TV

הקמפיין שמרגיז הורים: הרשות השנייה החליטה להגביל את הפרסומת ל'שוש'

לאייס נודע כי הפרסומת לשוש בה ילד קובע "אתם לא מחליטים עליי", תשודר מ-20:00 בלבד, לאחר שיותר מ-50 תלונות התקבלו אצל נציב תלונות הציבור
משה בנימין | (20)

זה היה צפוי וייתכן שאפילו מתבקש. פרסומת שטראוס למותג הבמבה שוש שעלתה לאוויר בשבוע החולף באמצעות משרד הפרסום y&r ישראל , תוגבל לשידור מהשעה 20:00 - כך על פי החלטת הרשות השנייה. ההחלטה התקבלה לאחר שעשרות תלונות לגביה הועברו לרשות השנייה ונציב תלונות הציבור.

הפרסומת השנויה במחלוקת מציגה ילד קטן כבן 4 שמדבר לדמותו המשתקפת במראה כשהוא משנן, בוריאציות שונות, את המשפט "אתם לא מחליטים אליי" - מהאמירות שהורים לא אוהבים לשמוע מילדיהם וקל וחומר כשמדובר במסרים שמגיעים מהטלוויזיה. הקריין מסכם את הפרסומת במשפט: "אמא, הילד שלך אוהב שוש, אז אל תחליטי עליו".

הפרסומת שמרתיחה הורים - לטור של טלי בריל

ברשות השנייה מציינים כי בימים האחרונים התקבלו עשרות תלונות כנגד הפרסומת ל'שוש' בהן תלונות של אירגוניים חברתיים, אירגוני ילדים והורים שטענו כי הפרסומת מזלזלת בהורים. חלקם אף טענו כי ילדיהם מחקים את הילד שבפרסומת וחוזרים על דבריו בעת שהוריהם פונים אליהם.

ברשות השנייה החליטו להגביל את שעת שידור הפרסומת לשעה 20:00, שעה המיועדת לרוב לצפיית הורים וילדים בגילאים בוגרים ואשר אינה מיועדת לצפייה של ילדים קטנים העלולים להיות מושפעים ממנו. לדברי הרשות "הגבלת שעת השידור יוצרת איזון נכון בין הזכות לחופש הביטוי מסחרי לבין החובה לשמירה על הציבור ובפרט על קטינים".

נציב פניות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, התייחס לנושא ואמר: "אמנם מדובר בפרסומת הומוריסטית, אך הומור זה אינו מובן לילדים הצופים בפרסומת, ועובדה שחלקם מחקים את הילד המופיע בפרסומת ואומרים להוריהם אתם לא תחליטו עלינו . אם לא די בכך גם הקריין בפרסומת תומך בילדים ומעודד אותם מול הוריהם".

ממשרד הפרסום y&r ישראל טרם התקבלה תגובה. משטראוס נמסר: "אנחנו מכבדים את החלטת הרשות השניה ונפעל על פיה. עם זאת, חשוב לנו לציין שמלכתחילה הקמפיין יועד להורים ומשודר בשעות הרלוונטיות עבורם. הביטוי שמוביל את הקמפיין הינו שגור בקרב ילדים ומהווה שלב חשוב בהתפתחותם. השיח אשר התעורר בעקבות הפרסומת, רובו המכריע חיובי ומשקף לטעמנו את חיי היום יום של כל משפחה בישראל. הצטערנו לשמוע את תחושותיהם של אותם מיעוט הורים, אך לתחושתנו פרסומת זו נוגעת בנושא אמיתי ואותנטי באופן הומוריסטי וכנה".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(20):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    04/12/2013 20:09
    הגב לתגובה זו
    http://www.atzuma.co.il/lokonimshush
  • 14.
    שירלי 02/12/2013 19:08
    הגב לתגובה זו
    מסכימה עם אחת המגיבות פה. אם החינוך יציב ואיתן, אין מה לחשוש מהפרסומתהשסך הכל הומוריסטית וחביבה.
  • 13.
    אורן 28/11/2013 14:35
    הגב לתגובה זו
    שנותנים לילד קטן לראות ערוץ 2. המיץ של הזבל.
  • 12.
    שולה 27/11/2013 22:52
    הגב לתגובה זו
    פרסומת מתוקה וגאונית, הילד לא רק עושה חשק לאכול שוש אלא גם לאכול אותו
  • 11.
    רפאל 27/11/2013 14:06
    הגב לתגובה זו
    איך הרשות לטלוויזיה מאשרת פרסומת כזו?האם כך אנו מחנכים את ילדינו? אני לא מבין. בושה למדינה.
  • 10.
    להחרים את המוצר הזה. רק ככה הם ילמדו! (ל"ת)
    שרון 27/11/2013 02:49
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    נעמה 26/11/2013 16:14
    הגב לתגובה זו
    פרסומת גאונית, אהבתי
  • 8.
    את שלהם הם כבר עשו .... (ל"ת)
    אזרח 26/11/2013 10:59
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מה הפלא שזה שוב שטראוס? (ל"ת)
    לא סופרים את הצרכן! 25/11/2013 21:35
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    הוא כל כך חמוד!! (ל"ת)
    לילך 25/11/2013 15:41
    הגב לתגובה זו
  • שאול 25/11/2013 17:45
    הגב לתגובה זו
    הוא חמוד כי הקופירייטרים, הבמאי והלקוחות עברו על עשרות תמונות של ילדים ובחרו את זה שייראה הכי מתוק :-)
  • שושנה 25/11/2013 16:25
    הגב לתגובה זו
    לי זה נראה כמו פרסומת ל"איך לגדל ילד ערס בביתך בשיעור אחד"...מתחילים, מתקדמים ומצטיינים בשיעור אחד
  • 5.
    ואני שואלת להיכן נעלם חוש ההומור ? (ל"ת)
    שמרית 25/11/2013 14:51
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    דווקא קמפיין חביב ומשעשע וילד מתוק (ל"ת)
    מד מן 25/11/2013 14:43
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    בשם אבשלום קור 25/11/2013 13:57
    הגב לתגובה זו
    מה זה :לא מחליטים עליי"?! אם כבר, לא מחליטים בשבילי, או בעברית ממש צחה : לא מחליטים עבורי. מה זו השפה הקלוקלת הזו?
  • כן, כי ילדים בני 4 מאוד מקפידים על העברית. (ל"ת)
    א 25/11/2013 16:23
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    איריס 25/11/2013 13:24
    הגב לתגובה זו
    לפני כן, מה שהילד יבקש, תאמרו אמן!!
  • 1.
    אמא חכמה 25/11/2013 13:21
    הגב לתגובה זו
    הורה שבטוח בעצמו ובחינוך שנותן לילדיו לא צריך לחשוש מפרסומת שכזאת!
  • רפאל 27/11/2013 14:09
    הגב לתגובה זו
    אם אימא שלך הייתה משקיע בחינוך שלך הייתה תחשוב לפני שאתה עונה. דביל. כמה שתחנך את ילדך ההשפעה מטלוויזיה יותר חזקה.
  • חיים מלי 19/12/2013 13:10
    מתה על הילד הזה,חייבת לצפות בפרסומת 50 פעם ביום.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.