוששים לבלוט בתקופה של טרור צרכני ועוד) מצליח להתעלות ולהציג עבודה פרסומית טובה. לא, לא עבודה שמגיע עליה פרס נובל על הצלת האנושות או פוליצר על יושרה וחתירה לאמת ללא פשרות ואפילו לא אריה זהב בתחרות פרסום בינלאומית, מדובר בפאקינג פסלונים עלובים מצופים בצבע זהב. איך זה נראה מבחוץ כשבכירי הענף עצמו החליטו שרק ל3 עבוד ות מגיע את המקום הראשון? אירוע אחד בשלוש שנים. למה לא לחגוג אותו? תארו לעצמכם שבכדורגל, בכדורסל, בפרסי ישראל (סליחה על ההשוואה) היו מחליטים שלא לחלק את תארי האליפות, הגביעים והפרסים כי אף אחד מהמתמודדים לא עמד בסטנדרטיים בינלאומיים.
- אויויויי לא קבלת זהב 05/06/2015 10:23הגב לתגובה זוטוב מאוד שמעט עבודות זכו בזהב כי רק למעט באמת הגיע. שלא כמו בטקסי עבר, הפעם סוף סוף היו סטנדרטים גבוהים ואני מקווה שכך ימשיך. אם התחרות תכבד את עצמה יכבדו אותה, כל הכבוד.
- טיפשות 05/06/2015 12:25(בדוק את הכותרת הקודמת הייטב, מר קריאייטיב פורץ דרך) זה לא קשור לכבוד שלי או של המשרד שלי. זה קשור לעתיד הענף כולו שחייב לשנות את מודל התמחור מאחוזים מהמדיה (שהופכים לפחות ופחות רלוונטיים) לתשלום על רעיון אני בישיבה. אפשר לסמס. איזה לקוח יסכים לשל על רעיונות של ענף שאפילו בכיריו לא חושבים שהם טובים דיים. קאפיש?
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
