אדיר מילר
צילום: בוצ'צ'ו

גם הפוליטיקאים קופצים על העגלה: "הקו האדום ב'רמזור' נחצה באופן בוטה"

המאבק של אמהות נגד אדיר מילר ורן שריג בעקבות ייחוס המילה "שרמוטה" לאם חד-הורית, זוכה לתמיכת יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, עליזה לביא
אלכסנדר כץ | (12)

המילה "שרמוטה" ממשיכה לעורר הדים. אחרי שנציב תלונות הציבור ברשות השנייה פנה לקשת בבקשה לקבלת תגובה על תלונות שהתקבלו בעקבות ייחוס המילה לאם חד-הורית בסדרה רמזור, לקלחת מצטרפת כעת גם פוליטיקאית.

בהודעה שפרסמה הבוקר (יום ג') חה"כ ד"ר עליזה לביא (יש עתיד), יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשיווין מגדרי, נמסר כי "הקו האדום של הסאטירה נחצה באופן בוטה. נשים מושפלות שב ושוב בשם ההומור וחופש הביטוי. אין מקום לאמירות חריפות העולות בסדרה 'רמזור', המחזקות סטריאוטיפים שגויים על נשים ואמהות חד-הוריות, דימויים על מסך הטלוויזיה בתכנית כל כך פופולרית שמשודרת בפריים טיים ולה נחשפים ילדינו".

לדברי לביא, "המרחב הציבורי חייב להיות נקי ומתוקן, ערנות ונחישות מרכזי הסיוע אינם מספיקים, זו אחריות של כולנו על הילדים שלנו. לאחרונה גיבשנו קוד אתי להתמודדות תקשורתית עם הטרדות מיניות (והוא צריך להיות) מפקח הרבה יותר ולכלול גם אמירות סטריאוטיפיות מעין אלו".

כזכור, בפרק ביום חמישי האחרון, יוחסה המילה הפוגענית לאם חד-הורית. בעקבות כך התקבלו כ-10 תלונות אצל נציב תלונות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, שפנה לזכיינית. חלק מהמתלוננות הם מנהלות קבוצת 'הקול הנשי', גלית נחום, אניטה רוזנבאום, מילכה וולף ובובה לוי, שדרשו התנצלות פומבית מכותבי הסדרה אדיר מילר ורן שריג, ואיימו כי במידה וזו לא תתקבל, הן יגישו נגד השניים תלונה במשטרה על הסתה ותביעה אזרחית על "הוצאת לשון הרע".

בהפקת התכנית מסרו כבר אתמול כי רמזור היא תכנית קומית, המבוססת על הקצנת סיטואציות מוכרות מהשיח הישראלי היומיומי. רמזור נוגעת בכולם, גברים, נשים, רווקים, הורים, נשואים וגרושים, וכן גופים כגון בנקים, קופות חולים ועוד. אנו מתנצלים בפני מי מאוכלוסיות אלו שנפגע, לא הייתה כל כוונה כזו".

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אריה רפפורט 06/06/2014 13:02
    הגב לתגובה זו
    לפעמים יש גם התחלקויות ופקשושים- לא כולם מחייבים בית דין שדה וגזר דין מוות
  • 7.
    ד"ר ניר דגן 04/06/2014 08:36
    הגב לתגובה זו
    רמזור זו סדרה דימיונית והדמויות בה אינן מרצים לסובלנות ונאורות. אולי גם נאסור על דמויות בסרטים להיות פושעים, כי זה לא חוקי להיות פושע?
  • 6.
    תוכנית לא ראויה. 01/06/2014 11:14
    הגב לתגובה זו
    הכל מתחיל מהשפלות של קבוצות מיעוט שונות באוכלוסיה. והפעם זו קבוצת הנשים הגרושות.
  • 5.
    אאוץ', האמת לפעמים מכאיבה (ל"ת)
    מור לביא 28/05/2014 07:24
    הגב לתגובה זו
  • אתה ומגיבים כמוך בעיני אידיוטים (ל"ת)
    אורלי חורש 02/06/2014 06:27
    הגב לתגובה זו
  • אתה אידיוט (ל"ת)
    אורלי חורש 02/06/2014 06:26
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    שלומית בנט 21/05/2014 14:15
    הגב לתגובה זו
    זה שאתן נפגעות מכך , אתן רק מחזקות ומוכיחות שהדימוי הוא אכן נכון. שימו פס עליהם ותצחקו. זה קומדיה. מה נסגר איתכן? שצעדנו בצעדת השרמוטות הכול היה טוב ופתאום בעייתי? חבורת צבועות !!!!
  • דוד 18/06/2014 08:32
    הגב לתגובה זו
    קשה לעיכול, אך אכיל ולכן את צודקת
  • 3.
    אני 20/05/2014 17:04
    הגב לתגובה זו
    רק לפני חודש וחצי צעדו נשים רבות בצעדה שהן קראו לה "צעדת השרמוטות" תכנסו לגוגל ותקליקו בתמונות צעדת השרצמוטות 2014 תקבלו תמונה עם כרזה ענקית שאומרת "שרמוטה זאת לא מילה גסה" ונשים חשופות חזה שכתבו על גופן הערום "גם אני שרמוטה" כל ארגוני הנשים תמכו בצעדה הזו.. אתר סאלונה הקפיד לסקר ולפרגן לנשים על מחאתן... אז מה קרה עכשיו? מישהו יכול להסביר לי?
  • אם כבר נשים עשו שימוש במילה בצעדת השרמוטות. (ל"ת)
    השימוש פתוח לכל. 01/06/2014 11:43
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    א' זה אבא! 20/05/2014 15:02
    הגב לתגובה זו
    הגברים הגרושים הם אלה שממנים את השרמוטות שהיו נשותיהן, והפכו שרמוטות. כך נטען. מדובר ב 10 נשים ספציפיות הידועות כזורעות ריב ומדון באינטרנט. מחפשות תשומת לב כי משעמם להן בין סטוץ לסטוץ. מדוע לא שואלים את הבעלים שלהן אם הן באמת שרמוטות? אמת דיברתי או לא אמת דיברתי? במקום ליחצ"ן את עליזה לביא מצפים לעבודה יסודית עם תגובות מהבעלים של "כנופיית רן מלמד".
  • 1.
    מצחיק 20/05/2014 14:55
    הגב לתגובה זו
    מתלוננות, שתו כוס מים ואז לכו להכין משהו לאכול במטבח...
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״