כנס המפתחים של גוגל
צילום: יוטיוב גוגל

שיפור מנוע החיפוש ושדרוג של ג'ימני: ההכרזות המרכזיות מכנס המפתחים של גוגל

הבינה המלאכותית עמדה במרכז כנס המפתחים השנתי של ענקית הטכנולוגיה, שהציגה שיפורים במנוע החיפוש הפופולארי שלה לצד שדרוגים בג'ימיני שימשיך לסייע למשתמשים בתוכנות השונות של גוגל 
איתן גרסטנפלד |

כנס המפתחים השנתי של גוגל (Google I/O), היווה עבורה מקום להציג את מוצריה אשר נמצאים בפיתוח, בדגש על בינה מלאכותית, כחלק מהמאבק המתמשך מול OpenAI. בין השאר הציגה החברה עדכונים וגרסאות חדשות לפלטפורמות הבינה המלאכותית שלה וכן שיפורים למנוע החיפוש הפופולארי. החברה גם הצליחה להצית את הדימיון של חובבי הטכנולוגיה והגאדג'טים באמצעות סרטון קצר שהציג יכולות מתקדמות עבר עוזר הבינה המלאכותית שהיא מפתחת.

רבים מהתכונות או הכלים שנחשפו על ידי גוגל במסגרת הכנס אמש, נמצאים בשלבי פיתוח שונים אך עשויים ללמד על האופן שבו ענקית הטכנולוגיה שואפת להטמיע טכנולוגיות של בינה מלאכותית במוצריה. זאת על רקע הכרזות דומות מצד מתחרותיה, בתחום הבינה המלאכותית, ובמיוחד OpenAI אשר השיקה לפני יומיים שני דגמי בינה מלאכותית חדשים, לצד גרסה של ChatGPT לשולחן העבודה וממשק חדש.

עדכוני בינה מלאכותית של ג'מיני

גוגל הציגה עדכונים לפלטפורמת הבינה המלאכותית הפופולארית שלה ג'מיני (Gemini 1.5 Pro), אשר בקרוב תוכל להתמודד עם עוד יותר נתונים. כך לדוגמה בחברה הסבירו כי הכלי יוכל לסכם טקסטים ארוכים יותר של 1,500 דפים, שיועלו על ידי המשתמשים. לצד זאת, הציגה החברה דגם חדש של ג'מיני (Gemini 1.5 Flash AI), שאמור להיות חסכוני יותר ומיועד למשימות קטנות יותר כמו סיכום מהיר של שיחות,  תמונות וסרטונים ושאיבת נתונים ממסמכים גדולים.

לדברי מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, הגרסה החדשה של המודל תהיה זמינה למפתחים ברחבי העולם ב-35 שפות. בין השאר הוא יציע יכולות תרגום משופרות לצד ניתוח של קבצי PDF וסרטונים, או סיכומים של מסמכים ארוכים. יכולות עלו יוטמעו בשירותים הפופולארים של גוגל, כולל ג'ימייל (Gmail), כך שג'ימיני יציע בין השאר למשתמשים, סיכום של שרשור מיילים, כולל קבצים שצורפו אליו. כפי שהצהירה בעבר, ג'מיני צפוי להחליף בסופו של דבר את העוזר של החברה בפלאפונים של אנדרואיד, Google Assistant, כחלק מהתחרות מול העוזר של אפל, סירי.

 

עיקרי הכנס מתוך דף היוטיוב של החברה

שכלול הכלים ליצירת תמונה ווידאו מטקסט

במסגרת הכנס גוגל הכריזה גם על פלטפורמות לייצור ווידאו ותמונות באמצעות בינה מלאכותית. שני הכלים (Veo ו-Imagen 3 בהתאמה), יהיו זמינים ליוצרים נבחרים כבר ביום שני הקרוב, ויגיעו ל-Vertex AI, פלטפורמת למידת המכונה של גוגל המאפשרת למפתחים לאמן ולפרוס יישומי בינה מלאכותית. בנוסף הציגה החברה כלי שמאפשר לייצר קבצי אודיו על סמך טקסט לשימושים שונים ומגוונים. לבסוף, השיקה החברה גם את "AI Sandbox", מגוון כלי בינה מלאכותית ליצירת מוזיקה וצלילים מאפס, בהתבסס על הנחיות פשוטות מצד המשתמש.

תכונות חיפוש חדשות

החברה מתכוונת להטמיע את הבינה המלאכותית בתוך מנוע החיפוש הפופולארי שלה. החל משבוע הבא יוכלו המשתמשים בארצות הברית לצפות בסיכום מהיר של תשובות לחיפושים שלהם. לדוגמה, אם משתמש מחפש את הדרך הטובה ביותר לנקות מגפי עור, דף התוצאות יציג עבורו "סקירת AI" בחלק העליון עם תהליך סינון, שגובש ממידע מרחבי האינטרנט. בנוסף, בוחנת החברה שילוב של תמונות ו-ווידאו במנוע החיפוש, באמצעות בינה מלאכותית. אחת הדוגמאות שהציגה החברה הראתה מישהו שצילם נגן תקליטים שבור, תוך שהוא שואל מדוע הוא לא עובד.

קיראו עוד ב"BizTech"

פרויקט אסטרה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בינה מלאכותית ארצות הבריתבינה מלאכותית ארצות הברית

קוקטיילים על יאכטות וחרדה בחדרים הסגורים: מה באמת חושבים המומחים שבונים את ה-AI?

כנס ה-AI הגדול של 2025 נערך השנה בסן דייגו בגרסה נוצצת ויוקרתית, אבל השמפניה שנשפכה כמו מים לא טשטשה את החרדות וחוסר הוודאות - החשש מריגול בתוך המעבדות הפך לממשי, והשאלה האם הבועה הכלכלית עומדת להתפוצץ מטרידה את כולם
ענת גלעד |
נושאים בכתבה מהפכת ה-AI
בעוד חברות הענק שופכות מיליארדים וחוקרים חוגגים על נושאות מטוסים בסן דייגו, בשיחות הסגורות נחשפת תמונה זוהרת פחות: המרוץ לבינה שתעקוף את האדם מפחיד גם את יוצריה, החשש מריגול בתוך המעבדות הפך לממשי, והשאלה האם אנחנו בדרך למהפכה היסטורית או בתוך בועה כלכלית שעומדת להתפוצץ - נותרת פתוחה מתמיד.
מה שהיה פעם כנס אקדמי צנוע לחוקרים בלבד, הפך בדצמבר 2025 למפגן כוח ראוותני של עושר והשפעה. עם יותר מ-24 אלף משתתפים, כנס ה-Ai בסן דייגו הפך למוקד שבו נחרץ גורל הטכנולוגיה. אך בזמן שהחוקרים הצעירים נהנו מקוקטיילים יוקרתיים על גגות בתי מלון, הנושאים שעלו בשיחות הפרטיות היו רחוקים מלהיות אופטימיים. הם דיברו על שעות עבודה בלתי אפשריות, על המאבק על כל חוקר מוכשר ועל התחושה שהענף כולו נמצא בנקודת רתיחה מסוכנת.

המרוץ לסופר-בינה

בלב הדיונים עומד המרדף אחר "סופר-אינטליגנציה" - מערכת בינה מלאכותית שתעלה ביכולותיה על המוח האנושי. המומחים כבר לא דנים בשאלה אם זה יקרה, אלא מי יגיע לשם קודם. המשמעות היא מערכת שמסוגלת ללמד את עצמה, לתקן את הקוד של עצמה ולפתור בעיות מורכבות ללא התערבות אנושית. לצד ההתלהבות, קיימת דאגה עמוקה בקרב החוקרים: האם המודלים הנוכחיים באמת "חושבים" או שאנחנו מתקרבים לתקרת זכוכית טכנולוגית שתנפץ את הציפיות הגבוהות?
למרות ההשקעות העצומות, רבים מהמומחים מוטרדים בנוגע ליציבות של התעשייה. ענקיות הטכנולוגיה השקיעו בשנה החולפת מעל 100 מיליארד דולר בתשתיות, אך רוב הסטארט-אפים בתחום עדיין לא מראים רווחיות. המומחים מצביעים על "כלכלה מעגלית" בעייתית: חברות הענק משקיעות בסטארט-אפים, שבתורם משתמשים בכסף הזה כדי לקנות מאותן חברות שבבים ושירותי ענן. החשש הוא שברגע שהמשקיעים ידרשו לראות רווחים ממשיים בשטח, השוק כולו עלול לספוג טלטלה קשה.

"קוד אדום" וחשש מריגול זר

השיח בכנס השנה השתנה מתיאוריות מדעיות לשאלות של ביטחון לאומי. מומחים בכירים הודו בשיחות סגורות כי הסבירות שמרגלים זרים חדרו למעבדות ה-AI המובילות היא "גבוהה מאוד". הטכנולוגיה הזו נתפסת כיום כנכס אסטרטגי קריטי, מה שהופך את החוקרים למטרות עבור גורמי מודיעין מהעולם. במקביל, חברות שהובילו את השוק עד לא מזמן הכריזו על "קוד אדום" פנימי, בעקבות היכולת של מתחרים חדשים לצמצם פערים במהירות מפתיעה.

השפעת הכסף הגדול ניכרת גם בשינוי פני כוח האדם. חוקרים באוניברסיטאות מתלוננים שהעולם העסקי "בלע" את האקדמיה. חברות מסחר בוול סטריט הפכו לנותנות חסות מרכזיות בכנסים, במטרה לצוד מוחות שיעניקו להן יתרון בשוק ההון. חוקרים צעירים ומבריקים עומדים בפני פיתויים של חבילות שכר דמיוניות, מה שמעלה את השאלה: האם בעתיד יישאר מחקר מדעי שאינו מונע רק משיקולי רווח מהירים?

אופטימיות בצל סימני שאלה

סוף שנת 2025 מוצא את עולם ה-AI בשיא כוחו, אך גם ברגע של פיכחון. המומחים שבונים את העתיד מבינים שהם כבר לא רק מדענים, אלא שחקנים במגרש של כסף גדול, פוליטיקה עולמית ושאלות אתיות כבדות משקל. האם המפגש הנוצץ בסן דייגו היה חגיגת ניצחון או רגע לפני שהבועה מתפוצצת? התשובה תלויה ביכולת של האנושות להישאר צעד אחד לפני המכונה שהיא עצמה יצרה.

יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנניה בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד