ללמוד שיווק ודיגיטל דרך הסמארטפון? כשני מיליון שקל הושקעו במיזם 'אסכולי'
אנשי השיווק הדיגיטלי אסי צור וטל נברו, והארט-דירקטור אריק דרעי, פתחו לפני כחודש את
אסכולי הוא הגרסה הישראלית לאתר הקורסים LINDA שהוקם לפני כעשור. הגרסה הישראלית מציעה תשלום חודשי נמוך עבור הזכות לצפות בכל תכני האתר, ללא הגבלה. בשלב זה הגולשים יכולים להיחשף לכ-70 קורסים בווידאו, של מגוון מרצים בתחומי השיווק, האינטרנט, תעסוקה, צילום, גרפיקה ועוד. המטרה, לדברי המנכ"ל אסי צור, המטרה היא להגיע בתוך שנה להיצע של 200 קורסים שונים, באותו מחיר קבוע.
כאמור, הקורסים הם בנושאים שונים ומגוונים, למשל קורס כתיבת קורות חיים, קורס כתיבה שיווקית, קורס אקסל, אנגלית עסקית, eBay, ניהול זמן, ייעול מכירות, קורסים בצילום, וורדפרס, פאורפוינט, וורד, גוגל אדוורדס, גוגל אנאליטיקס, HTML, ניהול זמן, פייסבוק, לינקאין, עמידה מול קהל, פוטושופ, ועוד ועוד.
בין המרצים שהקורסים שלהם מועברים באתר אסכולי, נמצאים ערן שטרן, עו"ד יניב זייד, צביקה דפנה, אלכסי קלצל, ורד חורי, מרב באבאי, ניר דובדבני, שי שקולניק וטל נברו.
אסי צור, מנכ"ל אסכולי, ניהל בעבר חדר מסחר למכירות ב-eBay, וכתב את הספר 'לעשות כסף באינטרנט'. הוא גם הבעלים של מכללת 'שטרודל' להדרכת המסחר ב-eBay. טל נברו, האחראית על הפיתוח העסקי והשיווק של אסכולי, היא יועצת שיווק דיגיטלי, ומרצה ומדריכה בתחום הדיגיטל. בעבר הקימה מחלקת דיגיטל באדלר חומסקי, ולאחר מכן הקימה מכללה בתחום המדיה החברתית. אריק דרעי אחראי על התחום הטכני של המיזם, ובמקצועו הוא איש סאונד וצילום.
לדברי צור, "אנחנו נמצאים בתקופה של יוקר מחיה, אבל אנשים מעוניינים להתקדם בחיים ולרכוש מיומנויות. 'אסכולי' מציעה להם את זה בלי לשבור את הכיס".
- 8.אבי 11/11/2013 01:30הגב לתגובה זודווקא עבודה יפה, אכן, ניווט וכפתורי פייסבוק חסרים, מקווה שתוסיפו.. מה שכן, המחירים בחו"ל עממיים יותר, כמעט 50% פחות. בשבילכם הייתי חושב שאם המחיר לפחות להתחלה היו קצת יותר נמוכים המון אנשים היו בודקים אתכם, או שתמצאו פתרון בדמות קורס חינם או יומיים חינם או משהו כזה, תמצאו את הפתרון להכרות אתכם..
- 7.ליטל שקדי 10/11/2013 17:24הגב לתגובה זונראה לאן עוד הוא יתפתח, מקווה שיהיה ניווט וכפתורי פייסבוק , זה יעזור לכם. סכ"ה עבודה יפה! בהצלחה
- דווקא הוא ברור לי. פשוט ונקי (ל"ת)לירון 11/11/2013 00:27הגב לתגובה זו
- 6.בר 10/11/2013 15:04הגב לתגובה זומיזם מבורך.
- 5.יוסי ברלטון 10/11/2013 14:54הגב לתגובה זוחבל
- 4.Lynda, not Linda. המון בהצלחה! (ל"ת)בר 10/11/2013 14:26הגב לתגובה זו
- 3.בנגי 10/11/2013 12:54הגב לתגובה זואין מנהל פרוייקט , מנהל UI.UX אתר מכוער ולא שמיש .... חבל
- 2.אחד שיודע 10/11/2013 12:44הגב לתגובה זולמה לנפח? (בשביל המשקיעים ושווי החברה?) בחיאאת ב-10 אלף ש"ח (בלחץ) אפשר להרים אתר כזה ועוד 5 אלף גג לעריכת ה15 קורסים שהוא מציע.. אתם יודעים מה? נעגל ל-30 אלף.. אבל.. דיי לזלזל באינטליגנציה!
- אחד שמכיר את לינדה 10/11/2013 18:01הגב לתגובה זואתה כנראה לא ממש חי במדינה היקרה הזו. או שאתה טוקבקיסט של אחת המכללות המתחרות...
- אסי צור -מייסד האתר 10/11/2013 13:33הגב לתגובה זולפני העלויות יש לנו באתר מעל 70 קורסים !!! ולא 15 ! רק למנחים (40 המרצים הטובים בארץ) - כל אחד לא היה מסכים לעבוד כל כך קשה וללמד את התוכן הכי טוב שלו - בשביל פחות מ- 15 אלף ש"ח לקורס. אם לא הרבה יותר ! לשלם משכורות ל-13 בעלי מקצועי במשך שנתיים (עורכי וידיאו, אנימטורים, צלמים, אנשי סאונד, מתמללים, עורכי תוכן, אנשי מערכות מידע ועוד) - זה לבד עלות של מליון וחצי שקל. ועלויות שוטפות של עסק בישראל - מי שיודע כמה זה עולה יודע ! העלות של הפלטפורמה (האתר) - 250,000 ש"ח כולל מיתוג. וכל זה לפני תקציב פרסום של כמה מאות אלפי שקלים - והינה אוטוטו על 3 מליון שקלים הוצאות ! אז מי שיכול להרים כזה מיזם ב- 30 אלף - אני קונה ! אז ל"אחד שיודע" - נראה לי שאתה לא כל כך יודע.. אבל כן יודע לדבר שטויות.
- מישהו 10/11/2013 14:511. כל הכבוד על התגובה 2. כל הכבוד על הפירוט 3. האם האנשים שהוזכרו, טל, ואתה - מהיום כל עיסוקכם הוא אך ורק האתר המדובר, או שזה על הדרך? בהשקעה של שני מיליון שח אני מניח שהציפיה היא שהעובדים יעזבו את כל עיסוקיהם ויתעסקו אך ורק במיזם.. תשמע, אני מצטער. זה נשמע לא אמין
- צרות עין 10/11/2013 12:56הגב לתגובה זודי להשמצות
- 1.נשמע מעניין. תודה (ל"ת)אייל ל. 10/11/2013 09:51הגב לתגובה זו
- אבנר מלכי 10/11/2013 10:39הגב לתגובה זושאפו!!!

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.