שלמה בן צבי
צילום: יח"צ

עובדי 'מעריב' מורידים את הכפפות: יגישו מחר תלונות במשטרה נגד שלמה בן-צבי

העובדים מוזמנים להתלונן על אי העברת תשלומים לקרנות הפנסיה. באסיפת עובדים הדגיש ועד העובדים כי למו"ל אין סמכות בעיתון בשל הקפאת ההליכים
אלכסנדר כץ | (5)
נושאים בכתבה שלמה בן-צבי

עובדי מעריב צפויים להגיע מחר (יום ג') לתחנת המשטרה ולהגיש תלונות אישיות נגד מו"ל העיתון שלמה בן-צבי. במקביל הבהירו ועד העובדים ועוה"ד גלילה הורנשטיין בישיבת עובדים, כי עם הכניסה להקפאת הליכים, למעשה לבן-צבי אין סמכות בעיתון. העובדים טרם קיבלו את משכורות חודש פברואר.

כאמור, מזה 6 חודשים שעובדי העיתון שילמו עבור פנסיה, אולם תשלום זה לא הועבר על ידי ההנהלה לקרנות הפנסיה, הם לא הועברו לקופות הפנסיה. זו הסיבה גם להגשת התלונות מחר נגד בן-צבי, שכל עובד יגיש בצורה עצמאית בתחנת משטרת תל אביב ברחוב סלמה.

באסיפה שנערכה היום לעובדי מעריב בהשתתפות עשרות עיתונאים ועובדי מנהלה, הבהירו הוועד העיתונאים ועו"ד הורנשטיין כי בן-צבי אינו בעל הבית יותר ואין לו כל סמכות להחליט על פיטורי עובדים ובסוגיות נוספות אחרות, וזאת משום שסמכות זו נתונה כעת לנאמנים. עו"ד הורנשטיין הסבירה כי להצהרותיו של בן-צבי בתקשורת לפיהן הוא מתכוון לפטר כ-100 עובדים היא נטולת משמעות מעשית, נוכח החלטת בית המשפט על הקפאת הליכים. יו"ר ועד עיתונאי 'מעריב' גבי גולדמן, אמרה באסיפה: "אנחנו רוצים לצאת לדרך חדשה. בן צבי עשה כבר מספיק נזק".

בוועד מדגישים עוד כי בשעה שבן-צבי טוען כי אין כסף להוציא את עיתון מעריב, מקור ראשון דווקא הודפס השבוע והופץ כסדרו, ואילו מנויי 'מעריב' קיבלו היום הודעה על כך שהעיתון לא יופץ יותר בבוקר. בוועד מאמינים כי מדובר שוב בניסיון של בן-צבי לעשות שימוש במשאבים ובנכסים של 'מעריב' לטובת 'מקור ראשון'.

מהנהלת 'מעריב' טרם התקבלה תגובה. מוועד העובדים נמסר כי "הנהלת מעריב עוסקת בעיקר בניסיונות לפגוע בוועד. היום ניסתה ההנהלה למנוע מחגי מטר לדבר עם העובדים וכן פנתה לארגון העיתונאים במטרה לערער על הלגיטימציה של מטר כנציג העובדים".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    טפשים, מי יתקרב לחברה עם ועד שמאלני מסוכן? (ל"ת)
    בקרוב כולכם בלישכה 11/03/2014 20:21
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ארזי 11/03/2014 14:02
    הגב לתגובה זו
    האישה שהרס כל חלקה טובה
  • 3.
    אמיתי 11/03/2014 14:01
    הגב לתגובה זו
    יוצאת עכשיו נגדו. לכי הביתה, עשית מספיק נזק אתה ואחרים. הגיע הזמן שהמאפיה של נטע תתפרק. ליאור הלך ועף זה העונש שלכם
  • 2.
    עיתון ישראלי לשעבר 11/03/2014 12:41
    הגב לתגובה זו
    כשהיה קיים עיתון ישראלי מה שבא אחריו זה ישראל היום גילינו כל העובדים לפני שקרסנו שכל החודשים שעבדנו בן צבי לא העביר כסף לפנסיה למרות שבלוש כתוב שכן זאת שיטה שהוא עושה קבוע הוא נוכל וכמובן שקיבלנו גם ציקים ללא כיסוי זה מה שיקרה לכם
  • 1.
    צינוק 10/03/2014 19:18
    הגב לתגובה זו
    מה אתם טוחנים עכשיו את הראש? אתם תמכתם במכירת העיתון לבן צבי רק כדי שלעופר עיני ולכם יהיו יחסי ציבור כמי שהביאו לעיתונות את ההסכם הקיבוצי. לפחות תודו בטעות שלכם.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.