ללמוד שיווק ודיגיטל דרך הסמארטפון? כשני מיליון שקל הושקעו במיזם 'אסכולי'
אנשי השיווק הדיגיטלי אסי צור וטל נברו, והארט-דירקטור אריק דרעי, פתחו לפני כחודש את
אסכולי הוא הגרסה הישראלית לאתר הקורסים LINDA שהוקם לפני כעשור. הגרסה הישראלית מציעה תשלום חודשי נמוך עבור הזכות לצפות בכל תכני האתר, ללא הגבלה. בשלב זה הגולשים יכולים להיחשף לכ-70 קורסים בווידאו, של מגוון מרצים בתחומי השיווק, האינטרנט, תעסוקה, צילום, גרפיקה ועוד. המטרה, לדברי המנכ"ל אסי צור, המטרה היא להגיע בתוך שנה להיצע של 200 קורסים שונים, באותו מחיר קבוע.
כאמור, הקורסים הם בנושאים שונים ומגוונים, למשל קורס כתיבת קורות חיים, קורס כתיבה שיווקית, קורס אקסל, אנגלית עסקית, eBay, ניהול זמן, ייעול מכירות, קורסים בצילום, וורדפרס, פאורפוינט, וורד, גוגל אדוורדס, גוגל אנאליטיקס, HTML, ניהול זמן, פייסבוק, לינקאין, עמידה מול קהל, פוטושופ, ועוד ועוד.
בין המרצים שהקורסים שלהם מועברים באתר אסכולי, נמצאים ערן שטרן, עו"ד יניב זייד, צביקה דפנה, אלכסי קלצל, ורד חורי, מרב באבאי, ניר דובדבני, שי שקולניק וטל נברו.
אסי צור, מנכ"ל אסכולי, ניהל בעבר חדר מסחר למכירות ב-eBay, וכתב את הספר 'לעשות כסף באינטרנט'. הוא גם הבעלים של מכללת 'שטרודל' להדרכת המסחר ב-eBay. טל נברו, האחראית על הפיתוח העסקי והשיווק של אסכולי, היא יועצת שיווק דיגיטלי, ומרצה ומדריכה בתחום הדיגיטל. בעבר הקימה מחלקת דיגיטל באדלר חומסקי, ולאחר מכן הקימה מכללה בתחום המדיה החברתית. אריק דרעי אחראי על התחום הטכני של המיזם, ובמקצועו הוא איש סאונד וצילום.
לדברי צור, "אנחנו נמצאים בתקופה של יוקר מחיה, אבל אנשים מעוניינים להתקדם בחיים ולרכוש מיומנויות. 'אסכולי' מציעה להם את זה בלי לשבור את הכיס".
- 8.אבי 11/11/2013 01:30הגב לתגובה זודווקא עבודה יפה, אכן, ניווט וכפתורי פייסבוק חסרים, מקווה שתוסיפו.. מה שכן, המחירים בחו"ל עממיים יותר, כמעט 50% פחות. בשבילכם הייתי חושב שאם המחיר לפחות להתחלה היו קצת יותר נמוכים המון אנשים היו בודקים אתכם, או שתמצאו פתרון בדמות קורס חינם או יומיים חינם או משהו כזה, תמצאו את הפתרון להכרות אתכם..
- 7.ליטל שקדי 10/11/2013 17:24הגב לתגובה זונראה לאן עוד הוא יתפתח, מקווה שיהיה ניווט וכפתורי פייסבוק , זה יעזור לכם. סכ"ה עבודה יפה! בהצלחה
- דווקא הוא ברור לי. פשוט ונקי (ל"ת)לירון 11/11/2013 00:27הגב לתגובה זו
- 6.בר 10/11/2013 15:04הגב לתגובה זומיזם מבורך.
- 5.יוסי ברלטון 10/11/2013 14:54הגב לתגובה זוחבל
- 4.Lynda, not Linda. המון בהצלחה! (ל"ת)בר 10/11/2013 14:26הגב לתגובה זו
- 3.בנגי 10/11/2013 12:54הגב לתגובה זואין מנהל פרוייקט , מנהל UI.UX אתר מכוער ולא שמיש .... חבל
- 2.אחד שיודע 10/11/2013 12:44הגב לתגובה זולמה לנפח? (בשביל המשקיעים ושווי החברה?) בחיאאת ב-10 אלף ש"ח (בלחץ) אפשר להרים אתר כזה ועוד 5 אלף גג לעריכת ה15 קורסים שהוא מציע.. אתם יודעים מה? נעגל ל-30 אלף.. אבל.. דיי לזלזל באינטליגנציה!
- אחד שמכיר את לינדה 10/11/2013 18:01הגב לתגובה זואתה כנראה לא ממש חי במדינה היקרה הזו. או שאתה טוקבקיסט של אחת המכללות המתחרות...
- אסי צור -מייסד האתר 10/11/2013 13:33הגב לתגובה זולפני העלויות יש לנו באתר מעל 70 קורסים !!! ולא 15 ! רק למנחים (40 המרצים הטובים בארץ) - כל אחד לא היה מסכים לעבוד כל כך קשה וללמד את התוכן הכי טוב שלו - בשביל פחות מ- 15 אלף ש"ח לקורס. אם לא הרבה יותר ! לשלם משכורות ל-13 בעלי מקצועי במשך שנתיים (עורכי וידיאו, אנימטורים, צלמים, אנשי סאונד, מתמללים, עורכי תוכן, אנשי מערכות מידע ועוד) - זה לבד עלות של מליון וחצי שקל. ועלויות שוטפות של עסק בישראל - מי שיודע כמה זה עולה יודע ! העלות של הפלטפורמה (האתר) - 250,000 ש"ח כולל מיתוג. וכל זה לפני תקציב פרסום של כמה מאות אלפי שקלים - והינה אוטוטו על 3 מליון שקלים הוצאות ! אז מי שיכול להרים כזה מיזם ב- 30 אלף - אני קונה ! אז ל"אחד שיודע" - נראה לי שאתה לא כל כך יודע.. אבל כן יודע לדבר שטויות.
- מישהו 10/11/2013 14:511. כל הכבוד על התגובה 2. כל הכבוד על הפירוט 3. האם האנשים שהוזכרו, טל, ואתה - מהיום כל עיסוקכם הוא אך ורק האתר המדובר, או שזה על הדרך? בהשקעה של שני מיליון שח אני מניח שהציפיה היא שהעובדים יעזבו את כל עיסוקיהם ויתעסקו אך ורק במיזם.. תשמע, אני מצטער. זה נשמע לא אמין
- צרות עין 10/11/2013 12:56הגב לתגובה זודי להשמצות
- 1.נשמע מעניין. תודה (ל"ת)אייל ל. 10/11/2013 09:51הגב לתגובה זו
- אבנר מלכי 10/11/2013 10:39הגב לתגובה זושאפו!!!
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.
