כנס המפתחים של גוגל
צילום: יוטיוב גוגל

שיפור מנוע החיפוש ושדרוג של ג'ימני: ההכרזות המרכזיות מכנס המפתחים של גוגל

הבינה המלאכותית עמדה במרכז כנס המפתחים השנתי של ענקית הטכנולוגיה, שהציגה שיפורים במנוע החיפוש הפופולארי שלה לצד שדרוגים בג'ימיני שימשיך לסייע למשתמשים בתוכנות השונות של גוגל 
איתן גרסטנפלד |

כנס המפתחים השנתי של גוגל (Google I/O), היווה עבורה מקום להציג את מוצריה אשר נמצאים בפיתוח, בדגש על בינה מלאכותית, כחלק מהמאבק המתמשך מול OpenAI. בין השאר הציגה החברה עדכונים וגרסאות חדשות לפלטפורמות הבינה המלאכותית שלה וכן שיפורים למנוע החיפוש הפופולארי. החברה גם הצליחה להצית את הדימיון של חובבי הטכנולוגיה והגאדג'טים באמצעות סרטון קצר שהציג יכולות מתקדמות עבר עוזר הבינה המלאכותית שהיא מפתחת.

רבים מהתכונות או הכלים שנחשפו על ידי גוגל במסגרת הכנס אמש, נמצאים בשלבי פיתוח שונים אך עשויים ללמד על האופן שבו ענקית הטכנולוגיה שואפת להטמיע טכנולוגיות של בינה מלאכותית במוצריה. זאת על רקע הכרזות דומות מצד מתחרותיה, בתחום הבינה המלאכותית, ובמיוחד OpenAI אשר השיקה לפני יומיים שני דגמי בינה מלאכותית חדשים, לצד גרסה של ChatGPT לשולחן העבודה וממשק חדש.

עדכוני בינה מלאכותית של ג'מיני

גוגל הציגה עדכונים לפלטפורמת הבינה המלאכותית הפופולארית שלה ג'מיני (Gemini 1.5 Pro), אשר בקרוב תוכל להתמודד עם עוד יותר נתונים. כך לדוגמה בחברה הסבירו כי הכלי יוכל לסכם טקסטים ארוכים יותר של 1,500 דפים, שיועלו על ידי המשתמשים. לצד זאת, הציגה החברה דגם חדש של ג'מיני (Gemini 1.5 Flash AI), שאמור להיות חסכוני יותר ומיועד למשימות קטנות יותר כמו סיכום מהיר של שיחות,  תמונות וסרטונים ושאיבת נתונים ממסמכים גדולים.

לדברי מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, הגרסה החדשה של המודל תהיה זמינה למפתחים ברחבי העולם ב-35 שפות. בין השאר הוא יציע יכולות תרגום משופרות לצד ניתוח של קבצי PDF וסרטונים, או סיכומים של מסמכים ארוכים. יכולות עלו יוטמעו בשירותים הפופולארים של גוגל, כולל ג'ימייל (Gmail), כך שג'ימיני יציע בין השאר למשתמשים, סיכום של שרשור מיילים, כולל קבצים שצורפו אליו. כפי שהצהירה בעבר, ג'מיני צפוי להחליף בסופו של דבר את העוזר של החברה בפלאפונים של אנדרואיד, Google Assistant, כחלק מהתחרות מול העוזר של אפל, סירי.

 

עיקרי הכנס מתוך דף היוטיוב של החברה

שכלול הכלים ליצירת תמונה ווידאו מטקסט

במסגרת הכנס גוגל הכריזה גם על פלטפורמות לייצור ווידאו ותמונות באמצעות בינה מלאכותית. שני הכלים (Veo ו-Imagen 3 בהתאמה), יהיו זמינים ליוצרים נבחרים כבר ביום שני הקרוב, ויגיעו ל-Vertex AI, פלטפורמת למידת המכונה של גוגל המאפשרת למפתחים לאמן ולפרוס יישומי בינה מלאכותית. בנוסף הציגה החברה כלי שמאפשר לייצר קבצי אודיו על סמך טקסט לשימושים שונים ומגוונים. לבסוף, השיקה החברה גם את "AI Sandbox", מגוון כלי בינה מלאכותית ליצירת מוזיקה וצלילים מאפס, בהתבסס על הנחיות פשוטות מצד המשתמש.

תכונות חיפוש חדשות

החברה מתכוונת להטמיע את הבינה המלאכותית בתוך מנוע החיפוש הפופולארי שלה. החל משבוע הבא יוכלו המשתמשים בארצות הברית לצפות בסיכום מהיר של תשובות לחיפושים שלהם. לדוגמה, אם משתמש מחפש את הדרך הטובה ביותר לנקות מגפי עור, דף התוצאות יציג עבורו "סקירת AI" בחלק העליון עם תהליך סינון, שגובש ממידע מרחבי האינטרנט. בנוסף, בוחנת החברה שילוב של תמונות ו-ווידאו במנוע החיפוש, באמצעות בינה מלאכותית. אחת הדוגמאות שהציגה החברה הראתה מישהו שצילם נגן תקליטים שבור, תוך שהוא שואל מדוע הוא לא עובד.

קיראו עוד ב"BizTech"

פרויקט אסטרה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".


אופיר ארליך, רון קמחי וגונן שטיין, חברת Eon - צילום: באדיבות Eonאופיר ארליך, רון קמחי וגונן שטיין, חברת Eon - צילום: באדיבות Eon

הסטארטאפ הישראלי שכבר שווה 4 מיליארד דולר?

EON שהוקמה רק בתחילת 2024 כובשת את שוק הגיבויים בענן עם טכנולוגיית AI מהפכנית; המייסדים כבר מכרו חברה לאמזון ב-200 מיליון דולר

רן קידר |
נושאים בכתבה EON

חברת EON, שמפתחת פלטפורמה לגיבוי נתונים בענן המיועדת לארגונים גדולים, ממשיכה לצמוח בקצב מהיר. החברה נמצאת בסבב גיוס חמישי, שבו היא מגייסת מאות מיליוני דולרים לפי שווי שיכול להגיע ל-3.5-4 מיליארד דולר - זהו אחד מסבבי ההון המשמעותיים ביותר בשוק ההייטק הישראלי השנה, ומדגיש את הביקוש הגובר לפתרונות הגנה על נתונים בעידן הדיגיטלי.

EON הוקמה רק בתחילת 2024, והגיעה לשווי כזה בפחות משנתיים - הישג בכל קנה מידה. הסבב הנוכחי, שמוערך בכמה מאות מיליוני דולרים, הוא בהמשך לגיוס לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר בסוף 2024. 


מייסדים מנוסים

שלושת המייסדים: אופיר ארליך, רון קמחי וגונן שטיין, נפגשו לראשונה דרך CloudEndure, סטארטאפ ישראלי שהוקם על ידי ארליך ונמכר ל-AWS ב-2019 תמורת כ-200 מיליון דולר. CloudEndure התמחתה במיגרציה לענן, גייסה 18 מיליון דולר בלבד, והגיעה לרווחיות מהירה עם הכנסות שנתיות של כ-20 מיליון דולר. לאחר הרכישה, הצטרפו ארליך ושטיין לצוות AWS, שם פגשו את קמחי, מנהל תחום המיגרציה. הניסיון הזה חשף בפניהם חולשות בשוק הגיבויים: פתרונות מסורתיים איטיים, יקרים ולא גמישים מספיק להתמודד עם נפחי נתונים הולכים וגדלים.

לפני כשנתיים, כשהשוק העולמי של שירותי ענן צמח והם הבינו שהצמיחה תתחזק על רקע הביקושים שמגיעים מתחומי ה-AI, ראו המייסדים הזדמנות. הם הקימו את EON כדי לפתור בעיות ספציפיות כמו שחזור נתונים אוטומטי לאחר כשל, תוך שילוב אלגוריתמים של בינה מלאכותית.

בתחילת 2024, גייסה החברה 20 מיליון דולר בסבב סיד מ-Sequoia Capital, עם השתתפות מ-Vine Ventures ו-Meron Capital.  בהמשך, בסבב A, נוספו Lightspeed Venture Partners ו-Greenoaks Capital, עם גיוס של 50 מיליון דולר נוספים. בסוף אותה שנה, סבב B של 127 מיליון דולר העלה את השווי ל-1.3 מיליארד דולר, והפך את החברה ליוניקורן. הסבב הקרוב יכלול גופים חדשים לרבות, Quiet Ventures, Eight Roads והמשקיע אלעד גיל. ההערכות הן שהחברה מגיעה לקצב הכנסות שנתי של מעל 40 מיליון דולר (ARR) ומכוונת למעל 100 מיליון דולר בטווח של פחות משנה.