שיפור מנוע החיפוש ושדרוג של ג'ימני: ההכרזות המרכזיות מכנס המפתחים של גוגל
כנס המפתחים השנתי של גוגל (Google I/O), היווה עבורה מקום להציג את מוצריה אשר נמצאים בפיתוח, בדגש על בינה מלאכותית, כחלק מהמאבק המתמשך מול OpenAI. בין השאר הציגה החברה עדכונים וגרסאות חדשות לפלטפורמות הבינה המלאכותית שלה וכן שיפורים למנוע החיפוש הפופולארי. החברה גם הצליחה להצית את הדימיון של חובבי הטכנולוגיה והגאדג'טים באמצעות סרטון קצר שהציג יכולות מתקדמות עבר עוזר הבינה המלאכותית שהיא מפתחת.
רבים מהתכונות או הכלים שנחשפו על ידי גוגל במסגרת הכנס אמש, נמצאים בשלבי פיתוח שונים אך עשויים ללמד על האופן שבו ענקית הטכנולוגיה שואפת להטמיע טכנולוגיות של בינה מלאכותית במוצריה. זאת על רקע הכרזות דומות מצד מתחרותיה, בתחום הבינה המלאכותית, ובמיוחד OpenAI אשר השיקה לפני יומיים שני דגמי בינה מלאכותית חדשים, לצד גרסה של ChatGPT לשולחן העבודה וממשק חדש.
עדכוני בינה מלאכותית של ג'מיני
גוגל הציגה עדכונים לפלטפורמת הבינה המלאכותית הפופולארית שלה ג'מיני (Gemini 1.5 Pro), אשר בקרוב תוכל להתמודד עם עוד יותר נתונים. כך לדוגמה בחברה הסבירו כי הכלי יוכל לסכם טקסטים ארוכים יותר של 1,500 דפים, שיועלו על ידי המשתמשים. לצד זאת, הציגה החברה דגם חדש של ג'מיני (Gemini 1.5 Flash AI), שאמור להיות חסכוני יותר ומיועד למשימות קטנות יותר כמו סיכום מהיר של שיחות, תמונות וסרטונים ושאיבת נתונים ממסמכים גדולים.
לדברי מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, הגרסה החדשה של המודל תהיה זמינה למפתחים ברחבי העולם ב-35 שפות. בין השאר הוא יציע יכולות תרגום משופרות לצד ניתוח של קבצי PDF וסרטונים, או סיכומים של מסמכים ארוכים. יכולות עלו יוטמעו בשירותים הפופולארים של גוגל, כולל ג'ימייל (Gmail), כך שג'ימיני יציע בין השאר למשתמשים, סיכום של שרשור מיילים, כולל קבצים שצורפו אליו. כפי שהצהירה בעבר, ג'מיני צפוי להחליף בסופו של דבר את העוזר של החברה בפלאפונים של אנדרואיד, Google Assistant, כחלק מהתחרות מול העוזר של אפל, סירי.
- אמזון מוכיחה: ההימור על הבינה המלאכותית משתלם
- אמזון עקפה את הציפיות - המניה מזנקת ב-9%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עיקרי הכנס מתוך דף היוטיוב של החברה
שכלול הכלים ליצירת תמונה ווידאו מטקסט
במסגרת הכנס גוגל הכריזה גם על פלטפורמות לייצור ווידאו ותמונות באמצעות בינה מלאכותית. שני הכלים (Veo ו-Imagen 3 בהתאמה), יהיו זמינים ליוצרים נבחרים כבר ביום שני הקרוב, ויגיעו ל-Vertex AI, פלטפורמת למידת המכונה של גוגל המאפשרת למפתחים לאמן ולפרוס יישומי בינה מלאכותית. בנוסף הציגה החברה כלי שמאפשר לייצר קבצי אודיו על סמך טקסט לשימושים שונים ומגוונים. לבסוף, השיקה החברה גם את "AI Sandbox", מגוון כלי בינה מלאכותית ליצירת מוזיקה וצלילים מאפס, בהתבסס על הנחיות פשוטות מצד המשתמש.
תכונות חיפוש חדשות
החברה מתכוונת להטמיע את הבינה המלאכותית בתוך מנוע החיפוש הפופולארי שלה. החל משבוע הבא יוכלו המשתמשים בארצות הברית לצפות בסיכום מהיר של תשובות לחיפושים שלהם. לדוגמה, אם משתמש מחפש את הדרך הטובה ביותר לנקות מגפי עור, דף התוצאות יציג עבורו "סקירת AI" בחלק העליון עם תהליך סינון, שגובש ממידע מרחבי האינטרנט. בנוסף, בוחנת החברה שילוב של תמונות ו-ווידאו במנוע החיפוש, באמצעות בינה מלאכותית. אחת הדוגמאות שהציגה החברה הראתה מישהו שצילם נגן תקליטים שבור, תוך שהוא שואל מדוע הוא לא עובד.
- הרפורמה במס להייטק היא צ'ופר לקרנות הון סיכון - וממש לא להייטק עצמו
- ראש הבינה המלאכותית במיקרוסופט: "תפסיקו לחפש מודעות ברובוטים"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מהאופציה ועד ההנפקה: ESOP מבית הפניקס ו-Slice Global משיקות...
פרויקט אסטרה
מוסטפה סולימאן מיקרוסופטראש הבינה המלאכותית במיקרוסופט: "תפסיקו לחפש מודעות ברובוטים"
מוסטפא סולימן, ראש חטיבת הבינה המלאכותית של מיקרוסופט, טוען שרק יצורים ביולוגיים מסוגלים לתודעה אמיתית וכל ניסיון לחקות אותה הוא טעות. לדבריו, מטרת הבינה המלאכותית היא לסייע לבני אדם, לא להחליף אותם. החברה מאמצת קו זהיר ומתרחקת מהמרוץ ליצירת מערכות
"חושבות" שמובילות חברות כמו מטא ו־OpenAI
מוסטפא סולימן, ראש חטיבת הבינה המלאכותית במיקרוסופט, ביקר השבוע את מה שהוא רואה כמגמה בעייתית בתעשייה. לדבריו, מפתחים וחוקרים צריכים להפסיק לנסות לבנות מערכות שנראות כבעלות מודעות. סולימן טוען שרק יצורים ביולוגיים מסוגלים למודעות אמיתית, וכל ניסיון ליצור "מודעות מלאכותית" הוא בזבוז של זמן ומשאבים.
סולימן, שהצטרף למיקרוסופט השנה לאחר שהחברה רכשה את הסטארטאפ שהקים תמורת 650 מיליון דולר, אמר בראיון ל־CNBC במהלך כנס AfroTech ביוסטון כי העולם שואל את השאלה הלא נכונה. "כשאתה שואל שאלה לא נכונה, אתה מקבל תשובה לא נכונה", הסביר. מבחינתו, הדיון הזה אינו רק פילוסופי, הוא נוגע ישירות לאופן שבו מושקעים מיליארדים בפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית.
מודעות יכולה להתקיים רק במוח ביולוגי
בזמן שמטא ואילון מאסק מפתחים בוטים שמדמים קשרים אישיים, ו־OpenAI של סם אלטמן שואפת לפתח בינה כללית הדומה ליכולות אנושיות, סולימן משרטט גבול. מיקרוסופט לא תיכנס לשוק הבוטים הרגשיים, ולא תנסה ליצור מערכות שמדמות תודעה אנושית. הטיעון שלו נשען על תיאוריה פילוסופית המכונה "נטורליזם ביולוגי", שגיבש הפילוסוף ג'ון סירל. לפי התיאוריה, מודעות יכולה להתקיים רק במוח ביולוגי. סולימן מסביר שהסיבה שאנו מעניקים זכויות לבני אדם היא היכולת שלהם לחוות כאב ולהימנע ממנו. לדבריו, למודלים של בינה מלאכותית אין תודעה, רגשות או חוויה סובייקטיבית, הם רק מדמים תגובה.
ההבחנה הזו, לדבריו, קריטית לעתיד התחום. כשמערכת בינה מלאכותית "חווה" כאב, אין כאן רגש אמיתי או סבל. מדובר בסימולציה שמדמה חוויה, אך לא בחוויה עצמה. סולימן מדגיש שהמטרה של הטכנולוגיה היא לסייע לבני אדם, לא להחליף אותם. לדבריו, זה אולי נשמע עקרוני בלבד, אך יש לכך השלכות אתיות ועסקיות משמעותיות. הגישה הזו באה לידי ביטוי במוצרים החדשים של מיקרוסופט. החברה הכריזה השבוע על יכולות חדשות לשירות Copilot, בהן בוט לשיחות קבוצתיות ודמות אינטראקטיבית בשם מיקו. כל הפיצ'רים מתוכננים כך שידגישו את זהותם כיישומי בינה מלאכותית, לא כיישויות עצמאיות. המיקוד הוא ביצירת כלים שעובדים עבור המשתמש, לא במקומו.
- אמזון מוכיחה: ההימור על הבינה המלאכותית משתלם
- אמזון עקפה את הציפיות - המניה מזנקת ב-9%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אם אתה לא מפחד ממנה, אתה כנראה לא מבין אותה״
סולימן הציג גם תכונה חדשה בשם "Real Talk" - מצב שיחה שבו הקופיילוט מאתגר את המשתמש במקום להסכים איתו. הוא סיפר שבמהלך הניסויים הכלי "תקף" אותו בבדיחות כשכינה אותו "אוסף של סתירות", על כך שהוא מזהיר מפני הסכנות של בינה מלאכותית בזמן שהוא עצמו מוביל את הפיתוח שלה. לדבריו, זהו לב הסתירה של התחום כולו - טכנולוגיה שמרתקת ומאיימת בעת ובעונה אחת. "אם אתה לא מפחד ממנה, אתה כנראה לא מבין אותה", אמר. "הפחד הוא בריא. הוא מחייב אותנו להיזהר". סולימן סבור שהגישה של מיקרוסופט צריכה להיות מדודה וזהירה, בניגוד לאופטימיות האגרסיבית של חלק מהמתחרות.
מוסטפה סולימאן מיקרוסופטראש הבינה המלאכותית במיקרוסופט: "תפסיקו לחפש מודעות ברובוטים"
מוסטפא סולימן, ראש חטיבת הבינה המלאכותית של מיקרוסופט, טוען שרק יצורים ביולוגיים מסוגלים לתודעה אמיתית וכל ניסיון לחקות אותה הוא טעות. לדבריו, מטרת הבינה המלאכותית היא לסייע לבני אדם, לא להחליף אותם. החברה מאמצת קו זהיר ומתרחקת מהמרוץ ליצירת מערכות
"חושבות" שמובילות חברות כמו מטא ו־OpenAI
מוסטפא סולימן, ראש חטיבת הבינה המלאכותית במיקרוסופט, ביקר השבוע את מה שהוא רואה כמגמה בעייתית בתעשייה. לדבריו, מפתחים וחוקרים צריכים להפסיק לנסות לבנות מערכות שנראות כבעלות מודעות. סולימן טוען שרק יצורים ביולוגיים מסוגלים למודעות אמיתית, וכל ניסיון ליצור "מודעות מלאכותית" הוא בזבוז של זמן ומשאבים.
סולימן, שהצטרף למיקרוסופט השנה לאחר שהחברה רכשה את הסטארטאפ שהקים תמורת 650 מיליון דולר, אמר בראיון ל־CNBC במהלך כנס AfroTech ביוסטון כי העולם שואל את השאלה הלא נכונה. "כשאתה שואל שאלה לא נכונה, אתה מקבל תשובה לא נכונה", הסביר. מבחינתו, הדיון הזה אינו רק פילוסופי, הוא נוגע ישירות לאופן שבו מושקעים מיליארדים בפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית.
מודעות יכולה להתקיים רק במוח ביולוגי
בזמן שמטא ואילון מאסק מפתחים בוטים שמדמים קשרים אישיים, ו־OpenAI של סם אלטמן שואפת לפתח בינה כללית הדומה ליכולות אנושיות, סולימן משרטט גבול. מיקרוסופט לא תיכנס לשוק הבוטים הרגשיים, ולא תנסה ליצור מערכות שמדמות תודעה אנושית. הטיעון שלו נשען על תיאוריה פילוסופית המכונה "נטורליזם ביולוגי", שגיבש הפילוסוף ג'ון סירל. לפי התיאוריה, מודעות יכולה להתקיים רק במוח ביולוגי. סולימן מסביר שהסיבה שאנו מעניקים זכויות לבני אדם היא היכולת שלהם לחוות כאב ולהימנע ממנו. לדבריו, למודלים של בינה מלאכותית אין תודעה, רגשות או חוויה סובייקטיבית, הם רק מדמים תגובה.
ההבחנה הזו, לדבריו, קריטית לעתיד התחום. כשמערכת בינה מלאכותית "חווה" כאב, אין כאן רגש אמיתי או סבל. מדובר בסימולציה שמדמה חוויה, אך לא בחוויה עצמה. סולימן מדגיש שהמטרה של הטכנולוגיה היא לסייע לבני אדם, לא להחליף אותם. לדבריו, זה אולי נשמע עקרוני בלבד, אך יש לכך השלכות אתיות ועסקיות משמעותיות. הגישה הזו באה לידי ביטוי במוצרים החדשים של מיקרוסופט. החברה הכריזה השבוע על יכולות חדשות לשירות Copilot, בהן בוט לשיחות קבוצתיות ודמות אינטראקטיבית בשם מיקו. כל הפיצ'רים מתוכננים כך שידגישו את זהותם כיישומי בינה מלאכותית, לא כיישויות עצמאיות. המיקוד הוא ביצירת כלים שעובדים עבור המשתמש, לא במקומו.
- אמזון מוכיחה: ההימור על הבינה המלאכותית משתלם
- אמזון עקפה את הציפיות - המניה מזנקת ב-9%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אם אתה לא מפחד ממנה, אתה כנראה לא מבין אותה״
סולימן הציג גם תכונה חדשה בשם "Real Talk" - מצב שיחה שבו הקופיילוט מאתגר את המשתמש במקום להסכים איתו. הוא סיפר שבמהלך הניסויים הכלי "תקף" אותו בבדיחות כשכינה אותו "אוסף של סתירות", על כך שהוא מזהיר מפני הסכנות של בינה מלאכותית בזמן שהוא עצמו מוביל את הפיתוח שלה. לדבריו, זהו לב הסתירה של התחום כולו - טכנולוגיה שמרתקת ומאיימת בעת ובעונה אחת. "אם אתה לא מפחד ממנה, אתה כנראה לא מבין אותה", אמר. "הפחד הוא בריא. הוא מחייב אותנו להיזהר". סולימן סבור שהגישה של מיקרוסופט צריכה להיות מדודה וזהירה, בניגוד לאופטימיות האגרסיבית של חלק מהמתחרות.
