הקמפיין שמרגיז הורים: הרשות השנייה החליטה להגביל את הפרסומת ל'שוש'
זה היה צפוי וייתכן שאפילו מתבקש. פרסומת שטראוס למותג הבמבה שוש שעלתה לאוויר בשבוע החולף באמצעות משרד הפרסום y&r ישראל , תוגבל לשידור מהשעה 20:00 - כך על פי החלטת הרשות השנייה. ההחלטה התקבלה לאחר שעשרות תלונות לגביה הועברו לרשות השנייה ונציב תלונות הציבור.
הפרסומת השנויה במחלוקת מציגה ילד קטן כבן 4 שמדבר לדמותו המשתקפת במראה כשהוא משנן, בוריאציות שונות, את המשפט "אתם לא מחליטים אליי" - מהאמירות שהורים לא אוהבים לשמוע מילדיהם וקל וחומר כשמדובר במסרים שמגיעים מהטלוויזיה. הקריין מסכם את הפרסומת במשפט: "אמא, הילד שלך אוהב שוש, אז אל תחליטי עליו".
הפרסומת שמרתיחה הורים -
ברשות השנייה מציינים כי בימים האחרונים התקבלו עשרות תלונות כנגד הפרסומת ל'שוש' בהן תלונות של אירגוניים חברתיים, אירגוני ילדים והורים שטענו כי הפרסומת מזלזלת בהורים. חלקם אף טענו כי ילדיהם מחקים את הילד שבפרסומת וחוזרים על דבריו בעת שהוריהם פונים אליהם.
ברשות השנייה החליטו להגביל את שעת שידור הפרסומת לשעה 20:00, שעה המיועדת לרוב לצפיית הורים וילדים בגילאים בוגרים ואשר אינה מיועדת לצפייה של ילדים קטנים העלולים להיות מושפעים ממנו. לדברי הרשות "הגבלת שעת השידור יוצרת איזון נכון בין הזכות לחופש הביטוי מסחרי לבין החובה לשמירה על הציבור ובפרט על קטינים".
נציב פניות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, התייחס לנושא ואמר: "אמנם מדובר בפרסומת הומוריסטית, אך הומור זה אינו מובן לילדים הצופים בפרסומת, ועובדה שחלקם מחקים את הילד המופיע בפרסומת ואומרים להוריהם אתם לא תחליטו עלינו . אם לא די בכך גם הקריין בפרסומת תומך בילדים ומעודד אותם מול הוריהם".
ממשרד הפרסום y&r ישראל טרם התקבלה תגובה. משטראוס נמסר: "אנחנו מכבדים את החלטת הרשות השניה ונפעל על פיה. עם זאת, חשוב לנו לציין שמלכתחילה הקמפיין יועד להורים ומשודר בשעות הרלוונטיות עבורם. הביטוי שמוביל את הקמפיין הינו שגור בקרב ילדים ומהווה שלב חשוב בהתפתחותם. השיח אשר התעורר בעקבות הפרסומת, רובו המכריע חיובי ומשקף לטעמנו את חיי היום יום של כל משפחה בישראל. הצטערנו לשמוע את תחושותיהם של אותם מיעוט הורים, אך לתחושתנו פרסומת זו נוגעת בנושא אמיתי ואותנטי באופן הומוריסטי וכנה".
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- 15.04/12/2013 20:09הגב לתגובה זוhttp://www.atzuma.co.il/lokonimshush
- 14.שירלי 02/12/2013 19:08הגב לתגובה זומסכימה עם אחת המגיבות פה. אם החינוך יציב ואיתן, אין מה לחשוש מהפרסומתהשסך הכל הומוריסטית וחביבה.
- 13.אורן 28/11/2013 14:35הגב לתגובה זושנותנים לילד קטן לראות ערוץ 2. המיץ של הזבל.
- 12.שולה 27/11/2013 22:52הגב לתגובה זופרסומת מתוקה וגאונית, הילד לא רק עושה חשק לאכול שוש אלא גם לאכול אותו
- 11.רפאל 27/11/2013 14:06הגב לתגובה זואיך הרשות לטלוויזיה מאשרת פרסומת כזו?האם כך אנו מחנכים את ילדינו? אני לא מבין. בושה למדינה.
- 10.להחרים את המוצר הזה. רק ככה הם ילמדו! (ל"ת)שרון 27/11/2013 02:49הגב לתגובה זו
- 9.נעמה 26/11/2013 16:14הגב לתגובה זופרסומת גאונית, אהבתי
- 8.את שלהם הם כבר עשו .... (ל"ת)אזרח 26/11/2013 10:59הגב לתגובה זו
- 7.מה הפלא שזה שוב שטראוס? (ל"ת)לא סופרים את הצרכן! 25/11/2013 21:35הגב לתגובה זו
- 6.הוא כל כך חמוד!! (ל"ת)לילך 25/11/2013 15:41הגב לתגובה זו
- שאול 25/11/2013 17:45הגב לתגובה זוהוא חמוד כי הקופירייטרים, הבמאי והלקוחות עברו על עשרות תמונות של ילדים ובחרו את זה שייראה הכי מתוק :-)
- שושנה 25/11/2013 16:25הגב לתגובה זולי זה נראה כמו פרסומת ל"איך לגדל ילד ערס בביתך בשיעור אחד"...מתחילים, מתקדמים ומצטיינים בשיעור אחד
- 5.ואני שואלת להיכן נעלם חוש ההומור ? (ל"ת)שמרית 25/11/2013 14:51הגב לתגובה זו
- 4.דווקא קמפיין חביב ומשעשע וילד מתוק (ל"ת)מד מן 25/11/2013 14:43הגב לתגובה זו
- 3.בשם אבשלום קור 25/11/2013 13:57הגב לתגובה זומה זה :לא מחליטים עליי"?! אם כבר, לא מחליטים בשבילי, או בעברית ממש צחה : לא מחליטים עבורי. מה זו השפה הקלוקלת הזו?
- כן, כי ילדים בני 4 מאוד מקפידים על העברית. (ל"ת)א 25/11/2013 16:23הגב לתגובה זו
- 2.איריס 25/11/2013 13:24הגב לתגובה זולפני כן, מה שהילד יבקש, תאמרו אמן!!
- 1.אמא חכמה 25/11/2013 13:21הגב לתגובה זוהורה שבטוח בעצמו ובחינוך שנותן לילדיו לא צריך לחשוש מפרסומת שכזאת!
- רפאל 27/11/2013 14:09הגב לתגובה זואם אימא שלך הייתה משקיע בחינוך שלך הייתה תחשוב לפני שאתה עונה. דביל. כמה שתחנך את ילדך ההשפעה מטלוויזיה יותר חזקה.
- חיים מלי 19/12/2013 13:10מתה על הילד הזה,חייבת לצפות בפרסומת 50 פעם ביום.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.