באומן בר ריבנאי. קקטוס 2015
צילום: נדב כהן יונתן

הכי קריאייטיבים בישראל: משרד הפרסום באומן בר ריבנאי הוא הזוכה הגדול בתחרות הקקטוס

לאחר פגרה של שנתיים, תחרות הפרסום הישראלית חזרה בפורמט משודרג ובאווירה חגיגית כשהמפרסמים לקחו חלק בהליך השיפוט. יו"ר האיגוד אמיר גיא: "בניגוד לשנים עברו כל קקטוס שהוענק הערב הוא קקטוס ראוי ומכובד. נגמרו הימים של חלוקת קקטוס זהב המונית לעבודות ״רפאים״, ״יזומות״ או קריאטיב נטול לקוח" 

משה בנימין | (12)
משרד הפרסום באומן בר ריבנאי מחזק את החותמת על יכולות הקריאייטיב שלו כשנבחר הערב (יום ה) למנצח הגדול של תחרות הקקטוס שקמה לתחייה מחודשת באירוע נוצץ במועדון האומן 17. באומן בר ריבנאי גרף 26 פרסים, 13 פרסי כסף, 11 פרסי ארד ו-2 פרסי זהב שאחד מהם הוא גרנד קקטוס. החדשה המרעישה של הקקטוס השנה הוא מספר פרסי הזהב הנמוך באופן חסר תקדים. 3 פרסי זהב בלבד חולקו במהלך הערב שניים מהם לבאומן בר ריבנאי עבור פורום המשפחות השכולות לסרטון "אנחנו לא רוצים אתכם" פה והשני הוא פרס זהב שנבחר גם לגרנד קקטוס עבור קמפיין דנית בחוות בריאותא של ברנפלקס. תחרות הקקטוס האחרונה התקיימה אי שם במאי 2012 ומאז לא התקיימה בעקבות חילוקי דעות בין כל הצדדים המעורבים: המפרסמים, הנהלת איגוד הפרסום ומשרדי הפרסום ואף אנשי הקריאייטיב שחתומים על העבודות שאמורות להיבחן. 3 שנים עברו, יו"ר איגוד הפרסום מודי כידון סיים קדנציה ובמקומו מונה לתפקיד אמיר גיא מבעלי אדלר חומסקי והתחרות חזרה בפורמט חדש - בשילוב המפרסמים שלקחו חלק בהליך השיפוט. במקום השני בדירוג ניצב משרד הפרסום שזכה בתחרות הקקטוס האחרונה שנערכה ב-2012 - אדלר חומסקי עם 15 קקטוסים. 7 פרסי ארד, 7 פרסי כסף וזהב אחד שהיה אף הוא גרנד קקטוס עבור מהלך החוצות המוצלח של המשרד עבור חברת טמבור תראה מה שצבע יכול לעשות. במקום השלישי בדירוג ניצב משרד הפרסום מקאן תל אביב עם 13 פרסים, 7 ארד ו-6 כסף, ללא זהב. גיתם BBDO סיים את הערב במקום ה-4 עם 8 זכיות: 5 בארד ו-3 בכסף. את החמישייה הפותחת סגר גליקמן נטלר סמסונוב עם 6 פרסים 3 ארד ו-3 כסף. משרד הפרסום ענבר מרחב G זכה ב-4 פרסים: 2 בארד ו-2 בכסף, יהושע TBWA סיים את הערב עם 3 פרסים בלבד שלושתם ארד, כמו גם y&r ישראל שסיים את הערב עם 3 פרסים 2 כסף וארד. דחף זכה ב-3 פרסים גם כן, שלושתם ארד וכולם עבור החברה המרכזית למשקאות קלים במהלכי הפרסום לקוקה קולה. טוויסטד סיים את הערב עם 2 פרסים, ארד וכסף. משרדי הפרסום שסיימו את הערב עם זכייה אחת הם פובליסיס, JWT, ברוקנר יער לוי, C, חברון זלצמן ואקליפטוס. בסך הכל היו 16 משרדים שזכו ללכת הביתה עם קקטוס באמתחתם. המשרדים שבלטו בנפקדותם מרשימת הפרסים הם דרורי ארועטי ברמן, אברהם, זרמון DDB, שטרית מדיה גרופ, שמעוני פינקלשטיין ברקי, ליאו ברנט, לעומק התודעה, LEAD ופוגל אוגילבי. בחלוקה לקטגוריות בלטה קטגוריית ה-FILM עם 44 פרסים. 5 פרסים חולקו בקטגוריית הדיירקט, 10 פרסים בקטגוריית הדיגיטל מובייל, 6 באינטגרייטד, 7 במדיה, 4 באאוטדור, 3 בפרינט, 7 בפרו בונו ו-3 ברדיו. בסה"כ חולקו הערב 90 פרסי קקטוס. יו"ר איגוד הפרסום אמיר גיא אמר: "ברכות לזוכים. הזכיות מוכיחות שהענף צועד קדימה בקפיצות קוואנטום. המון זכיות לקמפיינים חדשניים ורעיונות של ניו מדיה וחדשנות ובצידם הברקות טהורות של תובנה וביצוע פשוט. בניגוד לשנים עברו כל קקטוס שהוענק הערב הוא קקטוס ראוי ומכובד. נגמרו הימים של חלוקת קקטוס זהב המונית לעבודות רפאים , יזומות או קריאטיב נטול לקוח. וכולי תקווה שכך ישאר. העבודות שזכו בזהב ובגראנד ראויות בהחלט גם לפרסים בינ ל יוקרתיים. אני מודה לסמנכ לי הקריאטיב הבכירים ששפטו ובעיקר מודה לאגוד השיווק שהרים את הקקטוס ביחד איתנו ולשופטיו על הרצינות והקפדנות שנקטו".

רשימת העבודות הזוכות

 

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    יריב עמית 08/06/2015 15:36
    הגב לתגובה זו
    איי כואב!
  • 8.
    ג'וי זה ג'וי זה לפחות זהב (ל"ת)
    נעשה כאן עוול 07/06/2015 14:20
    הגב לתגובה זו
  • ממש 07/06/2015 16:09
    הגב לתגובה זו
    לא.
  • 7.
    שכחתם 07/06/2015 11:27
    הגב לתגובה זו
    דפקו נפקדות - ראובני. 0 זכיות. ביזיון.
  • 6.
    יש מדיה בלי אנשים 05/06/2015 17:23
    הגב לתגובה זו
    הפרסום של משרדי הפרסום קטן משנה לשנה. הקריאייטיב כבר לא רלבנטי כי הקמפיינים קטנים. משרדי הדיגיטל נמצאים בשוליים והקמפיינים בהתאם. גם המקום של הפרסום ככלי שיווקי ראשון נשחק עם השנים. ואולי זה טוב.
  • 5.
    רק בישראל 05/06/2015 16:45
    הגב לתגובה זו
    ויש כמובן עיוותים רבים נוספים ובכלל איזה רף התחרות מייצרת ונראה שזו יותר חגיגה לוקאלית של התעשיה שמנציחה בעיקר את הזכורות והאהובות.
  • 4.
    פעם הבאה פשוט תמדדו עם סרגל בשירותים. חבל על ההפקה (ל"ת)
    ירין 05/06/2015 10:14
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    המדקדקת בקטנות 05/06/2015 09:04
    הגב לתגובה זו
    אלא חבורה של מעכרים דביקים וחסרי יכולת שפרסום ממש לא מעניינם. הם בכלל לא היו צריכים לגשת
  • 2.
    קודם תשלמו כמו שצריך לאנשי הקריאייטיב ואז תאוננו על עצמכם (ל"ת)
    קופי-דה-לה-שמאעט 05/06/2015 07:44
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    טיפשות 05/06/2015 01:23
    הגב לתגובה זו
    טמטום. אין מילה אחרת שיכולה לתמצת את הטקס המביך הזה. ענף במשבר קשה, שוב כשל במשימה החשובה באמת:הצגת ענף הפרסום הישראלי ככזה שלמרות כל הקשיים האובייקטיביים (קריסת המדיות המסורתיות, שחיקה ברווחיות, מפרסמים שחוששים לבלוט בתקופה של טרור צרכני ועוד) מצליח להתעלות ולהציג עבודה פרסומית טובה. לא, לא עבודה שמגיע עליה פרס נובל על הצלת האנושות או פוליצר על יושרה וחתירה לאמת ללא פשרות ואפילו לא אריה זהב בתחרות פרסום בינלאומית, מדובר בפאקינג פסלונים עלובים מצופים בצבע זהב. איך זה נראה מבחוץ כשבכירי הענף עצמו החליטו שרק ל3 עבוד ות מגיע את המקום הראשון? אירוע אחד בשלוש שנים. למה לא לחגוג אותו? תארו לעצמכם שבכדורגל, בכדורסל, בפרסי ישראל (סליחה על ההשוואה) היו מחליטים שלא לחלק את תארי האליפות, הגביעים והפרסים כי אף אחד מהמתמודדים לא עמד בסטנדרטיים בינלאומיים.
  • אויויויי לא קבלת זהב 05/06/2015 10:23
    הגב לתגובה זו
    טוב מאוד שמעט עבודות זכו בזהב כי רק למעט באמת הגיע. שלא כמו בטקסי עבר, הפעם סוף סוף היו סטנדרטים גבוהים ואני מקווה שכך ימשיך. אם התחרות תכבד את עצמה יכבדו אותה, כל הכבוד.
  • טיפשות 05/06/2015 12:25
    (בדוק את הכותרת הקודמת הייטב, מר קריאייטיב פורץ דרך) זה לא קשור לכבוד שלי או של המשרד שלי. זה קשור לעתיד הענף כולו שחייב לשנות את מודל התמחור מאחוזים מהמדיה (שהופכים לפחות ופחות רלוונטיים) לתשלום על רעיון אני בישיבה. אפשר לסמס. איזה לקוח יסכים לשל על רעיונות של ענף שאפילו בכיריו לא חושבים שהם טובים דיים. קאפיש?
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.