הקמפיין שמרגיז הורים: הרשות השנייה החליטה להגביל את הפרסומת ל'שוש'
זה היה צפוי וייתכן שאפילו מתבקש. פרסומת שטראוס למותג הבמבה שוש שעלתה לאוויר בשבוע החולף באמצעות משרד הפרסום y&r ישראל , תוגבל לשידור מהשעה 20:00 - כך על פי החלטת הרשות השנייה. ההחלטה התקבלה לאחר שעשרות תלונות לגביה הועברו לרשות השנייה ונציב תלונות הציבור.
הפרסומת השנויה במחלוקת מציגה ילד קטן כבן 4 שמדבר לדמותו המשתקפת במראה כשהוא משנן, בוריאציות שונות, את המשפט "אתם לא מחליטים אליי" - מהאמירות שהורים לא אוהבים לשמוע מילדיהם וקל וחומר כשמדובר במסרים שמגיעים מהטלוויזיה. הקריין מסכם את הפרסומת במשפט: "אמא, הילד שלך אוהב שוש, אז אל תחליטי עליו".
הפרסומת שמרתיחה הורים -
ברשות השנייה מציינים כי בימים האחרונים התקבלו עשרות תלונות כנגד הפרסומת ל'שוש' בהן תלונות של אירגוניים חברתיים, אירגוני ילדים והורים שטענו כי הפרסומת מזלזלת בהורים. חלקם אף טענו כי ילדיהם מחקים את הילד שבפרסומת וחוזרים על דבריו בעת שהוריהם פונים אליהם.
ברשות השנייה החליטו להגביל את שעת שידור הפרסומת לשעה 20:00, שעה המיועדת לרוב לצפיית הורים וילדים בגילאים בוגרים ואשר אינה מיועדת לצפייה של ילדים קטנים העלולים להיות מושפעים ממנו. לדברי הרשות "הגבלת שעת השידור יוצרת איזון נכון בין הזכות לחופש הביטוי מסחרי לבין החובה לשמירה על הציבור ובפרט על קטינים".
נציב פניות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, התייחס לנושא ואמר: "אמנם מדובר בפרסומת הומוריסטית, אך הומור זה אינו מובן לילדים הצופים בפרסומת, ועובדה שחלקם מחקים את הילד המופיע בפרסומת ואומרים להוריהם אתם לא תחליטו עלינו . אם לא די בכך גם הקריין בפרסומת תומך בילדים ומעודד אותם מול הוריהם".
ממשרד הפרסום y&r ישראל טרם התקבלה תגובה. משטראוס נמסר: "אנחנו מכבדים את החלטת הרשות השניה ונפעל על פיה. עם זאת, חשוב לנו לציין שמלכתחילה הקמפיין יועד להורים ומשודר בשעות הרלוונטיות עבורם. הביטוי שמוביל את הקמפיין הינו שגור בקרב ילדים ומהווה שלב חשוב בהתפתחותם. השיח אשר התעורר בעקבות הפרסומת, רובו המכריע חיובי ומשקף לטעמנו את חיי היום יום של כל משפחה בישראל. הצטערנו לשמוע את תחושותיהם של אותם מיעוט הורים, אך לתחושתנו פרסומת זו נוגעת בנושא אמיתי ואותנטי באופן הומוריסטי וכנה".
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- 15.04/12/2013 20:09הגב לתגובה זוhttp://www.atzuma.co.il/lokonimshush
- 14.שירלי 02/12/2013 19:08הגב לתגובה זומסכימה עם אחת המגיבות פה. אם החינוך יציב ואיתן, אין מה לחשוש מהפרסומתהשסך הכל הומוריסטית וחביבה.
- 13.אורן 28/11/2013 14:35הגב לתגובה זושנותנים לילד קטן לראות ערוץ 2. המיץ של הזבל.
- 12.שולה 27/11/2013 22:52הגב לתגובה זופרסומת מתוקה וגאונית, הילד לא רק עושה חשק לאכול שוש אלא גם לאכול אותו
- 11.רפאל 27/11/2013 14:06הגב לתגובה זואיך הרשות לטלוויזיה מאשרת פרסומת כזו?האם כך אנו מחנכים את ילדינו? אני לא מבין. בושה למדינה.
- 10.להחרים את המוצר הזה. רק ככה הם ילמדו! (ל"ת)שרון 27/11/2013 02:49הגב לתגובה זו
- 9.נעמה 26/11/2013 16:14הגב לתגובה זופרסומת גאונית, אהבתי
- 8.את שלהם הם כבר עשו .... (ל"ת)אזרח 26/11/2013 10:59הגב לתגובה זו
- 7.מה הפלא שזה שוב שטראוס? (ל"ת)לא סופרים את הצרכן! 25/11/2013 21:35הגב לתגובה זו
- 6.הוא כל כך חמוד!! (ל"ת)לילך 25/11/2013 15:41הגב לתגובה זו
- שאול 25/11/2013 17:45הגב לתגובה זוהוא חמוד כי הקופירייטרים, הבמאי והלקוחות עברו על עשרות תמונות של ילדים ובחרו את זה שייראה הכי מתוק :-)
- שושנה 25/11/2013 16:25הגב לתגובה זולי זה נראה כמו פרסומת ל"איך לגדל ילד ערס בביתך בשיעור אחד"...מתחילים, מתקדמים ומצטיינים בשיעור אחד
- 5.ואני שואלת להיכן נעלם חוש ההומור ? (ל"ת)שמרית 25/11/2013 14:51הגב לתגובה זו
- 4.דווקא קמפיין חביב ומשעשע וילד מתוק (ל"ת)מד מן 25/11/2013 14:43הגב לתגובה זו
- 3.בשם אבשלום קור 25/11/2013 13:57הגב לתגובה זומה זה :לא מחליטים עליי"?! אם כבר, לא מחליטים בשבילי, או בעברית ממש צחה : לא מחליטים עבורי. מה זו השפה הקלוקלת הזו?
- כן, כי ילדים בני 4 מאוד מקפידים על העברית. (ל"ת)א 25/11/2013 16:23הגב לתגובה זו
- 2.איריס 25/11/2013 13:24הגב לתגובה זולפני כן, מה שהילד יבקש, תאמרו אמן!!
- 1.אמא חכמה 25/11/2013 13:21הגב לתגובה זוהורה שבטוח בעצמו ובחינוך שנותן לילדיו לא צריך לחשוש מפרסומת שכזאת!
- רפאל 27/11/2013 14:09הגב לתגובה זואם אימא שלך הייתה משקיע בחינוך שלך הייתה תחשוב לפני שאתה עונה. דביל. כמה שתחנך את ילדך ההשפעה מטלוויזיה יותר חזקה.
- חיים מלי 19/12/2013 13:10מתה על הילד הזה,חייבת לצפות בפרסומת 50 פעם ביום.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
