מאור חן
צילום: אקליפטוס
פרסום ראשון

הישג לאקליפטוס: סוכנות הדיגיטל זכתה במכרז ותטפל במלוא תקציב 'קפה קפה'

ב-3 השנים האחרונות מלווה אקליפטוס את הרשת בגזרת הדיגיטל. לאחר מכרז שבו השתתף משרד נוסף הוחלט כי הסוכנות תטפל גם בגזרת ה-TV והרדיו
משה בנימין | (23)

סוכנות הדיגיטל הצעירה אקליפטוס רשמה הישג משמעותי עם זכייה במכרז על מלוא תקציב הפרסום של רשת קפה קפה - כך נודע לאייס. למרות נקודת פתיחה מצוינת, שכן אקליפטוס מלווה את רשת הקפה ב-3 השנים האחרונות בגזרת הדיגיטל, היא עדיין נאלצה להתמודד במכרז על התקציב מול משרד פרסום נוסף.

אקליפטוס, שכאמור הייתה אמונה על פעילות הדיגיטל של רשת הקפה תעלה בקמפיין קרוס מדיה שיכלול פעילות בטלוויזיה בדיגיטל וברדיו. הקמפיין הראשון במסגרת הפעילות השנתית צפוי לעלות היום (יום ד') ולכלול ספוטים בטלוויזיה, רדיו ואינטרנט. הקו הקריאייטיבי הוא למעשה התפתחות של קונספט שיחות הפרלמנט שיצא לדרכו לפני כשנתיים.

תקציב הפרסום של הרשת שהוקמה בשנת 2001 על ידי איש העסקים רונן נמניובת זוגו מיקי טיל צפוי לעמוד על כ-3 מיליון שקלים. 12 שנים לאחר הקמתה, הרשת, שמעולם לא עבדה עם משרד פרסום באופן מסודר, אלא רק במתכונת פר קמפיין, מונה כ-130 סניפים בארץ ובאירופה.

אחד המהלכים המוכרים יותר שנעשו במסגרת שיתוף הפעולה של סוכנות הדיגיטל ורשת הקפה היה קמפיין הוואטסאפ, מהראשונים שנעשו בעולם על פלטפורמה זו.

מאור חן, מנכ"ל אקליפטוס אמר לאיס: "ב-3 שנים של עבודה משותפת עם הנהלת הרשת נחשפתי לחבורה אמיצה שפתוחה לעשות שימוש במדיה חדשה ולא פחות חשוב לנצל תובנות חכמות שמייצרות שיח סביב המותג. שיח שחורג מעבר לקידום מוצרים אגרסיבי. בקונספט שהצגנו לרשת נגענו בתובנות של יושבי בית הקפה החל משיחות הפרלמנט של ימי שישי ועד לחוויות המתרחשות בין כותלי הסניפים".

באקליפטוס מועסקים כיום 29 עובדים. מנכ"ל המשרד שמחזיק גם בחלק מהמניות הוא מאור חן, סמנכ"ל הקריאייטיב היא מעיין דר, לשעבר בשלמור אבנון עמיחי y&r ישראל ובתפקיד סמנכ"ל התוכן משמש יואל אריאל שמיר. על לקוחות הסוכנות נמנים גם קבוצת שטראוס, לוריאל פריז, מיקרוסופט ועוד.

תגובות לכתבה(23):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 19.
    יובל 16/11/2013 03:16
    הגב לתגובה זו
    מביך
  • 18.
    איתן 14/11/2013 08:18
    הגב לתגובה זו
    מדליק אם היה להם אתר לסלולר שבו אפשר היה להזמין את הקפה שיחכה לנו, ככה על הדרך, בלי להמתין http://www.galcomm.co.il/Info.aspx?PageId=142
  • 17.
    לקוח 14/11/2013 08:09
    הגב לתגובה זו
    הקמפיין הזה חמוד... לא יותר. אבל צופה עתיד ורוד למשרד, אנשים מוכשרים.
  • 16.
    ג'וני 14/11/2013 01:39
    הגב לתגובה זו
    קמפיין מביך, העתקה מגוחכת. מתפלא שנמני אישר את הביזיון הזה
  • 15.
    מביך מביך 13/11/2013 21:26
    הגב לתגובה זו
    זה לא אמיתי.
  • צודק. באמת מביך (ל"ת)
    אמיתי 14/11/2013 13:20
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    לא נוהגת לטקבק 13/11/2013 17:24
    הגב לתגובה זו
    איש חכם ומוזר
  • 13.
    הסרט מחריד! מקווה שיתר הקמפיין מוצלח יותר (ל"ת)
    יואל 13/11/2013 16:57
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    טוק 13/11/2013 16:00
    הגב לתגובה זו
    לעצמי
  • 11.
    אפשר לבוא לעבוד באקליפטוס? (ל"ת)
    מחפשת עבודה 13/11/2013 14:17
    הגב לתגובה זו
  • (ל"ת)
    לא 13/11/2013 17:06
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    כרמל 13/11/2013 13:34
    הגב לתגובה זו
    אין, אין על כרמל!
  • 9.
    משרד תמוה (ל"ת)
    13/11/2013 13:14
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    חבקוק 13/11/2013 13:10
    הגב לתגובה זו
    קמפיין הגייז פשוט רע ומביך. מילא שזו העתקה גסה של מערכון האוחצ'ות של ארץ נהדרת, אבל זו התובנה האסטרטגית שלכם?! זה הקמפיין המהפכני שבזכותו לקחתם את התקציב? לא בדיוק קמפיין להתגאות בו.
  • 7.
    קפהקפה לא משקיעה בפרסום רק בלטחון את הזכיינים (ל"ת)
    עדין 13/11/2013 12:45
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מביט מהצד 13/11/2013 12:28
    הגב לתגובה זו
    חברה שמתייחסת לעצמה כקטנה אבל שוחה במגרש של הגדולים. תתחילו להעריך את עצמכם, אתם ראויים לזה!
  • דבר האמת 13/11/2013 12:46
    הגב לתגובה זו
    די עם הטוקבקים לעצמכם...
  • 5.
    גל 13/11/2013 12:28
    הגב לתגובה זו
    הלוואי וקפה קפה היו נותנים שירות לצרכן כמו העבודה השיווקית שלהם
  • 4.
    מה זאת הבדיחה הזאת? (ל"ת)
    מגיב בתשלום 13/11/2013 12:25
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    Anonymus 13/11/2013 12:24
    הגב לתגובה זו
    This company really looks like it will revolutionize the industry of Social Media Marketing in Israel! Way to go Eucalyptus! The futur of Israel sure looks bright with companies like yours!!!
  • 2.
    Anonymus 13/11/2013 12:20
    הגב לתגובה זו
    This company looks like it will revolutionize the industry of Social Media in Israel! Way to go Eucalyptus! Israel seems to have a bright futur with companies like you!!!
  • 1.
    דניאלה 13/11/2013 12:17
    הגב לתגובה זו
    עוד לקוחה מרוצה!
  • את שיכורה? (ל"ת)
    זחוח 13/11/2013 19:35
    הגב לתגובה זו
אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13
רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת

לאחר תקופת שיא של מהדורות חדשות בכל הערוצים, הנתונים לא רק שחוזרים לקדמותם אלא אף מייצרים הפרשים גדולים יותר בין גופי השידור, כשחדשות 13 יורדת מזה זמן רב לנתון לא מחמיא, עם מתחת ל-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול היה נמוך יחסית, עם כ-712 אלף צופים, אבל נתון מפתיע ולא מחמיא נרשם במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שירדה מתחת לרף ה-100 אלף צופים. בראש, כמובן, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 15.5% רייטינג ו-350 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.1% ו-202 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של 13 עמדה על 4.5% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות כאן 11 היו עם נתונים עגומים אף יותר, ועם 2.7% רייטניג ו-65 אלף צופים בלבד.


ריאליטי האוכל בראש הפריים טיים

בפסגת הפריים טיים, עמדה, איך לא, "מאסטר שף", והוכיחה בפעם המי יודע כמה שרייטינג וריאליטי לא סתם מתחילים באותה האות, ועמדה על 14.6% רייטינג ו-337 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 6.5% רייטינג ו-141 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 5.9% רייטינג ו-180 אלף צופים. בסיום הרשימה היתה "זמן אמת", תכנית התחקירים כאן11, שהתמקדה בבר קופרשטיין, שורד השבי, ועמדה על 4.7% רייטינג ו-101 אלף צופים. 

רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-72 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחילה להיות תחרות של ממש, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.3% ו-62 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.3% רייטינג ו-44 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-33 אלף צופים.

אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13
רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת

לאחר תקופת שיא של מהדורות חדשות בכל הערוצים, הנתונים לא רק שחוזרים לקדמותם אלא אף מייצרים הפרשים גדולים יותר בין גופי השידור, כשחדשות 13 יורדת מזה זמן רב לנתון לא מחמיא, עם מתחת ל-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול היה נמוך יחסית, עם כ-712 אלף צופים, אבל נתון מפתיע ולא מחמיא נרשם במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שירדה מתחת לרף ה-100 אלף צופים. בראש, כמובן, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 15.5% רייטינג ו-350 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.1% ו-202 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של 13 עמדה על 4.5% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות כאן 11 היו עם נתונים עגומים אף יותר, ועם 2.7% רייטניג ו-65 אלף צופים בלבד.


ריאליטי האוכל בראש הפריים טיים

בפסגת הפריים טיים, עמדה, איך לא, "מאסטר שף", והוכיחה בפעם המי יודע כמה שרייטינג וריאליטי לא סתם מתחילים באותה האות, ועמדה על 14.6% רייטינג ו-337 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 6.5% רייטינג ו-141 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 5.9% רייטינג ו-180 אלף צופים. בסיום הרשימה היתה "זמן אמת", תכנית התחקירים כאן11, שהתמקדה בבר קופרשטיין, שורד השבי, ועמדה על 4.7% רייטינג ו-101 אלף צופים. 

רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-72 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחילה להיות תחרות של ממש, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.3% ו-62 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.3% רייטינג ו-44 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-33 אלף צופים.