TV

הקמפיין שמרגיז הורים: הרשות השנייה החליטה להגביל את הפרסומת ל'שוש'

לאייס נודע כי הפרסומת לשוש בה ילד קובע "אתם לא מחליטים עליי", תשודר מ-20:00 בלבד, לאחר שיותר מ-50 תלונות התקבלו אצל נציב תלונות הציבור
משה בנימין | (20)

זה היה צפוי וייתכן שאפילו מתבקש. פרסומת שטראוס למותג הבמבה שוש שעלתה לאוויר בשבוע החולף באמצעות משרד הפרסום y&r ישראל , תוגבל לשידור מהשעה 20:00 - כך על פי החלטת הרשות השנייה. ההחלטה התקבלה לאחר שעשרות תלונות לגביה הועברו לרשות השנייה ונציב תלונות הציבור.

הפרסומת השנויה במחלוקת מציגה ילד קטן כבן 4 שמדבר לדמותו המשתקפת במראה כשהוא משנן, בוריאציות שונות, את המשפט "אתם לא מחליטים אליי" - מהאמירות שהורים לא אוהבים לשמוע מילדיהם וקל וחומר כשמדובר במסרים שמגיעים מהטלוויזיה. הקריין מסכם את הפרסומת במשפט: "אמא, הילד שלך אוהב שוש, אז אל תחליטי עליו".

הפרסומת שמרתיחה הורים - לטור של טלי בריל

ברשות השנייה מציינים כי בימים האחרונים התקבלו עשרות תלונות כנגד הפרסומת ל'שוש' בהן תלונות של אירגוניים חברתיים, אירגוני ילדים והורים שטענו כי הפרסומת מזלזלת בהורים. חלקם אף טענו כי ילדיהם מחקים את הילד שבפרסומת וחוזרים על דבריו בעת שהוריהם פונים אליהם.

ברשות השנייה החליטו להגביל את שעת שידור הפרסומת לשעה 20:00, שעה המיועדת לרוב לצפיית הורים וילדים בגילאים בוגרים ואשר אינה מיועדת לצפייה של ילדים קטנים העלולים להיות מושפעים ממנו. לדברי הרשות "הגבלת שעת השידור יוצרת איזון נכון בין הזכות לחופש הביטוי מסחרי לבין החובה לשמירה על הציבור ובפרט על קטינים".

נציב פניות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, התייחס לנושא ואמר: "אמנם מדובר בפרסומת הומוריסטית, אך הומור זה אינו מובן לילדים הצופים בפרסומת, ועובדה שחלקם מחקים את הילד המופיע בפרסומת ואומרים להוריהם אתם לא תחליטו עלינו . אם לא די בכך גם הקריין בפרסומת תומך בילדים ומעודד אותם מול הוריהם".

ממשרד הפרסום y&r ישראל טרם התקבלה תגובה. משטראוס נמסר: "אנחנו מכבדים את החלטת הרשות השניה ונפעל על פיה. עם זאת, חשוב לנו לציין שמלכתחילה הקמפיין יועד להורים ומשודר בשעות הרלוונטיות עבורם. הביטוי שמוביל את הקמפיין הינו שגור בקרב ילדים ומהווה שלב חשוב בהתפתחותם. השיח אשר התעורר בעקבות הפרסומת, רובו המכריע חיובי ומשקף לטעמנו את חיי היום יום של כל משפחה בישראל. הצטערנו לשמוע את תחושותיהם של אותם מיעוט הורים, אך לתחושתנו פרסומת זו נוגעת בנושא אמיתי ואותנטי באופן הומוריסטי וכנה".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(20):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    04/12/2013 20:09
    הגב לתגובה זו
    http://www.atzuma.co.il/lokonimshush
  • 14.
    שירלי 02/12/2013 19:08
    הגב לתגובה זו
    מסכימה עם אחת המגיבות פה. אם החינוך יציב ואיתן, אין מה לחשוש מהפרסומתהשסך הכל הומוריסטית וחביבה.
  • 13.
    אורן 28/11/2013 14:35
    הגב לתגובה זו
    שנותנים לילד קטן לראות ערוץ 2. המיץ של הזבל.
  • 12.
    שולה 27/11/2013 22:52
    הגב לתגובה זו
    פרסומת מתוקה וגאונית, הילד לא רק עושה חשק לאכול שוש אלא גם לאכול אותו
  • 11.
    רפאל 27/11/2013 14:06
    הגב לתגובה זו
    איך הרשות לטלוויזיה מאשרת פרסומת כזו?האם כך אנו מחנכים את ילדינו? אני לא מבין. בושה למדינה.
  • 10.
    להחרים את המוצר הזה. רק ככה הם ילמדו! (ל"ת)
    שרון 27/11/2013 02:49
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    נעמה 26/11/2013 16:14
    הגב לתגובה זו
    פרסומת גאונית, אהבתי
  • 8.
    את שלהם הם כבר עשו .... (ל"ת)
    אזרח 26/11/2013 10:59
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מה הפלא שזה שוב שטראוס? (ל"ת)
    לא סופרים את הצרכן! 25/11/2013 21:35
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    הוא כל כך חמוד!! (ל"ת)
    לילך 25/11/2013 15:41
    הגב לתגובה זו
  • שאול 25/11/2013 17:45
    הגב לתגובה זו
    הוא חמוד כי הקופירייטרים, הבמאי והלקוחות עברו על עשרות תמונות של ילדים ובחרו את זה שייראה הכי מתוק :-)
  • שושנה 25/11/2013 16:25
    הגב לתגובה זו
    לי זה נראה כמו פרסומת ל"איך לגדל ילד ערס בביתך בשיעור אחד"...מתחילים, מתקדמים ומצטיינים בשיעור אחד
  • 5.
    ואני שואלת להיכן נעלם חוש ההומור ? (ל"ת)
    שמרית 25/11/2013 14:51
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    דווקא קמפיין חביב ומשעשע וילד מתוק (ל"ת)
    מד מן 25/11/2013 14:43
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    בשם אבשלום קור 25/11/2013 13:57
    הגב לתגובה זו
    מה זה :לא מחליטים עליי"?! אם כבר, לא מחליטים בשבילי, או בעברית ממש צחה : לא מחליטים עבורי. מה זו השפה הקלוקלת הזו?
  • כן, כי ילדים בני 4 מאוד מקפידים על העברית. (ל"ת)
    א 25/11/2013 16:23
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    איריס 25/11/2013 13:24
    הגב לתגובה זו
    לפני כן, מה שהילד יבקש, תאמרו אמן!!
  • 1.
    אמא חכמה 25/11/2013 13:21
    הגב לתגובה זו
    הורה שבטוח בעצמו ובחינוך שנותן לילדיו לא צריך לחשוש מפרסומת שכזאת!
  • רפאל 27/11/2013 14:09
    הגב לתגובה זו
    אם אימא שלך הייתה משקיע בחינוך שלך הייתה תחשוב לפני שאתה עונה. דביל. כמה שתחנך את ילדך ההשפעה מטלוויזיה יותר חזקה.
  • חיים מלי 19/12/2013 13:10
    מתה על הילד הזה,חייבת לצפות בפרסומת 50 פעם ביום.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.