ללמוד שיווק ודיגיטל דרך הסמארטפון? כשני מיליון שקל הושקעו במיזם 'אסכולי'

אסכולי הוא הגרסה הישראלית לאתר הקורסים LINDA האמריקאי. הגרסה הישראלית מציעה תשלום חודשי ואפשרות לצפות בכל התכנים באינטרנט
כתבי אייס | (15)

אנשי השיווק הדיגיטלי אסי צור וטל נברו, והארט-דירקטור אריק דרעי, פתחו לפני כחודש את אתר אסכולי - מיזם המגיש מגוון קורסים בווידאו. על פי הערכות, במיזם הושקעו עד כה כ-2 מיליון שקלים, עוד לפני השיווק ויציאה למהלך פרסומי.

אסכולי הוא הגרסה הישראלית לאתר הקורסים LINDA שהוקם לפני כעשור. הגרסה הישראלית מציעה תשלום חודשי נמוך עבור הזכות לצפות בכל תכני האתר, ללא הגבלה. בשלב זה הגולשים יכולים להיחשף לכ-70 קורסים בווידאו, של מגוון מרצים בתחומי השיווק, האינטרנט, תעסוקה, צילום, גרפיקה ועוד. המטרה, לדברי המנכ"ל אסי צור, המטרה היא להגיע בתוך שנה להיצע של 200 קורסים שונים, באותו מחיר קבוע.

כאמור, הקורסים הם בנושאים שונים ומגוונים, למשל קורס כתיבת קורות חיים, קורס כתיבה שיווקית, קורס אקסל, אנגלית עסקית, eBay, ניהול זמן, ייעול מכירות, קורסים בצילום, וורדפרס, פאורפוינט, וורד, גוגל אדוורדס, גוגל אנאליטיקס, HTML, ניהול זמן, פייסבוק, לינקאין, עמידה מול קהל, פוטושופ, ועוד ועוד.

בין המרצים שהקורסים שלהם מועברים באתר אסכולי, נמצאים ערן שטרן, עו"ד יניב זייד, צביקה דפנה, אלכסי קלצל, ורד חורי, מרב באבאי, ניר דובדבני, שי שקולניק וטל נברו.

אסי צור, מנכ"ל אסכולי, ניהל בעבר חדר מסחר למכירות ב-eBay, וכתב את הספר 'לעשות כסף באינטרנט'. הוא גם הבעלים של מכללת 'שטרודל' להדרכת המסחר ב-eBay. טל נברו, האחראית על הפיתוח העסקי והשיווק של אסכולי, היא יועצת שיווק דיגיטלי, ומרצה ומדריכה בתחום הדיגיטל. בעבר הקימה מחלקת דיגיטל באדלר חומסקי, ולאחר מכן הקימה מכללה בתחום המדיה החברתית. אריק דרעי אחראי על התחום הטכני של המיזם, ובמקצועו הוא איש סאונד וצילום.

לדברי צור, "אנחנו נמצאים בתקופה של יוקר מחיה, אבל אנשים מעוניינים להתקדם בחיים ולרכוש מיומנויות. 'אסכולי' מציעה להם את זה בלי לשבור את הכיס".

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אבי 11/11/2013 01:30
    הגב לתגובה זו
    דווקא עבודה יפה, אכן, ניווט וכפתורי פייסבוק חסרים, מקווה שתוסיפו.. מה שכן, המחירים בחו"ל עממיים יותר, כמעט 50% פחות. בשבילכם הייתי חושב שאם המחיר לפחות להתחלה היו קצת יותר נמוכים המון אנשים היו בודקים אתכם, או שתמצאו פתרון בדמות קורס חינם או יומיים חינם או משהו כזה, תמצאו את הפתרון להכרות אתכם..
  • 7.
    ליטל שקדי 10/11/2013 17:24
    הגב לתגובה זו
    נראה לאן עוד הוא יתפתח, מקווה שיהיה ניווט וכפתורי פייסבוק , זה יעזור לכם. סכ"ה עבודה יפה! בהצלחה
  • דווקא הוא ברור לי. פשוט ונקי (ל"ת)
    לירון 11/11/2013 00:27
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    בר 10/11/2013 15:04
    הגב לתגובה זו
    מיזם מבורך.
  • 5.
    יוסי ברלטון 10/11/2013 14:54
    הגב לתגובה זו
    חבל
  • 4.
    Lynda, not Linda. המון בהצלחה! (ל"ת)
    בר 10/11/2013 14:26
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    בנגי 10/11/2013 12:54
    הגב לתגובה זו
    אין מנהל פרוייקט , מנהל UI.UX אתר מכוער ולא שמיש .... חבל
  • 2.
    אחד שיודע 10/11/2013 12:44
    הגב לתגובה זו
    למה לנפח? (בשביל המשקיעים ושווי החברה?) בחיאאת ב-10 אלף ש"ח (בלחץ) אפשר להרים אתר כזה ועוד 5 אלף גג לעריכת ה15 קורסים שהוא מציע.. אתם יודעים מה? נעגל ל-30 אלף.. אבל.. דיי לזלזל באינטליגנציה!
  • אחד שמכיר את לינדה 10/11/2013 18:01
    הגב לתגובה זו
    אתה כנראה לא ממש חי במדינה היקרה הזו. או שאתה טוקבקיסט של אחת המכללות המתחרות...
  • אסי צור -מייסד האתר 10/11/2013 13:33
    הגב לתגובה זו
    לפני העלויות יש לנו באתר מעל 70 קורסים !!! ולא 15 ! רק למנחים (40 המרצים הטובים בארץ) - כל אחד לא היה מסכים לעבוד כל כך קשה וללמד את התוכן הכי טוב שלו - בשביל פחות מ- 15 אלף ש"ח לקורס. אם לא הרבה יותר ! לשלם משכורות ל-13 בעלי מקצועי במשך שנתיים (עורכי וידיאו, אנימטורים, צלמים, אנשי סאונד, מתמללים, עורכי תוכן, אנשי מערכות מידע ועוד) - זה לבד עלות של מליון וחצי שקל. ועלויות שוטפות של עסק בישראל - מי שיודע כמה זה עולה יודע ! העלות של הפלטפורמה (האתר) - 250,000 ש"ח כולל מיתוג. וכל זה לפני תקציב פרסום של כמה מאות אלפי שקלים - והינה אוטוטו על 3 מליון שקלים הוצאות ! אז מי שיכול להרים כזה מיזם ב- 30 אלף - אני קונה ! אז ל"אחד שיודע" - נראה לי שאתה לא כל כך יודע.. אבל כן יודע לדבר שטויות.
  • מישהו 10/11/2013 14:51
    1. כל הכבוד על התגובה 2. כל הכבוד על הפירוט 3. האם האנשים שהוזכרו, טל, ואתה - מהיום כל עיסוקכם הוא אך ורק האתר המדובר, או שזה על הדרך? בהשקעה של שני מיליון שח אני מניח שהציפיה היא שהעובדים יעזבו את כל עיסוקיהם ויתעסקו אך ורק במיזם.. תשמע, אני מצטער. זה נשמע לא אמין
  • צרות עין 10/11/2013 12:56
    הגב לתגובה זו
    די להשמצות
  • 1.
    נשמע מעניין. תודה (ל"ת)
    אייל ל. 10/11/2013 09:51
    הגב לתגובה זו
  • אבנר מלכי 10/11/2013 10:39
    הגב לתגובה זו
    שאפו!!!
הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14
רייטינג

האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?

התחרות העזה בין מהדורות החדשות, הן מבחינת רייטינג והן מבחינת השקפת עולם ממשיכה להתבטא במשך כל רצועות היום; בפריים טיים הצפייה היתה יחסית מאוזנת

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 17% רייטינג ו-442 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.5% רייטינג ו-253 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.9% רייטינג ו-114 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 107 אלף צופים ו-4% רייטינג.


פריים טיים 

תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, ואמש התחרות היתה יחסית מאוזנת, אם כי "נוטוק" של רועי עידן שמשודרת בקשת היתה בראש עם רייטינג של 12.9% רייטינג ו-337 אלף צופים, אבל הפער בינה ובין אלו שאחריה לא היה גדול, כפי שקורה בשידורי ריאליטי גדולים, ואחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי יותם זמרי, ועמדה על 8.2% רייטינג עם 233 אלף צופים. במקום השלישי היתה "משחקי השף" ריאליטי אוכל של רשת, שעמד על 8% רייטינג ו-213 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 6.7% רייטינג ו-162 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-100 אלף צופים, במקום השני חלקו ערוץ 13 ורשת, כשמהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עמדה על 2.6% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו העולם הבוקר הייתה עם רייטינג דומה  ו-50 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-60 אלף צופים, ואילו אחריו היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.8% רייטינג ו-37 אלף צופים. "על הבוקר" של ערוץ 14 היה אחרון עם 1.1% רייטינג, ו-28 אלף צופים.

בצהריים, האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה בראש, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים, אחריו היה 14 בצהריים של חדשות 12, שעמדה על 2.7% ו-66 אלף צופים, אחריה היה , ואת הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.7% רייטינג ו-36 אלף צופים בלבד.

הכוכב הבא. קרדיט: אתר מאקוהכוכב הבא. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

הכוכב הבא בראש הפריים טיים

בערב עם ריאליטי חזק, הוא כמעט תמיד בראש, וכך גם עם שידור "הכוכב הבא" לקראת אירוויזיון 2026, שהשתלט על רצועת הפריים טיים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-352 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-215 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.9% רייטינג ו-144 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 95 אלף צופים ו-4% רייטינג.


פריים טיים

תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, אבל כשיש ריאליטי, כמעט תמיד הוא בראש הטבלה, וכך גם היה אתמול עם "הכוכב הבא", שהיה עם רייטינג של 16.9% רייטינג ו-432 אלף צופים והיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "ווארט" של ערוץ 13, עם 7.9% רייטינג ו-182 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי, עם 7.1% ו-189 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.1% רייטינג ו-150 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-66 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג אבל במקום הראשון מבחינת כמות צופים, 67 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 2% רייטינג ו-59 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-52 אלף צופים, ואילו אחריו היה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.9% רייטינג, ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגר המשדר המיוחד לזכרו של הדר גולדין ז"ל ששודר ברשת, עם 1.7% רייטינג ו-38 אלף צופים. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.5% ו-78 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 3.3% רייטינג ו-69 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.2% רייטינג ו-30 אלף צופים בלבד.