
מספר שיא בהגשות לתחרות האפי: 93 עבודות; 66 חברות ו-17 משרדי פרסום
תהליך הגשת העבודות לתחרות האפי 2014 הסתיים עם מספר שיא, שכולל 93 עבודות שהוגשו ב-14 קטגוריות שונות. 66 מהחברות הגדולות במשק הגישו את העבודות באמצעות 17 משרדי פרסום.
בין המפרסמים הבולטים שהגישו השנה את מועמדותם השנה נמנים: 'אסם', 'בזק', 'בנק הפועלים', 'חוגלה-קימברלי', 'פרוקטר אנד גמבל', 'קבוצת נגב', 'ישראכרט', 'מפעל הפיס', 'שטראוס', 'מכבי שירותי בריאות', Yes, 'תנובה' ועוד. בקרב משרדי הפרסום בולטים: 'מקאן אריקסון', 'ראובני פרידן', 'אדלר חומסקי', 'גיתם BBDO', 'באומן-בר-ריבנאי' ו'יהושע TBWA'.
החלוקה לקטגוריות לקטגוריית יופי אופנה טואלטיקה ופארם הוגשו 8 עבודות; לקטגוריית אמצעי תקשורת ומדיה הוגשו שתי עבודות; לקטגוריית קמעונאות, מוצרי חשמל ומוצרים לבית הוגשו 5 עבודות; לקטגוריית מוצרי מזון הוגשו 12 עבודות; לקטגוריית נדל"ן ותשתיות הוגשו 5 עבודות.
לקטגוריית פיננסים הוגשו 6 עבודות; לקטגוריית רכב ותחבורה הוגשו 8 עבודות; לקטגוריית שירותי תקשורת הוגשו 5 עבודות; לקטגוריית שירותים נופש ופנאי הוגשו שתי עבודות; לקטגוריית פעילות חברתית וציבורית הוגשו 13 עבודות, לקטגוריית מגזרים ותקציבים קטנים הוגשו 3 עבודות.
לקטגוריית MEDIA INNOVATION שהושקה בשנה שעברה, הוגשו 6 עבודות ולקטגוריה מדיה דיגיטלית, אשר הושקה השנה לראשונה, הוגשו 4 עבודות. בקטגוריה היוקרתית Effie Platinum, הבוחנת פרסום אפקטיבי לאורך זמן, יתמודדו השנה 14 חברות.
את הליך השיפוט יובילו סגל שופטים רחב המונה 101 שופטים, בתוכם אנשי שיווק, פרסומאים, אנשי יח"צ, יעוץ ומחקר, ואנשי אקדמיה. ההליך יכלול 2 שלבים בהם קריאת חומר כתוב המציג את הרעיון והמהלכים האסטרטגיים שנעשו במסגרת הפעילות השיווקית, וצפייה באלמנטים הקריאטיביים שליוו את המהלך. בסוף הסבב הראשון יוחלט על העולים לגמר ובקרב העולים לגמר ייקבעו הזוכים בכל קטגוריה כמו גם הזוכה בפרס ה- Grand Effie - מהלך השיווק והפרסום של השנה.
גם השנה תדרג קבוצת מנכ"לים נבחרת המונה כ-15 מנכ"לים של החברות המובילות במשק, בראשותו של יונה פוגל, מנכ"ל פז ויו"ר התחרות, את המהלכים השיווקיים שייעלו לגמר ב-Effie Platinum. ציונם יהווה 50% מסך הציון הכולל.
- קשת לא עוצרת: "הבוגדים" לא משאירים סיכוי למתחרים
- משרד התקשורת מבטל את העמלות על הוראות קבע לחברות התקשורת
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
התחרות הנערכת בישראל זו השנה ה-14 על ידי איגוד השיווק הישראלי, איגוד חברות הפרסום, והמי"ל, בוחנת, מזהה ומדרגת את המותגים אשר הובילו את המהלכים השיווקים והפרסומיים האפקטיביים ביותר בשנה החולפת. טקס הענקת הפרסים בסיום התחרות, יתקיים ב 6 ביולי.
- 1.שירה 18/05/2014 17:26הגב לתגובה זוככל שהקמפיינים נהיים פחות ופחות אפקטיביים, כך משרדי הפרסום שולחים יותר ויותר עבודות כדי לנסות להסתיר את האמת העצובה. אין דבר קל יותר מלקחת כמה מספרים ולהציג אותם בצורה חיובית. לרוב אין לזה כל קשר לתוצאות בשטח ואחרי תקופה קצרה אין זכר להצלחה.